Extremen zijn voor dramaqueens – geef ons gewoon 18-24°C

13-08-2025 18:22 213 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden :heart: ).

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.

Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:58
13.66% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
13-08-2025 18:22

Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.

;-D
Tjezus, wat vals
Solomio schreef:
13-08-2025 19:35
Ik ben een Ikea-vakvrouw hè... ;-)
Jij liever dan ik :-D
Wij leggen het hier ook af. Logeer nu elders want in huis is het beneden al 28 °C en boven nog een paar graden meer. Niet te doen met de kinderen. Zelfs mijn oudste die met 25 °C gerust in een dikke onesie onder een dekbed gaat slapen nat van het zweet klaagt dat het te warm is.

Ik kan niet wachten op koelere dagen. Ik hou van het licht van de zomer maar die verzengende hitte :cry: . Kan ook helemaal de geplande leuke uitjes niet doen. :'(
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Solomio schreef:
13-08-2025 19:33
Hier binnen nu 24,8, buiten ook zoiets. Dus nu alles open, zodat binnen tegelijk met buiten kan afkoelen.

Net even 3 planken in een Ikea-PAX-kast bevestigd. Warmpjes.
24,7 nu.
In dit tempo is het eind oktober wel weer aangenaam in huis.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Risiebisi schreef:
13-08-2025 19:50
Jij liever dan ik :-D
Ik heb rare hobby's.

David Dunning
Ik had mijn vakantie een paar dagen naar voren getrokken en dacht lekker fietsen, wat in de tuin doen enz. Helaas, veel te heet🥵
Hopelijk volgende week iets minder warm. Als ik hitte had gewild was ik wel naar Spanje gegaan
Bo-Katan schreef:
13-08-2025 20:11
Ik had mijn vakantie een paar dagen naar voren getrokken en dacht lekker fietsen, wat in de tuin doen enz. Helaas, veel te heet🥵
Hopelijk volgende week iets minder warm. Als ik hitte had gewild was ik wel naar Spanje gegaan
In Spanje is het nog heter.

David Dunning
Solomio schreef:
13-08-2025 20:13
In Spanje is het nog heter.
Ja maar daar zit ik gelukkig niet. De hel toch nu.
Kia•Ora schreef:
13-08-2025 20:00
Wij leggen het hier ook af. Logeer nu elders want in huis is het beneden al 28 °C en boven nog een paar graden meer. Niet te doen met de kinderen. Zelfs mijn oudste die met 25 °C gerust in een dikke onesie onder een dekbed gaat slapen nat van het zweet klaagt dat het te warm is.

Ik kan niet wachten op koelere dagen. Ik hou van het licht van de zomer maar die verzengende hitte :cry: . Kan ook helemaal de geplande leuke uitjes niet doen. :'(
Oh ja dat is frustrerend he, die uitjes die niet lukken met de hitte of die letterlijk in het water vallen. Ik heb ook het liefste iets gematigder temperaturen maar ook graag overdag droog en doe de benodigde regenbuien voor de natuur maar s nachts.
Dubbel
Ik was altijd een enorme zomerliefhebber, maar sinds de overgang trek ik hele hoge temperaturen niet meer zo goed, dus ik kan me wel vinden dit topic. Zolang het maar niet de hele dag grijs en grauw is ben ik al snel blij. Ik vraag me alleen af wat voor temperaturen in de winter erbij horen. In de OP lees ik 'geen natte, kille net-niet winters', maar wat dan wel? In de winter mag het van mij wel vriezen, graag zelfs, zolang de zon maar schijnt. Maar dat is weer geen gematigde temperatuur.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
13-08-2025 20:28
Ik was altijd een enorme zomerliefhebber, maar sinds de overgang trek ik hele hoge temperaturen niet meer zo goed, dus ik kan me wel vinden dit topic. Zolang het maar niet de hele dag grijs en grauw is ben ik al snel blij. Ik vraag me alleen af wat voor temperaturen in de winter erbij horen. In de OP lees ik 'geen natte, kille net-niet winters', maar wat dan wel? In de winter mag het van mij wel vriezen, graag zelfs, zolang de zon maar schijnt. Maar dat is weer geen gematigde temperatuur.
Niks zo subjectief als het weer.
juliet64 schreef:
13-08-2025 20:28
Dat is waar.
In de winter mag het van mij best even goed koud zijn maar dan graag een droge vrieskou.
Dat snotterige wintergekwakkel vind ik vreselijk, de net-niet-winters dus.
Risiebisi schreef:
13-08-2025 20:29
Niks zo subjectief als het weer.
Nee, dat snap ik ook wel, maar ik bedoel, wat is in dit topic de usance. Niet extreem in de zomer snap ik (18-24 graden, zie titel), maar wat dan in de winter?
Nothing happens for a reason
Gewoon geen winter en geen zomer.
Normandie ofzo
Grobbekuiken_ schreef:
13-08-2025 20:34
Dat is waar.
In de winter mag het van mij best even goed koud zijn maar dan graag een droge vrieskou.
Dat snotterige wintergekwakkel vind ik vreselijk, de net-niet-winters dus.
Toch een dramaqueen dus.

David Dunning
Mag een winterzonnetje wel? Vind ik altijd wel lekker.
Doe mij maar voorjaar en najaar, deze temperaturen van 30+ zijn vreselijk (vind ik).

Ik zal ook nooit naar het zuiden op vakantie gaan in de zomer, in april of november is dat leuk wat de temperatuur aangaat.
Solomio schreef:
13-08-2025 20:36
Toch een dramaqueen dus.
:$
Even maar hè, niet te lang.
juliet64 schreef:
13-08-2025 20:35
Nee, dat snap ik ook wel, maar ik bedoel, wat is in dit topic de usance. Niet extreem in de zomer snap ik (18-24 graden, zie titel), maar wat dan in de winter?
Moet het per sé een nut hebben?

Maar om antwoord te geven, wat mij betreft mag het inderdaad het grootste gedeelte van het jaar, 8 maanden of zo, die temperatuur hebben. De overige 4 het liefst een mooie, nazomerachtige herfst met temperaturen van ergens tussen de 14-18°c. en hier en daar een bui.

Natuurlijk weet ik wel dat dat er niet inzit tenzij ik regelmatig verkas, maar dat is ook niet de insteek van dit topic.
MevrouwJack schreef:
13-08-2025 19:40
Ik wil een topic voor mensen die houden van 0 graden en een zonnetje.
Daat hou ik ook van.
Grobbekuiken_ schreef:
13-08-2025 20:52
Moet het per sé een nut hebben?

Maar om antwoord te geven, wat mij betreft mag het inderdaad het grootste gedeelte van het jaar, 8 maanden of zo, die temperatuur hebben. De overige 4 het liefst een mooie, nazomerachtige herfst met temperaturen van ergens tussen de 14-18°c. en hier en daar een bui.

Natuurlijk weet ik wel dat dat er niet inzit tenzij ik regelmatig verkas, maar dat is ook niet de insteek van dit topic.
Maar acht maanden lang minstens 18 graden is toch juist wél extreem ipv gematigd? En veertien voor de winter is toch ook extreem?

Ik kan me wel een beetje vinden in 'gematigd voor het betreffende seizoen', houd ook niet per se van sneeuw en -10. Maar als met gematigd 'het hele jaar door minstens een goede lente' wordt bedoeld dan hoor ik niet helemaal
liv8 wijzigde dit bericht op 13-08-2025 21:02
15.07% gewijzigd
Bo-Katan schreef:
13-08-2025 20:14
Ja maar daar zit ik gelukkig niet. De hel toch nu.
Ik zit ongeveer 4 km van zee. In de middag warm. Nu aangenaam en snachts 23 graden, met een briesje. Ander gevoel ook dan in Nederland. Airco slaat hier pas aan bij 25 plus in huis. Dus zelden. Regio Costa Blanca.
Liv8 schreef:
13-08-2025 21:00
Maar acht maanden lang minstens 18 graden is toch juist wél extreem ipv gematigd? En veertien voor de winter is toch ook extreem?
Hier wel ja.
Nogmaals, dat weet ik allemaal heus wel maar ik ga gewoon lekker op die temperaturen.

Denk dat je het topic iets te serieus neemt.
Liv8 schreef:
13-08-2025 21:00

Ik kan me wel een beetje vinden in 'gematigd voor het betreffende seizoen', houd ook niet per se van sneeuw en -10. Maar als met gematigd 'het hele jaar door minstens een goede lente' wordt bedoeld dan hoor ik niet helemaal

Ook in de winter gematigd. Dus niet wekenlang ijzig koud. Uiteraard ook liever niet continu regen. Die 18-24 graden moet je met een flinke korrel zout nemen ;)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven