Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Bitje93 schreef op 06 september 2015 @ 14:38:

ja inderdaad.

En ik denk dat jij er niet van zult afvallen Dat treft, aangezien ik een kilo of tien moet aankomen.
Af en toe haalt meneer Tats brood en beleg voor zichzelf, maar de wekelijkse boodschappen doe ik. Laatst ging ie voor het eerst sinds jaren een keertje mee en keek zijn ogen uit. Vooral de zelfscanner was een hit.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Starshine schreef op 06 september 2015 @ 17:43:

Ik doe het liefst gewoon alleen boodschappen. Kinderen neem ik het liefst niet mee, maar soms moeten ze nieuwe schoenen oid. Gelukkig zijn ze de jengelleeftijd al ruimschoots voorbij.

Samen met man boodschappen doen is ook best leuk, hij deelt in mijn cynisme en samen becommentariëren we alle mede-winkelaars en producten. (rond pasen: Henneneitjes? worden andere eieren dan door hanen gelegd?)

[afbeelding]Jaaahhhh, dat vind ik ook altijd leuk! Daarom neem ik mijn dochter nu ook graag mee, die is intussen veertien en net als ik dol op luidruchtig commentaar leveren .
Nou Dolfje, wat een aso's zeg.

Mogen bouwmarkten ook?

Vandaag hadden man en ik de kar behoorlijk vol. Met een wellicht irritante kleuter bovenop de stapel (dan rent hij niet los en onbeheerd rond) die zat te kwetteren over hoofdkranen afsluiten. Komt er een mevrouw met 1 klein plantje aan bij de ontzettend lange rij. Dus ik zeg dat de mevrouw wel even voor mag gaan en gebaar man om de kar wat naar achteren te manoeuvreren. Komt er ineens een man aangesneld met een kar vol meuk, dat bleek de echtgenoot van mevrouw-met-plantje te zijn. Nog voordat ik iets kon zeggen greep de man achter mijn man de kar vast en slingerde die een beetje naar achteren met de woorden: "Dacht het niet makker"
quote:Bromelia schreef op 06 september 2015 @ 17:23:

[...]

Zo'n jong gezin is altijd fijn om te zien op de parkeerplaats, regelmatig eindigt het in flinke ruzie tussen pa en ma, en het kind blijft gewoon door jengelen Tegen de tijd dat de boodschappen in de auto liggen is de sfeer te snijden, en wordt er gesmeten met deurportieren, en vrij agressief de garage uitgereden.

Pa was het niet eens met de hoeveelheid boodschappen.

Regelmatig doe ik op zondagochtend vroeg boodschappen, moet je dan eens kijken hoe sjagerijnig de mannen mee gaan boodschappen op de vrije zondag.Ik snap dat nooit he, waarom moet het hele gezin mee met boodschappen doen, pfff... Wel heel leuk om te observeren inderdaad
Die handscanners bij Ah, erg handig. Behalve als ze vast blijven zitten wanneer je je pasje scant. Dan werkt je pasje gelijk niet meer en moet je naar de balie om het te laten deblokkeren. En bij de balie staat dan natuurlijk net een hele lange rij. Als je aan de beurt bent moet de zondagsmedewerker dan eerst nog de computer opstarten voordat hij je pasje kan deblokkeren.
quote:marana schreef op 06 september 2015 @ 17:54:

[...]

Ik snap dat nooit he, waarom moet het hele gezin mee met boodschappen doen, pfff... Wel heel leuk om te observeren inderdaad

tja, doordeweeks druk met werk dus je moet op zaterdag de grote boodschappen doen. Moeder de vrouw wil/kan niet in haar eentje sjouwen of vind gewoon dat manlief ook wel eens wat aan het huishouden kan doen, dus hij moet mee. Geen opvang voor de kinderen, dus die moeten ook mee.

Ik vind het onzin hoor. Zelfs toen we nog autoloos waren deden we de grote boodschappen alleen met een fietskar. En het liefst op een andere dag dan zaterdag. Ik denk dat het voor veel jonge gezinnen toch het enige gezinsuitje in de week is.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 06 september 2015 @ 17:56:

Die handscanners bij Ah, erg handig. Behalve als ze vast blijven zitten wanneer je je pasje scant. Dan werkt je pasje gelijk niet meer en moet je naar de balie om het te laten deblokkeren. En bij de balie staat dan natuurlijk net een hele lange rij. Als je aan de beurt bent moet de zondagsmedewerker dan eerst nog de computer opstarten voordat hij je pasje kan deblokkeren.

Die infobalie is sowieso mijn allergrootste ergernis. Gisteren stonden we er zowat buiten, omdat er een mevrouw was met iets heel ingewikkelds. De supermedewerkster schreef het ene formulier na het andere vol, en de rij bleef maar groeien. Voor me begonnen twee Tokkies al ernstig te muiten, en achter me hadden drie middelbare mevrouwen hun handen vol aan hun demente moeder die totaal niet meer snapte wat ze ook weer in die rij stond te doen. Tot onze grote blijdschap kwam er een tweede medewerker bij, maar die vertrok onverrichterzake. Toen de derde medewerker aan kwam kakken was iedereen intussen volledig murw gewacht, waarop de formulierenmevrouw de eerste in de rij op onbeschofte toon toebeet: "Ja ZEGT u het maar!!!".

En zo gaat het dus altijd als ik een postzegel wil kopen. Laat ze verdomme een apart loket openen voor Lastige Gevallen, of zo.
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2015 @ 18:06:

[...]

Die infobalie is sowieso mijn allergrootste ergernis. Gisteren stonden we er zowat buiten, omdat er een mevrouw was met iets heel ingewikkelds. De supermedewerkster schreef het ene formulier na het andere vol, en de rij bleef maar groeien. Voor me begonnen twee Tokkies al ernstig te muiten, en achter me hadden drie middelbare mevrouwen hun handen vol aan hun demente moeder die totaal niet meer snapte wat ze ook weer in die rij stond te doen. Tot onze grote blijdschap kwam er een tweede medewerker bij, maar die vertrok onverrichterzake. Toen de derde medewerker aan kwam kakken was iedereen intussen volledig murw gewacht, waarop de formulierenmevrouw de eerste in de rij op onbeschofte toon toebeet: "Ja ZEGT u het maar!!!".

En zo gaat het dus altijd als ik een postzegel wil kopen. Laat ze verdomme een apart loket openen voor Lastige Gevallen, of zo.Als jij ooit de politiek ingaat: mijn stem heb je

[...]

En zo gaat het dus altijd als ik een postzegel wil kopen. Laat ze verdomme een apart loket openen voor Lastige Gevallen, of zo.Goed idee!

[...]

En zo gaat het dus altijd als ik een postzegel wil kopen. Laat ze verdomme een apart loket openen voor Lastige Gevallen, of zo.

Geachte Lady Voldemort,

Naar aanleiding van Uw schrijven in het, ons nu welbekende supermarkt topic, heeft de directie besloten een speciaal loket voor U te openen aan onze infobalie.

U kunt deze balie herkennen aan het grote bord met de aanduiding:

! Lastige Gevallen !

Hopende U hiermee van dienst te zijn geweest, verblij......
iedereen leest mee
Voor de kerstboodschappen ga ik altijd naar een AH XL (is een eindje rijden, dus niet voor de dagelijkse boodschappen). Dan gaat mijn jongste mee, die is dol op boodschappen doen. Ik heb dan een lijstje van minstens 3 A4'tjes dus we bereiden ons voor op een langdurige klus en dat gaat dan heel ontspannen en gezellig. Hoe leuk is het dan om mensen te observeren die met het hele gezin kerstinkopen doen (waarom?) en een stuk minder ontspannen zijn Vooral de moeders trekken het maar moeizaam en de arme kindertjes worden de hele tijd afgesnauwd. Ook oudere stellen die samen boodschappen doen, altijd leuk. Snauwt zo'n dame tegen haar man: 'Je moet niet de hele tijd weglopen! Blijf nou toch eens hier, grmblgbrmsl', en dan 10 seconden later: 'Haal jij even twee pakken magere yoghurt!' Je ziet zo'n man dan in verwarring, moet hij nu blijven of toch maar weglopen.
Ah, fijn mevrouw of meneer Landylover. Ik wil niet lastig zijn hoor, maar mag er dan ook gewoon 'Lady Voldemort' boven het loket staan? Dat staat wat gezelliger en het levert wat minder verwarring op voor de mensen die willen komen klagen omdat ze weer niks gewonnen hebben in de voetbaltoto.

Met vriendelijke groet, LV
quote:MinkeDeWit schreef op 06 september 2015 @ 18:48:

Voor de kerstboodschappen ga ik altijd naar een AH XL (is een eindje rijden, dus niet voor de dagelijkse boodschappen). Dan gaat mijn jongste mee, die is dol op boodschappen doen. Ik heb dan een lijstje van minstens 3 A4'tjes dus we bereiden ons voor op een langdurige klus en dat gaat dan heel ontspannen en gezellig. Hoe leuk is het dan om mensen te observeren die met het hele gezin kerstinkopen doen (waarom?) en een stuk minder ontspannen zijn Vooral de moeders trekken het maar moeizaam en de arme kindertjes worden de hele tijd afgesnauwd. Ook oudere stellen die samen boodschappen doen, altijd leuk. Snauwt zo'n dame tegen haar man: 'Je moet niet de hele tijd weglopen! Blijf nou toch eens hier, grmblgbrmsl', en dan 10 seconden later: 'Haal jij even twee pakken magere yoghurt!' Je ziet zo'n man dan in verwarring, moet hij nu blijven of toch maar weglopen.Wat een ongezellige kerstboodschap ook, twee pakken magere yoghurt. Ik zou ook weglopen als ik die man was.
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2015 @ 18:49:

Ah, fijn mevrouw of meneer Landylover. Ik wil niet lastig zijn hoor, maar mag er dan ook gewoon 'Lady Voldemort' boven het loket staan? Dat staat wat gezelliger en het levert wat minder verwarring op voor de mensen die willen komen klagen omdat ze weer niks gewonnen hebben in de voetbaltoto.

Met vriendelijke groet, LVDat bent U dus wel, vandaar onze keuze
iedereen leest mee
Mogen AH Pick-up-point-ergernissen ook?

Wij zijn dus sinds heel recent overgestapt op Pick up points. Vriend rijdt erlangs vanuit werk en ik was die driewekelijkse supermarktergernissen wel beu, dus dit leek me ideaal. De eerste keer leek het geweldig te gaan: op m'n dooie gemak de boodschappenlijst op AH gemaakt gedurende een paar dagen en daarna besteld, volgende dag kwam vriend thuis met een krat en wat zakken boodschappen en ik was klaar voor de rest van de week. I-deaal, dacht ik.

Dacht ik.

- Er waren dingen niet op voorraad (en nee, dat was niet aangegeven tijdens het bestellen, want dat was bij sommige dingen wel het geval en toen kon ik een alternatief uitzoeken, maar kennelijk was er nog méér niet en daar moesten we dan maar gewoon zonder doen;

- Ik wilde afgelopen vrijdag weer een bestelling door vriend laten ophalen, dus donderdag wilde ik de bestelling plaatsen, maar er waren weer een paar dingen niet dus dan moet je een alternatief bedenken. Ik moest weg, dus dacht 'ik rond het vanavond wel af'. Ik 's avonds de boel alsnog bestellen, was het door ons gewenste ophaaltijdstip ineens 'vol'. En later of eerder was geen optie, want vriend komt nu eenmaal op tijdstip X van zijn werk en kan niet eerder weg (of een half uur gaan lanterfanten) omdat het AH Pick Up Point dat verlangt. Kortom, alsnog mezelf naar de winkel gesleept;

Maar vergeleken met bitchende, treuzelende mensen en praatgrage caissières is het nog steeds een feestje. Morgen weer. Als ik dit slim leer regelen scheelt het me zoveel tijd

O, en nog een leuke plus: ik rond zonet mijn bestelling af, staan er 4 producten bij die ik niet heb besteld. Dus ik denk 'hoe komen die nou daar'... blijkt dat ik ze er gratis bij krijg! Wel allemaal dingen die ik zelf echt nooit zou kopen en waarvan ik betwijfel of ik ze wil/ga gebruiken, maar ze kunnen desnoods nog naar de Voedselbank.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
O, laatst viel me nog iets op (die ene keer dat ik dus toch nog zelf naar de supermarkt moest) en ik vroeg me af of jullie dat herkennen: ik liep door een gangpad waar 2 vakkenvullers bezig waren en we moesten op een gegeven moment voor elkaar langs, en die vakkenvuller nám gewoon voorrang met een volle doos in zijn handen. Hij maaide me nog net niet omver. Ik keek een beetje verbouwereerd, van 'O, doen we dat hier zo?' en hij keek echt zo terug van 'huh, is er een probleem?'

Da's toch vreemd? In mijn tijd als vakkenvuller heb ik nooit te horen gekregen dat ik klanten moest voorlaten hoor, dat leek me gewoon vrij logisch. Zij zijn klant en ik werk daar, dus als we elkaar moeten kruisen mag de klant voor. Ik was er ook altijd als de kippen bij om die kar met dozen opzij te zetten als een klant erbij moest, die moet ik tegenwoordig ook maar gewoon zelf een zetje geven en dan kan je nog een standje krijgen ook, van zo'n blaag.
bij mijn AH krijgt de klant nog als vanouds voorrang hoor. Soms vind ik het zelfs beschamend. Kom ik aanlopen met een bijna lege kar, maar gaat die vakkenvuller met volle kar vol pakken yoghurt in de remmen om mij voor te laten.
Dan verhuis ik naar waar jij woont, Starshine

Nee, zonder dollen. Ze hoeven echt niet voor me te knipmessen en als de ruimte het toelaat ga ik echt wel opzij zodat we lángs elkaar kunnen. Ik ben niet zo'n ijsbreker die eist dat alles voor haar opzij golft.

Maar in de een-op-een-confrontatie vakkenvuller-klant vind ik het wel zo prettig als de vakkenvuller je voorlaat. Al was het maar omdat je er een welkom gevoel van krijgt en jij toch per saldo de klant bent. Hier doen ze soms echt bijna geïrriteerd, zo van 'nou vooruit we tolereren dat je tussen onze werkzaamheden door banjert, maar maak een beetje voort ja, dan kan ik verder met uitladen.'
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2015 @ 18:51:

[...]

Wat een ongezellige kerstboodschap ook, twee pakken magere yoghurt. Ik zou ook weglopen als ik die man was.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Starshine schreef op 06 september 2015 @ 18:01:

[...]

tja, doordeweeks druk met werk dus je moet op zaterdag de grote boodschappen doen. Moeder de vrouw wil/kan niet in haar eentje sjouwen of vind gewoon dat manlief ook wel eens wat aan het huishouden kan doen, dus hij moet mee. Geen opvang voor de kinderen, dus die moeten ook mee.

.

Dan blijft manlief toch bij de kinderen en doet moeder de vrouw alleen de boodschappen. Ik begrijp die vrouwen echt niet die niets alleen kunnen! Alsjeblieft zeg, we zijn 2015! Lekker een uurtje alleen weg en dan heb je tenminste alles bij want je kan je concentreren.

Ook shoppen voor mezelf doe ik lekker in mijn eentje (of met zus, vriendin, moeder). Zelden of nooit met vriend of zoon....
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:MrsNiceGuy schreef op 07 september 2015 @ 13:43:

[...]

Dan blijft manlief toch bij de kinderen en doet moeder de vrouw alleen de boodschappen. Ik begrijp die vrouwen echt niet die niets alleen kunnen! Alsjeblieft zeg, we zijn 2015! Lekker een uurtje alleen weg en dan heb je tenminste alles bij want je kan je concentreren.

Ook shoppen voor mezelf doe ik lekker in mijn eentje (of met zus, vriendin, moeder). Zelden of nooit met vriend of zoon....

Ja joh, ik snap het ook niet. Je kan toch wel zelf een winkelwagentje duwen en de boodschappen in de kofferbak pleuren?

Zelfs op de fiets deed ik de grote boodschappen alleen.

Lekker juist alleen boodschappen doen. Dan haal ik een lekker broodje voor mezelf. En geen gezeur over welke chips mee moet.
Dat deed ik 20 jaar geleden al. Kinderen bij man achterlaten en ik heerlijk rustig en op het gemak de boodschappen doen

Als er eens een keer een kind meeging vond ik bij de kassa vaak iets in mijn kar dat ik er niet had ingedaan, vaak chips of snoep
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2015 @ 18:51:

[...]

Wat een ongezellige kerstboodschap ook, twee pakken magere yoghurt. Ik zou ook weglopen als ik die man was.
Ik ga het liefst met het hele gezin shoppen. Vind ik gezellig. Ik kan wel alleen gaan maar ik vind het leuker om ter plekke te bedenken wat we morgen en overmorgen gaan eten.

Echt winkelen voor kleding oid vindt man niet leuk dus dat doe ik met mijn kleuter, hij vindt dat wel leuk.

Alleen naar de Ikea en consorten moet man mee. Die pakketten passen niet in mijn auto en hij wil nooit op zijn vrije dag zitten te wachten op bezorgers. Dan moet hij wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven