Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik lees ook de ingredientenlijst en bekijk of een product veganistisch is. Vooral bepaalde E nummers moet je goed in de gaten houden.
Betty_Slocombe schreef:
25-05-2019 13:14
Ik heb in een winkel gewerkt bij een bazin die altijd zei: "De klant is koning, maar ik ben keizer." En daar zit ook wel iets in. Klantvriendelijkheid kent ook grenzen en zeuren om gratis producten is voor sommige medewerkers blijkbaar een grens. Daar kan je dan heel nukkig om zijn en het is misschien ook wat flauw van de medewerkster, maar feit blijft dat je geen recht hebt op gratis producten.
Zeuren om een gratis product is iets vervelend. Toen ik op een versplein werkte in de slagerij, waar een oma altijd met kind wel naar de groentenwinkel ging maar niet bij ons kocht, maar wel tegen het kindje op luide toon zei: "Zo, vraag maar eens een worstje aan de slager. " Die vrouw zei ik dat een worstje voor de klanten was die iets bij ons kosten.
En een andere oma, die elke week nog voor ik kon vragen of ze anders nog iets wilde mompelde, zonder me aan te kijken: eneenworstje vond ik echt heel vervelend. Dan zeur je om een gratis product. Het kind trok het vervolgens uit mijn hand zonder een dankjewel en dat vond oma prima.

Maar dat zijn de uitzonderingen en+ het personeel leert het de kinderen zélf aan. En je kunt het tegenover een kind niet maken om soms wel en soms niet te geven. Als kinderen in het lego hoekje zaten te spelen en ik had ze niet gezien, en moeder zei een beetje ongemakkelijk: "Ga je mee Luuk?" dan zei ik: "Ach Luuk, ik had je niet gezien, lust je nog een worstje?" Nou, moeder blij, Luuk blij en ik blij, mooi toch?
Pipistrello schreef:
24-05-2019 11:17
Maar dat ze normaal wel eens iets weggeven maakt het geen recht hé.

Welke waarheid wil je ze zeggen?
Ze geven niet 'wel eens iets' weg, het is een vast ritueel, wat het kind kent. En er kon niet een fatsoenlijk goedemorgen vanaf, daarna werd het kind nog op z'n nummer gezet. Laten we nou niet net doen of dat een prettige normale winkelbeleving is.
Lampreitje schreef:
24-05-2019 14:24
Wel bij de Kruidvat, maar een ergernis:
Een kind (4j?) pakte een snoepje uit zo'n schepsnoep bak, bijt erin, kwijlt erop en legt het terug. Brr, maar even wat van gezegd tegen het kind, toen kwam ook snel moeder aansnellen. Die pakte het ene snoepje eruit, aan de rest van de bak zat uiteraard wel onder het kwijl.
Ieuwww. Daarom schep ik nooit snoep
Oh-happy-day schreef:
25-05-2019 23:38
Ze geven niet 'wel eens iets' weg, het is een vast ritueel, wat het kind kent. En er kon niet een fatsoenlijk goedemorgen vanaf, daarna werd het kind nog op z'n nummer gezet. Laten we nou niet net doen of dat een prettige normale winkelbeleving is.

wij waren er niet bij. de winkelier vond het in haar ogen snauwen, je weet niet hoe het echt gegaan is. Over dat goedemorgen heb ik überhaupt niet eens wat gelezen.
En ook al is het iets dat 'standaard' is. Betekend nog niet dat je er recht op hebt. Bij de kapster mogen mijn kinderen na afloop altijd een snoepje, het is 1 x voorgekomen dat de kapster vergeten is het aan te bieden. Echt niet dat ik er dan om ga vragen, en mijn kinderen al helemaal niet en ze zullen er ook na afloop niet over miepen. De jongste was 8 maanden voor ik er voor het eerst kwam, dus die peuterleeftijd hebben ze ook gehad.
Oh-happy-day schreef:
25-05-2019 23:36
Zeuren om een gratis product is iets vervelend. Toen ik op een versplein werkte in de slagerij, waar een oma altijd met kind wel naar de groentenwinkel ging maar niet bij ons kocht, maar wel tegen het kindje op luide toon zei: "Zo, vraag maar eens een worstje aan de slager. " Die vrouw zei ik dat een worstje voor de klanten was die iets bij ons kosten.
En een andere oma, die elke week nog voor ik kon vragen of ze anders nog iets wilde mompelde, zonder me aan te kijken: eneenworstje vond ik echt heel vervelend. Dan zeur je om een gratis product. Het kind trok het vervolgens uit mijn hand zonder een dankjewel en dat vond oma prima.

Maar dat zijn de uitzonderingen en+ het personeel leert het de kinderen zélf aan. En je kunt het tegenover een kind niet maken om soms wel en soms niet te geven. Als kinderen in het lego hoekje zaten te spelen en ik had ze niet gezien, en moeder zei een beetje ongemakkelijk: "Ga je mee Luuk?" dan zei ik: "Ach Luuk, ik had je niet gezien, lust je nog een worstje?" Nou, moeder blij, Luuk blij en ik blij, mooi toch?
Lijkt me heel gezond hoe jij hiermee omging of omgaat. En laten we wel wezen...het is menselijk dat niet iedereen in je cirkel van prettige communicatie zit. Sommige mensen zitten al in je allergie nog voordat je het goed en wel zelf in de gate hebt alleen al vanwege een bepaalde manier van communiceren. De toon maakt de muziek. Er zijn mensen die niet aanvoelen dat sommige dingen anders kunnen. Vaak krijg je dan hetzelfde of zelfs meer bereikt. Hun gebrek en tekortkoming denk ik dan.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 16:35
0.12% gewijzigd
Vergeetmenietje1980 schreef:
26-05-2019 11:35
wij waren er niet bij. de winkelier vond het in haar ogen snauwen, je weet niet hoe het echt gegaan is. Over dat goedemorgen heb ik überhaupt niet eens wat gelezen.
En ook al is het iets dat 'standaard' is. Betekend nog niet dat je er recht op hebt. Bij de kapster mogen mijn kinderen na afloop altijd een snoepje, het is 1 x voorgekomen dat de kapster vergeten is het aan te bieden. Echt niet dat ik er dan om ga vragen, en mijn kinderen al helemaal niet en ze zullen er ook na afloop niet over miepen. De jongste was 8 maanden voor ik er voor het eerst kwam, dus die peuterleeftijd hebben ze ook gehad.
Ik ben altijd heel beleefd, heb dus ook niet gesnauwd naar de winkelier, maar netjes gevraagd. De winkelbediende had al meteen de p in mij, hoe ze mij aankeek en behandelde. Geen idee waarom. De volgende keer vraag ik beleefd waarom ze zo doet/ deed tegen mij.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje, laat je niet gek maken! ;)
Ik hoop dat je hier nog komt vermeldden hoe het dan afloopt GroenTuintje. Volgende keer ben je in ieder geval voorbereid.
GroenTuintje schreef:
26-05-2019 13:43
Ik ben altijd heel beleefd, heb dus ook niet gesnauwd naar de winkelier, maar netjes gevraagd. De winkelbediende had al meteen de p in mij, hoe ze mij aankeek en behandelde. Geen idee waarom. De volgende keer vraag ik beleefd waarom ze zo doet/ deed tegen mij.
Kun je toch gewoon vragen?
Ik had dat laatst toen ik naar een bedrijf belde. Ik kreeg iemand aan de lijn die al gelijk geïrriteerd was omdat ik een paar vragen stelde (en hij er volgens mij geen zin in had). Toen vroeg ik hem of er soms een probleem was (of iets van die strekking). Blijkbaar realiseerde hij zich toen hoe geïrriteerd hij overkwam ;-)
Ja ik zal het laten weten hier :) . En ik zal mij niet laten gek maken ;-)
Voor iedereen een groene tuin
PiNuts14 schreef:
25-05-2019 19:55
Een café / terrasje bijvoorbeeld :proud:
Of gewoon in een rustig hoekje waar je niemand in de weg staat. Of bij je thuis :proud:
Klanten met bijdehante opmerkingen.
Vandaag ook weer eentje.
Ben bij de lidl, en het was niet echt druk.
3 kassa's open, waarvan 1 een bordje op de band had staan dat die ging sluiten.
Een vrouw loopt met haar man en de kar naar de sluitende kassa (oké kan gebeuren, misschien niet gelezen)
Medewerkster zegt netjes dat de kassa gesloten is.
Begint die mevrouw meteen te mopperen "nou ik ben niet gesloten".
Om vervolgens in de andere rij verder te klagen, dat zij nog de hele dag door moet gaan :facepalm:
Heb dit keer maar wijselijk mijn mond dicht gehouden.
pejeka schreef:
25-05-2019 18:51
Of van die vrouwen die een half uur staan te staren naar een bepaald schap, hun kar dwars over het gangpad, en dan met zo'n glazige blik staan te turen naar de uitgestalde pakken vla, of koekjes, of frisdrank, en echt minutenlang niet bewegen niet iets pakken, maar gewoon staan te staren naar het rek, alsof ze het uit hun hoofd moeten leren ofzo...

Of van die vrouwen die dan eindelijk iets pakken (een pakje kaas), en het dan een eeuwigheid gaan staan te bestuderen, alsof het ik weet niet wat voor exotisch product is, twintig keer omdraaien in hun handen, nog eens bekijken, en dan... leggen ze het weer terug... Mijn hemel, het is gewoon KAAS, wil je nou wel of niet KAAS? Of moet je daar echt in de winkel nog een uur over nadenken?
:HA:
Dat ben ik ... met mijn overgang-brainfreeze daar helpt zelfs geen boodschappenlijstje tegen :facepalm:
trikkie schreef:
27-05-2019 12:58
Klanten met bijdehante opmerkingen.
Vandaag ook weer eentje.
Ben bij de lidl, en het was niet echt druk.
3 kassa's open, waarvan 1 een bordje op de band had staan dat die ging sluiten.
Een vrouw loopt met haar man en de kar naar de sluitende kassa (oké kan gebeuren, misschien niet gelezen)
Medewerkster zegt netjes dat de kassa gesloten is.
Begint die mevrouw meteen te mopperen "nou ik ben niet gesloten".
Om vervolgens in de andere rij verder te klagen, dat zij nog de hele dag door moet gaan :facepalm:
Heb dit keer maar wijselijk mijn mond dicht gehouden.
Kortzichtigheid, als de kassa dicht gaat denkt de klant vaak dat de kassiere gaat koffie drinken. Terwijl je bij de Lidl heel de dag aan het rennen bent van kassa naar winkelvloer.
Oh-happy-day schreef:
27-05-2019 15:24
Kortzichtigheid, als de kassa dicht gaat denkt de klant vaak dat de kassiere gaat koffie drinken. Terwijl je bij de Lidl heel de dag aan het rennen bent van kassa naar winkelvloer.
Of de caissière is aan het einde van haar werkdag. Desalniettemin, wat een geneuzel van die klant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mensen die bij de pinkassa staan en contant willen betalen. Dat dat je overkomt daar kan ik prima inkomen (ik zeg andersom ook vaak genoeg bij de pinkassa: "ik wil graag pinnen" :facepalm: . ). Alleen vaak worden die mensen dan redelijk pissig en gaan ze een hele discussie met de kassamedewerker aan. Onder andere over dat contant veel beter is en het vroeger allemaal veel makkelijker was, die pinpas onzin is en of het echt niet contant kan (voor deze ene keer), etc. Sommigen lijken dan niet te begrijpen dat het niet mogelijk is om contant daar te betalen.
Toch nog een supermarktergernis gevonden: plakkerige winkelwagens. :(
RikM schreef:
28-05-2019 11:33
Toch nog een supermarktergernis gevonden: plakkerige winkelwagens. :(
Of sleepmandjes waar de wieltjes onderuit zijn. :sarcastic:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vera8 schreef:
20-05-2019 09:59
Het is hier in dit topic vast al eens aan de orde gekomen. En ik denk dat het de kassiere van hogerhand is opgelegd om te wachten totdat de klant klaar is met het op de band leggen van de spullen. Zal wel beleefder zijn ofzo. Maar ik vind het ook vooral onhandig en snap ook niet wat er onbeleefd aan is. Tegelijk scannen en de klant begroeten is toch niet zo moeilijk?

Ik haal vaak heel veel spullen in een keer. En dan is de band vaak te kort. Zitten we op mekaar te wachten. Begin nou gewoon.
ik vind het juist fijn als ze wachten. meestal kies ik een kassa waar al veel op de band ligt van de klant voor mij zodat ik gelijk kan inpakken als het gescand wordt. anders komt alles in de verdrukking na de kassa en sta ik de klant na mij weer in de weg met inpakken
Don't cry, buy a bag and move on.
Lampreitje schreef:
24-05-2019 14:24
Wel bij de Kruidvat, maar een ergernis:
Een kind (4j?) pakte een snoepje uit zo'n schepsnoep bak, bijt erin, kwijlt erop en legt het terug. Brr, maar even wat van gezegd tegen het kind, toen kwam ook snel moeder aansnellen. Die pakte het ene snoepje eruit, aan de rest van de bak zat uiteraard wel onder het kwijl.
daarom.... koop ik ook nooit dat soort dingen.... gadverredamme....
pejeka schreef:
25-05-2019 19:34
Kan, maar daar zijn bij ons in de supermarkt aparte schappen voor, waarin producten staan die glutenvrij, notenvrij, enz. zijn. Het ging me meer om die mensen die echt eindeloos naar schappen staan te staren, eindelijk iets pakken, het tien keer omdraaien, weer terugzetten, potje ernaast pakken, weer tien keer omdraaien, weer terugzetten, dat soort dingen.
Dit is dus wel een beetje kort door de bocht. Als ik met mijn lactose-intolerantie alleen producten uit dat schap mag, zou ik een karige maaltijd hebben elke dag, bestaande uit chocola, chocoladekoekjes, etc. Mensen met allergieën of intoleranties kunnen ook producten uit de normale schappen eten, maar niet in elk product zit het zelfde en de samenstelling verandert ook nogal eens waardoor je elke keer weer opnieuw moet lezen of je het kunt eten of niet. Het is niet zo, dat in die schappen alle allergievrije-producten liggen. Het zijn speciale producten.

De Duitse K&K daarentegen geeft lactosevrij en glutenvrij aan op het prijskaartje. Dat is een stuk makkelijker boodschappen doen.
Seriously?
GroenTuintje schreef:
24-05-2019 11:26
Heb je zelf kinderen? Dan weet je dat kinderen alles onthouden. nee dus, ik had je moeten loepen. En hoezo schooieren? Kom op, je maakt het zelf iets van. Het ligt er om te proeven, zodat men het gaat kopen ( wat ik regelmatig ook doe).
ik heb kinderen, en hier gebeurd zoeits ook weleens dat ze een snoepje krijgen bijvoorbeeld een game winkel of een broodje bij de Turkse supermarkt,
en het is ook een keer gebeurd van niet dan hebben ze het wel onthouden maar dan zeg ik
tja dat is gewoon pech dan dit keer, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om even na dat snoepje te vragen hoor
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
pejeka schreef:
25-05-2019 18:31
Ik verwonder me altijd over dat gedrag. Ik was een tijdje geleden bij het Kruidvat. Daar kreeg je toen bij de kassa blijkbaar een gratis "thermosbeker" als je meer dan een bepaald bedrag besteedde. Nou echt, mensen voor me in de rij maakten er amok over, als ze dat ding niet kregen omdat ze 1 euro te weinig hadden besteed. En dan gaat het over een ding dat je volgens mij bij de Action voor 50 cent kan kopen. Dus ik was aan de beurt en had ook recht op zo'n beker. Ik weigerde die, want ik heb al genoeg meuk thuis. Dus zei heel vriendelijk "Nee, dank je, maak er maar iemand anders blij mee." Werd zowat besprongen door twee vrouwen die vroegen of ZIJ mijn beker mochten, en die kregen onderling nog mot ook, want de ene had het eerst gevraagd en dus... ik heb het ze lekker onderling laten uitzoeken, mijn god, voor een plastic beker van 50 cent...
vreselijk he? hier staan ze soms gratis producten uit te delen in het winkelcentrum. nou ik zou die baan niet willen hebben want je wordt gewoon belaagd aan alle kanten. echt typisch Hollands.
ñuca schreef:
24-05-2019 11:45
Over de scankassa's:
Ik heb zelf nog nooit een betaalautomaat voor de scanners gezien anders dan bij de AH. Bij Plus, Jumbo en volgens mij ook bij Dirk moet je de scanner afgeven bij een kassière. Zijn er ook plaatsen waar andere supermarkten behalve AH ook automaten hebben?

Ik kom zelden bij AH, daarom had ik een hele tijd alleen maar ervaring met bemande scankassa's. Maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Wel geeft de scanner bij AH een veel minder irritant geluidje dan bij de Jumbo.
bij ons nieuwe verbouwde dirk kan je de scanner zelf gebruiken bij het afrekenen hoor
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven