Fietsklevers?

06-04-2010 18:30 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik op de fiets naar mijn werk ga heb ik last van een raar fenomeen, namelijk fietsklevers. Dat zijn mannen die een klein stukje achter je blijven rijden, sommigen echt heel dicht achter je. Meestal heb ik ze eerst ingehaald omdat ik sneller lijk te fietsen, maar als ik ze dan heb ingehaald is dat ineens niet meer zo. Omdat ik er niet van hou als mensen dicht achter me fietsen versnel ik dan meestal een stukje zodat ik ze kwijt raak, maar dat lukt dan dus niet. En als ik dan weer langzamer fiets halen ze me nog steeds niet in.

Weird! En vervelend ook, vooral omdat de weg waarop dit altijd gebeurt ong. 4 km lang is, en ik dus 4 km lang met zo'n klever achter me zit. Vraag me ook af of ik niet gewoon hartstikke paranoia ben, maar het is nou al een paar keer gebeurd en ik begin te vermoeden dat sommige mannen het er gewoon om doen.

Kent iemand dit?
Gewoon een goeie rochel schuin naar achteren tuffen....ben je ze zo kwijt :-)
Heb je een mooi achterwerk, dat ze daar aan blijven kleven?
quote:Poeszie schreef op 06 april 2010 @ 19:20:

Heb je een mooi achterwerk, dat ze daar aan blijven kleven?

Ik heb zo'n achterwerk waar een heel peloton zondagse hobby-wielrenners met gemak uit de wind blijft, maar heb er geen last van.

Dus ik ga ook voor de optie: mooi achterwerk
quote:Fiekes schreef op 06 april 2010 @ 18:40:

roep na 2 km gewoon dat je wel even van kop af wil en dat hij jou even uit de wind mag houden!Roepen dat iemand niet achter je mag fietsen zal idd weinig effectief zijn maar deze oplossing vind ik persoonlijk wel een leuke. Ik zou daar als 'klever' in ieder geval wel om kunnen lachen denk ik.
Misschien wil een keer flink "gas" geven helpen.
ik weet precies wat je bedoeld! Zo irritant en brutaal. De enige oplossing is stoppen en hun laten passeren. Anders blijf je maar dat geplak maar houden.
Poelepoelepoelepoes!
Ineens heel hard remmen, dan is het snel afgelopen. Ik vind het ook heel irritant, zeker als het bv donker is en je als vrouw wordt 'achtervolgd' door een man. Mannen zouden zich best kunnen realiseren dat de vrouw dan denkt dat hij haar achtervolgt/lastig valt.
Ja, dat had ik laatst dus ook. Ik heb echt heel hard gefietst, want ik vond het toen gewoon eng. Maar die man bleef maar achter me. Brrrrrr.
Komt me heel bekend voor! En wat ook superirritant is; als ze tikkende, rammelende of piepende fietsen hebben, dan voel ik me helemaal nagejaagd, als in een griezelfilm.
quote:Jaffa schreef op 06 april 2010 @ 19:24:

[...]

Ik heb zo'n achterwerk waar een heel peloton zondagse hobby-wielrenners met gemak uit de wind blijft, maar heb er geen last van.

Haha ja in het donker plak ik vaak bewust aan een vrouw voor me, voelt wat veiliger. Soms moet ik dan steeds harder fietsen om het bij te houden, totdat in me opkomt dat ze natuurlijk niet weet dat ik ook een meisje ben en geen enge achtervolgende man. Verklaart het vaart maken, als ze in een bocht zien dat je van hetzelfde geslacht bent gaat het tempo weer omlaag
Ik lees dit topic net voor aan mijn man en hij herkent zichzelf als fietsklevert. Hij zegt liever lui dan moe te zijn en graag in iemands slipstream mee te fietsen.

Vraag nog, moet ze er iets van denken?

Antwoord: Nee, sorry, je hebt geen stalker. Het gaat om je luwte.
Voortaan vol in de remmen gaan!
quote:SalineXL schreef op 06 april 2010 @ 19:57:

Haha ja in het donker plak ik vaak bewust aan een vrouw voor me, voelt wat veiliger. Soms moet ik dan steeds harder fietsen om het bij te houden, totdat in me opkomt dat ze natuurlijk niet weet dat ik ook een meisje ben en geen enge achtervolgende man. Verklaart het vaart maken, als ze in een bocht zien dat je van hetzelfde geslacht bent gaat het tempo weer omlaag Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad heel vervelend is! Maar ik begrijp ook helemaal dat je in zo'n geval (donker) graag bij een 'soortgenote' in de buurt bent!
Gewoon al fietsend even je neus legen en ze gaan je zo voorbij hoor
Mijn man heeft er ook last van vertelde hij vanavond...

blijkbaar een bekend fenomeen....

zit niks sexistisch achter geloof ik......

inderdaad de eerder genoemde luwte...hihihi
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Stoppen en doen alsof je een sms verstuurt, of stapvoets gaan fietsen, dan gaat dat luwte argument niet meer op.......
Man had zijn beste vriend zojuist aan de telefoon, die zich hier ook schuldig aan zou kunnen maken. Ook een vuile vieze luwte fietser.

Namens hen beide, "Sorry", voor de routes in de Beemster, het was niet lullig bedoeld. Ze zouden best willen, maar blijkbaar is TO niet geil genoeg op de fiets.
Ben ik nou gek dat ik het raar vind dat mannen in een eenzame polder achter een vrouw gaan kleven? Natuurlijk zullen veel vrouwen dat eng vinden! Dat doe je toch niet?
Een bumper spatbordklever.
Ik heb dat ook maar er zijn verschillen met de beschrijving in het openingsbericht. Ik fiets dan op een weg, en dan merk ik dat er iemand achter zit. Die gaat kort achter me fietsen. Te kort naar mijn mening. Ik houd mijn trappers stil, zodat ik snelheid verlies. Dan fiets ik zo langzaam dat de persoon achter me gaat inhalen. Ik ga weer iets harder fietsen, maar nog altijd langzamer dan de andere fietser. Die is op een gegeven moment uit het zicht, of ik moet ergens rechtsaf, terwijl hij rechtdoor moet.
World of Warcraft: Legion
quote:zonnestraaltje71 schreef op 06 april 2010 @ 18:42:

Ik heb hier ooit op het forum wel eens uitgesproken (getypt) dat ik daar zo'n hekel aan heb!

Ik stop gewoon met fietsen en ga even een paar minuten in mijn tas rommelen. Wat moet je anders?!Ik denk het (als suggestie), jij zegt het.
Wat fietsstalken betreft, het is dat woord waaraan ik dacht toen ik dit topic doorlas.

Wat jullie beschrijven (achtervolgd door een man tijdens het fietsen) heb ik wel een keer met een vrouw gehad. Toen naderden we een kruispunt met stoplichten. Ik voelde me niet door haar gestalkt, en er ontstond een gesprek. "Jij kunt hard fietsen!" Ik fiets vaak vrij hard en dan heb ik er geen last van, want ik haal alle andere fietsers in.
Hmmm ik snap het probleem aan de ene kant wel, maar het is wel een beetje idioot dat niet gewoon achter iemand 'mag' fietsen. Ik woon zelf in de stad en in de spits fietsen hier natuurlijk meerdere mensen, je fiets dus al snel voor of achter iemand, soms beide. Dat kun je toch niet verbieden??

Vlak achter iemand fietsen is dan natuurlijk wel vervelend, maar kun je niet altijd voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven