Ergernissen in de bibliotheek of boekhandel

20-09-2020 17:18 110 berichten
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:51
98.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
21-09-2020 20:42
. Nog even en we zijn een veredeld evenementenbureau. Zo voelt het soms voor mij en mijn collega’s dan.
Eens.
Of een magazijnmedewerker die de hele dag aan het ruimen is. Dat zijn de minder leuke dingen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:59
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In het dorp van mijn ouders (20.000 inwoners, niet arm) is een prachtige boekwinkel met uiteraard een bar, waar ook wel eens een concert gegeven wordt of een schrijver langskomt.

Ik kom zelden in de bibliotheek. Ik lees het liefst in buitenlandse talen, en ik denk dat het aanbod bij de kringloopwinkels hier (omgeving van Leiden) groter is.
En dan hoef ik het boek niet in 3 weken terug te brengen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
21-09-2020 20:42
Bij ons heeft alleen de ‘oude garde’ nog de officiële bibliotheekopleiding gedaan. Maar die bestaat ook helemaal niet meer. Voor de meeste bibliotheken is MBO4 volgens mij een (minimale) harde eis. Bij ons in ieder geval wel.

Ik denk niet eens dat die opleiding nog aansluit op wat er tegenwoordig gedaan wordt in de bibliotheek. Nog even en we zijn een veredeld evenementenbureau. Zo voelt het soms voor mij en mijn collega’s dan.
Klopt inderdaad, bij ons is er nu nog een enkeling die de officiële opleiding heeft gedaan, maar die zijn allemaal bijna pensioengerechtigd.

evenementenbureau, opruimer en personal assistent klinkt inderdaad erg bekend..
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
21-09-2020 19:01
Gewoon solliciteren, ook als je een andere achtergrond hebt.. wie weet welke talenten van je ze kunnen gebruiken!
Op dit moment even niet, maar wie weet in de toekomst.
Heb weleens gekeken hoor, maar dan zag ik vaak dat ze iemand met een hbo diploma zochten en was het vaak maar 16 uur ofzo.
Ik heb een mbo4 diploma en wil minimaal 32 uur werken. Maar op dit moment heb ik een baan, wie weet wat de toekomst brengt ;-)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
21-09-2020 22:02
Op dit moment even niet, maar wie weet in de toekomst.
Heb weleens gekeken hoor, maar dan zag ik vaak dat ze iemand met een hbo diploma zochten en was het vaak maar 16 uur ofzo.
Ik heb een mbo4 diploma en wil minimaal 32 uur werken. Maar op dit moment heb ik een baan, wie weet wat de toekomst brengt ;-)
Wij zijn - zoals wel meer bibliotheken - een collectief van meerdere bibliotheken. Afhankelijk van de grootte van de plaats waar de bieb gevestigd is, is dat ook bij ons regelmatig het aantal uur. Grotere vestigingen zoals waar ik werk, hebben ook vaak grotere contracten. Maar goed, je hebt werk, dus doet er ook eigenlijk helemaal niet toe :-$
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
20-09-2020 17:53
Al die boeken. Ongelofelijk.

Ja!
En de keuzestress!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
21-09-2020 22:20
Wij zijn - zoals wel meer bibliotheken - een collectief van meerdere bibliotheken. Afhankelijk van de grootte van de plaats waar de bieb gevestigd is, is dat ook bij ons regelmatig het aantal uur. Grotere vestigingen zoals waar ik werk, hebben ook vaak grotere contracten. Maar goed, je hebt werk, dus doet er ook eigenlijk helemaal niet toe :-$
Ja ik zag inderdaad in grote bibliotheken weleens meer uur, maar dat was dan vaak in steden als Amsterdam of Den Haag. Ik woon daar helemaal niet in de buurt.
Maar fijn dat jij het naar je zin hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nou, naar mijn zin hebben is niet zoals ik het zou omschrijven hoor! ;) Ik kom uit het onderwijs (met burn-out) en ik had de ijdele hoop dat ik hier minder werkdruk zou hebben. Het lijkt haast alsof de druk nog hoger ligt. Er wordt veel van ons verwacht, te veel. Zonder cursus of opleiding moeten wij het allemaal maar even doen. En elke keer komt er meer op ons bordje, zonder extra uren of salaris. Maar ik realiseer me ook dat het gras nergens groener is. En er moet toch brood op de plank komen. Er zijn ergere banen, maar ik denk wel dat het vak soms teveel geromantiseerd wordt. Of er een verkeerd beeld van leeft.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook. Ik krijg ook nog steeds wel eens te horen " zit je zeker de hele dag te lezen " nou met een beetje dienst zit ik vaak al aan mijn 10.000 stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven