Flarden van gesprekken
donderdag 15 mei 2014 om 16:53
"Je weet wel", zegt het meisje. "Tom, die bruine jongen."
"Tom is niet bruin", antwoordt haar gesprekspartner stellig.
Het meisje reageert verbaasd. "Jawel!? Tom is toch bruin?"
"Nee hoor", antwoordt de jongen weer. Een betweterig lachje verschijnt op zijn gezicht.
"We hebben het toch wel over dezelfde Tom he", vraagt het meisje. "Tom, de vriend van Milou."
"Ja", zegt de jongen, "maar die is echt niet bruin."
Aan haar ogen is te zien dat het meisje er niets meer van begrijpt.
De jongen legt het haar uit: "Tom is gewoon in Nederland geboren dus is hij eigenlijk helemaal niet bruin."
Wat voor vreemde/grappige/droevige/aandoenlijke/verrassende gesprekken vangen jullie op in openbare gelegenheden?
"Tom is niet bruin", antwoordt haar gesprekspartner stellig.
Het meisje reageert verbaasd. "Jawel!? Tom is toch bruin?"
"Nee hoor", antwoordt de jongen weer. Een betweterig lachje verschijnt op zijn gezicht.
"We hebben het toch wel over dezelfde Tom he", vraagt het meisje. "Tom, de vriend van Milou."
"Ja", zegt de jongen, "maar die is echt niet bruin."
Aan haar ogen is te zien dat het meisje er niets meer van begrijpt.
De jongen legt het haar uit: "Tom is gewoon in Nederland geboren dus is hij eigenlijk helemaal niet bruin."
Wat voor vreemde/grappige/droevige/aandoenlijke/verrassende gesprekken vangen jullie op in openbare gelegenheden?
vrijdag 16 mei 2014 om 10:30
Vrouw in trein, aan het praten met de man tegenover haar:
'Blablabla, lange reis, zo ontzettend zen geworden, mooie mensen daar ja. Kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen, hier zijn de mensen zo gehaast en egocentrisch.' Man 'dus Népal is echt een aanrader?' Vrouw: 'Népal? Népal??? Het IS Nehpàl! Ik erger me dood aan je. Jij bent echt ontzettend simpel, zo totaal niet wereldwijs. Man, ik schaam me dood zo met jou in het openbaar!'
Dus...
En in een restaurant in Amsterdam. Ober tegen een oudere, nette dame: 'je kop staat naar patat dame! Daar ken ik je niet mee hellepe, dan mot je naar de buren!'
'Blablabla, lange reis, zo ontzettend zen geworden, mooie mensen daar ja. Kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen, hier zijn de mensen zo gehaast en egocentrisch.' Man 'dus Népal is echt een aanrader?' Vrouw: 'Népal? Népal??? Het IS Nehpàl! Ik erger me dood aan je. Jij bent echt ontzettend simpel, zo totaal niet wereldwijs. Man, ik schaam me dood zo met jou in het openbaar!'
Dus...
En in een restaurant in Amsterdam. Ober tegen een oudere, nette dame: 'je kop staat naar patat dame! Daar ken ik je niet mee hellepe, dan mot je naar de buren!'
vrijdag 16 mei 2014 om 10:45
Gisteren liep ik om half 8 s'ochtends door de stad richting m'n werk. Aan het einde van de straat liep een man die ik, aan het begin van de straat, al door z'n telefoon kon horen schreeuwen.
"DOMME TRUT! Da's je mobiele telefoon, daar kan je mee lopen!"
"Laat me uitpraten, laat me uitpraten! Door dat GEZEIK van jou, ben ik veel meer tijd kwijt!"
Ik durfde hem absoluut niet aan te kijken toen ik langs hem moest.
"DOMME TRUT! Da's je mobiele telefoon, daar kan je mee lopen!"
"Laat me uitpraten, laat me uitpraten! Door dat GEZEIK van jou, ben ik veel meer tijd kwijt!"
Ik durfde hem absoluut niet aan te kijken toen ik langs hem moest.
vrijdag 16 mei 2014 om 10:51
Vlak voor het vorige WK in Zuid Afrika, 1 meisje 2 jongens begin twintig denk ik. Hadden een gesprek dat ongeveer zo ging:
Meisje: Jullie zouden toch naar Wk gaan?
Jongen 1: Nee uiteindelijk veels te gevaarlijk daar.
Jongen 2: ja echt onmogelijk dat ze het daar organiseren
Meisje: Hoezo dat dan?
Jongen 1: je wordt gewoon op klaar lichte dag doodgestoken op het strand, het is daar echt oorlog tussen zwarte en witte. Je bent gewoon niet veilig daar.
Jongen 2: Ja en dan hebben ze nog die man Nelson nog niets.
Meisje: Nelson Mandela?? de oude president?
Jongen 2: Ja die, die probeert alle blanken het land uit te krijgen met bom aanslagen en gewapende overvallen op de witte buurt.
Meisje: ahh ok. (erg slim om hier vooral niet op in te gaan)
Ik had heel graag willen vragen waar ze dit toch vandaan hadden, maar gelukkig kwamen we aan op bestemming
Meisje: Jullie zouden toch naar Wk gaan?
Jongen 1: Nee uiteindelijk veels te gevaarlijk daar.
Jongen 2: ja echt onmogelijk dat ze het daar organiseren
Meisje: Hoezo dat dan?
Jongen 1: je wordt gewoon op klaar lichte dag doodgestoken op het strand, het is daar echt oorlog tussen zwarte en witte. Je bent gewoon niet veilig daar.
Jongen 2: Ja en dan hebben ze nog die man Nelson nog niets.
Meisje: Nelson Mandela?? de oude president?
Jongen 2: Ja die, die probeert alle blanken het land uit te krijgen met bom aanslagen en gewapende overvallen op de witte buurt.
Meisje: ahh ok. (erg slim om hier vooral niet op in te gaan)
Ik had heel graag willen vragen waar ze dit toch vandaan hadden, maar gelukkig kwamen we aan op bestemming
The best way to get along with people is to expect them not to like you