Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Madrid87 schreef:
26-04-2019 10:24
Indisch vrouwtje gisteren ook, die stond achter me en probeerde voor te kruipen, terwijl ik al eerder in die rij stond. Ik ga dan echt niet opzij hoor. Maar ze stond zowat in me. Vreselijk irritant. Ik vroeg haar wat afstand te nemen maar ze sprak geen woord Nederlands.

Wedden van wel?
Madrid87 schreef:
Oh bah, daar kan ik ook echt niet tegen. Mensen die zo dicht op je gaan staan. Echt hoepel op man. Indisch vrouwtje gisteren ook, die stond achter me en probeerde voor te kruipen, terwijl ik al eerder in die rij stond. Ik ga dan echt niet opzij hoor. Maar ze stond zowat in me. Vreselijk irritant. Ik vroeg haar wat afstand te nemen maar ze sprak geen woord Nederlands.

Eens over de oudjes. Ik sta vaak braaf op de fiets op groen licht te wachten terwijl er menig oudje gewoon door rood jakkert. Ze verwachten dat de auto's maar gewoon stoppen denk ik. Ik verbaas me er geregeld over.
Ik vind het ook gewoon onbeleefd om door een gesprek heen te blaten. Laat die cassiere lekker even met rust, ze is in gesprek. Ze komt zo bij je.
Ja precies. Ik kom weleens bij een supermarkt waar 1 van de cassieres werkelijk iedereen kent. Toen ik er een tijdje geleden boodschappen deed, was de cassiere aan het kletsen met de vrouw voor me. Op zich harstikke prima, maar zodra ik aan de beurt was, bleef de vrouw praten. En praten. En praten. Cassiere scande mijn boodschappen, maar een goedemorgen kon er niet vanaf. Ze keek me nauwelijks aan en had meer oog voor haar gesprekspartner. Irriteerde me mateloos. Lag op het puntje van m'n tong om er iets van te zeggen maar wist niet precies hoe ik het op een vriendelijke manier kon zeggen.
Maargoed, het is verder een fijne (goedkope :P ) supermarkt en ik kom er graag.
Madrid87 schreef:
Oh bah, daar kan ik ook echt niet tegen. Mensen die zo dicht op je gaan staan. Echt hoepel op man. Indisch vrouwtje gisteren ook, die stond achter me en probeerde voor te kruipen, terwijl ik al eerder in die rij stond. Ik ga dan echt niet opzij hoor. Maar ze stond zowat in me. Vreselijk irritant. Ik vroeg haar wat afstand te nemen maar ze sprak geen woord Nederlands.
Of: in de categorie (Oost-)Indisch doof... ;-)
MonicaG schreef:
23-04-2019 20:40
In mijn ogen onlogische plek voor dingen:

- beschuit die niet bij de koeken staat maar bij de blikken soep,

- flesjes citroensap bij de visconserven, terwijl ik die bij het fruit of bij de vruchtensappen veel logischer zou vinden staan :facepalm:
Beschuit bij de koeken? Jij neemt beschuit als variatie op een stroopwafel of een speculaasje? Bij de soep is net zo'n vreemde plek, dat wel. Ik verwacht de beschuit bij de ontbijtproducten, dus in de buurt van de crackers en de muesli, en daar ligt het hier ook.

Flesjes citroensap verwacht ik bij de bakproducten (cakemix en zo), maar dat is misschien net zo raar als bij de vis? Bij de vruchtensap is op zich wel logisch want dat is het technisch gezien, maar ik denk nooit 'zal ik vandaag voor sinaasappelsap gaan of druivensap of zo'n bolletje citroensap?'.

Ik vind het nog veel ergerlijker als producten op meerdere, op zich logische, locaties staan. Zo staan blikjes/pakjes kokosmelk bij de Aziatische producten, bij de Surinaamse producten, bij de Indische producten en bij de bakproducten. Moet je de hele winkel door om de goedkoopste te vinden... Noten (ongezouten walnoten, cashewnoten, pijnboompitten en zo) staan op de groenteafdeling, bij de bakproducten, in de buurt van de chips en in de buurt van de vruchtensappen.

Andere ergernis: Als je een karretje wil nemen, dat mensen die ook een karretje willen dan heel dicht achter je gaan staan. Ik zal toch echt achteruit moeten met dat ding om 'em uit de rij te krijgen hoor! En dan nog boos worden als je tegen ze aan botst ook! (En nee ik ben niet nog naar een muntje aan het zoeken, die heb ik al in mijn hand als ik op de karren af loop.)
Lorah schreef:
26-04-2019 09:54
Als iemand nee zei, dan kon je kassa toch wel verder? Want je was niet verplicht te antwoorden. Al deed iedereen dat wel.
En dan de dag erna per ongeluk automatisch hetzelfde zeggen zeker?
Sowieso soms lopen er meerdere acties door elkaar heen, dan is het als klant al: "oké wow", maar als je achter de kassa zit de hele dag lijkt me dat al helemaal verschrikkelijk.
Nee, dan gaf ik m’n eigen postcode maar in :whistle:
PiNuts14 schreef:
26-04-2019 09:48
Wij moesten elke zoveel maanden de postcode van de mensen vragen om te registreren. Je moest wel, want anders ging je kassa niet verder. Vreselijk.

En als mensen hun postcode dan niet wilden geven?

Oh lamaar, ik had nog niet verder gelezen
Vandaag allemaal pakes en beppes met rondrennende kleinkinderen. Zo schattig...not. ik ben er voor mijn boodschappen niet om te beamen dat je zulke fantastische kleinkinderen hebt.
waar ik altijd voor op pas is achter een dame alleen te gaan staan met redelijk veel boodschappen. het gebeurt me te vaak dat ze heel erg rustig alle tijd neemt om alles in de juiste tassen op te bergen en dat dat vaak wel erg lang duurt.
Vandaag een dame van in de 70/80. Druk aan het geld tellen. Ze zag het verschil niet zo goed met al die muntjes. Staat er een dame achter die nog net de kar niet in de rug van de oude dame drukt en staat te wapperen met haar scanner om aan te geven dat ze haast heeft.
Cassiere neemt gelukkig tijd voor oude dame.

En die muts er achter gaat later zelf ook tergend langzaam geld tellen. Gun dat ook een ander....
Er stond een redelijk lange rij aan de kassa van de supermarkt, en de tweede kassa ging van gesloten naar open (caissière zat er nog). Ik was de eerstvolgende in de oorspronkelijke eerste rij en ondanks dat een vrouw drie man achter me (ofzo) direct naar de kassa zoefde, was ik haar nipt voor. Vond ze niet leuk :-D
Gisteren stond ik in een winkel, kom bij de kassa's. Een karretje maar geen eigenaar. En de volgende was aan de beurt. Cassiere wenkt mij. Mijn 2 kinderen gaan om het mandje. Ik ook en ik leg alles op de band.

Toen pas kwam mevrouw terug. Helemaal over de zeik. Ik was aso en weet ik niet wat.

Dus ik geef aan dat ik maar een aso zie nu. Een schreeuwende.

En daarvoor alleen een karretje. Dat we eerst netjes hebben gewacht. De cassiere was klaar en ben toen pas om het karretje gelopen.

Ze ging echt uit haar dakje, de rest van de mensen en de cassiere gaven aan dat er helemaal niks aan de hand was behalve haar gebler.

Mijn dochters werden een beetje bang van hoe agressief ze aan het doen was.

Ik heb daar niks van dus ik heb het verder maar genegeerd en met de cassiere blikken en een lachje uitgewisseld.

Dat zo'n type echt vind dat haar 'nog even winkelen en iedereen moet op mij wachten en anders schreeuw ik je verrot' houding niet aso is. :roll: :-D
grenada schreef:
26-04-2019 15:04
waar ik altijd voor op pas is achter een dame alleen te gaan staan met redelijk veel boodschappen. het gebeurt me te vaak dat ze heel erg rustig alle tijd neemt om alles in de juiste tassen op te bergen en dat dat vaak wel erg lang duurt.
Oh ja, vooral van die types die dan eerst alles tergend langzaam op de band leggen. Blokje kaas daar, oh nee toch maar bij de rest van het vleeswaren. Even later: dat blokje kaas toch maar bij de sla en die fles cola toch maar achteraan.
Pfffff ... waarom moet dat allemaal zo precies en zo langzaam?"
Ik heb meestal 2 of 3 bigshoppers bij me en ik zet eerst al het zware spul erop en dan de rest.
minnimouse schreef:
26-04-2019 20:19
Oh ja, vooral van die types die dan eerst alles tergend langzaam op de band leggen. Blokje kaas daar, oh nee toch maar bij de rest van het vleeswaren. Even later: dat blokje kaas toch maar bij de sla en die fles cola toch maar achteraan.
Pfffff ... waarom moet dat allemaal zo precies en zo langzaam?"
Ik heb meestal 2 of 3 bigshoppers bij me en ik zet eerst al het zware spul erop en dan de rest.
Ja hier hetzelfde. Is me vroeger altijd geleerd: Eerst zware spullen erop, en dan de rest.
Kwebbeltje91 schreef:
26-04-2019 20:27
Ja hier hetzelfde. Is me vroeger altijd geleerd: Eerst zware spullen erop, en dan de rest.
Bij mij ook. Maar vriend legt gerust eerst de sla, chips en het fruit op de band en op het einde bij wijze van spreken pas een zak aardappels :-D
Net boodschappen wezen doen maar we was nog niks bijgevuld behalve de oranje spullen.
Kan ik straks er weer op uit voor de rest van de spullen
Gisteren wilde ik oranje tompoucen halen bij onze supermarkt, hadden ze een enorme stapel liggen maar....allemaal slechts houdbaar tot gisteren! Dat snap ik dan niet zo goed. Bij navraag bleek dat ze ook geen nieuwe voorraad meer hadden.
Tess3781 schreef:
27-04-2019 09:14
Gisteren wilde ik oranje tompoucen halen bij onze supermarkt, hadden ze een enorme stapel liggen maar....allemaal slechts houdbaar tot gisteren! Dat snap ik dan niet zo goed. Bij navraag bleek dat ze ook geen nieuwe voorraad meer hadden.
Bij mijn appie ook.
derooiekater schreef:
27-04-2019 08:59
Net boodschappen wezen doen maar we was nog niks bijgevuld behalve de oranje spullen.
Kan ik straks er weer op uit voor de rest van de spullen
Het is een feestdag, ik vraag me af of er wel veel aangevuld wordt?
dubbel
gizzmo-returns schreef:
27-04-2019 09:25
Het is een feestdag, ik vraag me af of er wel veel aangevuld wordt?
Andere supermarkt gok ik ;).
Ik trap er sowieso bij iedere feestdag weer in....ik wacht altijd tot de week voor de feestdag met lekkernijen om er dan weer achter te komen dat het op is als ik het wil kopen😅
Polsjef schreef:
27-04-2019 10:33
Ik trap er sowieso bij iedere feestdag weer in....ik wacht altijd tot de week voor de feestdag met lekkernijen om er dan weer achter te komen dat het op is als ik het wil kopen😅
Maar ik vind alles dan weer te kort houdbaar en komt dan weer niet uit qua feestdagen.
Madrid87 schreef:

Ik vind het ook gewoon onbeleefd om door een gesprek heen te blaten. Laat die cassiere lekker even met rust, ze is in gesprek. Ze komt zo bij je.
Ben blij dat er mensen zijn die het onbeleefd vinden. Tegenwoordig lijkt iedereen hun mond open te doen terwijl ze niet eens aan de beurt zijn.

Zelfs buiten de kassa als je in de winkel dozen staat te sleuren, voel je gewoon iemand achter je. Dan kijk je om en staat er iemand zowat in je nek te hijgen met 'Waar is de melk?'
ten eerste, goedendag meneer, zo begin je m
Ten tweede, afstand aub.

Vandaag was er een promotie en ik moest het palet met potgrond in de winkel zetten.
Ik had het plastic er nog maar half af gesneden of ze stonden er al op te drammen en pakte maar wat ze pakken konden.
Ik stond nog klaar om het te verplaatsen, (UIT DE WEG van de beleefde klanten die stonden te wachten op mij), maar nee. Opoe nr°1 en nr°2 hadden voor niets nog interesse ik kan die 2 toch niet zomaar omver duwen... ofwel? :wtf:
Sommige klanten zijn echt omgevingsblind.
Sta je er bijna na 5x half te roepen 'excuseer, ik moet erlangs'
nee, Ze babbelen gezellig nog verder door over hoe hard hun kleindochter heeft gewerkt aan haar thesis en waarom Nonkel Bob deze keer weer niet is uitgenodigd.
Dan gebruik ik de toeter van de elektrische transpalet, worden ze boos. Daar kan ik mee leven, moet je maar even uit de weg !
RikM schreef:
26-04-2019 10:28
Wedden van wel?
Denk het ook! Ik heb bij het kruidvat een keer gehad dat er een actie was op de twee eerste producten die je kocht. Een Turkse mevrouw voor me wist het kassameisje haarfijn uit te leggen dat ze alles in haar mandje per twee en contant wilde betalen (zodat ze OVERAL korting op kreeg natuurlijk). Toen een brede man achter me begon te flippen (het was echt bizar druk, de rij stond tot buiten), kwam de manager erbij. En toen sprak ze opeens geen woord Nederlands meer. Niks meer. Het was gewoon gênant, want twee minuten eerder stond ze nog in het Nederlands te commanderen, en dat had iedereen gehoord.
Van de week weer iets aparts: ik sta in de rij bij de kassa en had m'n boodschappen al op de band neergelegd. Na mij komt een stel met een half gevulde boodschappenkar. Beiden maken weer rechtsomkeert, maar laten de kar staan (ik dacht nog: vast een boodschapje vergeten, kan gebeuren). Degene die dáárna in de rij wil aansluiten treft dus een kar zonder mensen aan. Diegene stond nog even vertwijfeld te kijken en besloot - na even gewacht te hebben - om maar voor te piepen. In eerste instantie had ik het nog niet eens zo in de gaten, want zelf al bezig om alvast voor het betalen van mijn boodschappen klaar te staan. Het bleek dus dat de betreffende mensen waren blijkbaar nog niet klaar met boodschappen doen, want ze kwamen met armen vol boodschappen weer terug. Waarom zou je dan alvast je kar in de rij zetten?
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven