Forummer van de maand

20-02-2012 15:00 3276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".

Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.

Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:

1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).

2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
quote:eleonora schreef op 20 februari 2012 @ 21:14:

Martin, zou jij dan een lijst kunnen maken van de Viva autoriteiten, de mindere Viva autoriteiten en zij wier postings verder niet ter zake doende zijn?

Dat iedereen even weet in welke groep hij/zij zit.

Ik neem namelijk aan dat je categorieën in het leven wil roepen zodat ook zij die er niet toe doen kunnen scoren in de categorie;' vivaforummer van de maand die er niet toe doet'.

En hoe kom je van de ene in de andere categorie? Ook iets om over na te denken want dan zal er toch iets van een test of proeve van bekwaamheid moeten worden afgelegd.

Wat gebeurt er met forummers die drie keer niet slagen voor de test? Krijgen die een ban?

Je hebt jezelf wel een hoop werk op de hals gehaald zeg met dit project!Misschien is het inderdaad te ambitieus om iedere forummer een eigen ranking te geven. Misschien is het beter om een, twee of drie forummers een soort extra erkenning en status te geven. Het nadeel van die oplossing is dat je niet differentieert tussen alle andere forummers, maar het voordeel is de elegantie van de eenvoud.
Wat is de BEO?
quote:dubiootje schreef op 20 februari 2012 @ 23:21:

Leo, ik heb Martin al aangeboden hem onze Excel-tabel van Vivawinnaars en -losers toe te sturen maar hij lijkt niet geïnteresseerd. Ik snap het niet.Graag.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 11:13:

[...]

Ga je nou lafhartig heulen met die nitwits ipv mij te steunen (Als debaters onder elkaar....)?

Noem jij ons nou nitwits Martin?
evyblissy wijzigde dit bericht op 21-02-2012 11:22
Reden: plaatjes plakken lukt niet
% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:mariamena schreef op 21 februari 2012 @ 06:43:

Martin, ik neem aan dat je zelf een gooi naar het forummer-van-de-maand-schap wilde doen? Voorlopig ligt er nog geen plan. Als je het niet erg vindt hou ik mijn kaarten nog even op de borst voordat er duidelijkheid is.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 11:17:

[...]

Misschien is het inderdaad te ambitieus om iedere forummer een eigen ranking te geven. Misschien is het beter om een, twee of drie forummers een soort extra erkenning en status te geven. Het nadeel van die oplossing is dat je niet differentieert tussen alle andere forummers, maar het voordeel is de elegantie van de eenvoud.

Ja, nee precies.

En hoe ga je dat aanpakken dan?

Is er al een lijstje met forummers die daarvoor in aanmerking komen?
quote:eleonora schreef op 21 februari 2012 @ 11:22:

[...]

Ja, nee precies.

En hoe ga je dat aanpakken dan?

Is er al een lijstje met forummers die daarvoor in aanmerking komen?Kucht bescheiden...
@Eleneanora: rustig, rustig.... je wilt te veel, te snel. Dit hele idee is pas gisteren geopperd.

Laten we nou eerst de zaken even laten bezinken en kijken wat voor model er precies uit gaat rollen.

Wat is de BEO? En jij durft jezelf forummer te noemen, evt. zelfs forummer van de maand???? Ga je schamen, man!
Martin komt wel in aanmerking voor categorie VF-autoriteit, ik bedoel: hij heeft sinds gisteren zelfs een eigen Wet! De Wet van Martin.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Toch blijf ik het voorstel van FV nog niet zo gek vinden, hoezeer onze eigen Viva-clown er ook de draak mee steekt.

Wat is de BEO?
Mag ik ook op een lijstje? Maakt niet uit op welke, maar ik wil gewoon op een lijstje!!!
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 11:20:

[...]

Voorlopig ligt er nog geen plan. Als je het niet erg vindt hou ik mijn kaarten nog even op de borst voordat er duidelijkheid is.

Ik dacht dat jij al lang en uitgebreid alles (in je hoofd) in kaart had gebracht! Je kwam op mij over alsof je iedereen al gecategoriseerd had. Oei moeilijk woord: ik bedoel in een hokje gestopt had.

En dan lees ik nog ergens "de elegantie van de eenvoud" . Ik weet wel wie er dan absoluut niet elegant is! Ken jij hem ook Martin?
@Molly: natuurlijk heb ik wel een plan, maar het lijkt me niet verstandig om dat plan nu al publiek te maken.
quote:martin81 schreef op 21 februari 2012 @ 11:24:

@Eleneanora: rustig, rustig.... je wilt te veel, te snel. Dit hele idee is pas gisteren geopperd.

Laten we nou eerst de zaken even laten bezinken en kijken wat voor model er precies uit gaat rollen.Marthijn219, ik ben gewoon erg enthousiast. Het zal wel aan mijn extrovertheid liggen.
*koffieproest*

F5 F5 F5 Heerlijk topic
quote:pimpelmeesje67 schreef op 21 februari 2012 @ 11:30:

Mag ik ook op een lijstje? Maakt niet uit op welke, maar ik wil gewoon op een lijstje!!!

Dat mag vast.

Er is al mee begonnen op de vorige pagina. Voer campagne en laat iemand je voordragen. Ik denk dat dat het beste is. Ik stond ook ineens op een lijst, niks voor hoeven doen.

Ik denk trouwens dat de categorie 'Stomvervelende vrouwen met een mening....etc' al zo'n beetje verzadigd is. Balen maar die liep gewoon snel vol.
quote:eleonora schreef op 21 februari 2012 @ 11:34:

[...]

Marthijn219, ik ben gewoon erg enthousiast. Het zal wel aan mijn extrovertheid liggen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Jaaaaaaaaaaa ik was ook ooit forummer van de maand, man kreeg zelfs een Viva Abo cadeau... vond ik leuk!

Maar ik ben er te weinig om weer gekozen te worden, shit man!
DTEEZ!
Djoels

Ja, je mist wel een hoop Oudhollands Vermaak hier!
Is er al een categorie "vrouwen met een te laag IQ om met Martin te mogen communiceren'? Ik denk nl. dat ik daar bij hoor, hij geeft nooit antwoord op mijn vragen

Ik denk dat ik daar wel in pas, als compensatie voor de "stomvervelende vrouwen..."
(okee ik tikte voordat ik las.... zie nu de strekking van het topic pas )
DTEEZ!
quote:eleonora schreef op 21 februari 2012 @ 11:36:

[...]

Dat mag vast.

Er is al mee begonnen op de vorige pagina. Voer campagne en laat iemand je voordragen. Ik denk dat dat het beste is. Ik stond ook ineens op een lijst, niks voor hoeven doen.

Ik denk trouwens dat de categorie 'Stomvervelende vrouwen met een mening....etc' al zo'n beetje verzadigd is. Balen maar die liep gewoon snel vol.

Hmmm... dat is wel mij favo categorie... Maar om daar ergens in de middenmoot te staan... da's ook niks natuurlijk.

Bestaat de categorie "vrouwen die niet van Martin81 houden, maar wel z'n topics lezen" al?
quote:EvyBlissy schreef op 21 februari 2012 @ 11:40:

Djoels

Ja, je mist wel een hoop Oudhollands Vermaak hier!Wow, heb het in de gaten!!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven