Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 16:59:

[...]

Als wordt aangegeven dat het mag dan zou je er toch wel vanuit mogen gaan dat het mag vind ik.

Als een politieagent bij een verkeerslicht aangeeft dat je WEL door rood mag rijden op dat moment dan ga je er toch ook vanuit dat het mag en je dus door rood kan rijden op dat moment.

Ik weet dat ik niet door rood mag rijden. Dus ik ga ook niet aan een politieagent op het kruispunt vragen of ik door rood mag rijden.

Ik weet dat het niet de bedoeling is koeken, chocolade, broodjes e.d. in de winkel uit de verpakking te trekken, dus ik vraag ook niet aan de vakkenvuller of de broodverkoopster of het mag. Want ik weet dat het niet de bedoeling is, dus waarom zou ik dan vragen of het mag?

En ik heb nog nóóit meegemaakt, al 52 jaar lang niet, dat een supermarktmedewerker spontaan tegen me zei "Weet u, als u nu honger heeft, mag u best even de zak opentrekken hier en gaan lopen eten, geen probleem hoor!"

Kortom, je weet dat het niet zo hoort, dus je vraagt ook niet of het mag. Zo simpel is het toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb het niet over vragen hè.

Maar als het je gezegd wordt zonder dat je het vraagt.
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 17:03:

[...]

Onze buurtsuper is een franchise, de eigenaar maakt geen bezwaar. Waarom zou hij zich in zijn eigen toko aan andermans regels moeten houden? Het zijn zijn spullen, niet van meneer AH.Tja, als hij het prima vindt dat alle klanten in zijn winkel de verpakkingen opentrekken en gaan lopen snacken, vóórdat het afgerekend is, moet hij ook niet zeuren als hij regelmatig heel of half leeggegeten verpakkingen terugvindt tussen de tijdschriften of op andere vreemde plaatsen van klanten die zich in de winkel wel tegoed hebben gedaan aan één en ander, maar het vervolgens niet hebben afgerekend. Die eigenaar lijkt me dan ook geen handige zakenman. Die kan beter een snackbar beginnen.
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:11:

[...]

Tja, als hij het prima vindt dat alle klanten in zijn winkel de verpakkingen opentrekken en gaan lopen snacken, vóórdat het afgerekend is, moet hij ook niet zeuren als hij regelmatig heel of half leeggegeten verpakkingen terugvindt tussen de tijdschriften of op andere vreemde plaatsen van klanten die zich in de winkel wel tegoed hebben gedaan aan één en ander, maar het vervolgens niet hebben afgerekend. Die eigenaar lijkt me dan ook geen handige zakenman. Die kan beter een snackbar beginnen.

Hij boert anders prima.

Dieven houd je altijd.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 17:10:

Ik heb het niet over vragen hè.

Maar als het je gezegd wordt zonder dat je het vraagt.Eerlijk gezegd, heb ik nog nóóit meegemaakt dat er spontaan een winkelmedewerker naar me toe kwam die zei "U hebt een pak koeken in de kar liggen, hè, als u nou trek hebt in een koek, mag u dat pak best nu even openmaken om er een paar op te eten alvast, hoor, dan legt u het lege pak straks gewoon bij de kassa op band..." Heb ik écht nog nooit meegemaakt.
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 17:13:

[...]

Hij boert anders prima.

Dieven houd je altijd.Gelegenheid maakt de dief, zegt het spreekwoord. Dus dan ben je als eigenaar niet echt handig bezig als je zelf de gelegenheid organiseert.
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:08:

[...]

En ik heb nog nóóit meegemaakt, al 52 jaar lang niet, dat een supermarktmedewerker spontaan tegen me zei "Weet u, als u nu honger heeft, mag u best even de zak opentrekken hier en gaan lopen eten, geen probleem hoor!"

De betreffende eigenaar geeft dit dus wel aan uit zichzelf dat het best mag. (Wel alleen bij kleine kinderen van onder de pakweg 3-4 jaar.) Soms komt hij ook zelf met een banaan of krentenbol aan.

Fijne winkel hoor, ik kom er graag. Ook al krijgen mijn kinderen niks tot na de kassa, het worstje bij de slagerij uitgezonderd.
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:14:

[...]

Eerlijk gezegd, heb ik nog nóóit meegemaakt dat er spontaan een winkelmedewerker naar me toe kwam die zei "U hebt een pak koeken in de kar liggen, hè, als u nou trek hebt in een koek, mag u dat pak best nu even openmaken om er een paar op te eten alvast, hoor, dan legt u het lege pak straks gewoon bij de kassa op band..." Heb ik écht nog nooit meegemaakt.

Ik heb het wel meegemaakt dat medewerkers aangaven dat ik gerust al een broodje aan mijn zoon kon geven.

Zelfs meegemaakt dat men zei geef maar alvast een banaan, terwijl die bij de kassa worden gewogen! Maar zoiets lukt me niet om te doen.
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:15:

[...]

Gelegenheid maakt de dief, zegt het spreekwoord. Dus dan ben je als eigenaar niet echt handig bezig als je zelf de gelegenheid organiseert.Kennelijk valt het best mee, anders zou hij er wel mee gestopt zijn.
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 17:15:

[...]

De betreffende eigenaar geeft dit dus wel aan uit zichzelf dat het best mag. (Wel alleen bij kleine kinderen van onder de pakweg 3-4 jaar.) Soms komt hij ook zelf met een banaan of krentenbol aan.

Fijne winkel hoor, ik kom er graag. Ook al krijgen mijn kinderen niks tot na de kassa, het worstje bij de slagerij uitgezonderd.Komen al die kinderen uitgehongerd in zijn winkel dan? Ik ging als kind vaak met mijn moeder boodschappen doen, maar liep nooit brullend van de honger door de supermarkt, ik wist dat ik gewoon thuis eten en drinken kreeg en in de winkel niet. Ja, hooguit een schijfje worst bij de slager ofzo, keileuk, maar ik kwam nooit zo uitgehongerd in de winkel aan dat ik het niet kon redden zonder krentenbollen of broodjes uit de zak te trekken. Wat is dat voor raar gebruik?
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:11:

[...]

Tja, als hij het prima vindt dat alle klanten in zijn winkel de verpakkingen opentrekken en gaan lopen snacken, vóórdat het afgerekend is, moet hij ook niet zeuren als hij regelmatig heel of half leeggegeten verpakkingen terugvindt tussen de tijdschriften of op andere vreemde plaatsen van klanten die zich in de winkel wel tegoed hebben gedaan aan één en ander, maar het vervolgens niet hebben afgerekend. Die eigenaar lijkt me dan ook geen handige zakenman. Die kan beter een snackbar beginnen.Dat slaat toch echt nergens op.
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 17:16:

[...]

Ik heb het wel meegemaakt dat medewerkers aangaven dat ik gerust al een broodje aan mijn zoon kon geven.

Zelfs meegemaakt dat men zei geef maar alvast een banaan, terwijl die bij de kassa worden gewogen! Maar zoiets lukt me niet om te doen.Dan wordt één banaan nog een keer gewogen
Vreemde discussie over eten in de supermarkt. Zo vaak heb ik het niet gezien/meegemaakt. Jullie wel dan?
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 17:20:

[...]

Kennelijk valt het best mee, anders zou hij er wel mee gestopt zijn. Vast wel. Maar ik vind het een rare beweging, een supermarkt waar het blijkbaar heel normaal is dat de cliëntèle in de gangpaden de verpakkingen al openrukt om de inhoud tot zich te nemen.
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:20:

[...]

Komen al die kinderen uitgehongerd in zijn winkel dan? Ik ging als kind vaak met mijn moeder boodschappen doen, maar liep nooit brullend van de honger door de supermarkt, ik wist dat ik gewoon thuis eten en drinken kreeg en in de winkel niet. Ja, hooguit een schijfje worst bij de slager ofzo, keileuk, maar ik kwam nooit zo uitgehongerd in de winkel aan dat ik het niet kon redden zonder krentenbollen of broodjes uit de zak te trekken. Wat is dat voor raar gebruik?

Een kind hoeft toch ook niet te brullen ofzo.

Mijn kind brult in ieder geval niet van de honger in de winkel en hij krijgt echt niet omdat hij brult iets te eten of snoepen.
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:21:

[...]

Vast wel. Maar ik vind het een rare beweging, een supermarkt waar het blijkbaar heel normaal is dat de cliëntèle in de gangpaden de verpakkingen al openrukt om de inhoud tot zich te nemen.

Je doet nu of het scheer en inslag is.

Dat is uiteraard niet zo. Af en toe eens een moeder die een kind een krentenbol geeft. De rijen staan niet vol met mensen met hamsterwangen vol wintervoorraad hoor.
quote:Sensy12 schreef op 09 april 2015 @ 17:21:

Vreemde discussie over eten in de supermarkt. Zo vaak heb ik het niet gezien/meegemaakt. Jullie wel dan?Ja, maar ik werk dan ook in een supermarkt

Vreemde discussie over eten in de supermarkt. Zo vaak heb ik het niet gezien/meegemaakt. Jullie wel dan?Nee. Vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat er blijkbaar mensen zijn die het heel normaal vinden.

Vreemde discussie over eten in de supermarkt. Zo vaak heb ik het niet gezien/meegemaakt. Jullie wel dan?Ik zie het ook nooit bij anderen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Vreemde discussie over eten in de supermarkt. Zo vaak heb ik het niet gezien/meegemaakt. Jullie wel dan?Alleen bij kleine kinderen.
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 17:23:

[...]

Je doet nu of het scheer en inslag is.

Dat is uiteraard niet zo. Af en toe eens een moeder die een kind een krentenbol geeft. De rijen staan niet vol met mensen met hamsterwangen vol wintervoorraad hoor.En waarom kan dat kind dan niet gewoon 5 minuten wachten tot de boel afgerekend is? Heeft het hongeroedeem? Is het ondervoed? Valt het flauw?
quote:Nouschi schreef op 09 april 2015 @ 17:23:

[...]

Ik zie het ook nooit bij anderen Oh wacht, jij en ik zijn die anderen
quote:SweetLittleMe schreef op 09 april 2015 @ 17:24:

[...]

Alleen bij kleine kinderen.Die van mij is 8.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:pejeka schreef op 09 april 2015 @ 17:24:

[...]

En waarom kan dat kind dan niet gewoon 5 minuten wachten tot de boel afgerekend is? Heeft het hongeroedeem? Is het ondervoed? Valt het flauw?Weet ik veel, het is niet mijn kind noch mijn eten.
quote:Sensy12 schreef op 09 april 2015 @ 17:25:

[...]

Oh wacht, jij en ik zijn die anderen Ben bang van wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven