Flesje vruchtensap ontploft

23-01-2022 15:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een flesje sinaasappel- aardbeiensap gekocht bij een supermarkt. Bij het openen ontplofte het flesje zo ongeveer, de muren, tv, bank, kussens, alles zit eronder. Het is ook met een behoorlijke kracht in mijn oog gekomen. Ik heb mijn oog uitgespoeld met water, maar het brandt nog steeds en is rood. We hebben ook drie flink grote vlekken op het (lichte) vloerkleed. We hebben dit geprobeerd schoon te krijgen, maar ik ben bang dat daar grof geschut voor nodig is, of dat het helemaal niet lukt. Het flesje was overigens niet over de datum, geen idee hoe dit ineens kan gebeuren.

Ik heb naar de supermarkt gebeld en zij zeggen het door te geven, maar verder niks voor ons te kunnen betekenen. We hebben foto’s gemaakt en het bonnetje nog.

Hebben wij ergens recht op? Bijvoorbeeld vergoeding van (schoonmaakkosten) van dit tapijt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je eigen inboedelverzekering bellen.
Officieel klacht indienen , via de mail
Met een claim van de kosten ( wel met bewijs daarvan)
Ik zou dit bij de fabrikant doen.
Gewoon proberen.

Heb je geen bewijsbare schade zou ik er een klachtmail aan wagen, maar geen claim.
Alle reacties Link kopieren
Via verzekering doen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Je moet de supermarkt aansprakelijk stellen voor je schade. Dit valt onder de avb. Bij AH kan je bv via de site vd klantenservice je schade melden.

Dit geldt overigens alleen als het eigen merk is. Is het van een bepaald merk dan moet je de producent aansprakelijk stellen.
quinnepin wijzigde dit bericht op 23-01-2022 15:14
Reden: Aanvulling
30.17% gewijzigd
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Schade melden bij supermarkt, lijkt wel of het slecht was en aan het gisten was ofzo

Waardoor het dus ontplofte
Ik zeg melden bij de fabrikant, man zegt doorzeuren bij de supermarkt :lol:

Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.
anoniem_405281 wijzigde dit bericht op 23-01-2022 15:25
73.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hierbij om productaansprakelijkheid. Dat begint inderdaad bij de fabrikant aansprakelijk stellen.
Iets anders voorbeeld, maar geeft een goede indruk: https://www.dp-advocaten.nl/een-explode ... elijkheid/

Wellicht gemakkelijker via je inboedelverzekering, voor hun is het veel gemakkelijker om de producent aansprakelijk te stellen dan voor jou.

Voor je oog zou ik wellicht voor de zekerheid toch even de huisartsenpost bellen. Sinaasappelsap is zuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het ondanks de datum niet meer goed was. Het klinkt als iets wat is gaan gisten. Fabrikant lijkt mij aansprakelijk
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het in de supermarkt buiten de koeling bewaard en is het daardoor gaan gisten.

Meld het bij je eigen inboedelverzekering. Ik heb ook lekkage gehad van het dak van mijn huurhuis, muur beschadigd. Moest het ook bij via mijn eigen verzekering regelen, geen idee of ze dat later nog op de verhuurder hebben verhaald.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat schrikken zeg, zeker voor je oog. Ik zou ook eerst navraag doen bij mn eigen inboedelverzekering. Maar in eerste instantie supermarkt aanspreken, daar heb jij het product immers gekocht. Vechten zij het maar weer uit met de fabrikant/inkoper.
Alle reacties Link kopieren
Zie dat maar eens te bewijzen en ook wat de hoogte van je financiële schade is. Moeizaam traject. Misschien dat men je uiteindelijk na lang aandringen ‘uit coulance’ wel 100 euro ofzo wil geven mits je dan afziet van verdere claims.

Supermarkt zal je best het aankoopbedrag van dat flesje vlot willen retourneren, maar ja wat heb je aan die paar euro.
Vlaginvaas schreef:
23-01-2022 18:24
Jeetje wat schrikken zeg, zeker voor je oog. Ik zou ook eerst navraag doen bij mn eigen inboedelverzekering. Maar in eerste instantie supermarkt aanspreken, daar heb jij het product immers gekocht. Vechten zij het maar weer uit met de fabrikant/inkoper.
Het gaat hier om productaansprakelijkheid, daarvoor moet je bij de fabrikant zijn
Alle reacties Link kopieren
Oh wat schrikken zeg.

Voor de vlekken. Kokend water werkt tegen aardbeien vlekken. Er is hier eens een flesje aardbeiensmoothie over het vloerkleed gegaan. Kokend water er over heen en het was verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
23-01-2022 19:07
Oh wat schrikken zeg.

Voor de vlekken. Kokend water werkt tegen aardbeien vlekken. Er is hier eens een flesje aardbeiensmoothie over het vloerkleed gegaan. Kokend water er over heen en het was verdwenen.

Ik zou wachten met kokend (..) water over een vloerkleed gooien tot je contact op hebt genomen met de verzekering en die eventueel een schade-expert heeft gestuurd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
23-01-2022 18:28
Het gaat hier om productaansprakelijkheid, daarvoor moet je bij de fabrikant zijn
Serieuze vraag: is dit echt waar? Je hebt de koopovereenkomst met de super, dan moet de super het met jou toch oplossen en dan zal de super zelf met de fabrikant of weer degene waar zij het ingekocht heeft aansprakelijk stellen voor de schade.

TO, naar dat je dit overkomen is. Zeer wss was het sap niet goed meer en is het gaan gisten. Als je het niet vertrouwt met je oog, bel dan voor de zekerheid de HAP.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
23-01-2022 19:22
Serieuze vraag: is dit echt waar? Je hebt de koopovereenkomst met de super, dan moet de super het met jou toch oplossen en dan zal de super zelf met de fabrikant of weer degene waar zij het ingekocht heeft aansprakelijk stellen voor de schade.

TO, naar dat je dit overkomen is. Zeer wss was het sap niet goed meer en is het gaan gisten. Als je het niet vertrouwt met je oog, bel dan voor de zekerheid de HAP.

https://www.vakcentrum.nl/paginas/openb ... kelijkheid


Bij meer dan €500 schade moet je bij de fabrikant zijn, dat zal To wellicht niet halen, dan supermarkt
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
23-01-2022 19:26
https://www.vakcentrum.nl/paginas/openb ... kelijkheid


Bij meer dan €500 schade moet je bij de fabrikant zijn, dat zal To wellicht niet halen, dan supermarkt
500,- schade is het inderdaad niet, we gaan een klacht mailen naar de supermarkt.
En even onze eigen verzekering bellen.
Bedankt voor de tips allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
23-01-2022 19:26
https://www.vakcentrum.nl/paginas/openb ... kelijkheid


Bij meer dan €500 schade moet je bij de fabrikant zijn, dat zal To wellicht niet halen, dan supermarkt
Dank je, weer wat geleerd. En als je de voorbeelden leest, is het eigenlijk ook wel logisch.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven