Ergernissen in de supermarkt deel 3
woensdag 20 maart 2019 om 10:29
Correct, hiero! Valt wel mee hoor, ik zeg gewoon altijd vriendelijk 'nee dank u', maar als ze het NIET zouden vragen zou dat best fijn zijn. Vind ik.Lady*Voldemort schreef: ↑20-03-2019 10:23Precies. Ik ben te lui om al die delen supermarktergernissen helemaal uit te spitten maar ik weet zeker dat er meerdere posts te vinden zijn van lieden die zich werkelijk wild ergeren als de kassamevrouw elke keer weer vraagt of ze zegels/dierenplaatjes/wuppies/airmiles willen.
The owls are not what they seem
woensdag 20 maart 2019 om 10:33
Lady*Voldemort schreef: ↑20-03-2019 10:23Precies. Ik ben te lui om al die delen supermarktergernissen helemaal uit te spitten maar ik weet zeker dat er meerdere posts te vinden zijn van lieden die zich werkelijk wild ergeren als de kassamevrouw elke keer weer vraagt of ze zegels/dierenplaatjes/wuppies/airmiles willen.
Zo moeilijk is het toch niet. Ik hoef al die meuk ook nooit en zeg altijd na de eerste vraag: "Alleen de bon graag." Dan weten ze dus meteen dat ze al die vervolgvragen kunnen overslaan.
woensdag 20 maart 2019 om 10:36
woensdag 20 maart 2019 om 10:40
SombraOnline schreef: ↑20-03-2019 10:17Maar dat is serieus heel moeilijk in te schatten. Ik heb het wel eens aan mensen gevraagd, en toen waren ze beledigd. Je kan het als caissière nooit goed doen... Vraag je het wel, zijn ze beledigd, vraag je het niet, dan zijn ze ook beledigd.![]()
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 20 maart 2019 om 10:47
gister was er een oudere turkse man die kennelijk niet goed kon kiezen welk koffie en koek hij wou.. en we waren bij de mandjes kassa
ik stond al wat verder op de rij maar ik zag het dus gebeuren dat die steeds bij mensen voordrong
ik vond het wel een apart tafereel..
heel veel lieten het maar toe of hadden er geen erg in want gesprek met iemand anders of de telefoon was leuker,
maar een vrouw was zwaar geïrriteerd en keek hem indringend aan en uiteindelijk naar een ander kassa gegaan die druk was, ze zat wel enorm de zuchten en paar keer boos naar de mandjes rij kijken, incl mijzelf
ik kwam ook een keer aan de beurt , buiten zie ik de vrouw van eerder heel erg boos doen tegen iemand die ze kent bij haar auto over het voorval met uitlatingen waar bij denk, doe eens normaal, ik keek even naar de ander vrouw en ik zag gewoon echt een blik van hoe ontsnap ik hieraan..
ik dacht alleen maar, waar maak je toch druk om..
het is niet mijn irritatie maar ik moest echt meteen aan deze topic denken
ik stond al wat verder op de rij maar ik zag het dus gebeuren dat die steeds bij mensen voordrong
ik vond het wel een apart tafereel..
heel veel lieten het maar toe of hadden er geen erg in want gesprek met iemand anders of de telefoon was leuker,
maar een vrouw was zwaar geïrriteerd en keek hem indringend aan en uiteindelijk naar een ander kassa gegaan die druk was, ze zat wel enorm de zuchten en paar keer boos naar de mandjes rij kijken, incl mijzelf
ik kwam ook een keer aan de beurt , buiten zie ik de vrouw van eerder heel erg boos doen tegen iemand die ze kent bij haar auto over het voorval met uitlatingen waar bij denk, doe eens normaal, ik keek even naar de ander vrouw en ik zag gewoon echt een blik van hoe ontsnap ik hieraan..
ik dacht alleen maar, waar maak je toch druk om..
het is niet mijn irritatie maar ik moest echt meteen aan deze topic denken
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
woensdag 20 maart 2019 om 17:03
Het is inderdaad nooit goed.Lady*Voldemort schreef: ↑20-03-2019 10:23Precies. Ik ben te lui om al die delen supermarktergernissen helemaal uit te spitten maar ik weet zeker dat er meerdere posts te vinden zijn van lieden die zich werkelijk wild ergeren als de kassamevrouw elke keer weer vraagt of ze zegels/dierenplaatjes/wuppies/airmiles willen.
Wat ik probeer is dit:
Kassameisje: wilt u de bon mee?
Ik: Nee, bedankt, maar wel graag ...plaatjes.
Maar bij de N van 'nee' gaat zo'n meiske al verder met de volgende klant, of eigenlijk al bij de vraag of de bon gewenst is, dus op een nette manier zeggen dat ik wel die plaatjes blief dat lukt dan niet echt.
Ach, geen wereldprobleem natuurlijk. En volgens mij sparen steeds minder mensen plaatjes, poppetjes of wat het dan ook is, dus ik snap het wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 20 maart 2019 om 17:19
tonkje schreef: ↑20-03-2019 17:03Het is inderdaad nooit goed.
Wat ik probeer is dit:
Ik: Nee, bedankt, maar wel graag ...plaatjes.
Maar bij de N van 'nee' gaat zo'n meiske al verder met de volgende klant, of eigenlijk al bij de vraag of de bon gewenst is, dus op een nette manier zeggen dat ik wel die plaatjes blief dat lukt dan niet echt.
Ach, geen wereldprobleem natuurlijk. En volgens mij sparen steeds minder mensen plaatjes, poppetjes of wat het dan ook is, dus ik snap het wel.
Ik: Nee, bedankt, maar wel graag ...plaatjes Alleen de plaatjes alsjeblieft. Bon hoeft niet.
woensdag 20 maart 2019 om 18:14
Tja, ik ben daar eigenlijk vrij hard in denk ik. Het is je werk, ik kom daar als klant en dan wens ik vriendelijk geholpen te worden. Dan maakt het mij niet uit hoe vaak je iets al gezegd hebt, of je ongesteld bent of dat je verkering net uit is. Je werk is je werk, geldt ook voor mij.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑20-03-2019 17:09lijkt me vervelender voor de kassamedewerker, als ik dat 5 dagen in de week 386 op een dag moet zeggen zou ik er s' nachts nog van dromen.
Vandaag had ik een kassamedewerker die mij alles toesnauwde in plaats van normaal te praten. Vind ik niet leuk. Een van mijn favoriete kassamedewerkers (een jongen) is erg joviaal, begint overal over alsof we elkaar al jaren kennen en minstens 3x per week samen koffie drinken. Daar wordt ik heel vrolijk van.
donderdag 21 maart 2019 om 15:22
Uit mm werk speciaal naar de Lidl gefietst omdat vanaf vandaag de glacekoeken er zouden zijn en op = op. Kom ik daar,waren ze er niet. Dus ik het vragen: 1. Hij begreep niet wat ik precies bedoelde en 2. toen k het woord actie of aanbieding noemde verwees hij me naar het pad waar de acties altijd staan. Loop dan even mee om te zoeken
donderdag 21 maart 2019 om 17:10
Per 15 Euro krijg je een poppetje.
en wanneer mama/papalief dan 29 euro kopen, staan de kinderen zo schaapachtig te kijken. 'Mevrouw, mogen wij NOG een poppetje????'
Regels zijn regels, sorry (dan moet mama/papa meer kopen)
Gek wordt je van "regels zijn regels". Wat maakt het nou in godsnaam uit, geef ze toch dat poppetje. ze komen maar een euro te kort. je doet er meer goed mee door toch een poppetje te geven, dan door stug op je "regels zijn regels"te gaan staan. pffff
en wanneer mama/papalief dan 29 euro kopen, staan de kinderen zo schaapachtig te kijken. 'Mevrouw, mogen wij NOG een poppetje????'
Regels zijn regels, sorry (dan moet mama/papa meer kopen)
Gek wordt je van "regels zijn regels". Wat maakt het nou in godsnaam uit, geef ze toch dat poppetje. ze komen maar een euro te kort. je doet er meer goed mee door toch een poppetje te geven, dan door stug op je "regels zijn regels"te gaan staan. pffff
donderdag 21 maart 2019 om 17:22
Waarom zou dat moeten? Het gaat er toch juist om dat iemand meer koopt dan ze van plan waren met zulke verzamelacties. Of denk je echt dat de winkel die acties houdt zonder achterliggend motief? Als jou die euro dan toch niet uitmaakt koop je er een snickers bij voor 1 euro, dan kun je je 2e poppetje krijgen. Ik begrijp de caissiere wel. Want waar ligt dan de grens?
donderdag 21 maart 2019 om 17:44
Het probleem is dat Pietje achter jou voor 4 euro minder heeft en waarom voor jou wel een uitzondering maken en voor Pietje niet? En Klaasje bij kassa 5 vangt het gesprek op rn heeft voor zes euro minder.
Ergens moeten ze die grens trekken, anders kunnen ze wel gewoon stoppen met die actie.
donderdag 21 maart 2019 om 18:13
donderdag 21 maart 2019 om 19:12
Met een extra pot pindakaas was dit probleem helemaal opgelost geweest. 15 Euro is 15 Euro, jammer de pammer.
Ergernis in de supermarkt van vandaag: in het aangrenzende dorp hebben ze een nieuwe stijl-Aldi. Mooie winkel, maar die heeft dus geen gewone gangpaden meer, maar ook zijpaden. En daar word ik heel nerveus van.
Ergernis in de supermarkt van vandaag: in het aangrenzende dorp hebben ze een nieuwe stijl-Aldi. Mooie winkel, maar die heeft dus geen gewone gangpaden meer, maar ook zijpaden. En daar word ik heel nerveus van.
donderdag 21 maart 2019 om 19:22
Grenada, bij veel winkels wordt het geregistreerd hoeveel je van een spaaractie hebt weggegeven. Tevens vaak commentaar van leiding als je het onterecht weggeeft. Het wordt vaak gezien als waarde en als fraude als je het uit jezelf weggeeft of aan een andere klant. Je kunt er dus echt mee in de problemen komen als je een strenge leidinggevende hebt. Waarom niet gewoon die ene euro meer uitgeven als je zo graag dat poppetje wil? Ze doen het echt niet om je te treiteren, ze doen gewoon hun werk.
Het is een gunst als ze je die ene keer tóch een extra poppetje meegeven, geen must.
Kan me echt ergeren aan mensen die overal recht op menen te hebben. Je wil niet weten hoeveel mensen op een dag vragen om zo'n extra poppetje. Kun je net zo goed alles gratis weggeven.
Het is een gunst als ze je die ene keer tóch een extra poppetje meegeven, geen must.
Kan me echt ergeren aan mensen die overal recht op menen te hebben. Je wil niet weten hoeveel mensen op een dag vragen om zo'n extra poppetje. Kun je net zo goed alles gratis weggeven.
donderdag 21 maart 2019 om 20:04
Haha ja dat hebben wij dus sinds kort in ons dorp, heel irritant want nu kan ik niet meer logisch zigzaggen!Betty_Slocombe schreef: ↑21-03-2019 19:12Met een extra pot pindakaas was dit probleem helemaal opgelost geweest. 15 Euro is 15 Euro, jammer de pammer.
donderdag 21 maart 2019 om 20:19
Ja of jij koopt iets meer, probleem ook opgelost.
En een mooie les om te leren aan je kinderen. Het gaat natuurlijk ook helemaal nergens over; poppetjes die ze na 2 keer aanraken weer in de hoek gooien.
Helemaal irritant zijn mensen die iets niet krijgen en dan op sociale media een zielig verhaal ophangen over ‘hoe teleurgesteld Sterre van 4 wel niet was’ en dan natuurlijk hopen dat de supermarkt ze een hele lading poppetjes stuurt. Zo sneu.
vrijdag 22 maart 2019 om 11:33
Net een chagrijnige vent die naar me begon te snauwen omdat hij vond dat ik niet snel genoeg m'n boodschappen inpakte, want hij moest er bij. Hoe sneu ben je dan, als je in een supermarkt gaat staan vitten op andere mensen?
Ik heb maar gevraagd of hij altijd zo'n kuthumeur heeft of dat dat speciaal voor mij was. Lul.
Ik heb maar gevraagd of hij altijd zo'n kuthumeur heeft of dat dat speciaal voor mij was. Lul.