Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Doubletree20 schreef:
19-08-2019 14:22
Niet iedereen heeft een auto... Er zijn ook mensen die hun boodschappen op de fiets moeten halen dus dan snap ik dat je je spullen mee naar binnen moet nemen.
Ja I know, was ook puur een interessevraag :) was meer een mogelijke tip voor als ze een auto zou hebben
daenerys79 schreef:
19-08-2019 13:00
wees blij, dat zou toch super irritant zijn?

Ik was erop voorbereid dus nee, niet irritant.
Het is veel irritanter dat ze zeggen te controleren en vervolgens gewoon niet opletten.
ch86 schreef:
19-08-2019 16:21
Ja I know, was ook puur een interessevraag :) was meer een mogelijke tip voor als ze een auto zou hebben

Ik ga altijd met de fiets (-tassen) of lopend. Als ik een auto bij me had gehad dan had ik de spullen daarin gelaten ja :)
Ik zet mijn boodschappen bij de AH altijd even bij de servicebalie, als ik wat vergeten ben bijvoorbeeld. Vinden ze geen probleem. Maar dat is vooral omdat ik geen zin heb een zware tas door de supermarkt te zeulen. Wel even vragen natuurlijk, zomaar een tas neerzetten en weglopen staat ook een beetje raar :-D
Pivot! PIVOT!!!
ñuca schreef:
19-08-2019 17:15
Ik was erop voorbereid dus nee, niet irritant.
Het is veel irritanter dat ze zeggen te controleren en vervolgens gewoon niet opletten.
poeh, nou ik zou daar denk ik niet eens over nadenken op die manier. wat heb jij voor extra moeite moeten doen? behalve een bon meenemen? Als dat je grootste probleem is... :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
KitKeller schreef:
19-08-2019 17:41
.. Wel even vragen natuurlijk, zomaar een tas neerzetten en weglopen staat ook een beetje raar :-D
Scheelt de medewerkers weer een telefoontje naar de EOD
PoesinBoots schreef:
19-08-2019 22:19
Scheelt de medewerkers weer een telefoontje naar de EOD
:rofl:
daenerys79 schreef:
17-08-2019 23:43
Hahaha!
ik kan er ook nooit tegen als mensen op mijn plek wachten, vanmiddag nog, was net ingestapt, staat er ineens een auto naast me, toetert een paar keer kort. ik zag hem vanuit mijn ooghoek en begreep wel wat hij wilde, maar daar reageer ik niet op. ik voel me dan zo opgejaagd; ik wilde mijn jas nog uitdoen (het regende daarom deed ik dat niet buiten), tas wegleggen, parkeerapp uitzetten, navigatie instellen... ja sorry maar dan kun je wachten of verder zoeken want mooi niet dat ik verderop weer moeilijk moet gaan stoppen om al die dingen nog te doen.

Ook eens gehad! Was net ingestapt op de parkeerplaats bij de plaatselijke super, maar de achterruit van mijn oude krakbakkie was helemaal beslagen. Omdat ik dus niets zag en die parkeerplaats enorm druk en krap is, wilde ik even wachten tot ik in ieder geval iets kon zien. Achter mij stond al wel een auto te wachten op mijn parkeerplek, maar ik ging daar echt niet weg, dus ik dacht: die rijdt wel door. Stapt de vrouw die op de passagiersstoel zat uit, legt daar het verkeer stil en gaat mij dat parkeervak uit staan te begeleiden! Wist niet waar ik 't zoeken moest.
The eyes are useless when the mind is blind.
daenerys79 schreef:
19-08-2019 22:01
poeh, nou ik zou daar denk ik niet eens over nadenken op die manier. wat heb jij voor extra moeite moeten doen? behalve een bon meenemen? Als dat je grootste probleem is... :-D

Het is zeker niet mijn grootste probleem, was dat maar zo. Maar je snapt volgens mij mijn ergernis niet. Het gaat er niet om of ik ergens moeite voor moest doen. Maar ik had een tas vol spullen bij me waarvan zij niet kunnen weten of die uit hun winkel komt. Zij horen te controleren en zeggen ook dat ze dat doen. Maar ze doen het niet en dus vragen ze om winkeldiefstal. Want als het zo makkelijk is om met een tas vol (mogelijk) onbetaalde spullen de winkel uit te lopen, dan maken bepaalde mensen daar ook gebruik van.

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik dat zelf ga doen natuurlijk.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 09:17
0.66% gewijzigd
dubbel
ñuca schreef:
20-08-2019 09:15
Het is zeker niet mijn grootste probleem, was dat maar zo. Maar je snapt volgens mij mijn ergernis niet. Het gaat er niet om of ik ergens moeite voor moest doen. Maar ik had een tas vol spullen bij me waarvan zij niet kunnen weten of die uit hun winkel komt. Zij horen te controleren en zeggen ook dat ze dat doen. Maar ze doen het niet en dus vragen ze om winkeldiefstal. Want als het zo makkelijk is om met een tas vol (mogelijk) onbetaalde spullen de winkel uit te lopen, dan maken bepaalde mensen daar ook gebruik van.

Ik vind dit toch wel een hoog "Alberto Stegeman"-gehalte hebben hoor. We gaan iets illegaals doen (of iets wat erop lijkt) en als het lukt is het hun schuld, hadden ze maar beter moeten opletten. Wees blij dat ze nog een beetje vertrouwen hebben in de mens. Ik zou niet willen dat ze iedereen als potentiele dief zien en álles gaan controleren.
nerdopviva schreef:
20-08-2019 09:22
Ik vind dit toch wel een hoog "Alberto Stegeman"-gehalte hebben hoor. We gaan iets illegaals doen (of iets wat erop lijkt) en als het lukt is het hun schuld, hadden ze maar beter moeten opletten. Wees blij dat ze nog een beetje vertrouwen hebben in de mens. Ik zou niet willen dat ze iedereen als potentiele dief zien en álles gaan controleren.
Ik vond het ook al een rare redenering. ''Ze vragen erom''? Wat voor een rare conclusie is dat.
¡Apagando las luces!
Dan moeten ze ook de sticker van de deur halen waarop staat dat ze aan 100% tassencontrole doen.
Sorry, het zal mijn autistische kant wel zijn.
ñuca schreef:
20-08-2019 09:34
Dan moeten ze ook de sticker van de deur halen waarop staat dat ze aan 100% tassencontrole doen.
Sorry, het zal mijn autistische kant wel zijn.
Oh, staat dat er echt?! Dan is het wel een beetje raar om het eigenlijk niet te doen, al is het maar om even in de grote tassen te spieken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ñuca schreef:
20-08-2019 09:15

Onze AH (we kennen de manager) heeft ruim 20 camera's hangen ivm zelfscan en mogelijke diefstal. Daar zit de hele dag een medewerker naar te kijken.
Die weten dus echt wel of iemand met een volle boodschappentas binnenkwam of dat iemand die daar gevuld heeft...
Wat een leuk topic en veel herkenbare frustraties!

Ik heb er ook een paar:

De leeftijd controle bij alcohol: ik heb zelf in de horeca gewerkt dus misschien dat ik me niet zo snel boos maak wanneer mij om mijn legitimatie gevraagd wordt (lees bijna 30 mag hem soms nog steeds laten zie ). Maar dan staat er een omhoog geschoten poppetje het kassa meisje belachelijk te maken omdat deze het lef heeft te vragen om haar id, die ze niet mee had, en dus haar rosé niet mee kreeg. 'Zie je niet dat ik ouder ben dan 18?'
Ze was met een vriendin die haar id wel is bij had. 'ja dan laat ik haar de fles wijn toch halen en ga ik wel buiten staan'. Jij moet gewoon dat ding bij je hebben, heb je dat niet is het je eigen schuld en niet die van die kassamensen die gewoon hun werk doen en persoonlijk aansprakelijk kunnen worden gehouden.

Of van die mensen die iets vergeten zijn en dan helemaal voor naar de kassa lopen 'og, was ik deze zak aardappelen nog vergeten kan ik even snel....' Nee, gewoon achteraan sluiten , zeker als je het die 6 mensen die staan te wachten niet eens gevraagd hebt.
Ik maakte laatst mee dat er iemand voor mij stond met een paar producten (niks aan de hand zou je zeggen...) Totdat er vervolgens een partner/bekende/ familielid aan komt lopen met een boodschappenkar vol boodschappen en aansluiting vindt tot diegene voor mij... oftewel even voorkruipen :facepalm: . En dan al kletsend net doen alsof er niks aan het handje is... ongelofelijk asociaal :thunder:. Ik sta dan zo perplex dan ik op dat moment niet kan uitbrengen wat ik wil uitbrengen.
Voor iedereen een groene tuin
Vanmiddag had ik ook zoiets in de lidl: persoon voor mij zag een bekende aan komen lopen en die bekende mocht zijn spullen (klein mandje) wel achter haar spullen leggen.
Dat feestje ging dus niet door
Banaantjee schreef:
20-08-2019 21:56
Vanmiddag had ik ook zoiets in de lidl: persoon voor mij zag een bekende aan komen lopen en die bekende mocht zijn spullen (klein mandje) wel achter haar spullen leggen.
Dat feestje ging dus niet door
Echt ongelofelijk asociaal kunnen sommige mensen toch zijn @(. Goed dat je hier een stokje voor gestoken hebt :applause:
GroenTuintje schreef:
20-08-2019 21:58
Echt ongelofelijk asociaal kunnen sommige mensen toch zijn @(. Goed dat je hier een stokje voor gestoken hebt :applause:

Andere mensen stonden ook echt te kijken van wat gebeurt daar?? Mensen worden steeds brutaler lijkt wel..

Ik was vooral blij dat ik meteen reageerde en niet pas later een goede opmerking bedacht :)
Banaantjee schreef:
20-08-2019 22:06
Andere mensen stonden ook echt te kijken van wat gebeurt daar?? Mensen worden steeds brutaler lijkt wel..

Ik was vooral blij dat ik meteen reageerde en niet pas later een goede opmerking bedacht :)
Ja het beste is meteen reageren.

Laatst bij de bakker was er een oudere vrouw die even voor wilde ( stonden 10 mensen in de rij waaronder ik), omdat ze alleen haar bestelling kwam ophalen. Nou dat feestje ging ook niet door, de medewerker zette haar even op der plek :biggrin:
Een oudere dame voor me ging aardig uit haar plaat tegen een vrij jong stel voor haar die nog druk bezig waren om hun boodschappen in te pakken. Het stel stond in mijn beleving niet in de weg - in ieder geval was er genoeg ruimte voor de oudere dame om af te rekenen -, maar blijkbaar voor de oudere dame 1 millimeter te veel naar haar toe. Vond het nogal schofterig hoe ze reageerde, terwijl de jongeman nog heel beleefd maar kordaat haar op haar plek zette :proud:
Ik stond zelf even heel verbouwereerd te kijken overigens.
In this mad house we must all survive
RikM schreef:
23-07-2019 20:28
Hier gaat het ook zo. En er moet dan ook eerst een manager bijkomen om de kassa te ontgrendelen want die ziet natuurlijk dat er geen betaling is gedaan.
yep heb ik ook heel vaak mee gemaakt toen gek genoeg de dirk nog dichtbij huis was, (zeg maar 4 min lopen vanaf mijn huis) nu is die verhuisd naar een nieuw pand maar ook nog wel redelijk dichtbij
nu heb ik toch echt elk keer mijn portemonnee mee
maar bij de plus die dus in het gebouw is gekomen waar dirk zat was ik 2 weken geleden ook mijn portemonnee vergeten, maar gelukkig kwam ik er achter voor ik bij de kassa stond

ik voelde mij altijd zo opgelaten als ze weer de kassa moesten ontgrendelen, ze waren wel zo lief/klantvriendelijk om de spullen bij elkaar te houden op de band want ze wisten dat ik om de hoek woonde :)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
ñuca schreef:
14-08-2019 12:02
Dat zijn van die mensen die anderen wel eens even zullen laten zien hoe het moet. Bah. :nooo:
o ik had er gister een

bij ons nieuwe dirk hebben ze een nieuwe betaal systeem,

papier geld moet je op een apparaat zetten zodat die het na binnen zuigt, + daarnaast een een ander automaat waar los geld in gedaan mag worden

dat is bij alle kassa nu (alhoewel ze dus nu opeens 3 pinkassa hebben (die bijna nooit open zijn)
en 4 zelfscan kassa's met zo'n leuke scanner,

maar goed ik had dus mijn geld contact en dat ding pakte mijn 20 euro biljet maar niet,
echt 100x keer opnieuw aangeboden, glad gestreken terwijl het dus glad is
ik zucht heel even en de man en vrouw naast mij

Typetjes die altijd een gezellig babbel hebben in de winkel en grote lol hebben in de supermarkt
en die pakt mijn 20 euro en wilt mij behulpzaam helpen, beide lachend en ik dacht ik lach maar even mee
ik wil maar een van de medewerkers roepen zegt de man, Naam Medewerker Deze mevrouwtje heeft volgens mij nep geld
:O komt ze aanlopen mevrouw u moet met echt geld betalen (inmiddels bij de ruimte anderen klanten de andere apparaten die allemaal naar mij kijken.
gaat ze ook nog kijken of het echt is ..
kunt u niet anders betalen en ik
nee ik heb net al een ander biljet erin gedaan
15 min later met nog 2 extra medewerkers verder was ik eindelijk klaar en de 20 euro biljet was er eindelijk in gegaan

ga ik mijn boodschappen tas op mijn fiets zetten zie ik de "behulpzame lachende man en vrouw" met andere klanten heel dichtbij praten
ja ze wilt met nep geld afrekenen 8-.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wat een vreemd mens! Je zou toch even per ongeluk met je fiets tegen haar aankarren

En trouwens ook een raar betaalsysteem in de winkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven