Ergernissen in de supermarkt deel 3
dinsdag 28 mei 2019 om 19:44
Van die mensen die alle aangeslagen boodschappen zich eerst laten ophopen op de band, en als dan het moment van afrekenen komt, opeens op het idee komen dat ze hun portemonnee moeten pakken (handtas open, graven, komt er een portemonneetje ter grootte van een postzegel uit, waar ze dan eindeloos heel moeilijk met 1 vinger in moeten gaan staan wurmen om er een 20 keer opgevouwen briefje van 50 uit te halen). Of ze willen gepast betalen, en dan is het 28,65 bijvoorbeeld, en na het briefje van 20 en het briefje van 5 dat dan na veel gepeuter eindelijk is losgekomen uit de knip, beginnen ze weer met één vinger allerlei muntjes naar boven te wurmen, en na ieder muntje dat ze dan neerleggen vragen ze dan: Hoeveel is het nog? om vervolgens weer een stuiver uit de knip te toveren en weer te vragen... enz. En dan is dat EINDELIJK allemaal voorbij, en dan willen ze nog een tasje, en beginnen dan tergend langzaam de stapel boodschappen op de band in te pakken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 28 mei 2019 om 19:49
pejeka schreef: ↑28-05-2019 19:44Van die mensen die alle aangeslagen boodschappen zich eerst laten ophopen op de band, en als dan het moment van afrekenen komt, opeens op het idee komen dat ze hun portemonnee moeten pakken (handtas open, graven, komt er een portemonneetje ter grootte van een postzegel uit, waar ze dan eindeloos heel moeilijk met 1 vinger in moeten gaan staan wurmen om er een 20 keer opgevouwen briefje van 50 uit te halen). Of ze willen gepast betalen, en dan is het 28,65 bijvoorbeeld, en na het briefje van 20 en het briefje van 5 dat dan na veel gepeuter eindelijk is losgekomen uit de knip, beginnen ze weer met één vinger allerlei muntjes naar boven te wurmen, en na ieder muntje dat ze dan neerleggen vragen ze dan: Hoeveel is het nog? om vervolgens weer een stuiver uit de knip te toveren en weer te vragen... enz. En dan is dat EINDELIJK allemaal voorbij, en dan willen ze nog een tasje, en beginnen dan tergend langzaam de stapel boodschappen op de band in te pakken...
Halverwege dit verhaal sta ik al via de zelfscan weer buiten. Daar heb ik echt het geduld niet voor.

dinsdag 28 mei 2019 om 20:27
Wat ben ik blij dat ik nauwelijks nog in supermarkten kom, maar alles bestel.
Wat een flinke ergernis was: mensen die de boodschappen niet inpakken. Pas na het afrekenen gaan ze op hun dooie gemak hun spullen inpakken. Dan kan mijn spul nergens heen.
Of juist mensen die alles inpakken, en pas als ze alles ingepakt hebben, heel rustig aan, op hun dooie gemak gaan afrekenen. Pfff.
Ik pak gelijk in. Zegt de kassiere het bedrag dan onderbreek ik het inpakken en ga direct betalen. Daarna, als er nog iets ligt, laatste dingen inpakken.
Kassieres die niet beginnen met scannen, maar een tijd wachten tot je alles op de band legt. Traag gedoe.
Wat een flinke ergernis was: mensen die de boodschappen niet inpakken. Pas na het afrekenen gaan ze op hun dooie gemak hun spullen inpakken. Dan kan mijn spul nergens heen.
Of juist mensen die alles inpakken, en pas als ze alles ingepakt hebben, heel rustig aan, op hun dooie gemak gaan afrekenen. Pfff.
Ik pak gelijk in. Zegt de kassiere het bedrag dan onderbreek ik het inpakken en ga direct betalen. Daarna, als er nog iets ligt, laatste dingen inpakken.
Kassieres die niet beginnen met scannen, maar een tijd wachten tot je alles op de band legt. Traag gedoe.

dinsdag 28 mei 2019 om 22:19
Nee. Ten eerste gebruik ik alleen rollers en ten tweede zou ik een spuitbus niet gebruiken om de geur te testen. Je kunt gewoon de dop eraf doen en dan ruiken. Er komt voldoende geur vrij voor een indruk.
dinsdag 28 mei 2019 om 22:20
Die Duitse mevrouw. Daar had ik misschien wel wat van gezegd tegen haar.
Eerst inpakken dan pas afrekenen staat bij mij denk ik wel op nr. 1. Gebeurt gelukkig maar zelden.
Verder erg ik me niet zo snel. Behalve eergisteren toen ik de bon bij de Aldi bekeek en zag dat de prijs van de melk van 1,53 verhoogd was naar 1,65.
Dat noem ik de prijspakkerrr van de week.
Oja, ruiken aan wasverzachters en zeep enzo, niks asociaals aan vind ik. Gaat het toch niet van kapot ofzo?
Snuffelen aan deo kan vaak ook zonder te spuiten (of inderdaad bij rollers), vaak ruik je toch wel íets.
Eerst inpakken dan pas afrekenen staat bij mij denk ik wel op nr. 1. Gebeurt gelukkig maar zelden.
Verder erg ik me niet zo snel. Behalve eergisteren toen ik de bon bij de Aldi bekeek en zag dat de prijs van de melk van 1,53 verhoogd was naar 1,65.

Oja, ruiken aan wasverzachters en zeep enzo, niks asociaals aan vind ik. Gaat het toch niet van kapot ofzo?
Snuffelen aan deo kan vaak ook zonder te spuiten (of inderdaad bij rollers), vaak ruik je toch wel íets.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
dinsdag 28 mei 2019 om 22:26
De biologische eieren van de lidl idem. Ook van 1,53 naar 1,65...Coerage schreef: ↑28-05-2019 22:20Die Duitse mevrouw. Daar had ik misschien wel wat van gezegd tegen haar.
Verder erg ik me niet zo snel. Behalve eergisteren toen ik de bon bij de Aldi bekeek en zag dat de prijs van de melk van 1,53 verhoogd was naar 1,65.Dat noem ik de prijspakkerrr van de week.

Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 28 mei 2019 om 22:34
GroenTuintje schreef: ↑28-05-2019 22:26De biologische eieren van de lidl idem. Ook van 1,53 naar 1,65...![]()
Dat zijn geen kleine verhogingen.
Laatst was in het nieuws dat ze niet meer de goedkoopste zijn; je zou haast denken dat ze zich hier nu maar naar gedragen.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
dinsdag 28 mei 2019 om 22:43
dinsdag 28 mei 2019 om 22:55
Michella_1991 schreef: ↑28-05-2019 22:43Zo schrok ik toen ik zag dat m'n favoriete kwark van € 1,09 naar € 1,29 was gegaan
Bij welke winkel? Aldi of Lidl?
dinsdag 28 mei 2019 om 23:20
Ze waren tot voor kort zelfs 1,49.
Ik merk dat ik veel dingen best prijzig vind bij Aldi of Lidl. Bij de Ah kan ik vaker koopjes scoren met bonus aanbiedingen en 35% korting er overheen.
Ik kom eigenlijk alleen in de Lidl voor mijn vaste producten die ik lekker vind (yoghurt bijv) of fijn vind ( wc papier). Voor de prijs hoef ik het niet te doen
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 28 mei 2019 om 23:26
Bij mij zit de Aldi om de hoek, dus daar kom ik vaak.
Verder vind ik Aldi en Lidl fijn omdat het basic is. Bij de AH word ik bijvoorbeeld overweldigd door tig verschillende koffiemerken, -vormen etc. En dan is koffie er maar één, maar dat geldt dan voor vrijwel alle producten.
Wij koken ook nauwelijks uit pakjes en zakjes. Dan heb je vaak voldoende aan basic. Maar als ze zoveel duurder worden, dan stap ik wel op de fiets naar de Jumbo. Daar weet ik de melk van het huismerk ook wel te vinden hoor. (grrr!)
Verder vind ik Aldi en Lidl fijn omdat het basic is. Bij de AH word ik bijvoorbeeld overweldigd door tig verschillende koffiemerken, -vormen etc. En dan is koffie er maar één, maar dat geldt dan voor vrijwel alle producten.
Wij koken ook nauwelijks uit pakjes en zakjes. Dan heb je vaak voldoende aan basic. Maar als ze zoveel duurder worden, dan stap ik wel op de fiets naar de Jumbo. Daar weet ik de melk van het huismerk ook wel te vinden hoor. (grrr!)
dinsdag 28 mei 2019 om 23:26

woensdag 29 mei 2019 om 12:58
Het wordt inderdaad steeds duurder allemaal, bij alle winkels. Ik ben erg prijsbewust en zie de prijzen wekelijks met enkele centen omhoog gaan. War ik vroeger de hele week door kon met 100 euro, lukt me dat nu niet meer.
Ik heb een aantal producten die ik bij de Aldi en Lidl haal maar voor de rest vind ik de smaak toch vaak "net niet". En qua prijs.. tja, als ik voor 25 cent meer macaroni heb die wel lekker is dan kies ik toch daar voor.
Ik heb een aantal producten die ik bij de Aldi en Lidl haal maar voor de rest vind ik de smaak toch vaak "net niet". En qua prijs.. tja, als ik voor 25 cent meer macaroni heb die wel lekker is dan kies ik toch daar voor.
woensdag 29 mei 2019 om 13:26
Een heel aantal producten zoals de goedkoopste melk, karnemelk, roeryoghurt zijn hier bij de AH en de Aldi even duur. Hoogstens dat een prijsverhoging een dag later is, maar dat merk ik eigenlijk nooit.
Ik ben vrij prijsbewust, maar ik vind de Aldi niet perse goedkoper. Sommige dingen zijn standaard goedkoper zoals marcapone, geitenkaas met honing. Maar dat is omdat dit vaak bij de Aldi een huismerk is en bij de AH niet.
Dus het blijft vergelijken.
Ik ben vrij prijsbewust, maar ik vind de Aldi niet perse goedkoper. Sommige dingen zijn standaard goedkoper zoals marcapone, geitenkaas met honing. Maar dat is omdat dit vaak bij de Aldi een huismerk is en bij de AH niet.
Dus het blijft vergelijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 29 mei 2019 om 13:59
Het valt me op bij onze AH (misschien bij andere winkels ook hoor maar daar kom ik zeer weinig) dat bepaalde producten heel lang op zijn. Ik koop standaard iedere week ketchupchips en het schap was weken leeg. Of een bepaalde pot pastasaus was weken op. Zo heb ik dat met best veel dingetjes, behoorlijk irritant!
woensdag 29 mei 2019 om 14:05
Ik geloof dat bij het Kruidvat en Trekpleister al 2 jaar het eigen merk diareeremmer op is. Elke vakantie haal ik het weer bij de AH omdat het bij deze twee zaken nog steeds niet leverbaar is. Heel vaag.Doubletree20 schreef: ↑29-05-2019 13:59Het valt me op bij onze AH (misschien bij andere winkels ook hoor maar daar kom ik zeer weinig) dat bepaalde producten heel lang op zijn. Ik koop standaard iedere week ketchupchips en het schap was weken leeg. Of een bepaalde pot pastasaus was weken op. Zo heb ik dat met best veel dingetjes, behoorlijk irritant!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 29 mei 2019 om 14:05
--
https://www.telegraaf.nl/financieel/366 ... gere-prijs
Let op in de supermarkt: minder inhoud, hogere prijs
--
De prijsverhogingen en minder inhoud was mij al een tijdje opgevallen.
https://www.telegraaf.nl/financieel/366 ... gere-prijs
Let op in de supermarkt: minder inhoud, hogere prijs
--
De prijsverhogingen en minder inhoud was mij al een tijdje opgevallen.
woensdag 29 mei 2019 om 14:18
Maar wasverzachter die open is geweest bederft toch niet ofzo? Als het nou pastasaus was begrijp ik dat het niet netjes is, maar ik zie hier het probleem gewoon echt niet van.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 29 mei 2019 om 14:53
Michella_1991 schreef: ↑29-05-2019 08:19Aldi, maar hiermee bedoel ik te zeggen dat het vast bij meer producten zo is.
Maar als het om iets gaat wat je vaker koopt valt het sneller op
Ja, ik snapte waarom je het schreef.
Omdat ik vaker bij de Aldi dan bij de Lidl kom, was ik even nieuwsgierig naar welke winkel.

woensdag 29 mei 2019 om 15:00
Die truc is van alle tijden.
Maar wordt nu misschien weer wat vaker gebruikt?
Het is net alsof ze het BTW-verhaal nu pas gaan doorrekenen ofzo. Al het (verse) brood is ook duurder geworden bij de Aldi. Wat ik zo jammer vind is dat het hier om basis-behoeftes gaat: brood, melk. (Chips of koekjes vind ik dan minder erg). Enfin. We moeten het ermee doen en vooral kritisch blijven rondshoppen.

woensdag 29 mei 2019 om 15:33
Kruidvat heeft ook al maanden (misschien al wel een half jaar) geen eigen merk PPC. Het schap is leeg.
En ik verrek het om de dure Saridon te kopen.
woensdag 29 mei 2019 om 16:30
Wat ben jij geweldig.Blijenvrij schreef: ↑28-05-2019 20:27Wat ben ik blij dat ik nauwelijks nog in supermarkten kom, maar alles bestel.
woensdag 29 mei 2019 om 16:39
Ik merkte in januari al dat ik meer kwijt was dan voorheen. Ik winkel bij Nettorama, AH en Jumbo.GinnyJones schreef: ↑29-05-2019 12:58Het wordt inderdaad steeds duurder allemaal, bij alle winkels. Ik ben erg prijsbewust en zie de prijzen wekelijks met enkele centen omhoog gaan. War ik vroeger de hele week door kon met 100 euro, lukt me dat nu niet meer.