Ergernissen in de supermarkt deel 3

vrijdag 16 augustus 2019 om 12:38
anoniem281213 schreef: ↑16-08-2019 12:17Producten die bij AH al weken uitverkocht zijn. En dan heb ik het over simpele zaken als koffiemelk, chloor.
goed zo, dat het maar nooit meer op voorraad komt.

vrijdag 16 augustus 2019 om 12:41
Geen ergernis in de winkel maar de parkeerplaats, heb het vaker dat ik naar de auto loop met de boodschappen en mensen een plek zoeken, ik zwaai dan even van "ik ga weg". Vinden ze altijd fijn
Maar vd week kom ik bij mijn auto, doe de kofferbak open, boodschappen erin, komt er zo'n madam type armen vol met van die rinkelende armbanden in een cabrio aan (get the picture) en gaat meteen staan toeteren en gebaren, of ik op wil schieten want ze wilde mijn plek. Ze stond ook nog eens vrij dicht bij mijn auto dus ik kon niet eens wegrijden zonder dat blondie achteruit zou gaan. En maar blijven toeteren hè, van die venijnige korte blepjes.
Toen werd ik vals, ik stap in, start de motor en zie blondie zelfs nog dichter naar me toe kruipen, die kon dus ook al niet autorijden. Ga op mijn gemakje iets heeeeeel belangrijks zoeken in mijn dashbordkastje, zonnebril nog even poetsen en het blijft venijnig bleppen en rinkelend gebaren en roepen. Ik zet motor uit, stap uit, pak mijn tas, zeg niks en loop gewoon het winkelcentrum weer in.
Haar reactie? Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat haar ouders trots op haar taalgebruik zouden zijn
En het allerergste? Parkeerplaats was serieus gewoon meer dan half leeg maar ik stond dicht bij de ingang naar de winkels.
Een echtpaar had het van een afstandje staan bekijken, die lagen dubbel
Maar vd week kom ik bij mijn auto, doe de kofferbak open, boodschappen erin, komt er zo'n madam type armen vol met van die rinkelende armbanden in een cabrio aan (get the picture) en gaat meteen staan toeteren en gebaren, of ik op wil schieten want ze wilde mijn plek. Ze stond ook nog eens vrij dicht bij mijn auto dus ik kon niet eens wegrijden zonder dat blondie achteruit zou gaan. En maar blijven toeteren hè, van die venijnige korte blepjes.
Toen werd ik vals, ik stap in, start de motor en zie blondie zelfs nog dichter naar me toe kruipen, die kon dus ook al niet autorijden. Ga op mijn gemakje iets heeeeeel belangrijks zoeken in mijn dashbordkastje, zonnebril nog even poetsen en het blijft venijnig bleppen en rinkelend gebaren en roepen. Ik zet motor uit, stap uit, pak mijn tas, zeg niks en loop gewoon het winkelcentrum weer in.
Haar reactie? Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat haar ouders trots op haar taalgebruik zouden zijn

En het allerergste? Parkeerplaats was serieus gewoon meer dan half leeg maar ik stond dicht bij de ingang naar de winkels.
Een echtpaar had het van een afstandje staan bekijken, die lagen dubbel

vrijdag 16 augustus 2019 om 12:49
doe_es-lief schreef: ↑16-08-2019 12:41Geen ergernis in de winkel maar de parkeerplaats, heb het vaker dat ik naar de auto loop met de boodschappen en mensen een plek zoeken, ik zwaai dan even van "ik ga weg". Vinden ze altijd fijn
Haar reactie? Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat haar ouders trots op haar taalgebruik zouden zijn![]()
Een echtpaar had het van een afstandje staan bekijken, die lagen dubbel![]()

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 16 augustus 2019 om 12:55

vrijdag 16 augustus 2019 om 13:45
Terechte reactie (helaas), ik snap precies wat je bedoeld en had gekund, zo'n type was het wel maar daarom hield ik haar ook in de gaten toen ik weer in de winkel was én ik heb dashcams voor en achter die blijven draaien als ik stil sta, had ze me dat geflikt dan had ik die 47 armbanden van blondie wel even daar gestopt waar de zon niet schijnt

vrijdag 16 augustus 2019 om 13:50
Fijn he, die dashcams. Laatst ook zo’n vent, ‘Nee, uw zijspiegel was al stuk hoor!’ En dan ter plekke op je phone de dashcambeelden ophalen en afspelen. “Oké, als u blijft beweren dat u het niet was dan stap ik wel even naar de politie hoor, kenteken staat genoteerd. Op beeld”. Toen was het dat hij geen tijd voor die ‘onzin’ van een paar tientjes had. Ik heb hem verteld dat ik tijd noch zin had in een belegen, leugenachtige vent die zichzelf zo te kijk willen zetten voor wat tientjeswerk dus dat hij de schadeformulieren ter plekke kon invullen.doe_es-lief schreef: ↑16-08-2019 13:45Terechte reactie (helaas), ik snap precies wat je bedoeld en had gekund, zo'n type was het wel maar daarom hield ik haar ook in de gaten toen ik weer in de winkel was én ik heb dashcams voor en achter die blijven draaien als ik stil sta, had ze me dat geflikt dan had ik die 47 armbanden van blondie wel even daar gestopt waar de zon niet schijnt![]()
![]()
Wat een eikel.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:52
Waarschijnlijk is deze al 100x voorbij gekomen:
ik erger me mateloos aan de wat oudere, gepensioneerde, man die samen met de vrouw boodschappen gaat doen. Deze mannen doen dat veelal passief, handen op de rug, zich langzaam door de paden voortbewegend, fluitend of neuriënd, alle tijd van de wereld hebbend. Ze lopen veelal voor mijn kar en blijven meestal te lang staan voor een schap/doos waar ik toevallig iets uit wil gritsen.
ik erger me mateloos aan de wat oudere, gepensioneerde, man die samen met de vrouw boodschappen gaat doen. Deze mannen doen dat veelal passief, handen op de rug, zich langzaam door de paden voortbewegend, fluitend of neuriënd, alle tijd van de wereld hebbend. Ze lopen veelal voor mijn kar en blijven meestal te lang staan voor een schap/doos waar ik toevallig iets uit wil gritsen.

vrijdag 16 augustus 2019 om 17:01
Dan zeg je het nog aardig

Ik heb met mijn hele 1.59 een baviaan van 2 meter heel klein gekregen, die wilde mij iets aansmeren wat zijn schuld was (had me echt op de meest walgelijke manier gesneden) Die reed me dus klem, stapte uit en kwam op me af om me verrot te slaan (dat zei hij) tot ik riep: wat deed jij nou idioot, je staat mooi op de dashcam, hij kromp meteen ineen en ging meteen slijmen. Omdat er een paar mensen getuige van waren heb ik hem meteen een beetje gekleineerd. Zo ben ik dan ook wel weer

Maar idd, leve de dashcam. (die heb ik dus niet beschikbaar op de smartphone, ik heb mijn telefoon nooit aan en er de ballen verstand van) dus ik spoel gewoon ouderwets terug of steek het kaartje in mijn laptop

zaterdag 17 augustus 2019 om 01:10
Mwah, er zijn dagen dat ik me hier iets bij kan voorstellen...
What have we done....
zaterdag 17 augustus 2019 om 06:57
+ 100Bergje65 schreef: ↑16-08-2019 13:52Waarschijnlijk is deze al 100x voorbij gekomen:
![]()

zaterdag 17 augustus 2019 om 09:07
Geweldigdoe_es-lief schreef: ↑16-08-2019 12:41Geen ergernis in de winkel maar de parkeerplaats, heb het vaker dat ik naar de auto loop met de boodschappen en mensen een plek zoeken, ik zwaai dan even van "ik ga weg". Vinden ze altijd fijn
Haar reactie? Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat haar ouders trots op haar taalgebruik zouden zijn![]()

zaterdag 17 augustus 2019 om 23:43
Hahaha!doe_es-lief schreef: ↑16-08-2019 12:41Geen ergernis in de winkel maar de parkeerplaats, heb het vaker dat ik naar de auto loop met de boodschappen en mensen een plek zoeken, ik zwaai dan even van "ik ga weg". Vinden ze altijd fijn
ik kan er ook nooit tegen als mensen op mijn plek wachten, vanmiddag nog, was net ingestapt, staat er ineens een auto naast me, toetert een paar keer kort. ik zag hem vanuit mijn ooghoek en begreep wel wat hij wilde, maar daar reageer ik niet op. ik voel me dan zo opgejaagd; ik wilde mijn jas nog uitdoen (het regende daarom deed ik dat niet buiten), tas wegleggen, parkeerapp uitzetten, navigatie instellen... ja sorry maar dan kun je wachten of verder zoeken want mooi niet dat ik verderop weer moeilijk moet gaan stoppen om al die dingen nog te doen.
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 18 augustus 2019 om 00:11
Ik wandel gerust nog even naar een andere winkel.. alsof ik nog wat nodig heb.daenerys79 schreef: ↑17-08-2019 23:43Hahaha!
ik kan er ook nooit tegen als mensen op mijn plek wachten, vanmiddag nog, was net ingestapt, staat er ineens een auto naast me, toetert een paar keer kort. ik zag hem vanuit mijn ooghoek en begreep wel wat hij wilde, maar daar reageer ik niet op. ik voel me dan zo opgejaagd; ik wilde mijn jas nog uitdoen (het regende daarom deed ik dat niet buiten), tas wegleggen, parkeerapp uitzetten, navigatie instellen... ja sorry maar dan kun je wachten of verder zoeken want mooi niet dat ik verderop weer moeilijk moet gaan stoppen om al die dingen nog te doen.
En als ik er niet de goede kant op uit kan laat ik lekker de motor uit.
Ik wacht ook wel eens op een plekje. Dan geef ik de vertrekkende auto voorrang. Komt er bijna altijd een vrouw in een klein autootje die haar auto er bijna dwars tussenzet net aanscherpen..
Niet kunnen parkeren en ook nog een plek nemen waar overduidelijk een ander op staat te wachten. (Dat wachten doe ik trouwens enkel opeen volle parkeerplaats)
Echt wel een supermarkt ding.. roken bij de deur.. van het magazijn. Mensen die 5 kinderen meenemen en dat die dan de hele winkel doorrennen en gillen op schappen klimmen en allerlei dingen meenemen die moeders dan in het schap dondert waar ze naast staat. Diepvries pizza op de koffie..
zondag 18 augustus 2019 om 08:53
Wat ik overigens niet alleen bij de ingang van supermarkt / winkel / winkelcentrum zie, maar ook bij theaters en ziekenhuizen: zo dicht mogelijk bij de ingang roken (soms steken ze een sigaret binnen al op
)
Het komt niet alleen wanhopig over, maar vind het ook gewoon asociaal. Kan je als roker zijnde dan niet even een paar meter verderop staan? Een beetje rook vind ik echt niet erg, maar soms sta ik letterlijk naar adem te happen omdat er een enorme rookwolk in m'n gezicht slaat.

Het komt niet alleen wanhopig over, maar vind het ook gewoon asociaal. Kan je als roker zijnde dan niet even een paar meter verderop staan? Een beetje rook vind ik echt niet erg, maar soms sta ik letterlijk naar adem te happen omdat er een enorme rookwolk in m'n gezicht slaat.
In this mad house we must all survive

zondag 18 augustus 2019 om 09:04
Minstens.
Geen probleem hoor, als er een korte rij is maar als de rij lang is ga je als caissière niet met kinderen lopen tutten en rustig uitleggen hoe het allemaal werkt.

zondag 18 augustus 2019 om 15:30
Ik deed vandaag boodschappen bij de Jumbo. Omdat daar het brood op was ging ik op de terugweg nog even langs de AH. Had daarom speciaal de bon van Jumbo meegenomen.
Sta dus bij de (bemande)AH kassa met mijn tas spullen van de Jumbo. Ik reken het brood af en kon gaan. Geen woord over mijn tas, laat staan dat ik een bon hoefde te laten zien.
Ik vind het allemaal best, maar dan moeten ze niet beweren dat ze aan 100% tassencontrole doen, of zeuren dat de winkeldiefstal toeneemt.
Sta dus bij de (bemande)AH kassa met mijn tas spullen van de Jumbo. Ik reken het brood af en kon gaan. Geen woord over mijn tas, laat staan dat ik een bon hoefde te laten zien.
Ik vind het allemaal best, maar dan moeten ze niet beweren dat ze aan 100% tassencontrole doen, of zeuren dat de winkeldiefstal toeneemt.

zondag 18 augustus 2019 om 20:44
Hahahah dit is echt goud.doe_es-lief schreef: ↑16-08-2019 12:41Geen ergernis in de winkel maar de parkeerplaats, heb het vaker dat ik naar de auto loop met de boodschappen en mensen een plek zoeken, ik zwaai dan even van "ik ga weg". Vinden ze altijd fijn

maandag 19 augustus 2019 om 13:00
wees blij, dat zou toch super irritant zijn?ñuca schreef: ↑18-08-2019 15:30Ik deed vandaag boodschappen bij de Jumbo. Omdat daar het brood op was ging ik op de terugweg nog even langs de AH. Had daarom speciaal de bon van Jumbo meegenomen.
maandag 19 augustus 2019 om 13:03
ja dat mensen tijdens het winkelen besluiten een artikel dat al in kar of mandje ligt niet te willen, prima, maar leg het dan terug in het schap. zeker met bederfelijke spullen zoals uit koeling of vriezer, zo zonde vind ik dat!!! de winkel gooit het weg, echt erg dat mensen daar niet over nadenken
maandag 19 augustus 2019 om 13:53
Ik neem sowieso altijd de bon mee, omdat ik langs 3 verschillende supermarkten ga. Geen zin in gedoe. Maar controle had ik vroeger alleen bij de Dirk.ñuca schreef: ↑18-08-2019 15:30Ik deed vandaag boodschappen bij de Jumbo. Omdat daar het brood op was ging ik op de terugweg nog even langs de AH. Had daarom speciaal de bon van Jumbo meegenomen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 19 augustus 2019 om 14:21
Hoe doe jij je boodschappen? Ik laat meestal eea in mijn auto liggen als ik nog naar een andere winkel ga.ñuca schreef: ↑18-08-2019 15:30Ik deed vandaag boodschappen bij de Jumbo. Omdat daar het brood op was ging ik op de terugweg nog even langs de AH. Had daarom speciaal de bon van Jumbo meegenomen.

maandag 19 augustus 2019 om 14:22
maandag 19 augustus 2019 om 15:11
Doubletree20 schreef: ↑19-08-2019 14:22Niet iedereen heeft een auto... Er zijn ook mensen die hun boodschappen op de fiets moeten halen dus dan snap ik dat je je spullen mee naar binnen moet nemen.
Precies. En ik heb ook niet altijd zin om heen en weer naar de auto te lopen. Zeker niet als ik bij beide supermarkten maar een paar boodschappen nodig heb. Bon laten zien zou moeten volstaan (maar deze discussie is al eens eerder langs geweest, waarschuw ik alvast maar).
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.