Fietsen en allochtonen

24-10-2009 19:59 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van het gestolen fietsen topic en na het fietsen door de stad vanmiddag open ik maar weer eens een topic.

Het viel me op dat allochtonenjongetjes, met die opgeschoren nekkies, aktijd op damesfietsen rijden.

Hoe zou dat komen? Zijn ze latent homosexueel? Zijn ze, als afstammeling van een kamelenrijdersvolk, bang om met een herenfiets eerder om te vallen? Stelen ze fietsen (dat zijn dan over het algemeen damesfietsen bij school en supermarkt)? Of hebben ze het thuis niet breed en delen ze de fiets met hun zusjes en broertjes?

Wie we valt het ook op en wie heeft de verklaring voor dit merkwaardig fenomeen?
Alle puberjochies rijden op dames fiets of oma fiets.

Heren fiets is niet cool namelijk.

Allochtoon of autochtoon maakt niet uit.

Vraag maar aan : je fietsenverkoper, buurjongetje, neefje,kijk eens op schoolplein van middelbare school.

first hand info van puberzoon btw.

Ennuh, ik heb ooit eens een fietsendief gestolen, weet je welke fiets er (bijna) nooit gestolen wordt?

Dames fietsen met kinderzitje, vinden ze zielig voor de kindjes!
quote:bengewoonpetra schreef op 24 oktober 2009 @ 20:06:

Vraag maar aan : je fietsenverkoper, buurjongetje, neefje,kijk eens op schoolplein van middelbare school.

Ennuh, ik heb ooit eens een fietsendief gestolen, weet je welke fiets er (bijna) nooit gestolen wordt?

Dames fietsen met kinderzitje, vinden ze zielig voor de kindjes!

Zo Peet, jij durft!

Wat heppie d'r mee gedaan?
euh, sjihit, ikke euh, ik bedoelde dat ik een fietsendief gesproken had!

Is trouwens wel een boeiend gegeven, ik steel een fietsendief, hop slot openrossen en op die aanhanger ermee!

Verkopen in de binnenstad en klaar!

Ha cool, ik moet dus gewoon een zitje nemen? Ook wel handig voor mijn boodschappen!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

weet je welke fiets er (bijna) nooit gestolen wordt?

Dames fietsen met kinderzitje, vinden ze zielig voor de kindjes!nou de 'moederfietsen' zijn anders behoorlijk gewild hoor... ze worden echt gejat en blijkbaar vinden ze dat niet zielig

Dames fietsen met kinderzitje, vinden ze zielig voor de kindjes!Zie ook regelmatig (maroc)jochies op fietsen met kinderstoeltjes wheelies maken.
Idd, alle jongens rijden zowat op een oma fiets hoor!! In ieder geval alle jongens hier in de buurt... mannenfiets is niet cool...
quote:Golfmeisje schreef op 24 oktober 2009 @ 20:21:

Idd, alle jongens rijden zowat op een oma fiets hoor!! In ieder geval alle jongens hier in de buurt... mannenfiets is niet cool...Ik bedoel niet een omafiets.
Het valt me altijd op ( op de Nieuwezijdse Voorburgwal) dat de junkies en zwervers die daar rondlopen mountainbikes en andere dure fietsen aanbieden voor een prikkie.

En dat het meestal blanke studenten ( zit daar een studenten soos) zijn die nog verder onder de prijs gaan zitten en uiteindelijke met een fiets van pakweg 20 a 30 euro naar huis gaan.

Hoe zou dat toch komen??

Heb jij een verklaring Willum?
quote:wolletje schreef op 24 oktober 2009 @ 20:18:

[...]

nou de 'moederfietsen' zijn anders behoorlijk gewild hoor... ze worden echt gejat en blijkbaar vinden ze dat niet zielig

Hier ook !

En Elle van Rijn heeft er zelfs nog een column over geschreven nadat het haar was overkomen.

http://www.flaironline.nl ... fiets/list_messages/28809
Poelepoelepoelepoes!
quote:Donna schreef op 24 oktober 2009 @ 20:23:

Het valt me altijd op ( op de Nieuwezijdse Voorburgwal) dat de junkies en zwervers die daar rondlopen mountainbikes en andere dure fietsen aanbieden voor een prikkie.

En dat het meestal blanke studenten ( zit daar een studenten soos) zijn die nog verder onder de prijs gaan zitten en uiteindelijke met een fiets van pakweg 20 a 30 euro naar huis gaan.

Hoe zou dat toch komen??

Heb jij een verklaring Willum?

Dat zijn nog dure fietsen!

In R'dam haal je ze voor 3,50 of een peuk.

Ik heb nog nooit een fiets gekocht zo, maar het wordt me wel vaak aangeboden.
Poelepoelepoelepoes!
- dubbel -
Poelepoelepoelepoes!
Ze zien de efficientie van het model damesfiets en de inefficientie van het model herenfiets.

Zeg nou zelf, als het ten tijde van het ontwerpen van 'de fiets' mogelijk was om een constructie te maken waar een makkelijke instap bij paste, dan had er toch nooit zo iets als een herenfiets 'oorspronkelijke, niet aangepaste fiets' bestaan?

En op een damesfiets leer je het makkelijker dan op een herenfiets.

Of deze theorie ook voor allochtonenjongetjes opgaat, betwijfel ik. Voor oudere allochtonen vind ik hem behoorlijk acceptabel.
Wat een aanmatigend topic.

Who cares eigenlijk?
quote:heartwork schreef op 24 oktober 2009 @ 20:24:

[...]

Dat zijn nog dure fietsen!

In R'dam haal je ze voor 3,50 of een peuk.

Ik heb nog nooit een fiets gekocht zo, maar het wordt me wel vaak aangeboden.

3,50..............?

Weet je zeker dat je dan niet allen het stuur of het zadel meekrijgt?

Iemand die ik heeeel goed ken werkt daar en die kent die junkies en de studenten beroepshalve erg goed, krijgt vaak hele mooie fietsen aangeboden.

Nooit gekocht, omdat diegene a. geen gezeik wil.

Maar ook die junkies goed kent en ze niet wil helpen bij het naar de vernieling helpen van zichzelf.
quote:mamzelle schreef op 24 oktober 2009 @ 20:25:

Ze zien de efficientie van het model damesfiets en de inefficientie van het model herenfiets.

Zeg nou zelf, als het ten tijde van het ontwerpen van 'de fiets' mogelijk was om een constructie te maken waar een makkelijke instap bij paste, dan had er toch nooit zo iets als een herenfiets 'oorspronkelijke, niet aangepaste fiets' bestaan?

En op een damesfiets leer je het makkelijker dan op een herenfiets.

Of deze theorie ook voor allochtonenjongetjes opgaat, betwijfel ik. Voor oudere allochtonen vind ik hem behoorlijk acceptabel.Tuurlijk wel. Een herenfiets is veel steviger en stabieler. Het frame is (om in herentermen te blijven) stijver.
quote:Mazou schreef op 24 oktober 2009 @ 20:26:

Who cares eigenlijk?Willum cares
Beetje fiets bij een junk deed in mijn tijd 7,50 a een tientje. Ethische overwegingen daargelaten, wie 30 euro aan een junk betaald kent de markt niet
Je kunt de boel toch niet meer terugdraaien.
Mevrouwdekees, gaat wel om peperdure vaak bijna nieuwe fietsen he.

Die junkies worden ook met de dag zakelijker hoor en hebben ook een beetje verstand van inflatie enzo.
quote:Mazou schreef op 24 oktober 2009 @ 20:30:

Je kunt de boel toch niet meer terugdraaien.Wat terug draaien?
Het is een Willem-topic Mazou, dat moet je altijd met een bergje zout nemen en is meestal goed voor een lekkere rel.....

(*mijmert nostalgisch over dikke vrouwen op scootertjes*)
quote:willem1959 schreef op 24 oktober 2009 @ 20:30:

[...]

Wat terug draaien?Dat 'kamelenvolk' het land uit...
quote:willem1959 schreef op 24 oktober 2009 @ 20:30:

[...]

Wat terug draaien?De fiets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven