Extremen zijn voor dramaqueens – geef ons gewoon 18-24°C

13-08-2025 18:22 213 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden :heart: ).

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.

Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:58
13.66% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Graze schreef:
13-08-2025 22:18
Ik geloof dan nooit dat ze daadwerkelijk de hele dag gaan fietsen bij 30+ graden maar er bedoeld wordt dat men naar een natuurgebied fietst en dan ergens bij een eetcafe ter plaatse neer ploffen in de schaduw en dan uren later weer naar huis fietsen. Dan zijn ze wel de hele dag met de fiets weg geweest maar het daadwerkelijke fietsen.. Zelfde met wandelen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand in deze hitte voor zijn/haar lol uren gaat wandelen terwijl overal aangeraden wordt het rustig aan te doen.
Nou, dat mag je hopen maar bij een wandelvierdaagse of iets dergelijks zie je ook dat mensen in de hitte gaan wandelen en bij bosjes neervallen. Op elke hoek een ehbo-post, waarschuwingen, extra water wat wordt uigedeeld, echt compleet gestoord dat je ze dan nog ziet lopen met hun wandelschoenen en rugtasjes. Afschaffen die onzin, of gewoon laten gebeuren aangezien ze er zelf om vragen.
Ik ga nog even een blokkie om
Such fun!1
Dala schreef:
13-08-2025 22:41
Ik vind vooral dat het te snel gaat. Nou ja, eigenlijk alleen de lente en de herfst. Dan is het na die mooie bloesems en knoppen al veel te gauw alleen nog maar maandenlang veel te heet en na die prachtige herfstkleuren en mistochtenden zitten we al veel te gauw alleen nog maar maanden in natte grauwigheid. Ik wil vooral lange herfsten, korte koude winter, lange lentes, korte (niet te hete) zomers.
Dit eigenlijk, zomer skippen, gewoon een heel lang mooi voorjaar en dan eventueel een mooie witte winter maar niet te lang
Solomio schreef:
13-08-2025 22:56
Dit topic is een reactie op de zomerhaters- en winterhaterstopics.
Heeft niks met de huidige warmte te maken, maar alles met de voorkeur voor iets tussen zomer en winter in.
Helemaal prima, iedereen moet zelf weten waar hij/zij van houdt. Maar om nou die ander een dramaqueen te noemen omdat je zelf in de stress schiet van warm/koud weer (terwijl die ander daar dus geen last van heeft) is niet echt aardig/eerlijk, wel?

Maar goed, ik ben hier snel weg. Ik kan me niet in de berichten vinden dus ik vind hier niks.
Solomio schreef:
13-08-2025 22:54
Lees de OP: we willen wel licht.
Oh ja, ik zie het. Dan niet helemaal op mij van toepassing. Ik vind het wel fijn om te merken dat het weer lichter wordt in de winter (en die verschillen zijn al heel gauw merkbaar) en datzelfde geldt voor mij ook in de zomer.
-Matilda- schreef:
13-08-2025 23:03
Helemaal prima, iedereen moet zelf weten waar hij/zij van houdt. Maar om nou die ander een dramaqueen te noemen omdat je zelf in de stress schiet van warm/koud weer (terwijl die ander daar dus geen last van heeft) is niet echt aardig/eerlijk, wel?

Maar goed, ik ben hier snel weg. Ik kan me niet in de berichten vinden dus ik vind hier niks.
Weet je het zeker? Of ben je toch een beetje bevangen door de hitte dat je het zo serieus opvat?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Noëlle_ismijnnaam schreef:
13-08-2025 22:58
Volgens mij pas ik helemaal in dit topic. Ik hou van de zon maar dan met een 23 graden. Ik geniet van de tuin, dat het lang licht is, het relaxte (O is het al zo laat, we moeten eens eten). Maar ik hou in de winter ook van de kneuterigheid binnen, een kaarsje aan, klaar gaan zitten voor de tv.... Ik baal alleen van de donkere avonden en ik vind de winter altijd zo lang duren, vooral de aanloop naar het voorjaar zo na de feestdagen. Maar voor nu is het wel heel erg heet. En wat ik in de zomer altijd heb, is dat ik meen dat ik 'moet genieten' van het mooie weer terwijl ik eigenlijk binnen van alles wil doen.

Heel herkenbaar. En dat moeten genieten heb ik in de zomer helemaal geen last van, maar in de lente wel wat. Dan wil ik eigenlijk wel alle momenten dat het buiten echt lekker is benutten want het is er eindelijk en later in de zomer is het weer te heet voor mij.

En nu zit ik wakker (en me wat te vervelen) omdat ik het te warm heb om in slaap te kunnen vallen :@ .

Overigens, over de topictitel: ik kan me voorstellen dat 'dramaqueens' niet heel lekker zal vallen bij sommigen, het had voor mij ook niet gehoeven maar ik gok dat het vooral gekozen is omdat het een soort pakkende titel is zo en niet direct gericht op de mensen die juist wel van de extremen zijn.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
13-08-2025 23:00
Dit eigenlijk, zomer skippen, gewoon een heel lang mooi voorjaar en dan eventueel een mooie witte winter maar niet te lang

Ja, daar kan me ik heel goed in vinden :high5: !

Qua lichtduur: ik zou niet kunnen aarden rond de evenaar waar het altijd zo vroeg donker is, vind dat echt helemaal niks!
-Matilda- schreef:
13-08-2025 23:03

Mss neem je het een beetje te serieus.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
S-Groot schreef:
13-08-2025 23:54
Heel herkenbaar. En dat moeten genieten heb ik in de zomer helemaal geen last van, maar in de lente wel wat. Dan wil ik eigenlijk wel alle momenten dat het buiten echt lekker is benutten want het is er eindelijk en later in de zomer is het weer te heet voor mij.

En nu zit ik wakker (en me wat te vervelen) omdat ik het te warm heb om in slaap te kunnen vallen :@ .

Overigens, over de topictitel: ik kan me voorstellen dat 'dramaqueens' niet heel lekker zal vallen bij sommigen, het had voor mij ook niet gehoeven maar ik gok dat het vooral gekozen is omdat het een soort pakkende titel is zo en niet direct gericht op de mensen die juist wel van de extremen zijn.
Topictitel komt volgens mij van AI.

David Dunning
Ik heb er nou eens een nachtje op liggen zweten en ben tot de conclusie gekomen dat 24 graden veel te warm is om in te slapen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
juliet64 schreef:
13-08-2025 20:28
Ik was altijd een enorme zomerliefhebber, maar sinds de overgang trek ik hele hoge temperaturen niet meer zo goed, dus ik kan me wel vinden dit topic. Zolang het maar niet de hele dag grijs en grauw is ben ik al snel blij. Ik vraag me alleen af wat voor temperaturen in de winter erbij horen. In de OP lees ik 'geen natte, kille net-niet winters', maar wat dan wel? In de winter mag het van mij wel vriezen, graag zelfs, zolang de zon maar schijnt. Maar dat is weer geen gematigde temperatuur.
Precies dit, ik krijg het Spaans benauwd tegenwoordig.
De opvliegers volgen elkaar op en nu ik in mijn nieuwe huis ook nog op zolder slaap is het helemaal niet te harden.
Zelfs mijn man keek verbaasd toen ik zei "weg met dat laken"

Eerder dit jaar viel het mee met de opvliegers, en dacht ik " oké we hebben een geweldig mooi huis gekocht, maar die tuin ( wel heel erg groot ) op het Noord/Westen, hoe gaat dat zijn ik als fervent zonaanbidster.

Nou mensen het is hier zalig, ik heb plekken waar ik in de volle zon kan zitten, maar mijn terras is in de schaduw.
En waar ik eerder steeds de volle zon op zocht zoek ik nu half zon/half schaduw op.

23/25 graden met wat wolkjes en een briesje is voor mij nu ideaal.

Een winter fan zal ik nooit echt worden, ik hou van alle seizoenen, echter heb ik het liefst de lente.

Regen, wind en snijdende kou heb ik het meeste hekel aan. Vooral regen, je kan dan net als met 30 graden en geen wind gewoon niks.
En ik ben een buitenmens, of beter, ik wil de keuze hebben en met regen blijf ik liever binnen.

Maar een lekker dagje aan zee vind ik ook heel fijn.

Kortom nu ik in de overgang ben, ben ik wel wat zoekende want een heet heter heetst type ben ik niet meer.

Dus een gematigde aangename zachte warme temperatuur is eigenlijk waar ik het nu beter op doe.

Maar me oprollen in mijn dekbed vind ik ook lekker, maar daar is nu geen sprake van.

Warme dagen en koude nachten.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ik ben een pluviofiel dus het topic is niet helemaal op mij van toepassing maar ik hou wel van temperaturen tussen 15-20 graden dus ik noem dat wel gematigd :mrgreen:
Mag aan de OP worden toegevoegd dat er een apart topic is om te klagen over de overgang?
;-)

David Dunning
Een benauwde nacht helaas. Heeft er iemand wel goed geslapen? :-D
Ik woon aan de kust en gelukkig nu iets frisser. Raam open voor wat afkoeling
Leergierig schreef:
14-08-2025 07:53
Ik durf het bijna niet te zeggen: ik heb heerlijk geslapen.

David Dunning
Solomio schreef:
14-08-2025 01:51
Mss neem je het een beetje te serieus.
Nogal ja :roll:
Leergierig schreef:
14-08-2025 07:53
Het was gisteravond boven nauwelijks afgekoeld, heb ook maar niet gekeken hoe warm het nog was, maar ik heb zowaar best redelijk geslapen.
Renske schreef:
13-08-2025 22:59
Nou, dat mag je hopen maar bij een wandelvierdaagse of iets dergelijks zie je ook dat mensen in de hitte gaan wandelen en bij bosjes neervallen. Op elke hoek een ehbo-post, waarschuwingen, extra water wat wordt uigedeeld, echt compleet gestoord dat je ze dan nog ziet lopen met hun wandelschoenen en rugtasjes. Afschaffen die onzin, of gewoon laten gebeuren aangezien ze er zelf om vragen.
Weet je nog een paar jaar geleden, toen het (meer dan) 40 graden werd? Wij waren op vakantie en Nederland en vonden dat wel een mooie dag om een autoroute te gaan rijden, lekker in de airco. Ik heb meerdere mensen gezien op de fiets, oververhit met bezwete rode koppen. En dan niet de mensen die wel moesten omdat ze naar hun werk moesten maar overduidelijk plezierfietsers.
Op de fiets heb je altijd wat rijwind en voelt het minder heet wordt gezegd. Is ook zo, maar dat effect is op gegeven moment echt wel weg hoor.
Mag ik in dit topic nog wel een echt winter wensen? Zo eentje dat het wel vriest en er mooi ijs ligt, voor de mensen die willen schaatsen, maar dan wel een zonnetje erbij. Misschien eerst nog sneeuwen en dat dan de sneeuw ook mooi blijft. Op de laatste dag gaat het dan dooien en is alles in 1 keer weg, niet dagenlang van die vieze blubber. Of nog erger, van die vieze blubber die weer vastvriest. Mag dat?
Solomio schreef:
14-08-2025 07:49
Mag aan de OP worden toegevoegd dat er een apart topic is om te klagen over de overgang?
;-)
Hahaha, het is meer klagen dat door de overgang hitte minder te verdragen is.
Dus is dit topic juist perfect, niet om te klagen, maar om mee te kletsen met gelijkgestemden.

Voor nu is het hier in de tuin echt zalig.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
AnnaNiem schreef:
14-08-2025 08:06
Mag ik in dit topic nog wel een echt winter wensen? Zo eentje dat het wel vriest en er mooi ijs ligt, voor de mensen die willen schaatsen, maar dan wel een zonnetje erbij. Misschien eerst nog sneeuwen en dat dan de sneeuw ook mooi blijft. Op de laatste dag gaat het dan dooien en is alles in 1 keer weg, niet dagenlang van die vieze blubber. Of nog erger, van die vieze blubber die weer vastvriest. Mag dat?
Nee!!!

David Dunning
Solomio schreef:
14-08-2025 08:06
Nee!!!
Sorry :-$
Solomio schreef:
14-08-2025 07:49
;-)
:proud:
Nothing happens for a reason
Reden dat ik misschien ook wel eens niet zo van die zomers houd heeft te maken met alle activiteiten er rondom heen. Die geen mens verplicht is om te doen uiteraard, maar ik zie meteen beelden van (volle) stranden, (volle) zwembaden, (drukke) festivalterreinen en parken. Harde muziek, luid gelach, feestjes, bbq, (half)blote lijven etc. En hoewel daar allemaal niets mis mee is en ik een boel vrolijkheid en plezier waarneem voelt een dergelijke setting bevreemdend voor mij, alsof ik een outsider ben, zelfs als deelnemer, genodigde of initiatiefnemer. En ik minder goed in het denken kan zitten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven