Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
qua groep- tegen- Geleerd is je dat ook uitstekend gelukt.
Geleerd, ik post hier al 9 jaar, en heb Burke helemaal meegemaakt.

Ik kan me niet voorstellen dat jij mij kent, maar ik jou wel ja, is dat belangrijk?

O, mijn IQ is 165.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 17:54:

@Snoek: tsja, een volstrekt arbitraire grens in mijn ogen. .

Arbiwatte?

Kun je dat even uitleggen op MAVO-niveau?
quote:shining schreef op 21 oktober 2008 @ 17:56:

[...]

Arbiwatte?

Kun je dat even uitleggen op MAVO-niveau?

In Jip en Janneketaal bedoel je?

Kom nu maar gewoon naar het topic van Leo jij behoort net als ik niet tot de doelgroep die geleerd voor ogen heeft.
willekeurig Shi
quote:superstar_2 schreef op 21 oktober 2008 @ 17:58:

[...]

In Jip en Janneketaal bedoel je?

Kom nu maar gewoon naar het topic van Leo jij behoort net als ik niet tot de doelgroep die geleerd voor ogen heeft.

Ghehehehehe.

Tja, ik zou zo graag willen dat ik zo intille intele intal slim was als Geleerd en alle anderen die hier posten, maar helaas.

Stellinkje: Aan hoofdkennis heb je niets als je niet in staat bent de praktische link naar het (dagelijks) leven te maken.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 oktober 2008 @ 17:58:

willekeurig Shi

Hey, bedankt man! Echt reuzebedankt gewoon. Maar dan ook echt HEEL ERG BEDANKT

ps, wat is willekeurig?
quote:shining schreef op 21 oktober 2008 @ 18:00:

[...]

Ghehehehehe.

Tja, ik zou zo graag willen dat ik zo intille intele intal slim was als Geleerd en alle anderen die hier posten, maar helaas.

Geeft niet hoor je bent niet de enigste enige
quote:IvyRosa schreef op 21 oktober 2008 @ 18:01:

Stellinkje: Aan hoofdkennis heb je niets als je niet in staat bent de praktische link naar het (dagelijks) leven te maken.Eens en in aanvulling daarop; Theoretische kaders zijn alleen van nut daar waar zij de praktijk kunnen verklaren danwel anders van dienst kunnen zijn.
Shit Shi, loop ik met mijn arro HBO-harses zo maar aan te nemen daje et wel snapt, sorry joh. Willekeurig is zegmaar zomaar. Dat je zomaar wat doet dus. Snappee voes?
quote:IvyRosa schreef op 21 oktober 2008 @ 18:01:

Stellinkje: Aan hoofdkennis heb je niets als je niet in staat bent de praktische link naar het (dagelijks) leven te maken.Genoeg mensen in de wetenschap of onderwijs die met hun hoofdkennis hun brood verdienen. Die hebben er wel degelijk wat aan.
Dit topic is ook alleen maar voor eloquente mensen, wanneer je gewoon welbespraakt bent, hoor je vast bij een ander groepje.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 oktober 2008 @ 18:05:

Shit Shi, loop ik met mijn arro HBO-harses zo maar aan te nemen daje et wel snapt, sorry joh. Willekeurig is zegmaar zomaar. Dat je zomaar wat doet dus. Snappee voes?Aaaaaaaah, nee nú snap ik het. Fijn, dankjewel voor je heldere uitleg. Als ik jullie toch niet had........
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 13:51:

Jij gelooft niet in een mannelijke kijk op zaken?Mijn god, jullie gaan me toch niet vertellen dat Hij dit serieus bedoelt he? Ik val hier gewoon bijna van mijn stoeltje af.
quote:Vent70 schreef op 21 oktober 2008 @ 18:05:

[...]

Genoeg mensen in de wetenschap of onderwijs die met hun hoofdkennis hun brood verdienen. Die hebben er wel degelijk wat aan.Maar je gaat toch niet stellen dat omdat je je brood ermee verdiend het ook goed en nuttig is?
quote:superstar_2 schreef op 21 oktober 2008 @ 18:02:

[...]

Geeft niet hoor je bent niet de enigste enige

Ik zech maar zo: Als je maar chelukkig bendt.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 oktober 2008 @ 18:09:

[...]

Maar je gaat toch niet stellen dat omdat je je brood ermee verdiend het ook goed en nuttig is?Wasditnou?
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 oktober 2008 @ 18:09:Maar je gaat toch niet stellen dat omdat je je brood ermee verdiend het ook goed en nuttig is?Goed (of slecht) heb ik niets over gezegd. Als je ergens geld mee kan verdienen is het nuttig voor je. Ja dat vind ik wel.
quote:shining schreef op 21 oktober 2008 @ 18:10:

[...]

Wasditnou?een spelfaut?
quote:Vent70 schreef op 21 oktober 2008 @ 18:12:

[...]

Goed (of slecht) heb ik niets over gezegd. Als je ergens geld mee kan verdienen is het nuttig voor je. Ja dat vind ik wel.maar is het ook intrinsiek nuttig?
Oei oei, een spelfout, dat mag niet hoor Mevrouwdekees.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 oktober 2008 @ 18:13:

[...]

een spelfaut?Zo ken je het ook noeme ja.
Waar is Frits van Egters eigenlijk....die geilt ook altijd op dit soort topics.
Intrinsiek nuttig heb ik niets over gezegd.

Over het algemeen hebben mensen alleen geld over voor iets waar ze wat aan hebben. Dat je ergens geld voor krijgt geeft aan dat een ander er iets aan heeft.

Verder geloof ik wel dat theorie of theoretische kennis nuttig en goed KAN zijn. De band met de praktijk kan later of kan door iemand anders gelegd worden. Bovendien weet je niet vantevoren welke theorie een praktische link heeft/zal hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven