Files op de A13, A20 en A16: vanaf hoe laat?

30-11-2009 12:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte n00b op dit gebied, dus vandaar mijn vraag

Ivm een nieuwe baan (bij vorige banen altijd met het ov gegaan) moet ik vanaf morgen met de auto vanaf Den Haag richting Rotterdam en nog wat verder richting een schattig dorpje. Ik moet dan rijden (volgens Google maps en Tomtom) via de A13, A20 en A16.

Ervaringsdeskundigen, vanaf hoe laat begint het echt ernstig druk te worden op de weg, dus files enzo? Ik wil dat zo veel mogelijk voorkomen namelijk en ben bereid om heel vroeg van huis weg te gaan... maar de vraag is, hoe vroeg kan ik dan het beste vertrekken?
A13 bijna altijd helaas.
http://tripcast.nl/

Routeplanner met reistijdverwachting (houdt rekening met files)
in beide richtingen zusenzo?
Richting R'dam sowieso, andere kant op weet ik niet.
A13 is beide kanten op druk, maar toch wel het drukst voor mensen die wonen in de buurt van Rotterdam en werken in de buurt van Den Haag. Dus je hebt geluk dat je de rustigste richting op moet. Maar helaas betekent dat toch ook (veel) file, alleen iets minder dan de andere kant.
quote:misschicken schreef op 30 november 2009 @ 12:51:

http://tripcast.nl/

Routeplanner met reistijdverwachting (houdt rekening met files)

Bedankt voor de link!

Als het echt klopt dan valt het erg mee als ik om 6.30 vertrek. Dat was ook mijn plan om rond die tijd te vertrekken, dus dat ga ik maar gewoon doen denk ik.
Eh? Nouja, lama
Mijn man rijd precies dezelfde route. (overigens niet op de A16) en hij vertrekt tussen 6.30 en 6.45 uur en heeft geen files.

Ik reed ongeveer een half jaar de andere kant op en vertrok dan om 6.15/6.30 uur en stond dan vaak op de A16 in de file maar de andere kant op was er dan nog niets.

Terug heb je bijna ook geen files rond 16.00 uur. Behalve bij ongelukken. Dan sta je echt heel erg vast en moet je de weg weten om de kleine sluip weggetjes te weten.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Aah dat klinkt goed Bar-Ba-Bella!

Gaat dus zeer waarschijnlijk best meevallen voor mij.

Vind het wel spannend, want dit gaat mijn eerste echte autorijden ervaring worden. Heb al 7 jaar mijn rijbewijs, maar heb nog nooit zelf een auto gehad en ook nooit echt ervaring opgedaan. Van de week wel flink gereden hoor, even geoefend :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven