Favoriete boek

27-10-2020 15:16 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie favoriete boek?
ik heb volgende week veel vrije tijd en nu we hoofdzakelijk thuiszitten wil ik wat lezen.
Liefst iets dat redelijk vlot leest.
Alle tips zijn welkom! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
27-10-2020 19:01
Dit klinkt geweldig!

'k Heb al een tijdje een boek van Renate Dorrestein op mijn nachtkastje liggen ' Een hart van steen' maar 'Is er hoop' wordt absoluut mijn volgende.
Ik :heart: Renate .

Ken je deze ?



Weerwater
De wereld vergaat. Alleen Almere blijft bestaan. Van de bevolking zijn nog maar een enkele duizenden inwoners over. Op een paar honderd ontsnapte gevangenen na zijn dat allemaal vrouwen. `Na de ramp waren onze verliezen niet te tellen. Geen familie was meer compleet, intacte gezinnen waren er vrijwel niet meer. Kinderen bleven achter als wezen. Nog talrijker waren de jonge weduwes. En met dat laatste begon het vrouwenoverschot. Maar nu loop ik op de zaak vooruit.' In Almere overleven vijfduizend vrouwen een wereldwijde calamiteit. Mannen zijn er niet meer, behalve een paar honderd ontsnapte gevangenen. Samen moeten zij een nieuwe maatschappij inrichten, met nieuwe familieverbanden. Beslissingen worden voortaan genomen per loterij, zelfs als op een dag een baby wordt gevonden...
Schrijver: Renate Dorrestein
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 20:05
Ik :heart: Renate .

Ken je deze ?



Weerwater
De wereld vergaat. Alleen Almere blijft bestaan. Van de bevolking zijn nog maar een enkele duizenden inwoners over. Op een paar honderd ontsnapte gevangenen na zijn dat allemaal vrouwen. `Na de ramp waren onze verliezen niet te tellen. Geen familie was meer compleet, intacte gezinnen waren er vrijwel niet meer. Kinderen bleven achter als wezen. Nog talrijker waren de jonge weduwes. En met dat laatste begon het vrouwenoverschot. Maar nu loop ik op de zaak vooruit.' In Almere overleven vijfduizend vrouwen een wereldwijde calamiteit. Mannen zijn er niet meer, behalve een paar honderd ontsnapte gevangenen. Samen moeten zij een nieuwe maatschappij inrichten, met nieuwe familieverbanden. Beslissingen worden voortaan genomen per loterij, zelfs als op een dag een baby wordt gevonden...
Schrijver: Renate Dorrestein

Nee, maar klinkt als een bijzonder verhaal met weer een gevonden baby :D

Ik weet dat het een goede schrijfster was en toch heb ik ooit in mijn leven maar één* boekje van haar gelezen, het was iets satirisch en meer in de vorm van columns geschreven. Deze titels ga ik op een lijstje zetten voor als ik weer eens naar een kringloopwinkel ga waar ze gigantisch veel boeken hebben ( voor maar 50 eurocent ). En als ik 70+ ben lees ik het boek 'Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees roodkapje voor' want daar wil ik nog niet aan ;-D

*Een hart van steen ben ik nog in bezig
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 20:37
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat boek van Renate hoort toch bij een tweeluik?

Zolang er leven is....
en
Is er hoop
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
27-10-2020 16:45
van Jonathan Franzen, in vertaling als je geen Engels leest: De Correcties, Zuiverheid, Vrijheid. Leest als een trein en staan bol van het familiedrama

Ik vond The Corrections goed, maar vind bij Franzen wel altijd: als je één van zijn boeken hebt gelezen heb je ze allemaal gelezen.

In dezelfde stijl zou ik persoonlijk kiezen voor Jeffrey Eugenides. Middlesex en The Marriage Plot waren allebei fantastisch.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank voor al deze tips. Al een aantal van de genoemde titels heb ik al gelezen, maar ik heb ook mijn lijstje met nog te lezen boeken aangevuld!!
Maechtje schreef:
28-10-2020 09:42
Ik vond The Corrections goed, maar vind bij Franzen wel altijd: als je één van zijn boeken hebt gelezen heb je ze allemaal gelezen.

In dezelfde stijl zou ik persoonlijk kiezen voor Jeffrey Eugenides. Middlesex en The Marriage Plot waren allebei fantastisch.
Oh leuk, dan ga ik die ook eens proberen.
De hele Kushielserie van Jacqueline Carey.
De hele Zieners serie van Robin Hobb.
Wie niet weg is wordt gezien van Ida Vos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven