Durf te vragen deel 24

23-01-2026 16:22 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beantwoord de vraag van je voorganger, en stel een nieuwe.

De laatste vraag:

Hoe weet je dat het tijd is een nieuw topic te openen / dat het oude vol is?
Ja, daar erger ik me dood aan. Ik vraag me altijd af wat er misgaat in je hoofd als je denkt dat dat normaal is. En kom alsjeblieft niet aan met het excuus "Ja, dan moet de gemeente maar vaker ophalen." Echt, je bent gewoon asociaal als dit je gedrag is.

Heb jij een tuin? Zo ja, wat voor een. Tegels? Veel groen? Mooi aangelegd? Een wildernis?
Een kleine stadstuin, half betegeld en half groen. Niet heel.mpoi aangelrgd, maar ook niet lelijk. En uiteraard een geveltuintje.

Wat vind je ervan dat er steeds meer aandacht komt voor de (peri)menopauze en de invloed die het op het vrouwenleven heeft?
ik weet wel dat ik blij ben dat ik er over kan lezen enz zodat ik op de hoogte ben voor mezelf. dus wel fijn.

wat is het lastigste van ouder worden volgens jou?
Dat mijn lijf vaak pijn doet ondanks dat ik fitter ben dan toen voor ik dertig was( toen rookte ik nog en elke week op stap en niet sporten).

Wat vind jij het leukste aan ouder worden?
Mijn kinderen zelfstandiger zien worden en het gevoel dat ik de tropenjaren langzaam achter me aan het laten ben.

Als je ontdekt dat iemand die je zeer dierbaar is (partner/ouder/kind) een ernstig misdrijf heeft gepleegd, zou je dat dan voor je houden of mee naar de politie en waarom?
Ik zou het niet voor me kunnen houden, zo'n geheim zou me helemaal opvreten. Zeker als er slachtoffers of gedupeerden zijn van het misdrijf. Dus ik zou diegene waarschijnlijk aangeven. Tenzij het iets heroïsch is, iers Robin Hood-achtigs. Dan zou ik waarschijnlijk wel kunnen zwijgen.

Leuke vraag, ik laat hem staan!
Het zou bij mij afhangen van de dierbare, het misdrijf, het type slachtoffer, mijn mate van vertrouwen in het rechtssysteem. En voor 1 maart 2016 zou ik er ook anders naar gekeken hebben dan daarna.
Het is heel makkelijk om te zeggen dat je direct naar de politie stapt, en direct ook het meest sociaal wenselijke antwoord, maar ik denk dat het niet per definitie een heel uitgemaakte zaak is. Geen 100% ja dus, maar zeker ook geen nee.

Hoe makkelijk/moeilijk ben jij met het slikken van paracetamol/ibuprofen? Gelijk bij het begin van pijn "huppetee, erin d'r mee", of toch liever niet als je het uiteindelijk - met pijn - toch wel volhoudt zonder?
Ik pak wel makkelijk ibuprofen ja. Heb behoorlijk vaak koppijn en andere pijnen.

Kampeervakantie ja of nee? En waarom wel of niet?
Nee, dat is me toch iets te primitief tegenwoordig. Vroeger wel gekampeerd.

Welk materiaal vind je fijn om creatief mee te zijn? Papier, stof, klei, verf etc
Met alles wel :-D als het over creativiteit gaat, lukt alles wel qua materiaal :P

Heb jij placemats op tafel liggen?
Voor iedereen een groene tuin
Nee

Spaar jij zegeltjes, punten etc. van winkels?
Ik spaar koopzegels van de Jumbo. Die ik dan weer uitgeef als ik mijn boodschappen betaal.
Verder doe ik eens per jaar mee met een spaaractie van bv pannen ofzo.

Wat eet jij voor lunch vandaag?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Boterham met komijnekaas en een mueslibol. En een perzik. En thee.

Welke tussendoortjes eet jij zoal?
Crackers, maïs en of rijst wafels. Soep. Dat soort dingen,,vooral hartig dus.

Hartig of zoet?
Beiden helaas. Kan echt niet kiezen. Probeer nu af te vallen dus als ik nu wat pak, is het hartig.

Van welke (oud) burgemeester ben jij gecharmeerd en waarom?
Dat zou ik werkelijk waar niet weten, in iederegeval geen Halsema

werd je vanmorgen vrolijk wakker?
Niet echt nee, maar wel redelijk uitgeslapen.

Hoeveel uur slaap jij voor een optimaal uitgerust gevoel als je elke nacht even lang zou slapen?
Ja, best wel.

Zou jij een liefdesrelatie kunnen hebben met iemand die erg gelovig is en waarom wel/niet?
Ligt eraan op welke manier diegene gelovig is en waarin. Wel als het tot welzijn en goedheid voor zelf en mensen om zich heen leidt want dat wil ik ook, en niet als het van de waarheid en liefde wegleidt.

Geef jij graag langere antwoorden of liever korte?
Over het slapen: 7-8 uur denk ik.
Wat betreft de antwoorden: langer

Van welke merken, behalve het huismerk, koop jij regelmatig zaken in de supermarkt?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Calvé, heksenkaas, Lays en Nutella komen bij me op. Volgens mij koop ik verder alles huismerk, tenzij een aanbieding goedkoper dan huismerk maar dat is zelden.

Hoe vaak maak jij de wc’s in jouw huis schoon?
Een of twee keer per week.

Heb je een favoriete soort kamerplant?
Iets wat niet veel verzorging nodig heeft :P

Zou jij liever een rondreis doen en in een primitieve tent slapen op twee weken op 1 plek in een luxe hotel?
Oef die is lastig. Ik houd enorm van rondreizen maar ik háát slapen in een primitieve tent. Toch de luxe voor mij.

Hoe vaak poep jij?
1 of 2 keer in de ochtend.

Kijk jj uit naar je ontbijt als je wakker wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven