Elektrisch roken

30-08-2013 14:17 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met een e-sigaret? Ik heb bijna 48 uur geleden mijn laatste gewone sigaret gerookt, en ben over gestapt op de eGo-T, met 777 vloeistof. Het bevalt prima! Ik taal helemaal niet naar een gewone sigaret, er ligt al die tijd een nét aangebroken pakje shag voor mijn neus, want ik wou dat afbouwen, en eerst dus combineren. Maar dat blijkt niet nodig, dus waarom dan nog doorgaan ;)



Toch is er 1 dingetje wat ik best lastig vind aan deze manier van roken, of nou ja, dampen. Voor mijn gevoel ga ik namelijk niet EEN sigaret roken. Zodra ik wil roken, pak ik dat ding en dan neem ik dus wat trekjes, alleen is het dan heel anders dan met een sigaret die op een gegeven moment op is. Ik hoef hem niet uit te drukken, zodat ik dan 'klaar met roken' ben. Hoe ervaren anderen dit? Rook je dan een aantal minuten? Of zolang je zin hebt?



Wat ook best even wennen is, is het roken met anderen in de buurt. Zoals bij de bushalte, waar ik voorheen een sigaretje op stak, heb ik nu dat elektrische ding. Je ziet mensen kijken, en dat voelt een beetje ongemakkelijk. Merken jullie dat ook? Trek je je daar niks van aan, of rook je alleen thuis?
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Ja echt! Het scheelt gewoon stress, terwijl ik die sigaretten altijd 'tegen de stress' rookte ;) Haha!

Ik heb maar 1 batterij, en die gaat alleen 's nachts aan de oplader. Daar doe ik de hele dag mee, en dat blijft ook wel zo denk ik. Ik heb het idee dat ik nog best vaak dat ding pak, hoewel dat de eerste twee à drie dagen nog meer was. Het nieuwtje gaat er wel vanaf heb ik het idee ;) Ik hoop dat dit vanzelf nog minder word. Ik heb mijn eerste flesje vloeistof bijna leeg, en er staat er nog 1 in de kast. Ik zit er wel over na te denken om het volgende flesje met minder nicotine te kopen! Iemand daar ervaring mee? Of is dat echt moeilijk om aan te wennen, of heel erg anders qua smaak?
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Hoeveel flesjes liquid gebruik je dan ongeveer per maand? en welke onderdelen moet je dan regelmatig (wat is regelmatig) vervangen. Ben voornamelijk heel erg benieuwd ook naar de kosten.



Mijn vriend is behoorlijk enthousiast over deze vorm van roken, Dus willen de ERoll wel voor hem bestellen maar wat is handig om dan meteen mee te bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik zou als eerste kiezen voor een starterspakket eGo-C (ik heb er meerdere geprobeerd en dit is echt de beste!)... deze kost ongeveer 75 euro (zie cmalo.nl).



Het vervangen van onderdelen is tevens afhankelijk van je verbruik natuurlijk. Zelf heb ik bijvoorbeeld in die 2 jaar 3 starterssets gekocht. De batterijen gaan tenslotte ook niet eeuwig mee.



Ik verbruik ongeveer 1,5 a 2 flesjes nicotine van 10 ml per week.



Verder heb je om de zoveel tijd een nieuwe automizer/ tankje nodig.



Alles bij elkaar opgeteld denk ik dat het mij gemiddeld 20 euro per maand kost (gokje).
Hallo dames,



Weten jullie of het effect van een wegwerp en een oplaadbare e-sigaret ongeveer hetzelfde is, of is een oplaadbare sigaret meer 'bevredigend'?



Ik wil stoppen met roken en eigenlijk niet geheel overstappen op dampen, maar in het begin wil ik misschien af en toe een trekje nemen van een e-sigaret als ondersteuning op een lastig moment. Een paar van die wegwerp sigaretten lijken me daarom wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbruik ongeveer 3 flesjes van 30ml vloeistof per maand (18 euro) dan nog af en toe een nieuwe wick of clearomizer. Ik denk dat ik voor 25 euro per maand klaar ben.



Wanneer je wilt minderen met het nicotine gehalte kun je gaan mengen. Ik zit nu op 18 mg maar wil nu terug naar 12mg. Dus ga ik 18 mg mengen met 12 mg. Elke keer wat meer 12 mg in mijn tankje tot ik alleen nog op 12 mg zit, dan ga ik op dezelfde manier langzaam terug naar 6mg enz.



Ik heb geen ervaring met de wegwerp sigaret dus kan je daar niet mee helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een hijs genomen van een wegwerpsigaret en ik vond het echt niks vergeleken met een south beach. Maar als het maar voor af en toe is, probeer het gewoon. Je kan toch altijd nog een oplaadbare bestellen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wegwerpsigaretten zijn duur, debiel en je merkt er niks van eigenlijk (ook eens geprobeerd)... bij de elektronische sigaret heb je de beleving van roken nog (inclusief de prikkel in je keel).
Dankjewel voor jullie antwoord! Dus bij een wegwerpsigaret is de rookbeleving toch minder als ik het zo lees. Ik denk dat ik er inderdaad maar gewoon eentje ga proberen en als het niets is dan kan ik alsnog een oplaadbare kopen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben mij met dit topic ook enthousiast gemaakt over het dampen. N.a.v. dit (en het andere) topic ben ik me er verder in gaan verdiepen.

Ik rook echt veel te veel 3/4 tot 1 pakje shag per dag en m'n conditie holt achteruit. Hopelijk gaat het stoppen hiermee wel goed.

Vandaag heb ik de Ego-Ce6 gekocht en direct in gebruik genomen!

Met dank aan jullie een goed begin
Nou, ik had jullie graag een update gegeven maar mijn e-roll is nog steeds niet binnen (vertraging bij bezorging, blijft hangen in het sorteercentrum ). Hopelijk is ie er morgen eindelijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat er meer mensen over gaan zeg!
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Waar heb jij hem besteld voornu? Wij hebben ook een eroll besteld bij de rookwinkel. Gister al bericht dat hij was verzonden. Dus verwacht hem eigelijk ook vandaag. We zullen zien....
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel alles op Cmalo.nl... bij tijdige bestelling de volgende dag in huis!



Leuk dat mensen overtuigd zijn! :-D
Alle reacties Link kopieren
Heb de site van cmalo ook even bekeken. Snap alleen weinig van die atomizers staat dan bij dat ze die afraden voor de eroll. En dat is juist degene die ik heb besteld. Nou misschien wordt alles duidelijker als hij binnen is.
Alle reacties Link kopieren
Daarom hou ik het ook gewoon bij de eGo-C...
Hij is binnen! Heb 1 smaak geprobeerd, valt niet tegen! Denk dat het nicotinegehalte wel wat hoog is, ga straks een lichtere variant proberen. Man was aangenaam verrast, nadat hij een enorme hijs -met kuchen als gevolg- had genomen, haha. Bij hem zag ik pas dat er echt damp vanaf komt (ik deed nog erg voorzichtig). Wel jammer dat ik niet méér rook, dan had ik nu zitten proeven. Maar goed, mijn bedoeling is niet om de hele dag met dat ding te zitten.



Wel flauw trouwens dat ik nog één onderdeel moet bestellen om er 2 volledige sigaretten van te maken. Bewaren jullie ook gevulde tanks apart, los van de e-cigaret, zodat jullie deze kunnen afwisselen? Of gaat het dan lekken?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, dit topic, en vooral de enthousiaste posts. Ik damp sinds februari, na ongeveer 24 jaar lang gerookt te hebben. Vele malen gestopt, vele malen gefaald. Mijn vriendin kwam met zo'n Ego-c aan tijdens een verjaardag en in eerste instantie vond ik het behoorlijk belachelijk; stop dan gewoon! Ik heb toch een paar haaltjes genomen en ik heb meteen besteld. The rest is history :-).

Ik ben sinds kort van 11 naar 6 mg gegaan en hoop later nog eens naar 0 te gaan. Het mooie is dat ik niet meer taal naar sigaretten, ik vind het niet te hachelen. Een goed teken! Ik wil echt niet meer 'analoog' roken (wat een woord, maar goed, hoort bij de slang).

Wat mij betreft is het een uitkomst, voor mij niets anders meer!
Alle reacties Link kopieren
quote:sinaaasappelsap schreef op 03 september 2013 @ 20:50:

Ja verrassend snel, ik had verwacht dat hier wel een paar weken overheen zouden gaan!

Ik moet trouwens zeggen dat er hier juist wél wat af gerocheld word... Haha bah vies detail, maar ik had al gelezen dat mijn longen grote schoonmaak houden en dat de trilhaartjes weer vrij komen te liggen. Dat lijkt wel te kloppen, en hoewel dat smerig is, is het natuurlijk een goed teken! ;) Natuurlijk wist ik altijd al hoe slecht gewone sigaretten roken is, maar nu krijg ik er ook echt bewijzen van en begin ik steeds vaker te denken van 'Wat heb ik gedaan..!?'





Ik heb ook zoveel meer lucht, de lift op mijn werk was stuk en waar ik normaal na 1 verdieping al liep te hijgen als een karrenpaard, ging ik nu zonder problemen meerdere verdiepingen op.



Ik heb trouwens wel weer gewone sigaretten gerookt, maar ik vind ze - ook zo apart na een paar dagen pas - niet lekker meer. Ik vind ze ook stinken. Maar ik mis wel de handeling van opsteken, aftikken en uitdrukken. Maar lekker vind ik het niet meer, de eroll is lekkerder. Toch ben ik maar niet te streng voor mezelf, die paar sigaretten zijn al zo'n winst vergeleken met een week geleden, dat ik desondanks toch trots op mezelf ben.



Mijn tanden zijn ook al witter, zie ik. En van rochelen en dergelijke heb ik geen last. Al met al vind ik het dus nog steeds een goede beslissing.



Iemand vroeg over nicotine afbouwen, dat heb ik de eerste dag direct gedaan. En een dag later alweer. Dus ik zit nu op 6 mg nicotine.



@MrsStan, ik rook al sinds mijn 13e of 14e, dus al heeeeeeel erg lang. Ik vind mezelf ook nog steeds een echte roker.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik krijg heel veel leuke reacties op mijn eroll, de meeste mensen vinden hem heel chic en futuristisch. Ik voel me alleen nog bezwaard om achter mijn bureau te roken, al vinden mijn collega's en baas dat juist grappig. Dus ik loop nog steeds een beetje stiekem weg om te roken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:voornu schreef op 05 september 2013 @ 20:54:

Hij is binnen! Heb 1 smaak geprobeerd, valt niet tegen! Denk dat het nicotinegehalte wel wat hoog is, ga straks een lichtere variant proberen. Man was aangenaam verrast, nadat hij een enorme hijs -met kuchen als gevolg- had genomen, haha. Bij hem zag ik pas dat er echt damp vanaf komt (ik deed nog erg voorzichtig). Wel jammer dat ik niet méér rook, dan had ik nu zitten proeven. Maar goed, mijn bedoeling is niet om de hele dag met dat ding te zitten.



Wel flauw trouwens dat ik nog één onderdeel moet bestellen om er 2 volledige sigaretten van te maken. Bewaren jullie ook gevulde tanks apart, los van de e-cigaret, zodat jullie deze kunnen afwisselen? Of gaat het dan lekken?



Ja, dat vond ik ook zo flauw dat alleen dat ene onderdeeltje mist!



Ik neem altijd een paar gevulde cartridges mee in mijn tas, heb ze in een doosje. Ik had direct extra cartridges besteld bij de eroll dus ik vul 's avonds mijn cartridges en stop 's ochtends mijn coole doosje en wat cartridges in mijn tas en dan ben ik altijd voorzien.



@Pavlova: ik rook nu ook een smaakje! Vanille met dessert ship, en dat bevalt goed. Ruikt ook lekker.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel Fash alleen desert ship is gewoon niet te hachelen en dan grijp je al gauw terug naar een gewone sigaret.



Wel grappig dat meerdere mensen het hebben dat ze een gewone sigaret zo snel al niet lekker meer vinden. Dan vraag je je toch af wat we aaaaaaalllll die jaren dan zo lekker vonden aan roken.



Ik heb vandaag mijn watermeloen smaakje binnen gekregen. Ben helemaal heppy de peppy. Nu nog hopen dat ze binnenkort annanas bij i-smoke in het assortiment gaan opnemen dan ben ik helemaal blij. Ik ben wel van de tropische verrassingen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren ook weer eens een gewone sigaret geprobeerd, gewoon om te kijken hoe dat zou zijn, want ik taal er verder niet meer naar. Morgen ben ik precies twee weken aan het dampen, en ik ben er zó blij mee!

Maar uch wat was dat vies zeg... Ik werd er helemaal akelig van, een trillerig en duizelig gevoel. Dat ga ik dus maar niet meer doen! ;)

Ik ruik het nu ook de volgende dag aan mijn kleren als ik in een omgeving ben gewest waar gewoon gerookt wordt. Als kleren nog schoon en niet bezweet waren dan trok ik die eerder gewoon nog een dagje aan. Nooit in de gaten gehad dat die zó gestonken hebben naar rook zeg! BAH! Niet te geloven wat ik al die jaren gedaan heb...
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Ik heb de ego ce5 gekocht. Ik vind hem top!! Had vroeger ook eens 1 maar voelde mij voor schut staan en vond m niet zo lekker. Zag eruit als sigaret, maar was zwaarder. dit lijkt meer op pijp roken?! Ik heb nu een vulling met mango smaak. Ik ben om! Moest even oefenen, snapte niet dat je knop in moest drukken... maar door dit topic toch weer eens geprobeerd, heb beginnende copd. Baal daar van, want eten en bewegen doe ik heul gezond. Ik vind hem ook best mooi. Soort nailart op de batterij. En waar de vloeistof in zit is paars en 1 blauw. Ga morgen vanille proberen. Ga morgen ook niet meer gewoon roken. Ga daarvan af.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim, 5 dagen geleden





@MrsStan, ik rook al sinds mijn 13e of 14e, dus al heeeeeeel erg lang. Ik vind mezelf ook nog steeds een echte roker.Stan ook en het schijnt dan echt veel moeilijker te zijn om te stoppen. Ik dacht eerst dat het aanstelleritus was van Stan, maar na me erin verdiept te hebben, blijkt het dus echt veel moeilijker te zijn als je begonnen bent als je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn. Het is dus echt superknap dat je overgestapt bent. Ik hoop dat je het ook volhoudt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:sinaaasappelsap, 5 uur geleden

Ik heb gisteren ook weer eens een gewone sigaret geprobeerd, gewoon om te kijken hoe dat zou zijn, want ik taal er verder niet meer naar. Morgen ben ik precies twee weken aan het dampen, en ik ben er zó blij mee!

Maar uch wat was dat vies zeg... Ik werd er helemaal akelig van, een trillerig en duizelig gevoel. Dat ga ik dus maar niet meer doen! ;)

Ik ruik het nu ook de volgende dag aan mijn kleren als ik in een omgeving ben gewest waar gewoon gerookt wordt. Als kleren nog schoon en niet bezweet waren dan trok ik die eerder gewoon nog een dagje aan. Nooit in de gaten gehad dat die zó gestonken hebben naar rook zeg! BAH! Niet te geloven wat ik al die jaren gedaan heb...Erg hè...
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven