Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 12 maart 2008 om 17:04
woensdag 12 maart 2008 om 21:41
quote:girl-1983 schreef op 12 maart 2008 @ 17:04:
Dacht ook al dat het misschien Yoko Ono geweest was. Maar kon het niet nalaten het op te zoeken, en helaas....
(de persoon wie ik gevonden heb had ik trouwens nog nooit van gehoord, dus ik was er sowieso nooit opgekomen. vraag me af of het aan mij ligtdat ik het niet weet...)
Misschien was deze vraag wel te moeilijk hoor. Zal ik een tip geven of het antwoord maar prijsgeven?
De tip: het was de toenmalige vriendin van Stuart Sutcliffe.
Linda Eastman/McCartney was trouwens destijds nog helemaal niet in beeld. We praten over de Beatles in 1962.
Naja, zonder Google is het antwoord waarschijnlijk wel erg moeilijk te vinden. Haar naam is Astrid Kirchherr.
Nieuwe vraag: hoe heette het Nederlandse walvisvaarderstation in het noordwesten van Spitsbergen op het eiland "Amsterdam" tussen 1614 en circa 1660? Ook niet makkelijk, maar het lijkt me te doen.
Dacht ook al dat het misschien Yoko Ono geweest was. Maar kon het niet nalaten het op te zoeken, en helaas....
(de persoon wie ik gevonden heb had ik trouwens nog nooit van gehoord, dus ik was er sowieso nooit opgekomen. vraag me af of het aan mij ligtdat ik het niet weet...)
Misschien was deze vraag wel te moeilijk hoor. Zal ik een tip geven of het antwoord maar prijsgeven?
De tip: het was de toenmalige vriendin van Stuart Sutcliffe.
Linda Eastman/McCartney was trouwens destijds nog helemaal niet in beeld. We praten over de Beatles in 1962.
Naja, zonder Google is het antwoord waarschijnlijk wel erg moeilijk te vinden. Haar naam is Astrid Kirchherr.
Nieuwe vraag: hoe heette het Nederlandse walvisvaarderstation in het noordwesten van Spitsbergen op het eiland "Amsterdam" tussen 1614 en circa 1660? Ook niet makkelijk, maar het lijkt me te doen.
woensdag 12 maart 2008 om 23:10
@ Steph (en alle anderen die weleens een 'arghh-momentje' met namen hebben): Als je denkt het ooit gehoord of geweten te hebben kun je misschien het hele alfabet afgaan. Dus bij A beginnen en dan de 'voornaam A' denken. Zo ga je langzaam het hele alfabet af. Vaak kom ik er dan opeens achter omdat bij een bepaalde letter ineen seen belletje gaat rinkelen. Misschien een idee?