Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
quote:giuliettacapuletti schreef op 22 februari 2012 @ 21:03:

Ik aanschouw nu studio 9. De stem van Sanne klinkt bij vlagen tormenterend.

Klinkt leuk toch?Klinkt prachtig inderdaad. Maar euh dames, zoudt u als het u belieft, een ander vocabulaire willen prefereren. Op deze wijze kan ik encyclo.nl blíjven raadplegen!
quote:molly74 schreef op 22 februari 2012 @ 21:11:

[...]

Klinkt prachtig inderdaad. Maar euh dames, zoudt u als het u belieft, een ander vocabulaire willen prefereren. Op deze wijze kan ik encyclo.nl blíjven raadplegen!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:molly74 schreef op 22 februari 2012 @ 21:11:

[...]

Klinkt prachtig inderdaad. Maar euh dames, zoudt u als het u belieft, een ander vocabulaire willen prefereren. Op deze wijze kan ik encyclo.nl blíjven raadplegen!

Ik ben dus niet de enige die regelmatig in dit topic google moet raadplegen hahahaha
quote:scamp schreef op 22 februari 2012 @ 21:14:

[...]

Ik ben dus niet de enige die regelmatig in dit topic google moet raadplegen hahahahaDat doet Martin ook hoor. Dan bedenk hij een topic of wil hij een antwoord geven maar moet hij eerst voor eenvoudige woorden moeilijke woorden gaan opzoeken. Waarmee hij de indruk wil wekken enorm intelligent te zijn. Daarom duurt het soms zo lang voordat hij antwoord.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
En dan te bedenken dat ik 'tormenterend' heb van Angela Groothuizen die dat zei tijdens TVOH.

Niks intellectueels aan.
Google Translate was een fijn hulpmiddel voor mijn Franse berichtjes. Naturellement!
quote:giuliettacapuletti schreef op 22 februari 2012 @ 21:18:

Google Translate was een fijn hulpmiddel voor mijn Franse berichtjes. Naturellement! Ik zat vicee van roos vicee te translaten zeg maar, maar er kwam niks leuks uit
quote:scamp schreef op 22 februari 2012 @ 21:03:

[...]

Ik wil gewoon *stampt voet* dat *stampt nog een keer* dat MBO wordt gewaardeerd * stampt voet nog een keer, gewoon omdat het leuk is* Het feit alleen al dat je stampvoet omdat het leuk is zegt genoeg over je (gebrek aan) niveau. Ik zal het nog wat extra uitleggen: mensen met een echte opleiding (WO of in noodgevallen HBO dus) stampvoeten ook wel, maar dan met een Doel. Zomaar in het wilde weg stampvoeten omdat het kan komt écht alleen maar voor in de lagere échelons der maatschappij.

En ga hier nu maar weg uit dit topic, je bent niet meer dan een ranzige klad op ons zo vlekkeloos geboren blazoen.
quote:charlottew88 schreef op 22 februari 2012 @ 21:16:

[...]

Dat doet Martin ook hoor. Dan bedenk hij een topic of wil hij een antwoord geven maar moet hij eerst voor eenvoudige woorden moeilijke woorden gaan opzoeken. Waarmee hij de indruk wil wekken enorm intelligent te zijn. Daarom duurt het soms zo lang voordat hij antwoord.Dat denk ik dus ook. Het ligt er gewoon tè dik op. Te wollig.
quote:groentsoep2 schreef op 22 februari 2012 @ 21:19:

[...]

Het feit alleen al dat je stampvoet omdat het leuk is zegt genoeg over je (gebrek aan) niveau. Ik zal het nog wat extra uitleggen: mensen met een echte opleiding (WO of in noodgevallen HBO dus) stampvoeten ook wel, maar dan met een Doel. Zomaar in het wilde weg stampvoeten omdat het kan komt écht alleen maar voor in de lagere échelons der maatschappij.

En ga hier nu maar weg uit dit topic, je bent niet meer dan een ranzige klad op ons zo vlekkeloos geboren blazoen.

Maar maaar jij hebt ordinaire piepers op vanavond.

En niet eens voor het diner maar voor je avond prak.

Nou? nou? wat zeg je daar op dan?

Ik ben graag een rebel of voor jullie niveau zal ik het even vertalen : Le Rébelllllè
Ik pak er trouwens zijn eigen OP weer even bij, om M. toch nog een beetje tevreden te stemmen. En dan kunnen we morgen altijd nog zeggen: "Zie je Martin, we hebben echt wel inhoudelijk gesproken over het topic zelf!"

Hij schrijft dus:

"Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.

Het eerste zwart gedrukte deel:

- Wij nomineren allemaal onszelf.

- Wij nomineren vooral elkaar.

- Wij hebben er recht op want we zijn de meest actieve posters hier. Dat enkele lullige berichtje van Martin weegt natuurlijk niet op tegen onze ladingen zinnige bijdragen.

Het tweede zwarte stuk:

- Zelf zeik ik nooit iemand af op dit forum. Ik zal op de meest belachelijke vraag serieus antwoorden, of ik reageer helemaal niet. Maar afzeiken doe ik niet. De enige die op mij een groot leedvermaakgehalte heeft, is Martin zelf. Maar dan denk ik aan de woorden: actie-reactie en schuif de schuld op hem zelf.

- Off topic gaan: doe ik ook niet, getuige deze reactie.

Het derde zwarte stuk:

- Ik denk dat zelfs nieuwe posters heel snel een idee hebben wie wel en wie niet gerespecteerd worden hier op het forum. Ik dacht alleen dat Martin het juist prettig zou vinden als ieder voor zichzelf dacht en niet met de meute schapen in dit land meegaat!

- Adviezen worden door een nieuwe forummer per reactie beoordeeld op nuttigheid, niet op basis van autoriteit en ander geneuzel. Want wat heeft iemand daaraan? Jij luistert in je eigen topics toch ook alleen maar naar de dingen die bij jóu passen en die jíj wil horen. Pas daarna wordt hij of zij bestempeld tot 'een hogere'... totdat diegene zich 'tegen' hem keert.

Ik wilde het toch graag nog even gezegd hebben.
quote:scamp schreef op 22 februari 2012 @ 21:19:

[...]

Ik zat vicee van roos vicee te translaten zeg maar, maar er kwam niks leuks uit Je zou Roos vicee kunnen vertalen met Le Sirop d'Hibiscus maar dat klinkt niet zo intellectueel helaas .
quote:charlottew88 schreef op 22 februari 2012 @ 21:22:

[...]

Je zou Roos vicee kunnen vertalen met Le Sirop d'Hibiscus maar dat klinkt niet zo intellectueel helaas .
quote:nerd_ schreef op 22 februari 2012 @ 20:11:

*Als je gelooft, moet je je ook kunnen voorstellen dat ze in die tijd forumden, hè? Misschien wat tekentjes op rotsblokken.

En dat moet dan ook "gezonden" kunnen worden.

Anders zouden de boeken niet kloppen.*

Napoleon is hier ook. Waarom niet?Hi! Riep iemand mij? It is I, Napóleon!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:charlottew88 schreef op 22 februari 2012 @ 21:22:

[...]

Je zou Roos vicee kunnen vertalen met Le Sirop d'Hibiscus maar dat klinkt niet zo intellectueel helaas .Zeg doe me een lol. Hibiscus klinkt nog het meest als de huidaandoening die je oploopt als je te lang blijft rondhobbelen in een slip met remsporen... niet echt hoogstaand derhalve.

Maar wel ontopic, dat dan weer wel.
quote:Hasse88 schreef op 22 februari 2012 @ 21:26:

[...]

Hi! Riep iemand mij? It is I, Napóleon! C'est moi zal je bedoelen. Schorriemorrie.
quote:groentsoep2 schreef op 22 februari 2012 @ 21:29:

[...]

Zeg doe me een lol. Hibiscus klinkt nog het meest als de huidaandoening die je oploopt als je te lang blijft rondhobbelen in een slip met remsporen... niet echt hoogstaand derhalve.

Maar wel ontopic, dat dan weer wel.Gadverdamme zo had ik het nog niet bekeken :puke:
.
.
quote:groentsoep2 schreef op 22 februari 2012 @ 21:31:

[...]

C'est moi zal je bedoelen. Schorriemorrie.Zeg! We wonen dan wel in dezelfde schone stad, echter er is maar één Napoléon, en dat is ikke, ja! Tsss, al die lagere klasses met het Jeruzalemsyndroom..... Tsssss..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Eet smaeckelijk Nerd. En dat het u maar wel moge bekomen.
quote:groentsoep2 schreef op 22 februari 2012 @ 21:37:

Eet smaeckelijk Nerd. En dat het u maar wel moge bekomen.

Ha! Volgens ons Martin zeg je dat niet als je van zijn statuur bent!

Tokkie!
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2012 @ 08:32:

[...]

Moet `was` alleen niet `wat` zijn?Jawel maar zo was het niet geschreven. Dit is een hardcopy.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Hasse88 schreef op 22 februari 2012 @ 21:36:

[...]

Zeg! We wonen dan wel in dezelfde schone stad, echter er is maar één Napoléon, en dat is ikke, ja! Tsss, al die lagere klasses met het Jeruzalemsyndroom..... Tsssss..Jammer dat de plaatjes het wel weer niet zullen doen, want ik krijg nu in mijn hoofd een plaatje van zo'n geel knikkervormig zuurtje in knisperplastic .
quote:groentsoep2 schreef op 22 februari 2012 @ 21:41:

[...]

Jammer dat de plaatjes het wel weer niet zullen doen, want ik krijg nu in mijn hoofd een plaatje van zo'n geel knikkervormig zuurtje in knisperplastic .

Whehehehe... Ik prefereer natuurlijk de drop-versie van de zuurtjes. Zuurtjes zijn zó pleps.. Drop is natuurlijk een hogere smaaksensatie, dat snap je!

(en ik heb zó het idee dat ik je in het eggie ken... zegt De Gevel je iets?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven