Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 13 maart 2008 om 19:40
quote:Poezewoes schreef op 12 maart 2008 @ 21:55:
Smeerenburg
Onthouden omdat ik het in combi met walvisvet zo'n gore naam vind. Brrr.
En die Astrid? Nooit van gehoord.
Poezewoes: knap hoor! Smeerenburg is uiteraard het goede atwoord. Respect!
Ik lag gisteravond al te slapen toen je postte. Griep...
Smeerenburg
Onthouden omdat ik het in combi met walvisvet zo'n gore naam vind. Brrr.
En die Astrid? Nooit van gehoord.
Poezewoes: knap hoor! Smeerenburg is uiteraard het goede atwoord. Respect!
Ik lag gisteravond al te slapen toen je postte. Griep...
donderdag 13 maart 2008 om 21:42
quote:girl-1983 schreef op 12 maart 2008 @ 23:10:
@ Steph (en alle anderen die weleens een 'arghh-momentje' met namen hebben): Als je denkt het ooit gehoord of geweten te hebben kun je misschien het hele alfabet afgaan. Dus bij A beginnen en dan de 'voornaam A' denken. Zo ga je langzaam het hele alfabet af. Vaak kom ik er dan opeens achter omdat bij een bepaalde letter ineen seen belletje gaat rinkelen. Misschien een idee?Achternaam begint met een H.
@ Steph (en alle anderen die weleens een 'arghh-momentje' met namen hebben): Als je denkt het ooit gehoord of geweten te hebben kun je misschien het hele alfabet afgaan. Dus bij A beginnen en dan de 'voornaam A' denken. Zo ga je langzaam het hele alfabet af. Vaak kom ik er dan opeens achter omdat bij een bepaalde letter ineen seen belletje gaat rinkelen. Misschien een idee?Achternaam begint met een H.
oh that purrrrrrrrrfect feeling