geluid van de onderburen

22-12-2018 13:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort verhuisd naar een appartement. Dit komt uit bouwjaar 1966.
Nou heb ik een 10db ondervloer liggen die gecertificeerd is dus speciaal voor appartementen en laminaat van 8mm dik.
Is het normaal dat je alles zo hoort, heeft iemand er ervaring mee? En hoor je dan ook de bovenburen praten(mij dus). Ik heb zelf geen bovenburen. En valt er iets aan te doen? Het is niet enorm storend hoor maar gewoon benieuwd...
Dit hoort bij de wat oudere flats, weinig aan te doen ben ik bang
Wat hoor je dan allemaal?
Ik hoor mijn onderbuurman schreeuwen en zijn gestoorde zoon stampen bij elke stap.Om over de harde "muziek" nog maar te zwijgen.Huis is van jaren tachtig.
Ja dat is helaas normaal bij flats uit die bouwperiode.
Ik heb het ook meegemaakt. Nooit meer!!
Ik woon nu in een huis uit 2017, echt een aanrader.
Ik heb 1930 gewoond. Hoorde zelfs doortrekken en overgeven. Was echt vervelend. Buren werden gek van mijn net niet huilbaby. Heb ze oordoppen en fles wijn gegeven. Stonden huilend tegen over elkaar. Was zo moe en voelde me zo schuldig. Niets aan te doen.
Head* schreef:
22-12-2018 13:17
Wat hoor je dan allemaal?
Zoals ik het begrijp hebben haar onderburen last van háár.
Geluid in dat soort huizen is normaal. In dat soort huizen moet je binnen je schoenen uit, want anders hoort het hele gebouw jou.

Over het harde schreeuwen en de muziek moet je afspraken maken.

Mijn tip. Stel je eerst voor. Wacht dan een paar weken. Is het dan nog zo. Ga dan het gesprek aan over het geluid.
Ik denk dat je vooral veel geluk hebt dat je geen bovenburen hebt.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 22-12-2018 15:46
0.75% gewijzigd
Ik woon in een huis uit de jaren 20/30. Bovenburen hebben goede vloer liggen, met goede ondervloer. Ik hoor wel eens wat, maar niet heel veel. Eigenlijk alleen stampende peuters/dreumessen (die lopen niet, die vallen meer qua stampgeluid. En lopen met schoenen en feestjes. Maar als de vloer goed is, de ondervloer ook en eea goed gelegd is (daar gaat het nog wel eens mis, heb ik geleerd van bonje met buren en de rijdende rechter), zou het mee moeten vallen.

Heb je je speakers van de grond af? Evt stoeptegel eronder? Heb je geluisterd bij je onderburen wat ze horen?

Via de leidingen hoor ik de buurman aan de zijkant, maar van mijn bovenburen heb ik, in normale omstandigheden, nauwelijks last.
Onduidelijk topic. Wie heeft last van wie? Hebben de onderburen aangegeven last van jou te hebben?
Ik hoor mijn bovenbuurman praten, toilet, lopen etc. Hoor vooral zijn hond trouwens, maar dat heeft deels met opvoeding te maken.
Ik woon in een huis uit de jaren 80 en hoor van mijn bovenburen ook bijna alles. WC doortrekken, wasmachine die aan staat, praten, muziek, lopen, de hele mikmak.

Weinig aan te doen. Als het te erg wordt doe ik meestal maar oordopjes in en als het de spuigaten uitloopt qua muziek zeg ik er wat van.
De rest zijn helaas gewoon leefgeluiden dus das een kwestie van accepteren ben ik bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven