Elektrisch roken

30-08-2013 14:17 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met een e-sigaret? Ik heb bijna 48 uur geleden mijn laatste gewone sigaret gerookt, en ben over gestapt op de eGo-T, met 777 vloeistof. Het bevalt prima! Ik taal helemaal niet naar een gewone sigaret, er ligt al die tijd een nét aangebroken pakje shag voor mijn neus, want ik wou dat afbouwen, en eerst dus combineren. Maar dat blijkt niet nodig, dus waarom dan nog doorgaan ;)



Toch is er 1 dingetje wat ik best lastig vind aan deze manier van roken, of nou ja, dampen. Voor mijn gevoel ga ik namelijk niet EEN sigaret roken. Zodra ik wil roken, pak ik dat ding en dan neem ik dus wat trekjes, alleen is het dan heel anders dan met een sigaret die op een gegeven moment op is. Ik hoef hem niet uit te drukken, zodat ik dan 'klaar met roken' ben. Hoe ervaren anderen dit? Rook je dan een aantal minuten? Of zolang je zin hebt?



Wat ook best even wennen is, is het roken met anderen in de buurt. Zoals bij de bushalte, waar ik voorheen een sigaretje op stak, heb ik nu dat elektrische ding. Je ziet mensen kijken, en dat voelt een beetje ongemakkelijk. Merken jullie dat ook? Trek je je daar niks van aan, of rook je alleen thuis?
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Enige nadeel dat ik ervan ondervind is dat ik een paar kilo aangekomen ben (dit kan natuurlijk ook van de vakantie komen) en dat ik sinds ik over ben erg last heb van bloedend tandvlees bij het poetsen. Ook dit is te verklaren, ik heb paradontitisch en doordat ik geen gewone sigaretten meer rook is mijn doorbloeding beter geworden. Heb dit aangegeven bij de tandarts en hij bevestigde dat mensen die stoppen met roken wel vaker wat meer last krijgen van bloedend tandvlees.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga trouwens nog steeds wel buiten staan bij de rokers puur omdat ik dat gezelliger vind. Maar wanneer het straks weer koud en guur word zal ik dat denk ik niet meer doen. Bij mij op het werk is er geen beleid wat dit betreft. Ik neem af en toe stiekem een trekje achter mijn pc maar voel me daar toch niet prettig bij zolang er niet duidelijk gezegd is dat dit op de werkplek mag. Ik heb het al herhaaldelijk aangekaart maar krijg er geen duidelijk antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Pav, welke sterkte liquid gebruik jij?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Wat een interessant topic! En voor mij als roker zeker een mogelijkheid. Wil er uiteindelijk wel van af maar dat is een mooie overgang, rook al heel lang en nog nooit gestopt. Heb ook paradontitis dus goed om te lezen dat het echt zoveel invloed heeft, al is bloedend tandvlees even minder. Ga het zeker proberen!
Paradontitus is ook , een van, de redenen geweest dat ik vorige week dinsdag gestopt ben. Van te voren geprobeerd met champix en ik had speciaal om te stoppen nicotinepleisters gekocht. Beiden niet gebruikt sinds ik gestopt ben.



*ego uit*
Alle reacties Link kopieren
Bloedend tandvlees betekent betere doorbloeding van de haarvaten. Dag koude voeten en handen!
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 augustus 2013 @ 16:18:

Bloedend tandvlees betekent betere doorbloeding van de haarvaten. Dag koude voeten en handen!



*verheugt zich op nieuw verworven lichaamsverschijnselen*



Ik heb de mijne twee a drie dagen gebruikt en ben toen na dik 20 jaar fors roken gewoon gestopt met roken. As we speak ben ik al een half jaar nicotine en rookvrij
Ow en bijverschijnselen: ik ruik echt heel veel beter. En geloof me, dat is vaak niet plezierig. Wat stinken mensen zeg! En wat stinken mensen énorm als ze net gerookt hebben, ik heb gewoon ook 20 jaar als ranzige asbak geroken *schaam*
Wat rook je eigenlijk met zo'n ego-sigaret?
quote:waarbij schreef op 30 augustus 2013 @ 16:30:

Ow en bijverschijnselen: ik ruik echt heel veel beter. En geloof me, dat is vaak niet plezierig. Wat stinken mensen zeg! En wat stinken mensen énorm als ze net gerookt hebben, ik heb gewoon ook 20 jaar als ranzige asbak geroken *schaam*





Ik ruik m'n eigen scheten nu veel beter.



*biedt oprecht excuses aan aan alle andere levende wezens die eventueel ooit bij mij in de buurt zijn geweest*
http://smoke4fun.nl/algemene-esigaret-informatie.html
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij, 7 minuten geleden

Ow en bijverschijnselen: ik ruik echt heel veel beter. En geloof me, dat is vaak niet plezierig. Wat stinken mensen zeg! En wat stinken mensen énorm als ze net gerookt hebben, ik heb gewoon ook 20 jaar als ranzige asbak geroken *schaam*
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:bluebird77, 6 minuten geleden

Wat rook je eigenlijk met zo'n ego-sigaret?Je rookt volgens mij nicotine en propyleen glycol, PG. Die laatste wordt ook gebruikt als bevochtigingsmiddel van tabak en voedingsmiddelen en is niet-carcinogeen, i.t.t. de duizenden chemische stoffen die verder in tabak zitten. Het scheelt echt een heleboel ongezonde giftige en carcinogene meuk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Gatverdarrie, als je alleen die flesjes vloeistof ziet, wil je toch niet meer? En dat neppe plastic geval wat je niet kleiner ziet worden? Dat wil je toch niet? Zo onnodig nog veel meer geld uitgeven . . . . . Stop dan in één keer gewoon. Te zot voor woorden dat er zo veel soorten elektrische vervanging verkrijgbaar zijn . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zich niet tegen roken, vind het wel lekker ruiken (als het geen oude rook is) maar het staat inderdaad zwak, alsof je niet voor je eigen lichaam kan opkomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook tevreden dampers! Mijn vriend is over gegaan in Januari en ik sinds Juni. We zijn ooit begonnen met 16mg nicotine en we zitten nu op 6mg! Echte sigaretten vinden we allebei stinken. Ik persoonlijk heb meer lucht al gekregen op deze 3 maanden en geen pijn meer in mijn rug (longen) met te diep inademen. En ook vrienden gehad zitten hier die wel roken die zeiden dat de damper maar onzin is blabla en dat je in één keer moet stoppen of helemaal niet, daar trekken wij ons dus niks van aan en ook niet in het openbaar.
Alle reacties Link kopieren
Als niet-roker heb ik liever een elektrische sigaret, daar heb ik tenminste geen last van...
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 30 augustus 2013 @ 17:02:

Gatverdarrie, als je alleen die flesjes vloeistof ziet, wil je toch niet meer? En dat neppe plastic geval wat je niet kleiner ziet worden? Dat wil je toch niet? Zo onnodig nog veel meer geld uitgeven . . . . . Stop dan in één keer gewoon. Te zot voor woorden dat er zo veel soorten elektrische vervanging verkrijgbaar zijn . . . . . .



Ik heb geen plastic geval, maar een heel kek RVS apparaatje. En meer geld uitgeven valt ook wel mee, over een week heb ik aan sigaretten bespaard wat ik nu aan dit ding heb uitgegeven.



En aangezien ik ook nog steeds een happy cigarette smoker ben, kun je zelf wel bedenken dat ik niet zoveel moeite heb met chemische stoffen mijn lijf injagen. Vooralsnog ga ik er met die flesjes vloeistof alleen maar op vooruit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
he Fash, ik zit nu op de 16mg maar binnenkort stap ik over naar de 12mg. Kleine stapjes.



Ook ik heb geen plastic geval maar een parlemoer roze ego-C. Dat anderen het geen gezicht vinden vind ik geen probleem. Ik vind zoveel dingen geen gezicht. Maar ik loop dat ook niet tegen iedereen te spuien. Zwak dat ik niet in een keer stop met roken, i've got news for you, ik wil helemaal niet stoppen met roken. Heb gewoon een gezonder alternatief gevonden waar mijn omgeving geen last van heeft. Daar zou de anti rook lobby toch blij mee moeten zijn. Wat ik verder doe is mijn zaak.
Ben aan het overwegen ook een aan te schaffen, ik begrijp v verschillende sites dat de ego-c goed is. Heb alleen geen idee hoeveel mg ik moet nemen, is 16 vergelijkbaar met een normale sigaret? En hoe is de 'gier' (ja, ik steek wat op zo), bv bij de e-roll? Ik twijfel nog wel wat, rook nu zo'n 4 per dag en wil eigenlijk helemaal stoppen. Hoop stiekem dat ik mijn man kan overhalen over te stappen, hij rookt een stuk meer maar is ws zeer kritisch...
Alle reacties Link kopieren
16mg is vergelijkbaar met een gewone sigaret. Ik vind de gier van mijn ego-c prima, vooral nu ik een clearomizer gebruik. Om extra gier te krijgen voeg ik 1 of 2 druppeltjes menthol toe aan mijn mix.



Mijn man vind het elektrisch roken helemaal niks. Hij vind het geen gezicht, niet stoer genoeg ofzo. Belachelijk natuurlijk maar goed, ik kan hem niet dwingen alleen maar hopen dat hij er op den duur de voordelen van in gaat zien.



Als je maar 4 sigaretten op een dag rookt zou ik toch proberen om te gaan stoppen, wat houd je tegen?
Alle reacties Link kopieren
quote:voornu schreef op 30 augustus 2013 @ 20:41:

Ben aan het overwegen ook een aan te schaffen, ik begrijp v verschillende sites dat de ego-c goed is. Heb alleen geen idee hoeveel mg ik moet nemen, is 16 vergelijkbaar met een normale sigaret? En hoe is de 'gier' (ja, ik steek wat op zo), bv bij de e-roll? Ik twijfel nog wel wat, rook nu zo'n 4 per dag en wil eigenlijk helemaal stoppen. Hoop stiekem dat ik mijn man kan overhalen over te stappen, hij rookt een stuk meer maar is ws zeer kritisch...





Ik heb de e-roll en verschillende liquids, ik heb van joyetech zelf liquids van 1,1 mg per ml, en ik heb van Dekang liquids van 18 mg.



Ik vind ze allemaal te zwaar, ik word er een beetje misselijk van. Ik had voor ik mijn e-roll binnen kreeg een wegwerpsigaret bij de sigarenboer gekocht en die is een stuk lichter, en die rook ik nu totdat ik mijn lichtere liquids binnen heb.



Ik vind de aangeraden sterkte van 16 of 18 of 1,1 (verschilt per site, zag ik al, maar al deze sterktes worden Medium of "normale sigaretten" genoemd) dus zeker niet vergelijkbaar met gewone sigaretten, maar veel sterker. Keek ook op mijn eigen pakje, mijn gewone sigaretten hebben 0,8 mg nicotine per sigaret, dus de liquids zijn ook echt zwaarder.



Het roken zelf vind ik dan wel weer vergelijkbaar met een gewone sigaret. De e-roll is even groot als een sigaret, paar mm langer maar niet dikker, iets zwaarder dan een sigaret maar wel hetzelfde vast te houden en het inhaleren gaat ook hetzelfde. Mijn vriend inhaleert altijd veel dieper dan ik, ook met normale sigaretten, en hij blaast er ook echt evenveel rookwolken uit als bij een gewone sigaret.



Ik merk nu dat ik eigenlijk vooral graag een sigaret in mijn hand heb, ook dit stukje zit ik weer met een (nep-)sigaret tussen mijn vingers te tikken, maar dat ik veel minder inhaleer dan mijn vriend bijvoorbeeld doet. Maar ook met korte trekjes voelt de e-roll bij mij hetzelfde als gewoon roken, de gier is prima en de rook die je uitblaast ook.



Ik vind het echt een leuk dingetje, zeker omdat ik zoals gezegd vooral graag een sigaret in mijn hand heb. Nu ik die liquids heb geproefd denk ik wel dat ik vrij snel van de nicotine zal afkicken, want lekker vind ik het niet. Ik vind de handeling lekker, het vasthouden, een trekje nemen, weer uitblazen, maar het effect van de nicotine vind ik helemaal niet prettig. Dus ik stap over op 6 mg nicotine, dat zit ook in de wegwerpsigaret die ik had gekocht en dat vind ik beter te pruimen. En hopelijk snel over op 0 mg nicotine.
Am Yisrael Chai!
Pavlova. Tja, het is idd 'maar' vier (ik kom overigens van ver hoor, tot 4 jaar geleden rookte ik 2 per uur), maar toch lukt het mij niet te minderen. Ben al blij dat ik al zolang op dit geringe aantal zit. Het zijn er 4 op de voor mij belangrijke momenten (opstaan, na het avondeten, voor het slapen gaan en nog ergens op de dag 1) die ik er niet 'af' krijg. Ik hoop het mijzelf zo makkelijker te maken.



Wat leuk jouw ervaring te lezen FV, vooral omdat ik gisteravond (of was het al nacht, haha, heb lang zitten informatie-surfen) de e-roll heb besteld, ben zeer benieuwd. Vooral goed te horen dat het inhaleren nagenoeg hetzelfde is als bij een sigaret, voor mij is dat denk ik één van de belangrijkste aspecten van het roken (als een sigaret niet 'trekt' vanwege breukje oid is dat zeeer frustrerend).



Ik heb van 12 en 16 besteld, 16 met de hoop dat mijn man - kettingroker dus, al 30 jaar- hierdoor enthousiast raakt. Geen 'lekkere' smaken overigens, wil (ook) niet dat het 'lekker' is en dat mijn motivatie om in zijn geheel te stoppen hierdoor verdwijnt. Dat was één van mijn bezwaren: verdwijnt hierdoor niet de motivatie? We zullen zien.
quote:voornu schreef op 31 augustus 2013 @ 14:02:

Pavlova. Tja, het is idd 'maar' vier (ik kom overigens van ver hoor, tot 4 jaar geleden rookte ik 2 per uur), maar toch lukt het mij niet te minderen. Ben al blij dat ik al zolang op dit geringe aantal zit. Het zijn er 4 op de voor mij belangrijke momenten (opstaan, na het avondeten, voor het slapen gaan en nog ergens op de dag 1) die ik er niet 'af' krijg. Ik hoop het mijzelf zo makkelijker te maken.



Wat leuk jouw ervaring te lezen FV, vooral omdat ik gisteravond (of was het al nacht, haha, heb lang zitten informatie-surfen) de e-roll heb besteld, ben zeer benieuwd. Vooral goed te horen dat het inhaleren nagenoeg hetzelfde is als bij een sigaret, voor mij is dat denk ik één van de belangrijkste aspecten van het roken (als een sigaret niet 'trekt' vanwege breukje oid is dat zeeer frustrerend).



Ik heb van 12 en 16 besteld, 16 met de hoop dat mijn man - kettingroker dus, al 30 jaar- hierdoor enthousiast raakt. Geen 'lekkere' smaken overigens, wil (ook) niet dat het 'lekker' is en dat mijn motivatie om in zijn geheel te stoppen hierdoor verdwijnt. Dat was één van mijn bezwaren: verdwijnt hierdoor niet de motivatie? We zullen zien.



Dit vind ik sowieso al erg knap hoor.... Ik zou zo trots op mezelf zijn als ik het zou weten te beperken tot 4 per dag!!

Natuurlijk is stoppen beter, maar van 2 per uur naar 4 per dag zou voor mij al een mega overwinning zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven