'Forumjeukwoorden'

13-07-2018 09:18 164 berichten
N.a.v. het 'signaalwoorden van een nieuwe TO' topic: van welke woorden hier op het forum krijg je de spreekwoordelijke jeuk?

Het valt me op dat hier een hoop leuke woorden en uitdrukkingen de oorsprong lijken te vinden, zoals 'banaansmeerders' en 'een afgekloven knuppel naar een mug in het olifantenhok zwiepen'.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2018 13:34
'Sinds zeven maanden heb ik een relatie met een ontzettend lieve man' , en dan kómt me er toch een bak ellende los!
:mrgreen:
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2018 13:34
'Sinds zeven maanden heb ik een relatie met een ontzettend lieve man' , en dan kómt me er toch een bak ellende los!
Of het is de liefde van haar leven, en dan blijkt ze pas 16 te zijn.
Met stip op 1:
Hij wilt
Staat ook in erg veel topic titels... Echt zo triest. :(

Verder:
HSP (daar reageer ik erg gevoelig op ;-D )
Knusselen
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
HELP!!!!!! Welke brokken kopen voor kat? HEEEEEEELP please, ik ben wanhopig!
Ik heb een héééééééééééééle lieve man leren kennen. We daten al 3 weken.
Toch vraag ik me af: is het normaal dat hij mij uitscheldt? Nochtans is hij heel lief wanneer hij niet geblowd heeft. Iemand tips? HELP please!
Me ventje, een wijntje, de kids, ik bedacht mezelf, ik was 'is' ipv 'eens',
ik ging NA mijn ouders ipv naar....
Fouten in ev/mv. Ik zie dat hier vaak in zinnen met ‘we’ als onderwerp. Noemde we...

Verder erger ik me niet zo snel. Ik zit hier voor m’n lol. Vind ik het niks, dan lees ik niet.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Ik heb een heel mooie, lieve, ontzettend leuke dochter van "bijna 2,6" jaar. (ipv van 2,5j...)
Het is zo'n lief kind!
Daarna een hele waslijst over klachten waar geen eind aan komt.
Over dat lief zijn wordt geen woord meer gerept verder.
De beschrijving van kind doet me soms denken aan Chucky.
Bobby-Pin schreef:
14-07-2018 11:24
Kalmeer je tieten O_o

Dese heb ik nog nooit gelezen! En wat betekent het?
gemini2009 schreef:
14-07-2018 15:45
Dese heb ik nog nooit gelezen! En wat betekent het?
'Calm your tits' is een Engelse uitdrukking, die zoiets betekent als 'rustig an een beetje'.

En sommigen vinden het echt reuze grappig om zo'n uitdrukking dan heel letterlijk in het Nederlands te vertalen.
NOD
Klussen
Beeb
Ongi
Wij zijn zwanger

Oké ik heb te vaak op de Zwanger pijler gelezen :facepalm:
_CarmiggelT_ schreef:
14-07-2018 14:47
Fouten in ev/mv. Ik zie dat hier vaak in zinnen met ‘we’ als onderwerp. Noemde we...

Dat is het nieuwe 'wilt' idd. Je leest het steeds meer!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2018 15:50
'Calm your tits' is een Engelse uitdrukking, die zoiets betekent als 'rustig an een beetje'.

En sommigen vinden het echt reuze grappig om zo'n uitdrukking dan heel letterlijk in het Nederlands te vertalen.
Niet mijn kopje thee, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
_CarmiggelT_ schreef:
14-07-2018 14:47
Dat zie je de laatste tijd heel veel ja. Wel alleen bij zwakke werkwoorden, waarbij de vorm zonder -n ook bestaat, als enkelvoudsvorm. We wilde, noemde, probeerde, maakte etc.

Bij sterke werkwoorden, waarbij het enkelvoud dus anders is, heb ik het nog niet gezien, bv we hadde, dede, sliepe; als iemand dat opschrijft ziet hij zelf ook dat het niet goed is, denk ik.
regenworm schreef:
14-07-2018 16:23
Dat zie je de laatste tijd heel veel ja. Wel alleen bij zwakke werkwoorden, waarbij de vorm zonder -n ook bestaat, als enkelvoudsvorm. We wilde, noemde, probeerde, maakte etc.

Bij sterke werkwoorden, waarbij het enkelvoud dus anders is, heb ik het nog niet gezien, bv we hadde, dede, sliepe; als iemand dat opschrijft ziet hij zelf ook dat het niet goed is, denk ik.
Zal ook wel niet lang meer duren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
blijfgewoonbianca schreef:
14-07-2018 16:13
Niet mijn kopje thee, hoor.
Zeg, niet de boodschapper schieten he. Ik verschafte alleen maar enige uitleg.
zazamaenade schreef:
13-07-2018 09:44
Pas op, daar komt-ie : Narcist.
+ triljard, net als autistisch...
regenworm schreef:
14-07-2018 16:23

Willen is een onregelmatig werkwoord, maar verder eens. :) Zo worden d/t-fouten ook veel meer gemaakt bij werkwoorden waarvan de andere variant ook voorkomt, zoals bij gebeurt/gebeurd.
Edit: tenminste, dat denk ik.
Bindingsangst.
I wanna live my life with the volume full!
O ja, willen is onregelmatig. Maar wel alleen in de derde persoon enkelvoud OTT ;)
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 17:00
3.11% gewijzigd
patatjedubbelmayo schreef:
14-07-2018 13:08
De taalpolitie, daar irriteer ik mijn vreselijk aan.
Ik ook. En ook zo makkelijk "scoren" voor mensen die er toevallig goed in zijn. Mensen vergeten nog wel eens dat IQ geen keuze is.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Ik denk dat er nu veel meer in het openbaar geschreven wordt door mensen van allerlei niveaus van taalgebruik, zonder dat er een redactie tussen zit zoals bij kranten en tijdschriften het geval is. Dus het valt nu veel meer op dat niet iedereen volgens de regeltjes spelt.
pitahaya schreef:
14-07-2018 12:33
Knusselen.

:facepalm:
Tenenkrommend.. 'knusselen met me dinnetjes'. Gezellie hoor O_o
Lenn12345 schreef:
14-07-2018 17:06
Tenenkrommend.. 'knusselen met me dinnetjes'. Gezellie hoor O_o
Wat is het eigenlijk?
Volkomen misplaatste lidwoorden. Het meisje die niet naar haar werk wilt. Dat soort werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven