Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:_blabla_ schreef op 17 juli 2015 @ 15:33:

[...]

Als je bij de jumbo producten hebt met de houdbaarheidsdatum van vandaag mag je die gratis meenemen (enkele uitzonderingen daargelaten), is één van de 7 zekerheden van de jumbo.idd! En bij een verstreken houdbaarheidsdatum krijg je dezelfde met wel een goede datum gratis
quote:Nouschi schreef op 17 juli 2015 @ 15:37:

[...]

Oh, dat scheelt ze veel werk.

En mij centjes (ik heb in de afgelopen maand bijvoorbeeld geen kaas gekocht, maar wel 1,5 kilo kaas gegeten)

En vanavond eet ik roerbakgroenten met een vleesvervanger, aardappeltjes en sla (waarvan ik dus alleen de aardappeltjes betaalt heb (en een beetje slasaus), dus voor minder dan een euro staat er vanavond een avondmaaltijd op tafel.
quote:_blabla_ schreef op 17 juli 2015 @ 15:50:

[...]

En mij centjes (ik heb in de afgelopen maand bijvoorbeeld geen kaas gekocht, maar wel 1,5 kilo kaas gegeten)

En vanavond eet ik roerbakgroenten met een vleesvervanger, aardappeltjes en sla (waarvan ik dus alleen de aardappeltjes betaalt heb (en een beetje slasaus), dus voor minder dan een euro staat er vanavond een avondmaaltijd op tafel.Maar ploeg je dan een heel schap door op zoek naar een 'over de datum' product?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 17 juli 2015 @ 15:53:

[...]

Maar ploeg je dan een heel schap door op zoek naar een 'over de datum' product?

Nee, ik heb geen supermarkt in het dorp, dus moet altijd met de auto boodschappen doen. Daarom doe ik maar één keer per week boodschappen, en aangezien de dingen die ik dan meeneem dus ook voldoende moeten zijn voor een week (niet alleen qua hoeveelheid, maar ook qua houdbaarheid) weet ik als ik boodschappen doe goed welke datum het is en let ik heel goed op de datums van producten, dan valt het ook snel op als iets de datum van vandaag heeft (en als daar dan bruikbare dingen tussen zitten gebruik ik die voor de avondmaaltijd van die dag).

'over de datum' kom ik trouwens bijna nooit tegen, hetgeen wat ik meeneem is 'op de datum'.

Het is eigenlijk hetzelfde systeem als de 35% kortingsstickers bij de AH, maar dan helemaal gratis ipv 35% korting.
En al ploeg je wel een heel schap door met (bijna) over de datum producten.. als je niet veel te besteden hebt is het een uitstekende methode lijkt me!
En ik moet ook wel zeggen, nadat ik een aantal keer toevalig iets tegen ben gekomen let ik er wel steeds meer op
ik mocht sowieso nergens aan komen van mn moeder, ook niet aan niet-eetbare-spullen. Dan was het: kijken doe je met je oogjes en niet met je handjes.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 17 juli 2015 @ 16:59:

ik mocht sowieso nergens aan komen van mn moeder, ook niet aan niet-eetbare-spullen. Dan was het: kijken doe je met je oogjes en niet met je handjes.Die opmerking maakte ooit een bloemenman op de markt tegen iemand die overduidelijk blind was, geleidehond bij zich, het werd hem door zijn andere klanten niet in dank afgenomen. Nou zullen er misschien mensen zijn die zich afvragen wat iemand die blind is met bloemen moet doen maar hij kan ze ook voor iemand anders kopen.
verba volant, scripta manent.
quote:Zanahoria schreef op 17 juli 2015 @ 16:20:

En al ploeg je wel een heel schap door met (bijna) over de datum producten.. als je niet veel te besteden hebt is het een uitstekende methode lijkt me!

Bij de jumbo bij mij op de hoek staan inderdaad iedere dag om 8 uur twee dames voor de deur om alle schappen door te ploegen en ze gaan bijna nooit met lege handen weg. (en vechten elkaar ondertussen de deur uit om wie bepaalde producten als eerste gezien heeft).

Ik geloof trouwens dat de eigenaar daar niet bijzonder gelukkig mee is trouwens. Maar zij hebben wel een goedkope maaltijd.
quote:ZusterPetronella schreef op 16 juli 2015 @ 15:39:

Vers van de pers: ik reken een paar kleine boodschapjes af bij de AH en de kassatiener vraagt of ik de restaurantzegel erbij wil. "Ja graag!", glimlach ik, misschien iets enthousiaster dan strikt noodzakelijk voor het verkrijgen van één restaurantzegel. "Dat is de laatste die ik nodig heb om mijn kaart vol te maken!"

Terwijl ik pin zie ik het jochie frummelen met de stickerrol en even later geeft hij me mijn bonnetje, met daaronder elf stickers gemoffeld. "Zo, nu heb je twéé kaarten vol", zegt hij samenzweerderig onder gehoorsniveau van de mensen achter ons, en toen op normale sterkte "Tot ziens en prettige dag nog!"

(vond het vooral zo'n lief gebaar)Ik ben nog aan het bij lezen dus welicht mis ik nog wat maar dit is al het 2e lieve bericht wat ik nu lees van jou in korte tijd in dit topic. Petronella wat doe jij met die supermarktjongens!
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 juli 2015 @ 09:03:

[...]

het staat toch echt op hun eigen website, dus dan zou ik dat gewoon aangeven : http://www.jumbo.com/content/vers-is-ook-echt-vers/Ik vraag mij dan het volgende af. Vorige week had ik bananen gekocht bij de Jumbo. Deze bananen zagen er al her en der een beetje bruin uit en de volgende dag waren ze helemaal bruin (en niet meer te vreten zo'n beetje...). Geldt die regel van vers is ook echt vers dan ook hiervoor?
Op de een of andere manier moet ik bij mijn Jumbo altijd om aardbeien vragen, ze staan nooit uitgestald zeg maar. Dan gaan ze voor me naar het magazijn, halen daar 2 doosjes en geven die aan me. Waarom het zo werkt geen idee. Is geen ergernis, maar ik vind het wel apart.

Vandaag had ik een net sinaasappels zonder streepjescode. Dat had ik natuurlijk niet gezien. Kassadame zucht en kijkt moeilijk en zegt tegen me, nou je hebt het wel weer uitgezocht he, wat nu? Dus ik maar braaf mijn sinaasappels omwisselen, maar omdat mijn andere boodschappen al waren gescand, moest de rij achter mij wachten. Hoop gezucht en gesteun dus en er moest daardoor ook nog een kassa open omdat de rij te lang werd. In zo'n geval kunnen ze toch ook wel op een andere manier die sinaasappels aanslaan lijkt me?
made@kate, wat een gekke manier om jou die sinaasappels om te laten wisselen. Niet alle producten staan in de kassa, een netje sinaasappels hier ook niet en dat is inderdaad een product waarbij vaker het label met streepjescode mist. Maar de caissière had het stukken netter op kunnen lossen. Ik bel altijd naar de informatiebalie en dan gaat iemand van daarachter zelf een nieuw netje halen om die aan te slaan of ze vragen het een vakkenvuller. Vind het dus een vreemde manier, jij kan er ten slotte ook niks aan doen dat er geen barcode op zit.
quote:roi schreef op 17 juli 2015 @ 21:52:

[...]

Ik vraag mij dan het volgende af. Vorige week had ik bananen gekocht bij de Jumbo. Deze bananen zagen er al her en der een beetje bruin uit en de volgende dag waren ze helemaal bruin (en niet meer te vreten zo'n beetje...). Geldt die regel van vers is ook echt vers dan ook hiervoor?Dan zijn ze verkeerd bewaard, te koud, daar houden bananen niet van maar onder een donkere schil zijn ze nog steeds te eten, wel héél zoet.
Ik ben ook gek op de jumbo! Al een paar keer een gratis tas met groente en fruit gehad. 1 keer mocht ik zelf kiezen wat ik wilde hebben!

En wat ook leuk is, stel voor het schap met 6 kleine pakjes melk staat een prijskaartje met 1.60 en bij de kassa blijkt het 1.70 te zijn dan krijg je het produkt gratis mee! Ook al een paar keer gehad. Altijd spannend om boodschappen te doen!
quote:MarianneDavids schreef op 17 juli 2015 @ 22:30:

[...]

Dan zijn ze verkeerd bewaard, te koud, daar houden bananen niet van maar onder een donkere schil zijn ze nog steeds te eten, wel héél zoet.Dat is haar vraag niet hoor
De Jumbo bij mij vind ik vreselijk. Inmiddels is het iets beter (maar nog steeds niet optimaal), maar toen die niet geopend was hadden ze niet bedacht dat de spitsuurdrukte zo druk zou zijn. Die Jumbo zit naast het station, dus er komen zowel bewoners als forenzen, en daar had Jumbo niet genoeg bij stil gestaan. Ik ben er een paar keer tussen 17 en 19 boodschappen gaan doen en dan stonden de rijen voor de kassa over de gehele lengte van de groente/fruit- en de broodafdeling. Wachttijden waren zo'n 20 minuten.

Nog altijd als de 'vierde in de rij = boodschappen gratis' slogan op tv in de reclames te horen is krijg ik weer een halve woedeaanval.
Liever elitair dan een pauper!
quote:jippie55 schreef op 17 juli 2015 @ 22:36:

[...]

Dat is haar vraag niet hoorIk zie dat je mijn reactie niet begrijpt.
quote:MarianneDavids schreef op 17 juli 2015 @ 23:19:

[...]

Ik zie dat je mijn reactie niet begrijpt.Ik snap hem ook niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
MD heeft gelijk. Als je bananen te koud bewaart, wordt de hele schil donkerbruin, bijna zwart. De banaan ziet er dan van buiten totaal verrot uit. Maar als je de schil er afhaalt komt er een normale eetbare gepelde banaan te voorschijn.

Veel mensen weten dat niet dus het lijkt me nuttige informatie.

Of zo'n banaan ook valt onder de Jumbo spelregels weet ik niet.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik heb eens gratis wasmiddel gehad omdat hij de tweede gratis niet had aangeslagen bij de jumbo

Maar om eerlijk te zijn is mijn boodschappen stijl meer inpakken en wegwezen dus let ik niet zo heel erg op (alleen als het bedrag erg afwijkt van wat ik geschat had)

We hebben ook eens 4 kratten bier gratis gehad. Was denk ik een nieuw meisje. We gaven aan 4 kratten hertog Jan te hebben. Ze heeft het nog 3x nagevraagd en wel 10 minuten moeilijk gekeken. Uiteindelijk bleek ze 1 flesje te hebben aangeslagen
In de categorie goedbedoeld maar denigrerend. Ik sta in de rij bij Albert Heijn. Voor mij staat een oudere dame met een rollator en zuurstof. Ze heeft een paar boodschapjes op de band liggen. Als ze aan de beurt is zegt de kassière voor zij de eerste boodschap gaat scannen..............Mevrouw, dit is een pinkassa. Weet ik, zegt de dame en de kassière gaat scannen. Vervolgens komt er een vrouw vanachter de servicebalie aanlopen, tikt de dame op haar schouder en zegt.........Mevrouw, dit is een pinkassa. Dat weet ik zegt de dame nu lichtelijk geïrriteerd. Ze kijkt achterom naar mij met opgetrokken wenkbrauwen en zegt zachtjes........Ik ben niet achterlijk. Als er afgerekend moet worden pakt ze haar pinpas, pint de boodschappen, laadt ze in het mandje van de rollator en loopt de winkel uit.

Hoe goed het ook bedoeld was, ik schaamde bijna plaatsvervangend. Dat de kassière even waarschuwt. Ok. Maar als dan zo'n tut hola ook nog een keer komt vertellen dat het echt een pinkassa is.......................
quote:rianne323 schreef op 17 juli 2015 @ 22:32:

Ik ben ook gek op de jumbo! Al een paar keer een gratis tas met groente en fruit gehad. 1 keer mocht ik zelf kiezen wat ik wilde hebben!

En wat ook leuk is, stel voor het schap met 6 kleine pakjes melk staat een prijskaartje met 1.60 en bij de kassa blijkt het 1.70 te zijn dan krijg je het produkt gratis mee! Ook al een paar keer gehad. Altijd spannend om boodschappen te doen!

Ik mocht idd ook kiezen welke groente/fruit ik wilde.

Dat van die prijs wist ik niet! Ga er eens op letten. Met zelfscannen is dat heel snel te zien natuurlijk
quote:Kalliope schreef op 17 juli 2015 @ 23:16:

De Jumbo bij mij vind ik vreselijk. Inmiddels is het iets beter (maar nog steeds niet optimaal), maar toen die niet geopend was hadden ze niet bedacht dat de spitsuurdrukte zo druk zou zijn. Die Jumbo zit naast het station, dus er komen zowel bewoners als forenzen, en daar had Jumbo niet genoeg bij stil gestaan. Ik ben er een paar keer tussen 17 en 19 boodschappen gaan doen en dan stonden de rijen voor de kassa over de gehele lengte van de groente/fruit- en de broodafdeling. Wachttijden waren zo'n 20 minuten.

Nog altijd als de 'vierde in de rij = boodschappen gratis' slogan op tv in de reclames te horen is krijg ik weer een halve woedeaanval. Die regel is alleen geldig als er nog een kassa open kan. Ik neem aan dat ze allemaal al open waren, als ik lees hoe druk het was
quote:hatsetats schreef op 17 juli 2015 @ 10:12:

@Olympe: even los van of die vrouw aso bezig was of niet. Een ruzie uitlokken waar kids bij zijn zoals jij deed dat vind ik ook niet kunnen. (jaja dames en heren, muggenziften, blabla)Heb je gelijk in, hoor. Het was een echte 'onder de adem' aso wat ik zei, maar ja, zoontje heeft erg goede oren . En ik heb de mazzel dat ik nooit ruzie krijg met mensen. Heb een erg rustige uitstraling, en zei het ook heel rustig. Zij wilde wél meer, maar dat lukt niet als degene bij wie je dat probeert je vriendelijk aan blijft kijken. Ik kan heel vriendelijk de waarheid zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven