Gazelle Esprit, van elektrisch naar gewoon
dinsdag 12 augustus 2025 om 14:46
Na 8 jaar elektrisch te hebben gefietst ben ik overgestapt naar een gewone fiets vanwege medische redenen.
Nu heb ik bovenstaande fiets gekocht en bij het proeffietsen was ik zeer tevreden. Maar nu ik er wat langere tijd op zit valt me op hoe vreselijk zwaar de fiets trapt. Ben al terug geweest naar de winkel, maar nee er is niks aan. Waarschijnlijk ben ik het niet meer gewend om op een gewone fiets te zitten.
Heeft iemand deze fiets en is het herkenbaar? Of heb ik gewoon een dramatisch slechte conditie
Nu heb ik bovenstaande fiets gekocht en bij het proeffietsen was ik zeer tevreden. Maar nu ik er wat langere tijd op zit valt me op hoe vreselijk zwaar de fiets trapt. Ben al terug geweest naar de winkel, maar nee er is niks aan. Waarschijnlijk ben ik het niet meer gewend om op een gewone fiets te zitten.
Heeft iemand deze fiets en is het herkenbaar? Of heb ik gewoon een dramatisch slechte conditie

vrijdag 15 augustus 2025 om 18:26
Ik denk dat dat zeer wijze raad is van je man 
En voldoende lage versnelling.
Ik fiets ook heel traag als ik gewoon fiets. Flukse zeventigers op een boerenfiets die ze nog van hun grootvader geërfd hebben, fietsen me gezwind voorbij.
Maar ik geniet gewoon van het fietsen ('gewoon' fietsen geeft toch meer voldoening dan electrisch vind ik. Helaas die spierpijn...
)
En voldoende lage versnelling.
Ik fiets ook heel traag als ik gewoon fiets. Flukse zeventigers op een boerenfiets die ze nog van hun grootvader geërfd hebben, fietsen me gezwind voorbij.
Maar ik geniet gewoon van het fietsen ('gewoon' fietsen geeft toch meer voldoening dan electrisch vind ik. Helaas die spierpijn...
vrijdag 15 augustus 2025 om 22:23
Verstandige man, 25 km/uur is een pittig tempo op een gewone fiets. Verklaart ook waarom jij het zwaar vindt. Dus minder snel en minder zwaar. Wordt je conditie en spierkracht beter van. Kan je daarna wellicht zwaarder en sneller.Jeusnbdhdudh schreef: ↑15-08-2025 18:12Ik had het er vandaag met mijn man over, hij zegt dat ik 2 dingen door elkaar haal. Te snel willen trappen en zwaar trappen. Omdat ik altijd 25 kilometer per uur reed zonder moeite heb ik volgens hem nu ook het idee dat ik snel moet fietsen. Daardoor ben ik gigantisch buiten adem en heb het idee niet vooruit te komen omdat het zwaar voelt.
Hij zegt fiets nou eens gewoon rustig, wen eens aan rustig fietsen ipv zo snel als een snorscooter. Ik denk ja hij heeft een punt. Ik wil overal naartoe vliegen, maar zo is dat nu niet meer. Misschien eens bewust wat rustiger aan.
vrijdag 15 augustus 2025 om 22:58
Mijn Garmin horloge zegt dat ik gemiddeld 12.5 km /u reed.
Da's niet zo moeilijk om in te halen
Maar ja, ik ben 'beperkt' in wat ik kan dus I don't care wat anderen zouden denken. Alleen zou ik wel graag wat langer /verder kunnen fietsen zonder spierpijn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in