Elektrische fiets
vrijdag 8 juli 2022 om 09:29
Ik wil graag een elektrische fiets gaan kopen. Nu twijfel ik of ik voor een geïntegreerde accu moet gaan of juist niet. Een accu steeds erin en eruit halen, en dan ook nog meesjouwen, lijkt me heel irritant. Of valt het mee?
In principe ga ik geen lange afstanden afleggen, maar misschien uiteindelijk juist wel zodra je een elektrische fiets hebt?
Mijn voorkeur gaat uit naar één met een drager aan de voorkant en het liefst géén aan de achterkant, tenzij daar een accu zit natuurlijk. En wb de stuur een "stadsmodel" en niet zo'n rechte stuur.
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
In principe ga ik geen lange afstanden afleggen, maar misschien uiteindelijk juist wel zodra je een elektrische fiets hebt?
Mijn voorkeur gaat uit naar één met een drager aan de voorkant en het liefst géén aan de achterkant, tenzij daar een accu zit natuurlijk. En wb de stuur een "stadsmodel" en niet zo'n rechte stuur.
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
vrijdag 8 juli 2022 om 13:28
Dit doe ik ook, maar alleen als het gaat vriezen.Gisselle schreef: ↑08-07-2022 13:13Ik heb nu mijn 2e elektrische fiets. Liet de accu bij de eerste er altijd inzitten. Nu bij deze fiets zei de vertegenwoordiger, dat ik hem in de winter er uit moet halen en mee naar binnen moet nemen. In de zomer kan ik hem wel gewoon in de fiets laten zitten als ik hem in de schuur zet.
vrijdag 8 juli 2022 om 22:06
Het lijkt er op alsof de los te halen accu toch beter is voor de accu zelf ook en daarnaast minder onhandig dan ik dacht. Dan maar goed verzekeren.
Volgende week ga ik een proefrit maken, maar die fiets heeft helaas niet zoveel vermogen en de accu is geïntegreerd (gisteren die proefrit geboekt toen ik nog geen losse accu wilde).
Ik ga nog even verder zoeken en andere proefritten boeken.
Volgende week ga ik een proefrit maken, maar die fiets heeft helaas niet zoveel vermogen en de accu is geïntegreerd (gisteren die proefrit geboekt toen ik nog geen losse accu wilde).
Ik ga nog even verder zoeken en andere proefritten boeken.
vrijdag 15 juli 2022 om 21:35
Uiteindelijk een super mooie fiets gekocht dankzij de tips en het vele zoeken en vergelijken. Ik was op slag verliefd. Het was een gok met online bestellen, maar wat een pareltje!
Tips voor anderen:
-Ik ben gegaan voor een middenmotor. Mijn ervaring met de motor in de voorwiel is niet positief. Motor in het midden voelt veel natuurlijker en stabieler
-Deze fiets heeft trapondersteuning waardoor je echt zelf moet trappen om die ondersteuning te krijgen. Leek mij veel prettiger
-Er zit een stuurslot op. Volgens mij op elk elektrische fiets maar toch super handig en het vermelden waard
Een tip wat ik ergens las maar niet meer terug kan vinden: nieuwe fiets inspuiten met blanke lak tegen roest/oxideren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tips voor anderen:
-Ik ben gegaan voor een middenmotor. Mijn ervaring met de motor in de voorwiel is niet positief. Motor in het midden voelt veel natuurlijker en stabieler
-Deze fiets heeft trapondersteuning waardoor je echt zelf moet trappen om die ondersteuning te krijgen. Leek mij veel prettiger
-Er zit een stuurslot op. Volgens mij op elk elektrische fiets maar toch super handig en het vermelden waard
Een tip wat ik ergens las maar niet meer terug kan vinden: nieuwe fiets inspuiten met blanke lak tegen roest/oxideren. Heeft iemand hier ervaring mee?
vrijdag 15 juli 2022 om 23:54
zaterdag 16 juli 2022 om 09:06
Elke e-bike is toch met trapondersteuning? Anders is het een brommer toch? Overigens heeft mijn fiets wel een handvat wat ik kan draaien, waardoor hij zelf gaat rijden. Dit voor als je hem zo’n helling uit een fietsenstalling op moet duwen bijvoorbeeld. Dan kan je de motor mee laten draaien, zodat hij zelf rijdt en hij “zelf” omhoog rijdt en je hem alleen maar vast hoeft te houden ipv omhoog moet duwen. Dit is echt ideaal!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in