Durf te vragen.
donderdag 4 juni 2026 om 21:21
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
woensdag 16 september 2026 om 23:33
Airco plaatsen, nieuw autootje, pied-à-terre op Scheveningen kopen, studieschulden van mijn dochters betalen, goede doelen schenken, uitgebreid weekend weg met de hele bende en er verder op gaan zitten
Wat vind je van de nieuwe begrotingsplannen van de coalitie?
Wat vind je van de nieuwe begrotingsplannen van de coalitie?
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
donderdag 17 september 2026 om 15:07
Ander huis en andere auto kopen. Geen onwijze villa, maar wel een slagje groter met een grotere tuin. Nu wil ik geen grote tuin, want ik houd niet echt van tuinieren. Maar dan huur ik er gewoon een tuinman bij. Een treinreis naar het noorden van Noorwegen en een bootreis naar IJsland. Ik zou mijn ongelukkige, dementerende schoonmoeder weer in haar huis laten wonen, met 24/7 zorg. Ik zou donaties doen aan goede doelen. En ik zou, zoals vorig jaar in Rotterdam is gebeurd, van een groot aantal gezinnen hun schulden afbetalen.
Ben jij blij met je huis en de plek waar je woont?
Ben jij blij met je huis en de plek waar je woont?
donderdag 17 september 2026 om 16:34
donderdag 17 september 2026 om 21:28
Onlangs nog, hier, toen ik vertelde over de gesprekken met mijn vader en moeder op hun laatste dagen. De tranen voelen als een mengeling van verdriet om het gemis, de opluchting dat er een einde kwam aan hun lijden en dankbaarheid voor wat ze voor mij (ons) betekend hebben. Ik hou het nooit droog als ik aan ze denk. Buiten dat heb ik er toch ook wel een goed gevoel over, het was hun tijd. Complex, die wirwar van emoties.
Wat maakt je echt boos?
Wat maakt je echt boos?
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
vrijdag 18 september 2026 om 06:55
Goede vraag… ik kan het zo niet zeggen. Wie weet voel ik me op mijn 75e nog topfit. Mijn moeder is net iets ouder dan dat en zij heeft bijvoorbeeld zo’n verklaring. Dat kan ik me voorstellen, zeker met haar brozere gezondheid.
Edit: de situatie waarin ik niet wil worden gereanimeerd (stond ook bij de vraag zag ik later) is wanneer ik er waarschijnlijk als een ‘kasplant’ uitkom
Ik wil deze vraag nog wel een keer doorgeven.
Edit: de situatie waarin ik niet wil worden gereanimeerd (stond ook bij de vraag zag ik later) is wanneer ik er waarschijnlijk als een ‘kasplant’ uitkom
Ik wil deze vraag nog wel een keer doorgeven.
vrijdag 18 september 2026 om 07:28
Zelfde als VR, maar met toevoeging dementie en ernstige verlamming/leasie. Verlies van spraak denk ik nog over na. (Graag hoor ik meer tips)
Goed om daar nu, jonger en nog gezond, al over na te denken. Dan is het nog niet zo moeilijk. Niet vergeten het ook echt te regelen! Denk ook aan een levenstestament, waarbij je naaste(n) volmacht geeft om te handelen bij je leven mocht je handelingsonbekwaam raken.
Mijn uitstelgedrag is legendarisch. Ik schrijf dit en heb het zelf nog niet geregeld. Doe ik morgen wel, echt.
@N93, dank je.
Wat vind je onvergeeflijk.
Goed om daar nu, jonger en nog gezond, al over na te denken. Dan is het nog niet zo moeilijk. Niet vergeten het ook echt te regelen! Denk ook aan een levenstestament, waarbij je naaste(n) volmacht geeft om te handelen bij je leven mocht je handelingsonbekwaam raken.
Mijn uitstelgedrag is legendarisch. Ik schrijf dit en heb het zelf nog niet geregeld. Doe ik morgen wel, echt.
@N93, dank je.
Wat vind je onvergeeflijk.
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
vrijdag 18 september 2026 om 12:56
Poeh, moeilijk. Ik ben ontzettend voorstander van tweede kansen geven en vergeven. Maar ik vermoed dat als een naaste mijn kind zou misbruiken ik diegene niet ga vergeven.
Wat is jouw favo op topic op het forum en waarom? (m.u.v. dit topic uiteraard)
Wat is jouw favo op topic op het forum en waarom? (m.u.v. dit topic uiteraard)
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
vrijdag 18 september 2026 om 16:30
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in