Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 06 juli 2016 @ 21:59:

[...]





Precies. Op de brandstapel met dat überbrave tuig. *kucht*

Want guilty pleasures moeten in de kiem gesmoord worden, toch?

(sarcasme modus uit)Wat aardig weer
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 06 juli 2016 @ 22:24:

[...]



Wat aardig weer







Ik heb zelden zulke irritante toestanden in de supermarkt. Tsja, bij de Albert Heijn in de plaats waar mijn ouders wonen, hebben ze elke week geloof ik een nieuwe standaardvraag bij het weggaan: "Heeft u alles kunnen vinden?" "Heeft u prettig kunnen winkelen?" Die categorie. Eigenlijk best irritant, maar jeej, ze doen hun werk ook maar.



Opengetrokken snoepzakken op de band leggen omdat de kinders er niet vanaf konden blijven. Dat vind ik wel echt irritant.

Dat, en vrouwen met te veel parfum op. Maar die zijn overal irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren in de supermarkt, wel aan dit topic gedacht maar ik vermaakte me wel.

Ik kies eerst een kassa, verkeerd want de andere ging sneller.

reden: Mevrouw 2 plaatsen voor me raakte bijna in paniek want ze was haar pincode vergeten, kassière zegt dat ze het maar nietmeer moet proberen, anders code echt weg. Dus even gerommel voor de kassa afgeslagen, tas opzij gezet, en mevrouw weg om code thuis te gaan zoeken (waarschijnlijk wist ze hem weer toen ze buiten stond)

Volgende mevrouw vraagt pakjes sigaretten, die dus bij deze kassa uitverkocht zijn, moeten van andere kassa komen. Mevrouw vraagt het verkeerde merk, komt ze pas achter als ze ze in haar hand gestopt krijgt, dus ruilen.

Toen ik aan de beurt was heb ik kassière gevraagd wat ze gedaan had om de klanten zo van de wijs te brengen. Bij mij ging het gelukkig goed

En tot slot nog, de man die op de plaats aansloot waar ik over twijfelde, zag ik even later al uitgebreid staan kletsen met iemand anders, al een stuk van de winkel af
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de AH (nieuwe vestiging).

Ik vroeg waar Maggi braadstomen lag. Volgens medewerker X in de diepvries ...



Toen kon ik de mihoen niet vinden en toen vroeg hij of het ook mienestjes mochten zijn.



Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 08 juli 2016 @ 12:29:

Vandaag in de AH (nieuwe vestiging).

Ik vroeg waar Maggi braadstomen lag. Volgens medewerker X in de diepvries ...



Toen kon ik de mihoen niet vinden en toen vroeg hij of het ook mienestjes mochten zijn.



Dat je je afvraagt: wat zouden ze thuis eten bij zo'n gebrek aan productkennis.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Thuis bereid mama alles voor. En thuis doet mama alle boodschappen.



Eerste bijbaan in een supermarkt en nog veel te leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 07 juli 2016 @ 12:08:

Ik was gisteren in de supermarkt, wel aan dit topic gedacht maar ik vermaakte me wel.

Ik kies eerst een kassa, verkeerd want de andere ging sneller.

reden: Mevrouw 2 plaatsen voor me raakte bijna in paniek want ze was haar pincode vergeten, kassière zegt dat ze het maar nietmeer moet proberen, anders code echt weg. Dus even gerommel voor de kassa afgeslagen, tas opzij gezet, en mevrouw weg om code thuis te gaan zoeken (waarschijnlijk wist ze hem weer toen ze buiten stond)

Volgende mevrouw vraagt pakjes sigaretten, die dus bij deze kassa uitverkocht zijn, moeten van andere kassa komen. Mevrouw vraagt het verkeerde merk, komt ze pas achter als ze ze in haar hand gestopt krijgt, dus ruilen.

Toen ik aan de beurt was heb ik kassière gevraagd wat ze gedaan had om de klanten zo van de wijs te brengen. Bij mij ging het gelukkig goed

En tot slot nog, de man die op de plaats aansloot waar ik over twijfelde, zag ik even later al uitgebreid staan kletsen met iemand anders, al een stuk van de winkel afWeet niet op welke manier je die gebracht hebt, maar die had ik niet gewaardeerd denk ik. Loop je al te kutten met twee van die klanten, zie je de mensen erachter wachten en dan krijg je ook nog zo'n opmerking naar je hoofd alsof het jouw schuld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 08 juli 2016 @ 13:21:

Thuis bereid mama alles voor. En thuis doet mama alle boodschappen.



Eerste bijbaan in een supermarkt en nog veel te leren.Nou 1 van de 2 was al een wat oudere man. Zegt natuurlijk niks, maar toch ...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren met oma en moeder de stad in. Oma zit in een rolstoel want die kan zover niet meer lopen. Mijn moeder was in een winkel rond aan het kijken en ik had oma in de rolstoel in een hoekje van de winkel gezet. Toen we gingen, zei ik plagend tegen oma 'nou mevrouw u staat wel in de weg hoor' ... Toevallig liep een medewerkster langs: 'Ik neem aan dat jullie elkaar kennen??? Anders zeg ik er iets van hoor!'.



Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 08 juli 2016 @ 14:13:

Gisteren met oma en moeder de stad in. Oma zit in een rolstoel want die kan zover niet meer lopen. Mijn moeder was in een winkel rond aan het kijken en ik had oma in de rolstoel in een hoekje van de winkel gezet. Toen we gingen, zei ik plagend tegen oma 'nou mevrouw u staat wel in de weg hoor' ... Toevallig liep een medewerkster langs: 'Ik neem aan dat jullie elkaar kennen??? Anders zeg ik er iets van hoor!'.





Goede medewerkster! Die mag blijven.

Trouwens: ik had oma in de rolstoel in een hoekje van de winkel gezet. Was ze stout.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 08 juli 2016 @ 14:18:

[...]



Goede medewerkster! Die mag blijven.

Trouwens: ik had oma in de rolstoel in een hoekje van de winkel gezet. Was ze stout.





Was voor mij de eerste keer dat we met rolstoel gingen winkelen en toen bleek dat dat best lastig is. Veel kleine en smalle winkels, maar het is gelukt en oma had de dag van haar leven
quote:Falathiel schreef op 08 juli 2016 @ 14:01:

[...]





Weet niet op welke manier je die gebracht hebt, maar die had ik niet gewaardeerd denk ik. Loop je al te kutten met twee van die klanten, zie je de mensen erachter wachten en dan krijg je ook nog zo'n opmerking naar je hoofd alsof het jouw schuld is.Ligt er maar net aan. Ik vermoed maarzo dat ze het met een glimlach/knipoog gebracht heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 08 juli 2016 @ 14:24:

[...]







Was voor mij de eerste keer dat we met rolstoel gingen winkelen en toen bleek dat dat best lastig is. Veel kleine en smalle winkels, maar het is gelukt en oma had de dag van haar leven Ik zag haar in mijn hoofd al in een hoekje geparkeerd met het gezicht naar de muur. En dat jullie dan iets zeiden als: blijf hier maar even staan, want wij gaan even de winkel in. Of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 08 juli 2016 @ 12:29:

Vandaag in de AH (nieuwe vestiging).

Ik vroeg waar Maggi braadstomen lag. Volgens medewerker X in de diepvries ...



Toen kon ik de mihoen niet vinden en toen vroeg hij of het ook mienestjes mochten zijn.











Ik ben ooit voor strooizout doorverwezen naar de rayon kruiden, dat meisje vond het wel logisch dat je zout strooit over je eten
Alle reacties Link kopieren
Is het je wel eens opgevallen dat eieren in elke supermarkt weer een eigen plek hebben, die ik niet logisch vind. Ik zou ze bij de malk/boter/kaas zetten, maar bij de een staan ze bij het brood, bij de volgende bij de ontbijtproducten. Ik blijf zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
net een ergenis; vrouw voor mij is rustig alles aan het inladen terwijl alles al gescand is ipv tussendoor te betalen zodat mijn spullen alvast gescand konden worden. Natuurlijk moest haar portemonnee eerst nog gezocht worden in die tas nadat ze eindelijk klaar was met inladen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 08 juli 2016 @ 14:31:

Ligt er maar net aan. Ik vermoed maarzo dat ze het met een glimlach/knipoog gebracht heeft.Zo vatte ik het eigenlijk ook meteen op, toen ik het las.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 08 juli 2016 @ 14:01:

[...]





Weet niet op welke manier je die gebracht hebt, maar die had ik niet gewaardeerd denk ik. Loop je al te kutten met twee van die klanten, zie je de mensen erachter wachten en dan krijg je ook nog zo'n opmerking naar je hoofd alsof het jouw schuld is.Met een grote grijns (en intussen blij dat ik mijn eigen portemonnee niet vergeten was, want dat is mij ook wel eens gebeurd), en heb haar vaak genoeg meegemaakt om te weten dat ze dat kan hebben.Bij een ander die nogal schuchter overkomt zou ik het niet gezegd hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geen ergernis, wel boodschappen-gerelateerd. Ik kom net terug van boksles en een rondje supermarkten, groenteboer, visboer. Flink veel ingeslagen, vooral huishoudelijke herrie. Thuis gekomen sjouw ik mijn sporttas, 5 (zware) big shoppers en twee kleinere tassen van mn auto naar de lift. Liftvloer staat praktisch vol met al mn shizzle. (hij is niet zo groot, vooral erg smal)

Lift stopt op de begane grond (ik stap in de kelder in uit de parkeergarage onder het gebouw) Daar staat de nieuwe buurman van een deur of drie verder. Nouja zit, in zijn scootmobiel. En die wil gewoon die lift inrijden, waarschijnlijk over mijn tassen heen denk ik Gelukkig stopt ie voor hij dat echt doet. Hij staat half in de lift, half in het trappenhuis, dus blokkeert ook dat oogje waardoor de liftdeur open blijft staan.

Dus ik zeg 'Dat gaat niet passen buurman'

'Nou zet die tassen dan aan de kant!"

'Daar staan ze al buurman'

'Nou, ga er dan uit met je rotzooi dan kan ik er in!'

Ik schiet in de lach want ik dacht echt dat ie een geintje maakte. Niet dus. Ik zeg 'Weet je wat, ik ga gewoon met mijn spullen naar boven, haal ze snel uit de lift en dan ben jij aan de beurt'

'Ja lekker makkelijk praten jij, ik ben gehandicapt dat zie je toch!'

'En daardoor kan jij niet op je beurt wachten? Bijzondere handicap'

Enfin, hij gaat al mopperend en scheldend achteruit en net voor de deur dicht gaat springt er nog snel een buurjongen in de lift 'net op tijd' zegt ie. Dat hoofd van buurman whahahahahahahahahaaa
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hatsetats, wat een gehandicapte boerenlul zeg!

Zou nooit dergelijke uitspraak doen, echter in deze situatie vind ik dat jij je er waardig en sportief doorheen gebokst hebt!



Zeg ik dat met leuke passende beeldspraak?
Alle reacties Link kopieren
Heeft op zich niks met de supermarkt te maken, maar onlangs is de flesseninname voor het statiegeld verplaatst naar vlak achter de buitendeur (was eerst in de supermarkt zelf). Zie regelmatig plastic tassen met flessen (ook wijnflessen e.d.) staan onder de statiegeldautomaat, zijn mensen gewoon te bedonderd om flessen waar geen statiegeld op zit, even ergens anders weg te brengen, zetten ze die tas vol flessen gewoon bij de automaat. Terwijl er een glasbak aan de overkant van de straat is. Aso vind ik dat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 09 juli 2016 @ 17:19:

Hatsetats, wat een gehandicapte boerenlul zeg!

Zou nooit dergelijke uitspraak doen, echter in deze situatie vind ik dat jij je er waardig en sportief doorheen gebokst hebt!



Zeg ik dat met leuke passende beeldspraak?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Lekker aardig weer, tegen je gehandicapte medemens
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 18:48:

Lekker aardig weer, tegen je gehandicapte medemens



Met alle compassie die ik heb ten aanzien van de gehandicapte medemens, kijk ik soms met verbazing toe. Laatst nog. Vrouw die met scootmobiel en al door de winkel sjeest, in race-stand, bij de kassa opmerkelijk kwiek van het zadel springt om de spullen op de band te leggen, enz. Vreemd toch?



Of die man die zonder scootmobiel binnen kwam (maar dat ding wel dwars voor de ingangsdeur liet staan), soepel door de supermarkt liep om 3 trays bier te halen, na het afrekenen net zo soepel met die drie trays bier naar zijn scootmobiel liep, die trays op de voetenplaat zette, om vervolgens vol gas we te rijden in zijn gehandicaptenvoertuig...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 18:48:

Lekker aardig weer, tegen je gehandicapte medemens Ja. Jeweetttog, ik ben t Hats, dat asociale, onaardige rotwijf.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven