Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Daar worden ze gemaakt en is het eerste Lego-land maar is niet het grootste. Dat weet ik wel maar waar dan wel geen idee.
Vorig jaar een evenement in de Ijsselhallen (dus gewoon in NL)

Maar dat was eenmalig..dus ik weet niet of je dat bedoelt?
Goedemorgen allemaal, nog allemaal een beetje kunnen slapen ondanks de PVV-vraag

Maar dan hier het goede antwoord: de PVV heeft om precies te zijn 1lid.

Meneer Wilders zelf is namelijk het enige lid. Zelfs de mensen die met hem in de kamer zitten zijn geen lid. Niet omdat ze niet willen, maar omdat het gewoonweg niet k'an. Geld doneren kan overigens wel gewoon

En dit alles van een partij die claimt vrijheid en democratie hoog op de agenda te hebben......
Ikke, IJsselhallen in Zwolle is goed, maar dat is niet eenmalig hoor! Dat is elk jaar in de herfstvakantie!

Haha, wat een instinker die vraag Girl! Wat raar zeg, waarom kan dat dan niet?
quote:girl-1983 schreef op 14 maart 2008 @ 07:27:

Goedemorgen allemaal, nog allemaal een beetje kunnen slapen ondanks de PVV-vraag

Meneer Wilders zelf is namelijk het enige lid. Zelfs de mensen die met hem in de kamer zitten zijn geen lid. Niet omdat ze niet willen, maar omdat het gewoonweg niet k'an. Geld doneren kan overigens wel gewoon

En dit alles van een partij die claimt vrijheid en democratie hoog op de agenda te hebben......Ik wilde gisteren 0 roepen (er stond me iets bij van jouw verhaal) maar dacht dat is vast een heel dom antwoord...
quote:fachat schreef op 14 maart 2008 @ 09:35:

Ikke, IJsselhallen in Zwolle is goed, maar dat is niet eenmalig hoor! Dat is elk jaar in de herfstvakantie!

Haha, wat een instinker die vraag Girl! Wat raar zeg, waarom kan dat dan niet?Dacht dat het eenmalig was, vorig jaar veel publiciteit omdat zoveel jaar lego ofzo... Nou ja, maakt ook niet uit. Het was goed
Inmiddels heeft iedereen zijn kast vol CD's staan. Net of we niet beter weten. In werkelijkheid bestaat de CD natuurlijk nog helemaal niet zo lang. In welk jaar en welke ontwikkelaar kwam met de eerste CD speler?
In mijn jeugd wqaren het idd nog lp's en cassettes, dus ik denk zo rond 1986, ontwikkelaar Phillips?
*
anoniem_58672 wijzigde dit bericht op 14-03-2008 11:31
Reden: spelregels overtreden... Haal mijn antwoord daarom maar even weg ;-)
% gewijzigd
quote:girl-1983 schreef op 14 maart 2008 @ 07:27:

En dit alles van een partij die claimt vrijheid en democratie hoog op de agenda te hebben......Had ik het toch goed. Das een te veel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
@fachat: Beide niet goed
Waarschijnlijk veel eerder uitgevonden... uhm... 1970 en sony?
Nou ga je toch tever terug in de tijd.... En Phillips was bijna goed en Sony is ook bijna goed...
Ik weet dat de CD is ontwikkeld door Phillips en Sony samen. En ik gok op 1980.
Dat klopt idd Poezewoes! Alleen het jaartal nog niet helemaal...
1978?
Nu wordt het jaartal raden Aangezien je de ontwikkelaars goed had en het jaar bijna reken ik je antwoord maar goed.

Het was 1982
Ow Kee!

Welke stad wordt ook wel genoemd "America's Walking city"?
New York? Omdat dat 1 van de weinige Amerikaanse steden is waar je beter met de auto niet kunt komen?
Volgens mij kun je in alle binnensteden van de grote steden in de US beter niet met de auto komen, hahaha. New York is idd wel heel erg. Maar niet het goede antwoord.
Het juiste antwoord is Boston; is voor een gedeelte auto-vrij in het centrum!!!
I beg to differ De steden in de US zijn een stuk ruimer opgezet dan hier in Europa, zelf vond ik dat je eigenlijk in veel steden relatief goed met de auto overweg kon. Behalve in NY.

Maar..nog een gokje dan maar..en dan wordt het nu vrij associeren: Washington (ivm de vele marsen/demonstraties) die daar gehouden worden?
Boston is het goede antwoord. Niet alleen door het gedeeltelijk autovrije centrum, maar ook dooradt het centrum vrij klein is en alles op loopafstand.
En café "Cheers" is toch in Boston ? Moet ik toch eens heen !!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Effe zitten kijken naar een leuke vraag; daar komt ie:

Wat trekt Colin Farell speciaal op de 1e draaidag van een film aan dat geluk brengt, en dat 17 jaar oud is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven