Dr. Oet, hoor ik dat nou goed?

01-06-2009 16:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat jullie ook opgevallen, forummers?

Dat dr.Oetker ineens dr. Utker geworden is?

Dat die reclames altijd aan mij voorbij gingen, maar dat ik er nou even bij blijf wachten, om te horen wat ze nou eigenlijk zeggen: ja hoor, van dr.Utker, terwijl het jáááren gewoon Oetker was.

Net zoiets als mensen die ruima zeggen ipv reuma (dat hoort officieel wel zo) en luikémie tegen leukemie.

Is dat met Oet en Ut wellicht ook zo, maar oedeem is dan toch ook weer eudeem of was het nou uideem.

Wat er op het filmpje te zien is, gaat nog steeds langs me heen.

Had het gewoon bij het oude gelaten, alstublieft

Volkomen nutteloos topic dit, maar ik wilde het toch even kwijt.
AEG verschilt niet zoveel hoor, en volgens mij zegt een Duitser ook BMW *twijfelt*
quote:jasmine schreef op 01 juni 2009 @ 17:01:

We zeggen hier inmiddels dr Kutker.Wij ook
Peas on earth!
quote:Star schreef op 01 juni 2009 @ 17:06:

Jouw voorbeeld van Oedo is hetzelfde als mijn Paris en London overigens, want beiden geen merk.Ik had het over persoonsnamen, Herr Oetker is ook een persoonsnaam.
BMWauw toch Kip

Herr Oetker is volgens mij een merk? Of heeft die pannenkoek echt bestaan?
Gevonden, die muffin bestaat echt.
Als ze hem aanspreken met dokter....vind ik het een meneer.
quote:Star schreef op 01 juni 2009 @ 17:09:

Gevonden, die muffin bestaat echt. Dusssss

Ik zit hier goddomme hardop te BMWauwen....klinkt niet goed!
Waar komt Knorr eigenlijk vandaan? In Engelstalige landen maken ze er Norr van
Je hebt ook gelijk qua uitspraak hoor, maar ik vind het gewoon wat suf dat het na jaren ineens anders 'moet'.
Kennelijk een ander aan het roer die het graag goed wil horen, ook in het buitenland?
Komt natuurlijk bij dat toen het merk in Nederland kwam er veel minder tv en radio was, en dus ook minder reclame. En als je dan als Hollandse boer dat pak hardop leest en nooit over de grens komt...dan heet het al gauw Dokter Oetker.
Zeg insinueer jij nou dat we allemaal boeren zijn?
Vroegâh star Dat merk is al hier sinds de jaren 50 heb ik het idee....
quote:misschicken schreef op 01 juni 2009 @ 17:15:

Komt natuurlijk bij dat toen het merk in Nederland kwam er veel minder tv en radio was, en dus ook minder reclame. En als je dan als Hollandse boer dat pak hardop leest en nooit over de grens komt...dan heet het al gauw Dokter Oetker.Maareh, bij Dokter Utker/Oetker/whatever zitten toch wel slimme marketingmannetjes en -vrouwtjes die weten dat je de naam van een product moet afstemmen op de markt, zodat mensen minstens weten hoe ze 'm moeten uitspreken?
Ow. In de jaren 50 zullen er nog wel niet van die marketingmannetjes en -vrouwtjes zijn geweest.
Even onderzoek gedaan in mijn keukenkast en kwam ook Maggi nog tegen

Uitspraak met een G of met een K? Vernoemd naar een Zwitser, dus die zal vast geen G hebben kunnen zeggen.
- Dr. Oetker is in 1891 opgericht door Dr. August Oetker. Hij begon in Bielefeld met de verkoop van bakpoeder.

- Sinds 1917 is het bedrijf actief in Nederland. Dr. Oetker heeft nu activiteiten in veertig landen.

Al een stukkie eerder nog dus....
quote:Star schreef op 01 juni 2009 @ 17:26:

Uitspraak met een G of met een K? Vernoemd naar een Zwitser, dus die zal vast geen G hebben kunnen zeggen.Een Zwitser kan juist heel goed de G zeggen hahahaha
Ligt eraan of het hoog- of laagDuits is toch?
quote:misschicken schreef op 01 juni 2009 @ 17:28:

- Dr. Oetker is in 1891 opgericht door Dr. August Oetker. Hij begon in Bielefeld met de verkoop van bakpoeder.

- Sinds 1917 is het bedrijf actief in Nederland. Dr. Oetker heeft nu activiteiten in veertig landen.

Al een stukkie eerder nog dus....O ja nee dan is het duidelijk; toen konden wij nog niet eens lezen en schrijven hier
quote:Star schreef op 01 juni 2009 @ 17:30:

Ligt eraan of het hoog- of laagDuits is toch? Keine ahnung!
Nee, serieus.

De broer van mijn vriendin heeft dus een pizza gegeten, waar een stuk metaal inzat en moest met spoed naar het ziekenhuis om geopereerd te worden, zodat hij niet zou stikken.
Dan moet ie voortaan beter kauwen.
O, eindelijk de oplossing!
quote:Star schreef op 01 juni 2009 @ 17:26:

Uitspraak met een G of met een K? Vernoemd naar een Zwitser, dus die zal vast geen G hebben kunnen zeggen.Nee, dat noemen ze maschi hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven