Fietsklevers?
dinsdag 6 april 2010 om 18:30
Sinds ik op de fiets naar mijn werk ga heb ik last van een raar fenomeen, namelijk fietsklevers. Dat zijn mannen die een klein stukje achter je blijven rijden, sommigen echt heel dicht achter je. Meestal heb ik ze eerst ingehaald omdat ik sneller lijk te fietsen, maar als ik ze dan heb ingehaald is dat ineens niet meer zo. Omdat ik er niet van hou als mensen dicht achter me fietsen versnel ik dan meestal een stukje zodat ik ze kwijt raak, maar dat lukt dan dus niet. En als ik dan weer langzamer fiets halen ze me nog steeds niet in.
Weird! En vervelend ook, vooral omdat de weg waarop dit altijd gebeurt ong. 4 km lang is, en ik dus 4 km lang met zo'n klever achter me zit. Vraag me ook af of ik niet gewoon hartstikke paranoia ben, maar het is nou al een paar keer gebeurd en ik begin te vermoeden dat sommige mannen het er gewoon om doen.
Kent iemand dit?
Weird! En vervelend ook, vooral omdat de weg waarop dit altijd gebeurt ong. 4 km lang is, en ik dus 4 km lang met zo'n klever achter me zit. Vraag me ook af of ik niet gewoon hartstikke paranoia ben, maar het is nou al een paar keer gebeurd en ik begin te vermoeden dat sommige mannen het er gewoon om doen.
Kent iemand dit?
woensdag 7 april 2010 om 10:38
Als je een normale afstand aanhoud en achter iemand fiets is het toch geen probleem denk ik/vind ik.
Ik vind het wel erg vervelend als mensen erg dicht tegen je aan gaan fietsen. Zo erg dicht bij, dat je niet fatsoenlijk zou kunnen remmen zonder dat ze tegen je aan botsen.
Meestal ga ik dan harder fietsen. En anders is even afstappen een goede oplossing.
Remmen ga ik dan niet doen, want ik wil liever niet het risico lopen dat ze tegen me aanbotsen.
Ik vind het wel erg vervelend als mensen erg dicht tegen je aan gaan fietsen. Zo erg dicht bij, dat je niet fatsoenlijk zou kunnen remmen zonder dat ze tegen je aan botsen.
Meestal ga ik dan harder fietsen. En anders is even afstappen een goede oplossing.
Remmen ga ik dan niet doen, want ik wil liever niet het risico lopen dat ze tegen me aanbotsen.
woensdag 7 april 2010 om 10:40
woensdag 7 april 2010 om 11:15
Oh, ik ben ook een klevert! Niet om in de luwte te kunnen fietsen, maar omdat ik altijd te hard ga fietsen. Dan kom ik helemaal bezweet op mijn werk en dat is niet fijn. Dus haak ik vaak aan bij iemand die rustiger fietst, vooral als ik de brug op moet. En inderdaad zit ik er denk ik wel eens te dicht achter, realiseer ik me nu...
* gaat direct haar leven beteren *
* gaat direct haar leven beteren *
woensdag 7 april 2010 om 12:46
quote:CN25 schreef op 07 april 2010 @ 10:38:
Als je een normale afstand aanhoud en achter iemand fiets is het toch geen probleem denk ik/vind ik. Kijk, en dan negeer ik de fietser. Waarom zou ik me dan nog van hem of haar aantrekken? Iemand die dicht op me gaat fietsen trekt op een of andere manier de aandacht.
Als je een normale afstand aanhoud en achter iemand fiets is het toch geen probleem denk ik/vind ik. Kijk, en dan negeer ik de fietser. Waarom zou ik me dan nog van hem of haar aantrekken? Iemand die dicht op me gaat fietsen trekt op een of andere manier de aandacht.
World of Warcraft: Legion
woensdag 7 april 2010 om 16:11
Natuurlijk mag je wel achter iemand fietsen. Maar wat ik dubieus vind is, dat ik iemand dan met gemak inhaal, maar diegene dan toch per se achter me wil blijven fietsen. En om de 1 of andere reden zijn dat altijd mannen. Dus dan denk ik: waarom is dat nodig, vind je het leuk om naar mijn kont te kijken ofzo?
Maar goed, ik zei al dat ik wellicht wat para ben
woensdag 7 april 2010 om 23:07
quote:boebele schreef op 07 april 2010 @ 16:11:
Natuurlijk mag je wel achter iemand fietsen. Maar wat ik dubieus vind is, dat ik iemand dan met gemak inhaal, maar diegene dan toch per se achter me wil blijven fietsen. En om de 1 of andere reden zijn dat altijd mannen. Dus dan denk ik: waarom is dat nodig, vind je het leuk om naar mijn kont te kijken ofzo?
Misschien moet je jouw kleding wat aanpassen......
Misschien moet je jouw kleding wat aanpassen......
vrijdag 9 april 2010 om 00:49
Zullen sommige mensen het misschien zien als een soort spelletje?
Net als je vroeger moest proberen precies bij de lantaarnpaal je trapper laag te hebben, of tussen de streepjes te zigzaggen (om het fietsen een beetje leuk te maken?)
Anders weet ik t ook niet. Lijkt me wel irritant. Ik fiets veel maar heb er eigenlijk nooit last van. (misschien zoek ik er ook niets achter als het toevallig gebeurt)
Net als je vroeger moest proberen precies bij de lantaarnpaal je trapper laag te hebben, of tussen de streepjes te zigzaggen (om het fietsen een beetje leuk te maken?)
Anders weet ik t ook niet. Lijkt me wel irritant. Ik fiets veel maar heb er eigenlijk nooit last van. (misschien zoek ik er ook niets achter als het toevallig gebeurt)
vrijdag 9 april 2010 om 00:58
vrijdag 9 april 2010 om 13:19