Geen contact met opa

08-11-2018 20:38 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello!,

Ik zat vanmorgen met mijn moeder te praten over mijn opa, en of ik wel contact durf op te nemen om te vragen of ik nog welkom ben. Ik heb zijn nummer maar ik durf gewoon niet te bellen! Ookal weet ik ergens wel dat hij het leuk zou vinden als ik kom, maar ik durf echt niet te bellen. En om naar hem toe te gaan zonder vooraf een telefoontje of iets durf ik al helemaal niet.. ik weet echt niet wat ik moet doen! Als ik er alleen al aan denk dat ik moet bellen ben ik al zo zenuwachtig 😬.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je hem geflikt dan?
Hallo?!
Grow up.
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
08-11-2018 20:39
Wat heb je hem geflikt dan?
Gelukkig niks, maar na de scheiding van mijn ouders is het contact helemaal verwaterd zeg maar
Je hoeft helemaal niet te vragen of je welkom bent.
Je belt hem op en zegt: "Opa, bent u zaterdagochtend thuis? Dan kom ik thee bij u drinken."
Zaterdagochtend ga je naar opa toe. Je neemt speculaasjes mee. Je praat bij.

Simpel.

Opa vindt het vast fijn om je te zien.
Stuur hem anders een brief? Of een kaartje?
Louiselovess schreef:
08-11-2018 20:43
Gelukkig niks, maar na de scheiding van mijn ouders is het contact helemaal verwaterd zeg maar
Je hebt hem jaren niet gezien.
Hij vindt het vast fijn als je een keer langskomt.
Je bent nog steeds zijn meiske hoor.

Bel nu maar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een keer samen met je vader of moeder gaan? Dan is het minder spannend. En relax verder, opa's en oma's zijn in 99,9% van de gevallen blij om hun kleinkinderen te zien.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is het geleden?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
08-11-2018 20:47
Hoe lang is het geleden?
Ongeveer 10 jaar.

TO, jij kan er toch niets aan doen dat je ouders zijn gescheiden? Je hebt genoeg nare dingen meegemaakt.

Opa's en oma's zijn bijna altijd blij om een kleinkind weer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je bang voor? Schaam je je? Het is niet jouw schuld dat je ouders in scheiding lagen. Echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
08-11-2018 20:49
Ongeveer 10 jaar.

TO, jij kan er toch niets aan doen dat je ouders zijn gescheiden? Je hebt genoeg nare dingen meegemaakt.

Opa's en oma's zijn bijna altijd blij om een kleinkind weer te zien.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2018 21:58
Reden: Hinten dubbelnicken
8.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
08-11-2018 20:47
Misschien kun je een keer samen met je vader of moeder gaan? Dan is het minder spannend. En relax verder, opa's en oma's zijn in 99,9% van de gevallen blij om hun kleinkinderen te zien.
Ja dat word 'm ook niet, ik heb geen contact met mijn vader, en mijn moeder wil er denk ik niet heen (exschoonvader) wat ik weet is dat mijn moeder en opa elkaar niet zo lagen.
dolfje schreef:
08-11-2018 21:03
Hie weet jij dat? Ben je aan het dubbelnicken?
Loepje.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
08-11-2018 21:01
Waar ben je bang voor? Schaam je je? Het is niet jouw schuld dat je ouders in scheiding lagen. Echt zonde.
Hij kan best wel eigenwijs zijn en ik ben bang dat hij dus gaat zeggen "je hoeft nu niet meer te komen" of iets in die richting.
Alle reacties Link kopieren
Je opa heeft ook niet het eeuwige leven, nu kan het nog.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
08-11-2018 21:16
Loepje.
Oh ja dat kan ook, sorry.
Louiselovess schreef:
08-11-2018 21:16
Hij kan best wel eigenwijs zijn en ik ben bang dat hij dus gaat zeggen "je hoeft nu niet meer te komen" of iets in die richting.
Als hij dat zegt, heb jij in elk geval je best gedaan.
En als hij zegt 'Lieverd, kom langs.' dan ga je langs.

Voor grootouders kan het verdrietig zijn dat ze na een scheiding
hun kleinkinderen niet meer zien.
Jij kon niets doen aan de scheiding van je ouders.
Je opa kon niets doen aan de scheiding van zijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Louiselovess schreef:
08-11-2018 21:16
Hij kan best wel eigenwijs zijn en ik ben bang dat hij dus gaat zeggen "je hoeft nu niet meer te komen" of iets in die richting.
Je gaat meteen van het negatieve uit. Bel je opa gewoon op en vraag of je welkom bent. Als hij nee zegt is dat hard voor je, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

Hup!
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Beau-ter-Ham schreef:
08-11-2018 21:21
Je gaat meteen van het negatieve uit. Bel je opa gewoon op en vraag of je welkom bent. Als hij nee zegt is dat hard voor je, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

Hup!
Dit. Gewoon even bellen.
Alle reacties Link kopieren
gewoon bellen. Elke grootouder (die enkele vreemde uitgezonderd) zal echt blij zijn wanneer een kleinkind waarbij het contact verbroken is, opbelt.

Je ouders zijn gescheiden. Jij als kleinkind staat daar echt buiten.

Vindt je bellen een te grote stap, stuur dan een leuk kaartje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja, wie weet wil hij je nooit meer zien. Zou kunnen...

Maar voor het zelfde geld hangt er een grote foto van jou aan de muur en gaat er geen dag voorbij zonder dat hij aan je denkt. Dat zou ook kunnen.

Bel hem gewoon. Dan weet je het in ieder geval. Spreek, als je dat lastig vindt, met je moeder af dat je daar gaat bellen. Dan kan zij je steunen en heb je een stok achter de deur om het te doen!
Alle reacties Link kopieren
Bel hem op, mocht hij het niet willen, heb je ook een antwoord.
Wacht niet te lang, je wil geen spijt krijgen dat je niet gebeld hebt.
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
08-11-2018 23:08
Bel hem op, mocht hij het niet willen, heb je ook een antwoord.
Wacht niet te lang, je wil geen spijt krijgen dat je niet gebeld hebt, als hem onverhoopt iets overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vergelijkbaar probleem maar dan precies andersom. Ik zou het prettig vinden als er contact werd gezocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven