Ergernissen in de supermarkt deel 3
dinsdag 28 mei 2019 om 12:47
in andere landen zie je dat heel vaakGroenTuintje schreef: ↑25-05-2019 19:58Ik voorzie een nieuwe winkelformule, cafe de Lidl..
bij de jumbo in onze stad en bij een groot winkelcentrum hebben ze al zo’n lunchroom gecreëerd![]()
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 28 mei 2019 om 13:00
natte karren, nu snap ik wel dat dat onmogelijk tegen te gaan is maar toch.
of karren met een lading troep erin, folders, dozen, boodschappenlijstjes...
Vandaag zat ik voor een schap een etiket te lezen, mijn kar naast me, tegen het schap aan. Achter mij zeker nog een meter ruimte. komt er een vrouw aan, die blijft even naast mij staan (had ik wel gezien maar ik zat dus niet in de weg want ik had daar al rekening mee gehouden) zegt ze; blijf je daar nog lang zitten? dus ik schrik eigenlijk een beetje en sta op. gaat ze er langs, met nog een halve meter afstand....
ik zei maar niks, maar een gewoon, mag ik er even langs was beter gevallen bij mij...

Don't cry, buy a bag and move on.

dinsdag 28 mei 2019 om 14:09
Jij maakt je pastasaus niet zelfpejeka schreef: ↑25-05-2019 19:25Wat moet je dan lezen op dat etiket? Als ik een pot pastasaus pak (ik noem maar een voorbeeld), dan weet ik, ongeacht het merk, dat er smaakversterkers, suikers, emulgatoren en weet ik wat nog meer in zitten. Dus daarvoor hoef ik dat etiket niet een uur lang te gaan staan bestuderen, want dat snap ik gewoon. Wil ik dat niet, dan moet ik thuis aan de gang met olijfolie en tomaten en verse kruiden om die saus te fabrieken. Dus waarom moet je dan elk etiket eindeloos bestuderen?

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 28 mei 2019 om 15:37
Een ergernis niet, maar wel iets raars:
Een nieuwe cassiere die bij het scannen van je producten 2 dingen ervan ook echt gaat bestuderen met de mededeling ''ziet er lekker uit''
Voor mij waren er 2 klanten uit Limburg die blijkbaar brood hadden gekocht die zij ook lekker vond; nu mag je dat natuurlijk gewoon zeggen. Maar erbij zeggen dat dat het enige brood van de Lidl is wat ze lekker vind omdat de rest droog is...
Een nieuwe cassiere die bij het scannen van je producten 2 dingen ervan ook echt gaat bestuderen met de mededeling ''ziet er lekker uit''
Voor mij waren er 2 klanten uit Limburg die blijkbaar brood hadden gekocht die zij ook lekker vond; nu mag je dat natuurlijk gewoon zeggen. Maar erbij zeggen dat dat het enige brood van de Lidl is wat ze lekker vind omdat de rest droog is...

dinsdag 28 mei 2019 om 17:50
Het leek vanmiddag wel of ze alles gratis weggaven in de supermarkt. Mensenkinderen wat een drukte
Er waren maar 2 kassa's (van de 5) open. 2 dikke rijen wachtenden voor u..
Ik sloot aan en al gauw kwam er achter me een vrouw staan. Ze begon al gauw te zuchten en te steunen en steeds als ik iets verder richting de kassa schuifelde, zette ze gelijk haar spullen tegen me aan. Letterlijk. Ik draaide me al geïrriteerd om maar daar trok ze zich niks van aan
Afstand nemen is ook teveel gevraagd zeker..

Er waren maar 2 kassa's (van de 5) open. 2 dikke rijen wachtenden voor u..
Ik sloot aan en al gauw kwam er achter me een vrouw staan. Ze begon al gauw te zuchten en te steunen en steeds als ik iets verder richting de kassa schuifelde, zette ze gelijk haar spullen tegen me aan. Letterlijk. Ik draaide me al geïrriteerd om maar daar trok ze zich niks van aan

dinsdag 28 mei 2019 om 17:57
dinsdag 28 mei 2019 om 18:01
Dit is mij een paar keer overkomen toen ik weer eens in NL was. Ik moet toegeven, er hangt een enorm groot bord boven die kassa’s en ik had het gewoon niet gezien.Lorah schreef: ↑28-05-2019 00:10Mensen die bij de pinkassa staan en contant willen betalen. Dat dat je overkomt daar kan ik prima inkomen (ik zeg andersom ook vaak genoeg bij de pinkassa: "ik wil graag pinnen". ). Alleen vaak worden die mensen dan redelijk pissig en gaan ze een hele discussie met de kassamedewerker aan. Onder andere over dat contant veel beter is en het vroeger allemaal veel makkelijker was, die pinpas onzin is en of het echt niet contant kan (voor deze ene keer), etc. Sommigen lijken dan niet te begrijpen dat het niet mogelijk is om contant daar te betalen.
Ik ben dat gewoon niet meer gewend ofzo.
Moet wel zeggen dat er beide keren heel aardig gereageerd werd, maar goed, ik ga ook niet staan blèren dat ik het stom vind.
Cum non tum age
dinsdag 28 mei 2019 om 18:20
Meer verbazing dan ergenis, omdat Duitsers meestal juist veel beleefder zijn dan Nederlanders.
Ik sta in de supermarkt en een moeder en zoon van over de grens staan bij de medicijnen. Moeder heeft spul tegen een koortslip in haar handen en vraagt aan mij: Was ist das? Ik probeer in mijn beste Duits uit te leggen waar het voor is (wat is in godesnaam een koortslip als hij niet thuis is?) en loop daarna zo'n beetje door.
Maar moeder pakt volgende item en vraagt: Und was is das? Ik was bijna buiten gehoorsafstand dus reageerde niet meteen. Roept ze tegen mij: Koekoek! Was ist das? Ik zeg nog verbaasd: Sie fragen mich?
Ja! zegt ma.
Ikke: Nou dat is voor Durchfall. En ik dacht er stiekem achteraan: Dat mag je van mij inmiddels wel krijgen, onbeleefde muts.
Ik sta in de supermarkt en een moeder en zoon van over de grens staan bij de medicijnen. Moeder heeft spul tegen een koortslip in haar handen en vraagt aan mij: Was ist das? Ik probeer in mijn beste Duits uit te leggen waar het voor is (wat is in godesnaam een koortslip als hij niet thuis is?) en loop daarna zo'n beetje door.
Maar moeder pakt volgende item en vraagt: Und was is das? Ik was bijna buiten gehoorsafstand dus reageerde niet meteen. Roept ze tegen mij: Koekoek! Was ist das? Ik zeg nog verbaasd: Sie fragen mich?
Ja! zegt ma.
Ikke: Nou dat is voor Durchfall. En ik dacht er stiekem achteraan: Dat mag je van mij inmiddels wel krijgen, onbeleefde muts.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 28 mei 2019 om 18:30

dinsdag 28 mei 2019 om 18:33
Dat zijn meestal dezelfde mensen die hun boodschappen willekeurig door elkaar op de band leggen. Dan moeten ze na het afrrekenen eerst bedenken wat de handigste inpakvolgorde is. Is voor mij onbegrijpelijk. Die mensen hebben blijkbaar een totaal gebrek aan praktisch inzicht en efficiëntie, en/of zijn zich total niet bewust van de gevolgen van hun eigen gedrag. Zijn waarschijnlijk ook dezelfde mensen die hun auto niet aansluitend en dus dubbel parkeren.

dinsdag 28 mei 2019 om 18:35
Dat doe ik ook hoor. Ik wil echt eerst de deo (of de wasverzachter) ruiken voor ik hem koop. Wat is daar mis mee?
dinsdag 28 mei 2019 om 18:38

dinsdag 28 mei 2019 om 18:39
Pardon? Daar heb je testers voor. Leuk voor degene die hem koopt....halve deobus leeg
Wasverzachter wissel ik altijd omdat je op een gegeven moment de geur niet ruikt ivm gewenning.
dinsdag 28 mei 2019 om 19:11
Oh ja hoor, doe ik regelmatig. Olijfolie in een braadpan verwarmen en daar gepelde en in stukjes gesneden vleestomaten aan toevoegen. Op een heel laag vuurtje (de olie mag nooit zo heet worden dat hij gaat bruisen of spetteren) laten sudderen tot de tomaten als het waren opgelost zijn. Naar smaak kan je dan verse kruiden toevoegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 28 mei 2019 om 19:18
Oh, gewoon in t Nederlands zeggen bij dat soort types.merano schreef: ↑28-05-2019 18:20Meer verbazing dan ergenis, omdat Duitsers meestal juist veel beleefder zijn dan Nederlanders.
Ja! zegt ma.
Cum non tum age
dinsdag 28 mei 2019 om 19:31
Dat ik nu al weken probeer om ananassap te kopen.. zonder zoetstoffen. En staat die elke dag op is. Komt morgenochtend met de vracht, sta ik om kwart over acht in de supermarkt, is het op.
Nu maar een doos besteld omdat ik inmiddels 15 keer misgreep. Vermoeiend gedoe zeg. Die blijft dus in het magazijn tot ik erom vraag.
Nu maar een doos besteld omdat ik inmiddels 15 keer misgreep. Vermoeiend gedoe zeg. Die blijft dus in het magazijn tot ik erom vraag.
dinsdag 28 mei 2019 om 19:37
dat is heel goed mogelijk
bij ons zijn ze verhuisd en er word gezegd dat het nieuwe concept is deze winkel
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
dinsdag 28 mei 2019 om 19:41
ja dat doe ik ook
bij onbekende merken bijvoorbeeld van wasverzachter
maar niet elk fles sommige koop ik niet omdat ik al weet dat ik die geur niet lekker vind
bij deo alleen bij onbekende merken in de kruidvat bijvoorbeeld en dan onopvallend
(in de dekseltje voor duidelijkheid)
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"