Familie drama
dinsdag 11 december 2018 om 15:47
Hoi,
Ik heb een dilemma en hoop dat jullie tips hebben voor mij
.
Me schoonvader heeft sinds een jaar een nieuwe relatie. Nu hebben wij een conflict gehad met zn nieuwe vriendin omdat zij een afspraak had gemaakt met onze dochter en die dus niet is nagekomen...
Met als gevolg een verdrietige meid.
Hier hebben wij natuurlijk iets van gezegd
Nu wil die vrouw ons niet meer zien niet meer spreken nou ja prima! Nu heeft mijn schoonvader zijn 2 dochters uitgenodigd voor de kerst en heeft hij zijn zoon( mijn man dus niet eens uitgenodigd!!). Omdat hij liever zijn vriendin bij hem heeft dan zn eigen kind!!(Ze heeft wel gezegd als jullie met familie kerst willen vieren blijf ik een dag weg, maar dat wilde hij dus niet.) Ik werd daar echt super link om, mijn schoonzussen lullen ook maar een beetje met alle winden mee wanneer het hun goed uitkomt. Ik word daar echt kwaad van.
Stel ik me aan? Of zijn er meer mensen die het schandalig vinden hoe een vader zijn zoon behandeld?!.
Het zit me echt wel hoog en vind het super lullig voor me man
Ik heb een dilemma en hoop dat jullie tips hebben voor mij
Me schoonvader heeft sinds een jaar een nieuwe relatie. Nu hebben wij een conflict gehad met zn nieuwe vriendin omdat zij een afspraak had gemaakt met onze dochter en die dus niet is nagekomen...
Met als gevolg een verdrietige meid.
Hier hebben wij natuurlijk iets van gezegd
Nu wil die vrouw ons niet meer zien niet meer spreken nou ja prima! Nu heeft mijn schoonvader zijn 2 dochters uitgenodigd voor de kerst en heeft hij zijn zoon( mijn man dus niet eens uitgenodigd!!). Omdat hij liever zijn vriendin bij hem heeft dan zn eigen kind!!(Ze heeft wel gezegd als jullie met familie kerst willen vieren blijf ik een dag weg, maar dat wilde hij dus niet.) Ik werd daar echt super link om, mijn schoonzussen lullen ook maar een beetje met alle winden mee wanneer het hun goed uitkomt. Ik word daar echt kwaad van.
Stel ik me aan? Of zijn er meer mensen die het schandalig vinden hoe een vader zijn zoon behandeld?!.
Het zit me echt wel hoog en vind het super lullig voor me man
dinsdag 11 december 2018 om 16:33
Werkelijk? Een hele familierel om een zwemles?
dinsdag 11 december 2018 om 16:34
Serieus? Ruzie over zwemles?Mommy3 schreef: ↑11-12-2018 16:29De eerste zwemles van me dochter zou ze komen kijken.
Ik heb haar op een normale manier verteld dat het niet oké is een paar uur van te voren af te melden en dat me dochter verdrietig was want ze had zich er op verheugd!
Zei reageerde nogal vijandig en mijn man heeft daarop gezegd. Dat ze op een normale manier tegen mij kon praten en niet zo vijandig! Daarna hebben we elkaar niet gesproken, 5 dec mochten alle kleinkinderen chocolade letter halen bij opa waar zei ook was en negeerde ze mijn man en mijn kinderen.
Dus nee ik vind niet dat het bij ons ligt
(En nogmaals tot aan vandaag hadden we geen ruzie met vader in het verhaal)
En hoezo is het abnormaal om een paar uur van te voren af te zeggen? Ik vind dat eigenlijk wel gewoon netjes, als ze niks had afgezegd en gewoon niet op was komen dagen had je een punt gehad.
dinsdag 11 december 2018 om 16:34
Uh, ze heeft toch afgemeld? Hoezo is dat niet oké? Wat de reden ook was ze heeft afgemeld.Het is aan jouw om aan je kind uit te leggen dat teleurstellingen bij het leven horen.Mommy3 schreef: ↑11-12-2018 16:29De eerste zwemles van me dochter zou ze komen kijken.
Ik heb haar op een normale manier verteld dat het niet oké is een paar uur van te voren af te melden en dat me dochter verdrietig was want ze had zich er op verheugd!
Zei reageerde nogal vijandig en mijn man heeft daarop gezegd. Dat ze op een normale manier tegen mij kon praten en niet zo vijandig! Daarna hebben we elkaar niet gesproken, 5 dec mochten alle kleinkinderen chocolade letter halen bij opa waar zei ook was en negeerde ze mijn man en mijn kinderen.
dinsdag 11 december 2018 om 16:36
Ik zou daar eerlijk gezegd niet eens wat van hebben gezegd. Ik dacht dat het op zijn minst ging om een uitstapje naar de Efteling of iets dergelijks. Niet om een zwemles. Je kunt ook problemen zoeken waar ze eigenlijk niet zijn. Het is toch ontzettend jammer dat je om zoiets kleins al niet meer door één deur kunt? Dat geldt overigens ook voor haar natuurlijk, jammer dat je door één incident al de hele verstandhouding laat verpesten.Mommy3 schreef: ↑11-12-2018 16:29De eerste zwemles van me dochter zou ze komen kijken.
dinsdag 11 december 2018 om 16:38
Je klinkt zelf ook wel een beetje als een tokkie. Waarom moet jij een conflict hebben omdat zij een afspraak met een klein kind niet nakomt. Dat soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren.
Bemoei je gewoon met je eigen zaken. En doe zelf leuke dingen met je dochter.
Bemoei je gewoon met je eigen zaken. En doe zelf leuke dingen met je dochter.
anoniem_6513ea6284a07 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 16:38
8.38% gewijzigd
dinsdag 11 december 2018 om 16:38
Ik vind dat jullie allebei overdreven gereageerd hebben. Het was mooi geweest als je schoonvader zou hebben gezegd dat hij niet met deze onzin mee ging doen, maar helaas. Ik kan behoorlijk koppig zijn, maar dit zou me echt de ruzie niet waard zijn. Neem het initiatief om het uit te praten. Zet er iemand tussen die de lieve vrede kan bewaren. Daarna samen kerst vieren.
dinsdag 11 december 2018 om 16:39
Al had ze geen goede reden. Geen zin is ook een reden.
dinsdag 11 december 2018 om 16:39
Ik vind dat je niet zo snel conclusies mag trekken. Weet jij veel waarom ze heeft afgezegd? Misschien voelde ze zich niet lekker, misschien had ze geen zin, misschien heeft ze andere problemen waardoor het haar niet lukte om te komen? Misschien heeft ze het zo laat afgezegd omdat ze tot het laatste moment wilde proberen de afspraak na te komen.Mommy3 schreef: ↑11-12-2018 16:29De eerste zwemles van me dochter zou ze komen kijken.
Als ik zo jouw manier van schrijven bekijk denk ik niet dat het op een normale manier is gezegd. Een heel normale reactie is in mijn ogen: ah, jammer! Maar bedankt voor het doorgeven en dan tot de volgende keer.
Maak er geen big deal van en trek niet te snel conclusies.
dinsdag 11 december 2018 om 16:43
Dit inderdaad, in mijn ogen de enige normale reactie. Het gaat maar om een zwemles, dat is niet het einde van de wereld.AngelEyes0192 schreef: ↑11-12-2018 16:39Ik vind dat je niet zo snel conclusies mag trekken. Weet jij veel waarom ze heeft afgezegd? Misschien voelde ze zich niet lekker, misschien had ze geen zin, misschien heeft ze andere problemen waardoor het haar niet lukte om te komen? Misschien heeft ze het zo laat afgezegd omdat ze tot het laatste moment wilde proberen de afspraak na te komen.
Als ik zo jouw manier van schrijven bekijk denk ik niet dat het op een normale manier is gezegd. Een heel normale reactie is in mijn ogen: ah, jammer! Maar bedankt voor het doorgeven en dan tot de volgende keer.
Maak er geen big deal van en trek niet te snel conclusies.
dinsdag 11 december 2018 om 16:43
Heb je gezegd dat het niet oké is, of dat jij het niet oké vind. Voor mij een wezenlijk verschil. Ik vind het een probleem om niets. Dit soort dingen zal je dochter nog veel vaker meemaken. Ga eens praten met schoonvader en/of vriendin. Zeg dat je het wellicht anders had moeten aanpakken. Zowel de vriendin van je schoonvader, als schoonvader, als jullie moeten wennen aan de nieuwe situatie.
Je titel vind ik erg ongelukkig gekozen, een familiedrama is wel wat anders wat mij betreft.
Je titel vind ik erg ongelukkig gekozen, een familiedrama is wel wat anders wat mij betreft.
dinsdag 11 december 2018 om 16:50
Ai ai, dus wel niveau familiediner.
Is zwemles van je dochter zo bijzonder? Nee, geen mens vindt dat interessant dus al had ze gewoon geen zin: ze heeft het volste recht dit af te zeggen.
Het leven draait niet om jou of je dochter. Wees blij voor je schoonvader dat hij iemand heeft. Doe water bij de wijn en doe volwassen. Ik vind je reactie bijzonder kinderlijk. Of ben je als een prinses opgegroeid?
Is zwemles van je dochter zo bijzonder? Nee, geen mens vindt dat interessant dus al had ze gewoon geen zin: ze heeft het volste recht dit af te zeggen.
Het leven draait niet om jou of je dochter. Wees blij voor je schoonvader dat hij iemand heeft. Doe water bij de wijn en doe volwassen. Ik vind je reactie bijzonder kinderlijk. Of ben je als een prinses opgegroeid?
dinsdag 11 december 2018 om 16:50
Dan nog niet. Het is het kleinkind van de , redelijk nieuwe , vriendin van opa. Als het nu opa zelf was geweest die zonder bericht niet was komen opdagen maar dan nog...Blikje2018 schreef: ↑11-12-2018 16:45Ik snap de heisa ook niet helemaal, was het nou afzwemmen geweest,dan was het weer een ander verhaal.
dinsdag 11 december 2018 om 16:56
Dan nog is het aan TO om haar kind daarvoor te behoeden zodat het niet zwaar teleurgesteld is. Zeker als het al vaker voorgekomen is. Maar om er nou een hele ruzie over te gaan maken met dat mens en opa. Het is een zwemles.Superhuisvrouw schreef: ↑11-12-2018 16:53Dan moet je niet beloven, en dit is niet de eerste keer dat ze schijnbaar haar afspraken niet na komt.
dinsdag 11 december 2018 om 16:59
Superhuisvrouw schreef: ↑11-12-2018 16:53Dan moet je niet beloven, en dit is niet de eerste keer dat ze schijnbaar haar afspraken niet na komt.
Dan moet TO niets afspreken. De vriendin ziet er blijkbaar niets kwaads in iets af te spreken en daarna af te zeggen. TO vindt dat niet leuk, dus is zij degene die het moet voorkomen.
dinsdag 11 december 2018 om 17:06
Oh my freakin' God. De eerste zwemles? En daar is nu ruzie over?
Omdat je prinsesje verdrietig is? Omdat de vriendin van opa niet naar haar eerste zwemles komt kijken?
Wat moet ik me daar bij voorstellen trouwens? Zit dan de hele familie langs de kant allemaal foto's te maken? Te juichen als de eerste teen het water raakt?
Wat een overdreven gedoe. En dan nog boos worden als dit waanzinnig leuke samenzijn een paar uur van te voren afgezegd wordt. En dat jij en je man haar daarop 'aangesproken' hebben. Manmanman. Dan hou je wel van drama hoor.
Omdat je prinsesje verdrietig is? Omdat de vriendin van opa niet naar haar eerste zwemles komt kijken?
Wat moet ik me daar bij voorstellen trouwens? Zit dan de hele familie langs de kant allemaal foto's te maken? Te juichen als de eerste teen het water raakt?
Wat een overdreven gedoe. En dan nog boos worden als dit waanzinnig leuke samenzijn een paar uur van te voren afgezegd wordt. En dat jij en je man haar daarop 'aangesproken' hebben. Manmanman. Dan hou je wel van drama hoor.