Extremen zijn voor dramaqueens – geef ons gewoon 18-24°C
woensdag 13 augustus 2025 om 18:22
Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden
).
Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.
Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.
Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:58
13.66% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 13 augustus 2025 om 21:14
Ik dacht meer aan de beelden van Madrid die ik op het nieuws zag
woensdag 13 augustus 2025 om 21:17
Ik heb ook wel heel erg de hoop dat de hitte niet langer aan gaat houden en zaterdag dus echt een stuk gematigder (jippie
) gaat zijn. Dan red ik de komende dagen wel (en zoniet, dan toch, zit niks anders op, maar liever echt 22 graden zaterdag).
Ja, zo af en toe noodweer is wel echt heerlijk. Maar dat past ook gewoon bij gematigd hoor, tenzij je altijd noodweer wenst, dan ben je uitgesloten van deelname natuurlijk. Dan kan de opmerking over de energierekening ook weer uit de OP
.

Lady*Voldemort schreef: ↑13-08-2025 18:42Ik hoor er niet helemaal bij, want ik ben werkelijk dól op Noodweer, over dramaqueens gesproken. Maar ik hoop dat ik toch mag deelnemen aan dit topic want voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Ja, zo af en toe noodweer is wel echt heerlijk. Maar dat past ook gewoon bij gematigd hoor, tenzij je altijd noodweer wenst, dan ben je uitgesloten van deelname natuurlijk. Dan kan de opmerking over de energierekening ook weer uit de OP

woensdag 13 augustus 2025 om 21:21
Nee van mij hoeft wekenlang ijzig koud ook inderdaad niet. Maar ik sloeg ook niet aan op de 18-24 uit de titel, maar op de post met de voorkeur voor 8 maanden 18+ en 14 in de winter. Dan liggen de beelden van 'gematigd' al wel heel ver uit elkaar namelijk, zelfs met dat korreltje zout
woensdag 13 augustus 2025 om 21:30
helemaal dit.juliet64 schreef: ↑13-08-2025 20:28Ik was altijd een enorme zomerliefhebber, maar sinds de overgang trek ik hele hoge temperaturen niet meer zo goed, dus ik kan me wel vinden dit topic. Zolang het maar niet de hele dag grijs en grauw is ben ik al snel blij. Ik vraag me alleen af wat voor temperaturen in de winter erbij horen. In de OP lees ik 'geen natte, kille net-niet winters', maar wat dan wel? In de winter mag het van mij wel vriezen, graag zelfs, zolang de zon maar schijnt. Maar dat is weer geen gematigde temperatuur.
Vanity of vanities; all is vanity
woensdag 13 augustus 2025 om 21:35
Liv8 schreef: ↑13-08-2025 21:21Nee van mij hoeft wekenlang ijzig koud ook inderdaad niet. Maar ik sloeg ook niet aan op de 18-24 uit de titel, maar op de post met de voorkeur voor 8 maanden 18+ en 14 in de winter. Dan liggen de beelden van 'gematigd' al wel heel ver uit elkaar namelijk, zelfs met dat korreltje zout![]()
Daarom ook een flinke korrel zout (of een pak zout, mag ook

Maar ik zou zeggen: pas je niet lekker in die topics probeer het dan hier, het zal een beetje zijn weg moeten vinden wat de usance gaat worden, met/door de mensen die hier (gaan) schrijven.
woensdag 13 augustus 2025 om 21:44
Lady*Voldemort schreef: ↑13-08-2025 18:42Ik hoor er niet helemaal bij, want ik ben werkelijk dól op Noodweer, over dramaqueens gesproken. Maar ik hoop dat ik toch mag deelnemen aan dit topic want voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Ooo, ik ook! Lekker binnen, kaarsje aan, buiten herfst. Top. Ik hou dus ook best van verschillende seizoenen, ik zou niet in een continu gematigd klimaat willen wonen denk ik... want wat moet ik dan met al mijn winterkleren? Maar 25 graden in de zomer vind ik het allerfijnst. 22, ook lekker.
Such fun!1
woensdag 13 augustus 2025 om 21:47
Vanaf maandag weer warmer helaas - o wacht, 30 zie ik daar ook niet meer, dat stond wel in de krant.
Such fun!1
woensdag 13 augustus 2025 om 21:52
Doordat ik in een jaren 70 doorzonwoning woon met heel veel ramen, heb ik alles hermetisch afgesloten met verduisterende gordijnen. Daardoor is het zowel nu als overdag pikdonker en deprimerend. Als ik naar buiten ga word ik verblind door de felle zon en de muur van warmte, dit is echt geen lekker weer meer.
Ik ga morgen ook naar de bios, alleen voor de airco.
Waar ik ook van baal is super vrolijk bezoek die uitgebreid verslag doen dat ze dit weer zo heerlijk vinden en de hele dag door de provincie fietsen met dit weer.
Waar ik ook van baal is super vrolijk bezoek die uitgebreid verslag doen dat ze dit weer zo heerlijk vinden en de hele dag door de provincie fietsen met dit weer.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
woensdag 13 augustus 2025 om 22:18
Ik geloof dan nooit dat ze daadwerkelijk de hele dag gaan fietsen bij 30+ graden maar er bedoeld wordt dat men naar een natuurgebied fietst en dan ergens bij een eetcafe ter plaatse neer ploffen in de schaduw en dan uren later weer naar huis fietsen. Dan zijn ze wel de hele dag met de fiets weg geweest maar het daadwerkelijke fietsen.. Zelfde met wandelen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand in deze hitte voor zijn/haar lol uren gaat wandelen terwijl overal aangeraden wordt het rustig aan te doen.Henk-und-Roelie schreef: ↑13-08-2025 21:52Doordat ik in een jaren 70 doorzonwoning woon met heel veel ramen, heb ik alles hermetisch afgesloten met verduisterende gordijnen. Daardoor is het zowel nu als overdag pikdonker en deprimerend. Als ik naar buiten ga word ik verblind door de felle zon en de muur van warmte, dit is echt geen lekker weer meer.
woensdag 13 augustus 2025 om 22:23
Ik neem het ook altijd met een flinke korrel zoutGraze schreef: ↑13-08-2025 22:18Ik geloof dan nooit dat ze daadwerkelijk de hele dag gaan fietsen bij 30+ graden maar er bedoeld wordt dat men naar een natuurgebied fietst en dan ergens bij een eetcafe ter plaatse neer ploffen in de schaduw en dan uren later weer naar huis fietsen. Dan zijn ze wel de hele dag met de fiets weg geweest maar het daadwerkelijke fietsen.. Zelfde met wandelen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand in deze hitte voor zijn/haar lol uren gaat wandelen terwijl overal aangeraden wordt het rustig aan te doen.

Night after night who treats you right
woensdag 13 augustus 2025 om 22:27
woensdag 13 augustus 2025 om 22:30
woensdag 13 augustus 2025 om 22:31
woensdag 13 augustus 2025 om 22:37
Ik leg zo'n grote platte tussen een theedoek onder mijn kussen. Als ik die dan omdraai, is het (even) lekker koel.
woensdag 13 augustus 2025 om 22:41
woensdag 13 augustus 2025 om 22:41
Ik vind vooral dat het te snel gaat. Nou ja, eigenlijk alleen de lente en de herfst. Dan is het na die mooie bloesems en knoppen al veel te gauw alleen nog maar maandenlang veel te heet en na die prachtige herfstkleuren en mistochtenden zitten we al veel te gauw alleen nog maar maanden in natte grauwigheid. Ik wil vooral lange herfsten, korte koude winter, lange lentes, korte (niet te hete) zomers.
dala wijzigde dit bericht op 13-08-2025 22:52
0.97% gewijzigd
woensdag 13 augustus 2025 om 22:54
Lees de OP: we willen wel licht.Dala schreef: ↑13-08-2025 22:3018-24 is dan wel alleen voor de zomer hoop ik.
In de winter wil ik toch wel echt flink koudere weken. Niet weken aan een stuk -10 of meer maar bij voorkeur toch wel rond of onder het vriespunt.
Deze hitte vind ik echt niet prettig. Gelukkig wordt het wel al wel eerder donker.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 13 augustus 2025 om 22:56
Dit topic is een reactie op de zomerhaters- en winterhaterstopics.
Heeft niks met de huidige warmte te maken, maar alles met de voorkeur voor iets tussen zomer en winter in.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 13 augustus 2025 om 22:58
Volgens mij pas ik helemaal in dit topic. Ik hou van de zon maar dan met een 23 graden. Ik geniet van de tuin, dat het lang licht is, het relaxte (O is het al zo laat, we moeten eens eten). Maar ik hou in de winter ook van de kneuterigheid binnen, een kaarsje aan, klaar gaan zitten voor de tv.... Ik baal alleen van de donkere avonden en ik vind de winter altijd zo lang duren, vooral de aanloop naar het voorjaar zo na de feestdagen. Maar voor nu is het wel heel erg heet. En wat ik in de zomer altijd heb, is dat ik meen dat ik 'moet genieten' van het mooie weer terwijl ik eigenlijk binnen van alles wil doen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in