Ergernissen in de supermarkt deel 3
zondag 21 april 2019 om 19:00
ik ook.....Lady*Voldemort schreef: ↑03-01-2019 20:39Ik ben juist dol op rondzwervende boodschappenbriefjes van onbekenden. Hele verhalen kun je eromheen verzinnen![]()
not all who wander are lost
zondag 21 april 2019 om 21:06
redbulletje schreef: ↑20-04-2019 21:32Ik vind het heel vervelend dat de kassiere gewoon zit te wachten terwijl ik spullen op de band aan 't leggen ben ipv dat ze die band dan ook gelijk aanzet zodat ik niet zelf spullen naar voor moet duwen om het laatste erbij op de band te kunnen zetten.
Ik vertik het om zelf met mijn boodschappen te gaan schuiven.
Blijf dan altijd gewoon wachten tot die band wordt aangezet.
Ik erger me bij AH steendood aan de tweede band die blijkbaar niet kan stilgezet worden.
Ik wil altijd graag meteen mijn boodschappen in mijn tassen pakken en aangezien mijn armen niet 1.5 m. lang zijn moet ik me altijd haasten om mijn spullen te grijpen voor ze te ver van me af zijn.
zondag 21 april 2019 om 22:58
Ja, vreselijk hè. Van jong tot oud, van tokkie tot chique, zoveel sloffers.GinnyJones schreef: ↑21-04-2019 13:48Sommige mensen hebben dat ook op gewone schoenen. Dol word ik daarvan, krijg altijd zin om zo iemand pootje te haken.
Ben toch blij dat ik niet de enige ben die zich hieraan ergert. Mensen in mijn omgeving kijken me zo meewarig aan als ik vertel over mijn ergernis...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
dinsdag 23 april 2019 om 11:11
Het zal wel meevallen. Om Pasen hangt veel minder die verplichting om gezellig samen te zijn, elkaar te vergeven, voor één keer met het gezin en zo.
Nog wel in ieder geval.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 24 april 2019 om 12:28
En ik erger me dan weer aan de mensen die op zondag in 'mijn' supermarkt komen en enorm sloom zijn omdat ze hun boodschappen op een voor hen niet logische plaats liggen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 24 april 2019 om 12:38
Omgebouwde supermarkten.. dus dat je je Cate route loopt en ineens bij het maandverband staat in plaats van bij de kruiden. Ik blijf gerust weg tot de supermarkt waarbij dan nog wel kom gaat 'vernieuwen'.
En nu nog lekkerder, verbeterde receptuur. Die laat ik liggen. Het is nog nooit beter geworden, altijd minder.
En nu nog lekkerder, verbeterde receptuur. Die laat ik liggen. Het is nog nooit beter geworden, altijd minder.

woensdag 24 april 2019 om 14:12
Dat klopt inderdaad ja, valt mij ook regelmatig oppetra123456 schreef: ↑24-04-2019 12:38En nu nog lekkerder, verbeterde receptuur. Die laat ik liggen. Het is nog nooit beter geworden, altijd minder.
woensdag 24 april 2019 om 15:44
Maar bij de kruiden of bijvoorbeeld bij de mayonaise zou ik ook verwachten of bij oliën en zo...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 24 april 2019 om 15:48
woensdag 24 april 2019 om 15:50
nou idd, het wordt er nooit beter op, wel goedkoper voor de producent qua ingrediënten.petra123456 schreef: ↑24-04-2019 12:38
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 24 april 2019 om 16:30
Jawel maar het duurt ff voordat het doordringt en de persoon praat moeilijk.
Elke invalide is anders.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
woensdag 24 april 2019 om 21:09
Wanneer men weet hoeveel ze hebben om te spenderen en ze maar alles laten afscannen,
Als ze alles al hebben gescand, DAN pas laten ze weten hoeveel ze hebben. bijna alles moet eraf. maw: manager erbij zodat hij de pot jam, kippenbouten, brood,etc er af moet halen één voor één.
Waarom zeg je niet aan de kassier(ster) hoeveel je hebt, dan kunnen ze er een oogje op houden.
Vind het erg frusterend wanneer ze het niet georganiseerd op de band hebben liggen zodat alles essentieel en zeker en vast mee moet, ligt achteraan en is niet gescand en alles wat nog een week of 2 kan wachten, ligt al in de winkelkar.
Dan moet je ook alles omgooien met 'dit wel, dit niet,'
heb ooit een klant gehad die bijna allemaal A-merken gekocht, vond het erg dat ze niet genoeg had voor de rest wat ze nodig had zoals brood, water etc. maar ondertussen dure merken van shampoo, conditioner, hazelnootpasta.
Dan denk ik: koop dan gewone merken dan heb je veel meer om te kopen maarja, dat is haar keuze.
Als ze alles al hebben gescand, DAN pas laten ze weten hoeveel ze hebben. bijna alles moet eraf. maw: manager erbij zodat hij de pot jam, kippenbouten, brood,etc er af moet halen één voor één.
Waarom zeg je niet aan de kassier(ster) hoeveel je hebt, dan kunnen ze er een oogje op houden.
Vind het erg frusterend wanneer ze het niet georganiseerd op de band hebben liggen zodat alles essentieel en zeker en vast mee moet, ligt achteraan en is niet gescand en alles wat nog een week of 2 kan wachten, ligt al in de winkelkar.
Dan moet je ook alles omgooien met 'dit wel, dit niet,'
heb ooit een klant gehad die bijna allemaal A-merken gekocht, vond het erg dat ze niet genoeg had voor de rest wat ze nodig had zoals brood, water etc. maar ondertussen dure merken van shampoo, conditioner, hazelnootpasta.
Dan denk ik: koop dan gewone merken dan heb je veel meer om te kopen maarja, dat is haar keuze.

donderdag 25 april 2019 om 15:32
Daar heb ik het ook de laatste keer vandaan gehaald. Wilde mijn post net aan gaan passen, maar je was mij voor.
donderdag 25 april 2019 om 22:44
Haha, goed punt. Toen ik bij de jumbo werkte riep ik wel eens: "spaart u uit dagje zegels?(ipv dagje uit)". Al die acties en vragen, ik vond het maar niks. We hadden een tijdje dat je kortingkaartjes kon krijgen voor de toppers, sommige mensen leken oprecht beledigd wanneer ik ze vroeg of ze die wilden.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑20-03-2019 17:09lijkt me vervelender voor de kassamedewerker, als ik dat 5 dagen in de week 386 op een dag moet zeggen zou ik er s' nachts nog van dromen.
Ik ga nu altijd bij de zelfscan van de appie, lekker makkelijk.

vrijdag 26 april 2019 om 09:48
Wij moesten elke zoveel maanden de postcode van de mensen vragen om te registreren. Je moest wel, want anders ging je kassa niet verder. Vreselijk.Flaffy schreef: ↑25-04-2019 22:44Haha, goed punt. Toen ik bij de jumbo werkte riep ik wel eens: "spaart u uit dagje zegels?(ipv dagje uit)". Al die acties en vragen, ik vond het maar niks. We hadden een tijdje dat je kortingkaartjes kon krijgen voor de toppers, sommige mensen leken oprecht beledigd wanneer ik ze vroeg of ze die wilden.
Ik ga nu altijd bij de zelfscan van de appie, lekker makkelijk.
Net zoals de dag van de klant trouwens, niks erger dan 1000 keer per dag zeggen ‘alstublieft, een cadeautje in verband met de dag van de klant’...

vrijdag 26 april 2019 om 09:50
Oh zo herkenbaar. Of zo een slome voor je en die blijft dan EXACT staan op het punt waar jouw boodschappen uitkomen om rustig portemonnee op te bergen of wat dan ook, zodat je niks kan inpakken. Of dat schuifding tussen die twee banden op het tweede deel dan naar de andere kant, zonder dat het nodig is.MonicaG schreef: ↑21-04-2019 21:06Ik vertik het om zelf met mijn boodschappen te gaan schuiven.
Blijf dan altijd gewoon wachten tot die band wordt aangezet.
Ik erger me bij AH steendood aan de tweede band die blijkbaar niet kan stilgezet worden.
Ik wil altijd graag meteen mijn boodschappen in mijn tassen pakken en aangezien mijn armen niet 1.5 m. lang zijn moet ik me altijd haasten om mijn spullen te grijpen voor ze te ver van me af zijn.
En oh ik erger me aan zo veel dingen in de supermarkt, niet perse (altijd) heftig en het ligt er ook aan hoe bij mij de vlag erbij hangt hoe erg of dat ik het even opmerk. Bij voorkeur mijd ik de meest drukke tijdstippen, maar soms kan je niet anders en soms valt de drukte gewoon tegen.
* Mensen die keihard voordringen (en er echt heen rennen) op het moment dat er een extra kassa open gaat. Inclusief triomfantelijke blik.
* Speciaal product x in supermarkt y willen halen en voor een leeg schap staan en dat gebeurt nogal vaak.
* Mensen die met twee winkelwagens het gangpad barricaderen om even gezellig bij te kletsen
* Vakkenvullers die hun wagens vlakbij elkaar parkeren of te midden van een gangpad of kruising. (Meen je echt dat dit je bijbaantje is naast je VWO?)
* Lege dozen in de schappen en dan gerust een paar op een stapel: vooral in de koelcel van de Lidl. Ik gooi ze altijd als stille hint ergens voor de koelcel op de grond. In de hoop dat het wordt 'opgepakt'. (Stiekem vind ik dat dus nog leuk om te doen ook.

vrijdag 26 april 2019 om 09:54
Als iemand nee zei, dan kon je kassa toch wel verder? Want je was niet verplicht te antwoorden. Al deed iedereen dat wel.PiNuts14 schreef: ↑26-04-2019 09:48Wij moesten elke zoveel maanden de postcode van de mensen vragen om te registreren. Je moest wel, want anders ging je kassa niet verder. Vreselijk.
Net zoals de dag van de klant trouwens, niks erger dan 1000 keer per dag zeggen ‘alstublieft, een cadeautje in verband met de dag van de klant’...![]()
En dan de dag erna per ongeluk automatisch hetzelfde zeggen zeker?
Sowieso soms lopen er meerdere acties door elkaar heen, dan is het als klant al: "oké wow", maar als je achter de kassa zit de hele dag lijkt me dat al helemaal verschrikkelijk.
vrijdag 26 april 2019 om 09:59
welnee, dat kan best door iemand anders gebeurd zijn. niet alles zo persoonlijk aantrekken...winters schreef: ↑18-04-2019 11:51Vroeger, toen ik een winkel werkte, telde ik ook altijd terug. Ik had ook zelden kasverschil.
Mijn ergernis is al van een aantal weken geleden maar ik vergeet het steeds op te schrijven te typen
Bij de Lidl was de Cookie Dough ijs in de aanbieding en aangezien mijn dochter daar zo dol op is, besloot ik een pot mee te nemen.
Bij de kassa kon de cassiere het niet scannen. Ze vroeg haar collega om naar de code te kijken om direct daarna aan haar te vragen 'Worden deze überhaupt wel los verkocht?' Met andere woorden: zij dacht dus dat ik de verpakking los had getrokken om er 1 uit te halen.

vrijdag 26 april 2019 om 10:07
Gisteren bij de Appie, een oud vrouwtje voor me die al tegen de cassiere ging lopen praten voor ze aan de beurt was. Allerlei vragen stellen, alvast haar bonus kaart onder de scanner houden etc. Dat valt me daar wel vaker op bij oudjes. Cassiere was nog in gesprek met de klant voor haar, maar madame bleef maar vragen stellen en werd boos dat cassiere niet direct antwoord gaf. Doe even rustig, denk ik dan.
Je moet je eigen bonuskaart hier scannen en veel oudjes doen dat al als ik nog aan het pinnen ben. Dat kan dus niet. En dan boos worden op de cassieres dat ze alles zelf moeten doen tegenwoordig en dat het vroeger zoveel beter was. De cassieres hebben een engelengeduld nodig met die oudjes bij onze AH.
Oh ik vond ook een avocado tussen het ijs gisteren. Leg dat gewoon terug joh, maar dat stop je toch niet in de vriezer?
Je moet je eigen bonuskaart hier scannen en veel oudjes doen dat al als ik nog aan het pinnen ben. Dat kan dus niet. En dan boos worden op de cassieres dat ze alles zelf moeten doen tegenwoordig en dat het vroeger zoveel beter was. De cassieres hebben een engelengeduld nodig met die oudjes bij onze AH.

Oh ik vond ook een avocado tussen het ijs gisteren. Leg dat gewoon terug joh, maar dat stop je toch niet in de vriezer?

vrijdag 26 april 2019 om 10:19
Ze zeggen weleens de jeugd van tegenwoordig, maar die ouderen kunnen ook erg zijn hoor. Ook in het verkeer merk ik.
Ik stond van de week bij de kassa, en wilde pinnen. Achter me stond een man, die nogal dicht op me stond. Nu heb ik het geluk dat ik vrij lang ben, dus kon hij niet over mijn schouder kijken. Maar hij stond echt pal naast me, en kon dus schuin meekijken . Ik vroeg vriendelijk of hij wat afstand wilde nemen. Meneer antwoordde dat ik toch prima zo kon pinnen? Echt, ga weg man. Ik werd er echt kriegel van. Ooit is mijn pinpas al gestolen (pincode hebben ze ook afgekeken) dus dat overkomt me geen 2e keer meer.
Na wat gemopper ging meneer toch een stap naar achteren.
Ik stond van de week bij de kassa, en wilde pinnen. Achter me stond een man, die nogal dicht op me stond. Nu heb ik het geluk dat ik vrij lang ben, dus kon hij niet over mijn schouder kijken. Maar hij stond echt pal naast me, en kon dus schuin meekijken . Ik vroeg vriendelijk of hij wat afstand wilde nemen. Meneer antwoordde dat ik toch prima zo kon pinnen? Echt, ga weg man. Ik werd er echt kriegel van. Ooit is mijn pinpas al gestolen (pincode hebben ze ook afgekeken) dus dat overkomt me geen 2e keer meer.
Na wat gemopper ging meneer toch een stap naar achteren.

vrijdag 26 april 2019 om 10:24
Oh bah, daar kan ik ook echt niet tegen. Mensen die zo dicht op je gaan staan. Echt hoepel op man. Indisch vrouwtje gisteren ook, die stond achter me en probeerde voor te kruipen, terwijl ik al eerder in die rij stond. Ik ga dan echt niet opzij hoor. Maar ze stond zowat in me. Vreselijk irritant. Ik vroeg haar wat afstand te nemen maar ze sprak geen woord Nederlands.
Eens over de oudjes. Ik sta vaak braaf op de fiets op groen licht te wachten terwijl er menig oudje gewoon door rood jakkert. Ze verwachten dat de auto's maar gewoon stoppen denk ik. Ik verbaas me er geregeld over.
Ik vind het ook gewoon onbeleefd om door een gesprek heen te blaten. Laat die cassiere lekker even met rust, ze is in gesprek. Ze komt zo bij je.
Eens over de oudjes. Ik sta vaak braaf op de fiets op groen licht te wachten terwijl er menig oudje gewoon door rood jakkert. Ze verwachten dat de auto's maar gewoon stoppen denk ik. Ik verbaas me er geregeld over.
Ik vind het ook gewoon onbeleefd om door een gesprek heen te blaten. Laat die cassiere lekker even met rust, ze is in gesprek. Ze komt zo bij je.