Ergernissen in de supermarkt deel 3
zondag 11 augustus 2019 om 12:24
Dat klopt inderdaad. Maar vond het wel rot aangezien ik het zelf wel doe. En daardoor krijg ik dan ook minder zin om andere mensen voor te laten terwijl ik zelf niet word voorgelaten... Ik kan zelf ook doen alsof ik het niet zie en mijn volle kar uitladen en hen laten wachten achter mij, ben ik zelf ook 15 seconden sneller buiten.daenerys79 schreef: ↑11-08-2019 12:18ik laat mensen met 1 of 2 dingen altijd voor als ik meer heb. maarja, je hebt er nou eenmaal geen recht op....
zondag 11 augustus 2019 om 12:26
lemoos2 schreef: ↑31-07-2019 14:43Moet je naar hier verhuizen. Allemaal van die agressieve assertieve bejaarden. “U hoeft mij niet voor te laten gaan, dank u wel! Ik kan prima lopen met deze rollator!”. Ehm.. ik liet u voorgaan omdat u twee artikelen heeft en ik een volle kar maar goed...
“Jongedame, ik heb mijn leven lang hard gewerkt en bezit echt nog wel 30 cent, dank u wel” Ja meneer, maar u staat nu al een half uur te graven in die portemonnee op zoek naar 30 cent voor het enige werkende parkeerautomaat en de rij staat inmiddels over twee verdiepingen van de parkeergarage.

Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
zondag 11 augustus 2019 om 13:25
Ailuros, dat voorgaan als jij maar één of twee dingen hebt, is een gunst, geen recht. De ander is niet verplicht om dat te doen. En wat mij betreft: laat de volgende keer iemand voor gaan omdat je een ander iets gúnt, niet om het recht te verwerven om de volgende keer ook voor te gaan. Wie weet had die mevrouw voor jou ook haast, of had ze net al 2 mensen voor laten gaan die weinig boodschappen hadden, of was ze er met haar gedachten niet bij, of... of...
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 11 augustus 2019 om 13:40
Coerage schreef: ↑11-08-2019 13:25Ailuros, dat voorgaan als jij maar één of twee dingen hebt, is een gunst, geen recht. De ander is niet verplicht om dat te doen. En wat mij betreft: laat de volgende keer iemand voor gaan omdat je een ander iets gúnt, niet om het recht te verwerven om de volgende keer ook voor te gaan. Wie weet had die mevrouw voor jou ook haast, of had ze net al 2 mensen voor laten gaan die weinig boodschappen hadden, of was ze er met haar gedachten niet bij, of... of...
Precies. En dat laatste zou mij ook kunnen overkomen.
Ik let er eigenlijk nooit echt op hoeveel boodschappen iemand heeft. Wanneer ik in de rij sta ben ik vooral bezig met het plaatsen van mijn boodschappen op de band in de juiste volgorde, beurtbalkjes neerleggen, het pakken van portemonnee, pasjes, boodschappentas etc. Daar heb ik het al druk mee. Ik ben niet zo'n multitasker.

Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn boodschappen voornamelijk doe bij supermarkten waar ik niet vaak grote volle karren zie. Hier zijn o.a. veel studenten en weinig gezinnen. Dus vooral veel mensen met mandjes. Waaronder ikzelf.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zondag 11 augustus 2019 om 13:42
Ik laat mensen ook net voor omdat ik het hen gun. Het is idd geen recht. Ik zeg ook niet dat ze mij móest voorlaten, enkel dat dan wel fijn was geweest en dat ik er even van baaldeCoerage schreef: ↑11-08-2019 13:25Ailuros, dat voorgaan als jij maar één of twee dingen hebt, is een gunst, geen recht. De ander is niet verplicht om dat te doen. En wat mij betreft: laat de volgende keer iemand voor gaan omdat je een ander iets gúnt, niet om het recht te verwerven om de volgende keer ook voor te gaan. Wie weet had die mevrouw voor jou ook haast, of had ze net al 2 mensen voor laten gaan die weinig boodschappen hadden, of was ze er met haar gedachten niet bij, of... of...

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:38
In de Appie hier hangen tegenwoordig scanners voor de bonuskaart aan de buitenkant van de kassa, zodat je zelf kan scannen. Ik vind het ideaal.
¡Apagando las luces!
dinsdag 13 augustus 2019 om 19:07
Nooit iets terug verwachten wat je een ander gun of geeft. Scheelt een hoop teleurstellingen in het leven.
Als ik veel boodschappen heb en iemand achter mij maar max 3 dingen, laat ik die ook voor. Maar vaak genoeg gebeurt het andersom niet.
Ik doe ook weleens boodschappen in België, mijn ouders wonen daar. Vaak zijn het dan grote boodschappen voor de hele familie. Soms komt het voor dat ik tegen iemand achter mij zeg ga maar voor. Dan staan ze me vaak raar aan te kijken, zijn ze in België niet gewend elkaar even voor laten gaan.
Als ik veel boodschappen heb en iemand achter mij maar max 3 dingen, laat ik die ook voor. Maar vaak genoeg gebeurt het andersom niet.
Ik doe ook weleens boodschappen in België, mijn ouders wonen daar. Vaak zijn het dan grote boodschappen voor de hele familie. Soms komt het voor dat ik tegen iemand achter mij zeg ga maar voor. Dan staan ze me vaak raar aan te kijken, zijn ze in België niet gewend elkaar even voor laten gaan.
#doeslief

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:10
Ja, dat zal toch zeker 30 seconden geduurd hebben.

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:58
Loesiepoesie schreef: ↑13-08-2019 19:07Nooit iets terug verwachten wat je een ander gun of geeft. Scheelt een hoop teleurstellingen in het leven.
.......
Maar dat voor wat hoort wat idee geldt toch ook helemaal niet in de supermarkt? Want degene die ik voorlaat in de rij, is niet dezelfde persoon die mij de volgende keer niet voorlaat. Dus het slaat eigenlijk nergens op om de ene persoon niet voor te laten alleen omdat totaal iemand anders jou dat niet gunt.

dinsdag 13 augustus 2019 om 21:01
Eerste: mee eens!Loesiepoesie schreef: ↑13-08-2019 19:07Nooit iets terug verwachten wat je een ander gun of geeft. Scheelt een hoop teleurstellingen in het leven.
(...)
(...) Soms komt het voor dat ik tegen iemand achter mij zeg ga maar voor. Dan staan ze me vaak raar aan te kijken, zijn ze in België niet gewend elkaar even voor laten gaan.
Tweede: gebeurt wel eenshoor, ik ben al voor gelaten en heb ook al eens iemand voor laten gaan

woensdag 14 augustus 2019 om 09:06
Je kan het ook even vriendelijk vragen. Wedden dat ze je voor had laten gaan?Ailuros schreef: ↑11-08-2019 12:24Dat klopt inderdaad. Maar vond het wel rot aangezien ik het zelf wel doe. En daardoor krijg ik dan ook minder zin om andere mensen voor te laten terwijl ik zelf niet word voorgelaten... Ik kan zelf ook doen alsof ik het niet zie en mijn volle kar uitladen en hen laten wachten achter mij, ben ik zelf ook 15 seconden sneller buiten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 14 augustus 2019 om 11:48
Ik was gisteren bij de Lidl (korte band) en ik had veel kleine dingen, waar onder vers fruit zoals aardbeien. Deze had ik expres al achteraan de band geplaatst zodat deze als laatste zouden worden gescand. Achter mij stond een man al de hele tijd te duwen. Irritant. Ik doe mijn best om zsm alle dingen in mijn boodschappen tas te doen, maar de cassiere was erg snel, dus alle spullen kwamen alsnog door elkaar te liggen, waardoor ik dus de aardbeien en ander zacht spul eruit moest filteren (anders geplet in tas). Die man was blijkbaar zo ongeduldig dat hij mij dus ging helpen inpakken, echt heel driftig, zonder wat te zeggen en/of aan te kijken. Hij gooide als in m’n tas. Door zijn hele houding denk ik niet dat hij het echt goed bedoelde. En zo langzaam was ik nou ook weer niet. Was zo overrompeld dat ik op dat moment niets heb gezegd.

woensdag 14 augustus 2019 om 12:03
AngelEyes0192 schreef: ↑14-08-2019 11:48(...) Die man was blijkbaar zo ongeduldig dat hij mij dus ging helpen inpakken, echt heel driftig, zonder wat te zeggen en/of aan te kijken. Hij gooide als in m’n tas. Door zijn hele houding denk ik niet dat hij het echt goed bedoelde. En zo langzaam was ik nou ook weer niet. Was zo overrompeld dat ik op dat moment niets heb gezegd.
Oh!

Daar had ik meteen wat van gezegd. Ik was zelfs boos geworden in deze situatie. Je moet (niks moet hoor, maar ik ben zo verontwaardigd hierover, plaatsvervangend zeg maar) echt een assertiviteitscursus volgen of van je af leren bijten. Echt hoogst onfatsoenlijk dit.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
woensdag 14 augustus 2019 om 12:14
Ja, kan ik normaal ook goed. Was gewoon zo verbaasd dat ik een soort error had en niet wist wat ik moest doen. Toen ik naar buiten stapte kwamen alle one liners zo naar boven, maarja.Coerage schreef: ↑14-08-2019 12:03Oh!![]()
Daar had ik meteen wat van gezegd. Ik was zelfs boos geworden in deze situatie. Je moet (niks moet hoor, maar ik ben zo verontwaardigd hierover, plaatsvervangend zeg maar) echt een assertiviteitscursus volgen of van je af leren bijten. Echt hoogst onfatsoenlijk dit.
woensdag 14 augustus 2019 om 12:37
AngelEyes0192 schreef: ↑14-08-2019 12:14Ja, kan ik normaal ook goed. Was gewoon zo verbaasd dat ik een soort error had en niet wist wat ik moest doen. Toen ik naar buiten stapte kwamen alle one liners zo naar boven, maarja.
Gelukkig was je error een incident.
Maar wat mij betreft heb je helemaal geen one-liners nodig in dit soort situaties. Gewoon zeggen: wilt u van mijn boodschappen afblijven! Ik zou hem zelfs - indien mogelijk - fysiek 'geblokt' hebben van mijn boodschappen (er tussen gaan staan ofzo). Als in een reflex. Is ie nou helemaal... Maar goed, wie weet heb ik ook een black out hoor als me dit gebeurt.
woensdag 14 augustus 2019 om 12:46
Pas bij de Appie, zo’n €#*> kind wat met een karretje elke keer tegen me aanreed..expres. Eerst vriendelijk gevraagd of ie op wilde houden en omdat dat geen nut had daarna maar wat onvriendelijker. Toen kwam er ineens een moeder ergens vandaan snellen die mij vertelde “dat ze haar kinderen zelf wel opvoedde.” Heb haar gevraagd wanneer ze daar dan mee wilde gaan beginnen..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
woensdag 14 augustus 2019 om 12:49
schorpioentje28 schreef: ↑14-08-2019 12:46Pas bij de Appie, zo’n €#*> kind wat met een karretje elke keer tegen me aanreed..expres. Eerst vriendelijk gevraagd of ie op wilde houden en omdat dat geen nut had daarna maar wat onvriendelijker. Toen kwam er ineens een moeder ergens vandaan snellen die mij vertelde “dat ze haar kinderen zelf wel opvoedde.” Heb haar gevraagd wanneer ze daar dan mee wilde gaan beginnen..

woensdag 14 augustus 2019 om 12:58
Zo ik zou echt boos zijn, en dat ben ik niet snelschorpioentje28 schreef: ↑14-08-2019 12:46Pas bij de Appie, zo’n €#*> kind wat met een karretje elke keer tegen me aanreed..expres. Eerst vriendelijk gevraagd of ie op wilde houden en omdat dat geen nut had daarna maar wat onvriendelijker. Toen kwam er ineens een moeder ergens vandaan snellen die mij vertelde “dat ze haar kinderen zelf wel opvoedde.” Heb haar gevraagd wanneer ze daar dan mee wilde gaan beginnen..
Goede opmerking van jou!

vrijdag 16 augustus 2019 om 12:19
schorpioentje28 schreef: ↑14-08-2019 12:46Pas bij de Appie, zo’n €#*> kind wat met een karretje elke keer tegen me aanreed..expres. Eerst vriendelijk gevraagd of ie op wilde houden en omdat dat geen nut had daarna maar wat onvriendelijker. Toen kwam er ineens een moeder ergens vandaan snellen die mij vertelde “dat ze haar kinderen zelf wel opvoedde.” Heb haar gevraagd wanneer ze daar dan mee wilde gaan beginnen..

vrijdag 16 augustus 2019 om 12:26
schorpioentje28 schreef: ↑14-08-2019 12:46Heb haar gevraagd wanneer ze daar dan mee wilde gaan beginnen..

Ik hoor mezelf gewoon