Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:ZusterPetronella schreef op 06 september 2015 @ 20:09:

O, laatst viel me nog iets op (die ene keer dat ik dus toch nog zelf naar de supermarkt moest) en ik vroeg me af of jullie dat herkennen: ik liep door een gangpad waar 2 vakkenvullers bezig waren en we moesten op een gegeven moment voor elkaar langs, en die vakkenvuller nám gewoon voorrang met een volle doos in zijn handen. Hij maaide me nog net niet omver. Ik keek een beetje verbouwereerd, van 'O, doen we dat hier zo?' en hij keek echt zo terug van 'huh, is er een probleem?'

Da's toch vreemd? In mijn tijd als vakkenvuller heb ik nooit te horen gekregen dat ik klanten moest voorlaten hoor, dat leek me gewoon vrij logisch. Zij zijn klant en ik werk daar, dus als we elkaar moeten kruisen mag de klant voor. Ik was er ook altijd als de kippen bij om die kar met dozen opzij te zetten als een klant erbij moest, die moet ik tegenwoordig ook maar gewoon zelf een zetje geven en dan kan je nog een standje krijgen ook, van zo'n blaag.

Heel herkenbaar! Afgelopen week nog.

Ik ging naar de AH midden in het centrum. Erg kleine winkel. Heel vervelend ingedeeld ook, met steunpalen midden in de al kleine gangpaden, dat soort werk.

Ik sta voor de koeling, te bedenken wat ik mee zal nemen voor die avond. Ik ga mijn best doen om de indeling een beetje uit te leggen: daar waar ik stond was het misschien een meter breed, omdat tegenover die koeling nog een andere koeling staat. Om daar weg te kunnen moet je dus de hele koeling aflopen, omdat je niet naar achter weg kan stappen. Hoor ik opeens van rechts: mevrouw, wilt u misschien aan de kant gaan? Kijk op, staat daar volgens mij een bedrijfsleider (in ieder geval qua leeftijd tegen de 30), met zo'n karretje om de vloer schoon te maken. Ik pak nog snel wat ik moest hebben en loop tussen de koelingen door om mijn weg door de supermarkt te vervolgen. Maar ik vond het wel heel onbeleefd, wacht dan even tot dat ik daar zelf weg ga, ik sta daar echt niet uren te turen. Hij stuurde me echt weg, kon niet naar voren of naar achteren stappen maar moest echt die gang uitlopen om hem erlangs te laten van een vakkenvuller puber snap je zoiets nog, maar de bedrijfsleider moet toch wel weten hoe het hoort.
De supermarkt die bij mij om de hoek zit, heeft veel niet. Ik merk dat ik me daar steeds meer aan erger. Heb ik een leuk recept opgezocht, blijkt de supermarkt een deel van de ingrediënten niet te hebben. Ook is de kwaliteit van de producten die ze hebben soms erg slecht.

Maar ja, de supermarkt die daarna het dichtste bij zit, is 2x zo ver. Dus voor een snelle boodschap ga ik er toch maar heen.
Ik had vandaag mijn charmedag. Allereerst werd ik bijna ondersteboven gelopen door de assistent-bedrijfsleider - jonge knul, lekker ding. Die zich uiteraard helemaal verontschuldigde, vroeg of alles goed was blablablah.

Daarna kreeg ik volledig aandacht van de bedrijfsleider zelf, een behoorlijk mooie vent van rond de 50. Daarna van een man aan de kassa die ik per ongeluk liet wachten omdat ik mijn bananen niet goed had afgewogen (ondergetekende sufkut vond ze wel wat weghebben van mandarijnen).

Het vrouwvolk vond mij minder leuk. De caissière beloonde mijn fruitvaardigheden met een boze frons en mopperde tegen de man aan de kassa dat ik verkeerd gewogen had. Toen de man mij zag zei hij tegen het meisje: ah maar dat is toch een lieve mevrouw? Daar wil ik best op wachten, hoor!

Is het lente ofzo?
quote:soetkees schreef op 08 september 2015 @ 15:38:

... Toen de man mij zag zei hij tegen het meisje: ah maar dat is toch een lieve mevrouw? Daar wil ik best op wachten, hoor!

Is het lente ofzo? Hahaha, leuke anekdote. Misschien ovuleer je tegen de klippen op en ligt het manvolk daarom massaal aan je voeten?
quote:lotus77 schreef op 08 september 2015 @ 18:56:

[...]

Hahaha, leuke anekdote. Misschien ovuleer je tegen de klippen op en ligt het manvolk daarom massaal aan je voeten? Eh, ik menstrueer al 10 jaar niet meer, maar mogelijk heb je nog ergens een soort van maandelijkse cyclus? *stoft biologie nog eens op* en heb ik dat nu?
quote:soetkees schreef op 08 september 2015 @ 19:15:

[...]

Eh, ik menstrueer al 10 jaar niet meer, maar mogelijk heb je nog ergens een soort van maandelijkse cyclus? *stoft biologie nog eens op* en heb ik dat nu?😂

Ik had vandaag mijn charmedag. Allereerst werd ik bijna ondersteboven gelopen door de assistent-bedrijfsleider - jonge knul, lekker ding. Die zich uiteraard helemaal verontschuldigde, vroeg of alles goed was blablablah.

Daarna kreeg ik volledig aandacht van de bedrijfsleider zelf, een behoorlijk mooie vent van rond de 50. Daarna van een man aan de kassa die ik per ongeluk liet wachten omdat ik mijn bananen niet goed had afgewogen (ondergetekende sufkut vond ze wel wat weghebben van mandarijnen).

Het vrouwvolk vond mij minder leuk. De caissière beloonde mijn fruitvaardigheden met een boze frons en mopperde tegen de man aan de kassa dat ik verkeerd gewogen had. Toen de man mij zag zei hij tegen het meisje: ah maar dat is toch een lieve mevrouw? Daar wil ik best op wachten, hoor!

Is het lente ofzo? En jij kunt door al die aandacht geen bananen meer van mandarijnen onderscheiden. Moeten wel heel knappe mannen geweest zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 08 september 2015 @ 20:23:

[...]

En jij kunt door al die aandacht geen bananen meer van mandarijnen onderscheiden. Moeten wel heel knappe mannen geweest zijn

Psies. Helemaal van de leg.

Oh nee, dat kan niet meer

Ik had vandaag mijn charmedag. Nu moet ik ook zeggen dat die zonnebril je érg goed staat hoor.
quote:Lotte35 schreef op 08 september 2015 @ 21:30:

[...]

Nu moet ik ook zeggen dat die zonnebril je érg goed staat hoor.
De laatste tijd erger ik me voornamelijk aan de gesloten pinkassa's, negen van de tien keer zijn die kassa's gesloten. AH spant de kroon, daarna de Lidl maar daar kom ik maar één keer per maand op een dag dat het er vrij rustig is dus ik weet niet hoe het daar op andere dagen is.
verba volant, scripta manent.
Man en ik gingen vanavond spullen voor het avondeten halen.

Wat denk je, spullen op de band, is man zijn kerriesaus vergeten

En ik zag die man achter ons al een zucht geven, die zag mij meteen als de sufkut en die man daarachter die had er toch een schik om.

Maar wat denk je, er bestaat nu zoiets als een wachtbon, slaat ze gewoon de bon af, helpt de klant die achter de sufkut staat en tegen de tijd dat lapzwans terug is met de kerriesaus, is de zuchtende man alweer de winkel uit.

Daarna scant de kassiere de wachtbon en de saus, afrekenen en klaar ben je.

Lang leve de wachtbon
Welke winkel is dat, Oldwood?
De emte, bij de snelkassa.

Zal van de week eens gaan uittesten waar ze dat nog meer hebben
quote:nlies schreef op 08 september 2015 @ 20:23:

En jij kunt door al die aandacht geen bananen meer van mandarijnen onderscheiden. Moeten wel heel knappe mannen geweest zijn Na het stoppen van het menstrueren begon het dementeren.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 08 september 2015 @ 22:50:

[...]

Na het stoppen van het menstrueren begon het dementeren.Toen pas? Wat had ik dan daarvoor?
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Als in: u hoeft het niet in te pakken, we eten/drinken het hier wel op/gebruiken het hier wel?
quote:soetkees schreef op 11 september 2015 @ 16:56:

Als in: u hoeft het niet in te pakken, we eten/drinken het hier wel op/gebruiken het hier wel?

Ik denk als in: in de supermarkt vast uit de verpakking halen, en eventueel vast consumeren

Zag dit plaatje en moest meteen aan de 'in de supermarkt alvast iets opeten/opdrinken is wel/niet* ok - *doorhalen wat niet van toepassing is'-discussie hier
Real friends don't rub it in. They rub it out.
ik erger me nu aan het feit dat ik eigenlijk nog even naar de winkel moet om iets te halen wat ik vergeten was. Maar ik heb geen zin.
Ik erger me aan mensen die zich met mijn boodschappen bemoeien.

Fruit en groente haal ik vaak in supermarkt 1. Betere kwaliteit/minder gekneusde dingen.

Rest haal ik in supermarkt 2.

Vandaag rest dus gehaald, nootjes/beleg/chipjes/rijst etc. etc. Zegt er zo'n laplul achter me (heel zachtjes tegen z'n vrouw ofzo) Nou, die weet niet wat gezond eten is...

Kijk 'm aan en wist gewoon niet wat te zeggen. En nu nog steeds niet trouwens 😡
quote:Fruity-Pebbles schreef op 12 september 2015 @ 16:42:

Fruit en groente haal ik vaak in supermarkt 1. Betere kwaliteit/minder gekneusde dingen.

Vandaag rest dus gehaald, nootjes/beleg/chipjes/rijst etc. etc. Zegt er zo'n laplul achter me (heel zachtjes tegen z'n vrouw ofzo) Nou, die weet niet wat gezond eten is...

Kijk 'm aan en wist gewoon niet wat te zeggen. En nu nog steeds niet trouwens 😡Ik zou niks zeggen, in het kader van 'erger nu niet, verwonder u slechts'. Behalve dan als ik in een PMS-bui ben, dan kan ik het waarschijnlijk toch niet laten om iets te roepen van 'waar bemoei jij je mee, mafkees'
quote:Fruity-Pebbles schreef op 12 september 2015 @ 16:42:

Kijk 'm aan en wist gewoon niet wat te zeggen. En nu nog steeds niet trouwens 😡

nou....

jij 'wat bedoelt u daar precies mee?'

Hij uitleggen dat chips niet gezond is etc.

Jij: 'Ja goh dat weet ik, maar een mens mag zichzelf wel eens verwennen toch?'

hij' Ja maar, je hebt heulemaal geen groente in je karretje.'

jij: 'klopt, maar ik zie dat u salami bij u heeft. Weet u wel hoe vet dat is en hoeveel conserveringsmiddelen daarin zitten?'

hij: 'Uhm, *stamelt wat en hoopt dat de rij opschiet*

jij: 'Ik vind het ontroerend dat u zich drukmaakt over mijn gezondheid, maar ik heb al groente en fruit bij supermarkt A gekocht, wilt u het bonnetje zien *graaft in tas*'

hij: 'Nee laat maar.'

Jij: "Oh. Bemoei je gewoon met je eigen zaken voortaan.'* triomfantelijke grijns*
quote:Starshine schreef op 12 september 2015 @ 16:56:

[...]

nou....

jij 'wat bedoelt u daar precies mee?'

Hij uitleggen dat chips niet gezond is etc.

Jij: 'Ja goh dat weet ik, maar een mens mag zichzelf wel eens verwennen toch?'

hij' Ja maar, je hebt heulemaal geen groente in je karretje.'

jij: 'klopt, maar ik zie dat u salami bij u heeft. Weet u wel hoe vet dat is en hoeveel conserveringsmiddelen daarin zitten?'

hij: 'Uhm, *stamelt wat en hoopt dat de rij opschiet*

jij: 'Ik vind het ontroerend dat u zich drukmaakt over mijn gezondheid, maar ik heb al groente en fruit bij supermarkt A gekocht, wilt u het bonnetje zien *graaft in tas*'

hij: 'Nee laat maar.'

Jij: "Oh. Bemoei je gewoon met je eigen zaken voortaan.'* triomfantelijke grijns*Oh... Nu ik dit lees hoop ik dat het ooit weer gebeurd! 😂
Ah ja, dat je je kar bomvol chips en andere ongezonde bende gooit in de hoop dat iemand er wat van zegt.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven