Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Zijdehoentje schreef:
23-03-2019 15:54
Al formuleerde de persoon in kwestie het misschien onhandig, ik snap de ergernis op zich wel. Het gaat mij meer om het getreuzel bij een bepaald punt, terwijl een ander er ook graag bij wil.
Ik denk dat ze mensen bedoelden die doordeweeks meer tijd hebben om op rustige momenten naar de supermarkt te gaan, maar desondanks ervoor kiezen om op een druk moment naar de supermarkt gaan en (onbewust?) gaan staan treuzelen. Daar zou ik ook erg kriegel van worden.

Kriegel worden van getreuzel snap ik echt wel maar de een heeft niet meer recht op winkelen dan een ander (bejaarde)
Dat slaat echt werkelijk nergens op,

Maar goed, mijn ergernis slaat ook nergens op hoor. Daar zijn het ergernissen voor.
Ik was net in de supermarkt waar een meneer op zijn dooie akkertje met zijn kar bezig was terwijl hij heel hard een liedje floot. Ging de hele winkel door dat rotgeluid. Daar word ik echt helemaal gestoord van.
Pipistrello schreef:
23-03-2019 15:58
Kriegel worden van getreuzel snap ik echt wel maar de een heeft niet meer recht op winkelen dan een ander (bejaarde)
Dat slaat echt werkelijk nergens op,

Maar goed, mijn ergernis slaat ook nergens op hoor. Daar zijn het ergernissen voor.
Ik was net in de supermarkt waar een meneer op zijn dooie akkertje met zijn kar bezig was terwijl hij heel hard een liedje floot. Ging de hele winkel door dat rotgeluid. Daar word ik echt helemaal gestoord van.
Zou wel gek zijn als de een meer recht heeft dan de ander om op een bepaald moment boodschappen te mogen doen.

Oh, over geluiden gesproken. Die kan ik soms echt niet verdragen. Vaak kan ik dingen nog wel negeren, maar sommige geluiden komen bij mij heel naar/hard binnen. Daarom loop ik ook vaak met oordoppen in, zodat ik de voor mij irritante geluiden zo veel mogelijk kan negeren. (De ergernis ligt bij mij, ik wil dus niet zeggen dat bijvoorbeeld fluitende mannen niet meer welkom zijn, ook al vind ik ze enorm irritant ;-D )
In this mad house we must all survive
Pipistrello schreef:
23-03-2019 11:44
Serieus? Ga je een medewerker vertellen wat ie moet doen de volgende keer?
Dat laat ik lekker aan zijn eigen goede verstand (of leidinggevende) over hoor.
Kleine moeite, op vriendelijke toon.
Michella_1991 schreef:
23-03-2019 14:24
precies.
ik ben niet degene die moet zeggen dat ze elke week beter even de folders na kunnen kijken hoor.

En even wat iemand anders zei; ieder filiaal/regio heeft toch zijn eigen folder. Simpel zat lijkt me
ALS het mijn ergernismoment zou zijn dat steeds terugkeert zou ik dat wel zeggen ja. Ieder ekeer me om of op hetzelfde ergeren en mijn mond niet open doen zou ik veel gekker vinden, eerlijk gezegd.
Waar ik me over verbaas/aan erger: bij de Jumbo is de 2 liter-verpakking halfvolle melk van het huismerk korter houdbaar dan de 1,5 liter-variant. Weet iemand wat daar de reden van is? Je zou zeggen dat het dezelfde melk is (in dit geval beiden halfvolle melk van het huismerk), dus even lang houdbaar?
In this mad house we must all survive
Ttroeteltje schreef:
24-03-2019 12:34
ALS het mijn ergernismoment zou zijn dat steeds terugkeert zou ik dat wel zeggen ja. Ieder ekeer me om of op hetzelfde ergeren en mijn mond niet open doen zou ik veel gekker vinden, eerlijk gezegd.

Je bent toch niet de juf van die medewerker?
Pipistrello schreef:
24-03-2019 12:42
Je bent toch niet de juf van die medewerker?
Tuurlijk niet, en zo zou ik ik me ook niet opstellen. Maar zeggen wat je op je lever ligt lijkt me een kleine moeite. Zal niemand dommer of langzamer of gekker van worden.
Ttroeteltje schreef:
24-03-2019 12:53
Tuurlijk niet, en zo zou ik ik me ook niet opstellen. Maar zeggen wat je op je lever ligt lijkt me een kleine moeite. Zal niemand dommer of langzamer of gekker van worden.
Hoe denk je dat het overkomt als ik dat van die folder daadwerkelijk zeg?
Ik kan het misschien vriendelijk brengen, maar denk dat het zo niet over gaat komen. Meer als een bemoeial denk ik
ClaireSophie schreef:
23-03-2019 14:31
Mijn irritaties:
- het gespit door/naar de langste/verste datum. Pak gewoon je pak melk/yoghurt whatever. En dan wel mekkeren over het milieu als er zoveel wordt weggegooid bij supermarkten.
- 60+ ers die vijf minuten staan te dubben over een rol beschuit op een drukke zaterdagochtend
- het gemiep over de vierde in de rij bij de Jumbo. Wat een treurig en schraal gedoe, hollands vind ik het.
Dat van die datum slaat nergens op. Als ik iets later in de week wil eten lijkt het me handig als het tegen die tijd niet bedorven is!
Ik doe maar een keer in de week boodschappen en graaf vaak wel wat dieper om een langere houdbaarheid te hebben ja. Maar ik zet de kortste tht wel terug vooraan na het graven :)

Vrijdag stond ik net voor sluitingstijd achter een vrouw die op haar dooie gemak haar drie boodschappentassen aan het vullen was en daarna pas betaalde. Kassierster en ik keken elkaar echt zo aan van ‘mens waarom pak je in op zo’n lullig tempo op 5 min voor sluitingstijd’. Dat blijft echt zo irritant!
Over geduld hebben gesproken; kwam net bij de kassa die net open was gegaan. Ik leg altijd zo ver mogelijk mijn boodschappen op de band. Dit keer ging dat niet zo makkelijk omdat de man voor mij 2 lange stokken had, begint de vrouw achter me haar spullen op de band te leggen en te zeuren of ik mijn spullen nog verder naar voren wil schuiven want "mn boodschappen moeten erop"
Oudblond schreef:
19-03-2019 19:27
Ik ging net zowat over mijn nek van de vreselijk penetrante oudzweetgeur van 2 vakkenvullers. Wordt die kleding nooit gewassen????
Oohh bij ons in de supermarkt loopt er ook zo een rond. Het hele frisdrankpad ruikt (bijna) altijd naar zweet.

Een ergernis: laatst stond ik in de rij bij de kassa, spullen al op de band. Komt er een kerel aangesneld en vraagt ie of ie voor mag want hij heeft zijn zoontjes bij.. voordat ik iets kan zeggen lopen ze door en levert een van die kinderen alleen een leeggoed bon in van 5 cent.
Michella_1991 schreef:
24-03-2019 16:12
Over geduld hebben gesproken; kwam net bij de kassa die net open was gegaan. Ik leg altijd zo ver mogelijk mijn boodschappen op de band. Dit keer ging dat niet zo makkelijk omdat de man voor mij 2 lange stokken had, begint de vrouw achter me haar spullen op de band te leggen en te zeuren of ik mijn spullen nog verder naar voren wil schuiven want "mn boodschappen moeten erop"

Wat is dat toch dat mensen niet even op hun beurt kunnen wachten? Heb je zo'n druk leven dan dat je niet even een minuutje kunt wachten?
RikM schreef:
24-03-2019 16:30
Wat is dat toch dat mensen niet even op hun beurt kunnen wachten? Heb je zo'n druk leven dan dat je niet even een minuutje kunt wachten?
Precies, wat maakt die minuut nou weer uit. Voel je jezelf dan belangrijker ofzo?
RikM schreef:
T leukste was inderdaad dat het een vrouw van rond de 80 was,niks mis mee hoor, maar zo druk hebben die het niet meer
Michella_1991 schreef:
24-03-2019 13:48
Hoe denk je dat het overkomt als ik dat van die folder daadwerkelijk zeg?
Ik kan het misschien vriendelijk brengen, maar denk dat het zo niet over gaat komen. Meer als een bemoeial denk ik
Ikzelf zou het niet zo opvatten wanneer iemand mij daarop zou tippen.
RikM schreef:
Dit vraag ik me ook af als ik kassiere ben.
+ Wanneer ik nog bezig ben met een klant, de klant erachter al meteen begint te zeggen 'Ik heb dit in mijn kar staan, waar ligt dit in de folder,...'
Terwijl ik nog bezig ben met een andere klant. Ik kijk je nog niet aan, je bent nog niet aan de beurt. WAAROM begin je al meteen al je vragen te stellen als ik technisch gezien nog niet klaar ben met de klant voor je?

Zou je het niet vervelend vinden mocht je nog bezig zijn en eventueel nog vragen wil stellen (mag ik mijn spaarpunten, bonnetje hoeft niet,...)
terwijl de andere klant achter je alle aandacht vraagt?
Merk aan mijzelf dat het met onbegrip te maken heeft, in mijn eigen wereld leven....de wereld om ons heen gaat sneller en daar ben ik in meegegaan. Betekent dat ik ook irritatie had bij lange rijen, trage mensen. .

Ik probeer nu anders te denken... situatie verandert toch niet en vaak heeft het een reden: ouderdom, ziekte, manier van denken....

Ik moest bloed prikken en was om 8.00 uur daar. Blijken er 10 bejaarden klaar te zitten...want ja...8 uur open is 7.45 klaar zitten. Ik vroeg of ik voor mocht ivm werk maar dat mocht niet :-D . Nu weet ik dat die mensen heel anders met tijd omgaan, dat duidelijkheid belangrijk is. Nu denk ik.. rustig blijven en dan maar iets later aan het werk.

Nu ik beter nadenk over het hoe en waarom van mensen maak ik mij minder druk om wachttijd. Maar ik ben ook wel eens krengerig geweest.
Polsjef schreef:
24-03-2019 19:17
Merk aan mijzelf dat het met onbegrip te maken heeft, in mijn eigen wereld leven....de wereld om ons heen gaat sneller en daar ben ik in meegegaan. Betekent dat ik ook irritatie had bij lange rijen, trage mensen. .

Ik probeer nu anders te denken... situatie verandert toch niet en vaak heeft het een reden: ouderdom, ziekte, manier van denken....

Ik moest bloed prikken en was om 8.00 uur daar. Blijken er 10 bejaarden klaar te zitten...want ja...8 uur open is 7.45 klaar zitten. Ik vroeg of ik voor mocht ivm werk maar dat mocht niet :-D . Nu weet ik dat die mensen heel anders met tijd omgaan, dat duidelijkheid belangrijk is. Nu denk ik.. rustig blijven en dan maar iets later aan het werk.

Nu ik beter nadenk over het hoe en waarom van mensen maak ik mij minder druk om wachttijd. Maar ik ben ook wel eens krengerig geweest.

Wie zegt er dat die bejaarden"ook niet dringende andere zaken te doen hadden? Wat maakt jou belangrijker?
Polsjef schreef:
24-03-2019 19:17

Deze mensen moeten waarschijnlijk allemaal nuchter prikken en zijn daarom zo vroeg.
@Polsjef: Wie ben jij dat jij vindt dat je voor mag? Ik kan werkelijk niet geloven dat je dat vraagt, of gevraagd hebt...

En “die mensen” ?!!?!?!...... jammer dat jij jezelf en je eigen leven zoveel belangrijker vindt dan dat van een ander
Mijn supermarkt is verbouwd/uitgebreid. Hartstikke leuk, alleen is de groente-afdeling nu heel langgerekt geworden. Er staat maar 1 weegschaal, aan het ene eind. Als ik dus aan het andere eind sperzieboontjes in een zakje doe, moet ik dus echt een heel eind lopen om ze af te wegen. En dan heb ik te weinig, moet ik nog een keer heen en weer.... Ontzettend irritant. Toen ik bij de servicebalie vroeg waar ik suggesties (voor een 2e weegschaal) kon indienen, werd de manager omgeroepen. Hij heeft me aangehoord en zei dat er inderdaad iets op moet worden verzonnen. We zijn nu drie maanden verder en ik loop nog steeds heen en weer met m'n sperziebonen... Ik kan nergens schriftelijk een suggestie indienen, en ik wil eigenlijk niet wéér de manager laten omroepen....
Ttroeteltje schreef:
24-03-2019 17:36
Ikzelf zou het niet zo opvatten wanneer iemand mij daarop zou tippen.

Ik ben benieuwd naar wat je dan precies zou zeggen tegen zo'n medewerker dat ie er wat van leert en tegelijkertijd jouw niet een ontzettend zeurende bemoeial vindt.
Gisteren bij de Lidl een lange rij voor de kassa.
Maar gewoon even geduld hebben.
Maar een vrouw achter mij vind het nodig om zo dicht achter mij te gaan staan en maar zuchten en zuchten, bloedirritant want daardoor gaat het echt niet sneller en ik voelde serieus haar gezucht in m'n nek.
Goor en irritant, toen ben ik naast de rij gaan staan, toen had ze het blijkbaar door😁😁
Wat ik wel vervelend vind, zijn mensen die hangen aan of over de lopende band bij de kassa. Dat mijn boodschappen tegen hun hand of jas aankomen. En dat maakt bij verpakte waren niet zoveel uit, natuurlijk, maar alsnog. Als ik geen best humeur heb en ik heb een halfverpakte baguette op de band, dan wil ik niet dat Tante Leida met haar vieze fleecevest over mijn rustiek stuk Aldibrood aait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven