Geluk is niet maakbaar

02-12-2021 04:22 748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geluk is niet maakbaar, dus. Was dat het wel was ik diegene met de glansrijke carrière. Degene met de liefde van haar leven en degene bij wie alle gezette stappen gehonoreerd waren.

Maar zo werkt de wereld niet. Gaat het om vechten…meer gedaan dan alle mensen die ik ken (lang niet iedereen) bij elkaar opgeteld. Voor eigenlijk ieder segment in mijn bestaan.

Carrière, in de praktijk ben ik een levensloser, want niks is gelukt. Ik heb met HBO+ werk en denkniveau nooit meer dan een LBO salaris verdiend. En salaris is niet alles, maar wel degelijk relevant.

Ik ben de eeuwige kinderloze single.

En het kloterige is…ik vind mezelf helemaal niet zielig…want ik ben een vechter, ik ben iemand die wat kan, ik ben leuk, en vind dat ook van mezelf…maar hoe kan het dan ik godsnaam dat mijn leven op werkelijk geen enkel punt lukt? At all? Pech?

Ik denk idd dat ik pech heb. Maar wat heb ik eraan? Ik kijk toe, hoe de mannen die me sloegen, kleineerden, omlaag haalden wél een succesvol leven leven, beloond met liefde en succes, en ik kijk toe hoe incapabele werknemers wel een dik salaris weten binnen te harken.

Voor mij is de wereld compleet verneukt, maar is er dan ergens iemand die mij enige mate van hoop kan bieden? Want zonder hoop, wat is er dan nog?

Ow ja, en liefde…geen idee wat dat werkelijk is. Nooit echt gekend, en als ik dan eerlijk ben erger ik me kapot om al die topics die gaan over waarderen van kleinere dingen…want dat gaat altijd om mensen die de grote dingen al hebben. En dan denk ik vooral…pleur op….maar zo mag je vooral niet in het leven staan. Want dan jaag je iedereen in het harnas.
Het leven is niet maakbaar en er kan allerlei rampspoed in iemands leven komen. Ook kies je je achtergrond en wat je al van huis uit op financieel en emotioneel vlak hebt meegekregen niet zelf.

Maar ik lees geen ziekte, ongelukken, overlijdens en vreselijke pech in de OP. Maar wellicht heb je dergelijke zaken niet benoemd, dat kan. Ik lees toch een beetje dingen waar je ook zelf richting aan zou kunnen geven.

Even praktisch, als je bijvoorbeeld een beter salaris wil en je zegt én hbo+ niveau te hebben en ook te zien dat het (minder capabele) collega’s/werknemers om je heen het wel lukt een beter salaris te regelen. Je zit dus niet in een sector waar dat niet mogelijk is. Waaróm lukt dat jou dan niet? Heb je daar weleens praktische hulp bij gevraagd? Leren onderhandelen bijvoorbeeld?

Ik moet eerlijk bekennen dat je reacties me hier vaak opvallen, in veel topics raak je verstrikt in negatieve discussies en misverstanden. Daar kreeg ik al een gevoel van veel onvrede bij, dus nu je dit topic plaatst verbaast me dat eigenlijk niet. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je jezelf al echt leuk vindt, op papier en objectief gezien misschien wel, maar je voelt het zelf niet zo. En ik vrees dat je daarom toch negatieve mensen in je leven toe hebt gelaten.

Hopelijk komt er toch een wending in je leven, want ik ben het met je eens, je mag meer willen dan tevreden zijn met bloeiende bloemetjes en een mooie zonsondergang.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 02-12-2021 07:17
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
02-12-2021 07:06
Ik ben helemaal niet van de galblaas zinnen, maar toch probeer tevreden te worden met jezelf.

Het is niet zo dat je een man en kinderen nodig hebt om gelukkig te zijn. Maar jij lijkt dat wel te denken.
Ik vind mijzelf prima. Ik lach om mezelf. Ik hou van mijzelf. Maar als kinderloze single blijk je er volledig naast te staan. Niemand die het wat boeit hoe het werkelijk met jou gaat, wat jij zou willen.

Ik kan prima alleen. Want aangenaam gezelschap p. Maar niet altijd!
BeauCis schreef:
02-12-2021 06:22
Thnx, die hoop is nu zoek., sure ik ken pech, ik ben leuk en ladida, maar ik zie ff geen zon meér…wat nu?.
Ik weet het, klinkt afgezaagd, maar geduld is een schone zaak.
Je wilt wel op jezelf vertrouwen, maar eigenlijk ben je bang dat het toch aan jou ligt. Je snakt naar een instant bevestiging dat het niet aan jou ligt. Die angst voedt jouw stress. Misschien dat je morgen nog meer pech krijgt en onder een bus loopt. Misschien dat je morgen de liefde van je leven ontmoet. Als mens moet je dat soort dingen maar afwachten. Probeer te onderzoeken hoezeer je jezelf bepaalde teleurstellingen uit het verleden nog steeds kwalijk neemt. Waren die mannen eikels? Had jij daarin een blinde vlek? Misschien wel, misschien niet. Mocht dat zo zijn, probeer er lering uit te trekken en durf erop te vertrouwen dat je dat soort types voortaan niet meer aantrekkelijk vindt. Was het domme pech, bedenk dat dat nou eenmaal kan gebeuren, meer niet.
Als je die angst weet los te laten, zal er al veel stress van je afglijden.
BeauCis schreef:
02-12-2021 07:16
Ik vind mijzelf prima. Ik lach om mezelf. Ik hou van mijzelf. Maar als kinderloze single blijk je er volledig naast te staan. Niemand die het wat boeit hoe het werkelijk met jou gaat, wat jij zou willen.

Ik kan prima alleen. Want aangenaam gezelschap p. Maar niet altijd!
Ik ben ook kinderloze single, ik herken dit totaal niet. Heel veel mensen zijn met mij begaan, of dat gevoel heb ik wel in ieder geval wel. Ik ontken niet dat dat bij jou niet zo is, maar is dat vanwege het geen kinderen hebben en single zijn? Misschien heb je gewoon geen lieve mensen om je heen.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 07:10
Maar kom maar op hoor….als zijlijnmens…wat maakte jij mee? Hoe hard heb jij gevochten? Wat heb jij nu werkelijk allemaal gedaan wat jou het recht geeft jouw leven te verdienen?

Want zoals gezegd heb ik veel veel veel harder gevochten, dan iedereen die ik ken, bij elkaar opgeteld. Ik verdien het leven net zo min als ieder ander. Maar ieder ander krijgt het wel gewoon. Ik niet.
Zulke teksten helpen je niet.
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
02-12-2021 07:06


Het is niet zo dat je een man en kinderen nodig hebt om gelukkig te zijn. Maar jij lijkt dat wel te denken.
Als een partner en kinderen niet gelukkig zouden maken dan zouden mensen ook niet hoeven te rouwen Als ze die partner of kinderen of hun ouders of goede vrienden kwijt raken. Geluk zou immers in je zelf zitten.

Mensen zijn sociale wezen en hebben andere mensen nodig .

Je kan Als single zonder kinderen prima gelukkig zijn maar vaak zie je dan wel dat deze mensen of hun ouders veel zien of andere familieleden of goede vrienden omdat te compenseren.

Als je op al die vlakken pech hebt en je hebt ook nog eens een kut baan. Nou dan wordt het verrekte moeilijk om gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
02-12-2021 07:16
Het leven is niet maakbaar en er kan allerlei rampspoed in iemands leven komen. Ook kies je je achtergrond en wat je al van huis uit op financieel en emotioneel vlak hebt meegekregen niet.

Maar ik lees geen ziekte, ongelukken, overlijdens en vreselijke pech in de OP. Maar wellicht heb je dergelijke zaken niet benoemd, dat kan. Ik lees toch een beetje dingen waar je ook zelf richting aan zou kunnen geven.

Even praktisch, als je bijvoorbeeld een beter salaris wil en je zegt én hbo+ niveau te hebben en ook te zien dat het (minder capabele) collega’s/werknemers om je heen het wel lukt een beter salaris te regelen. Je zit dus niet in een sector waar dat niet mogelijk is. Waaróm lukt dat jou dan niet? Heb je daar weleens praktische hulp bij gevraagd? Leren onderhandelen bijvoorbeeld?

Ik moet eerlijk bekennen dat je reacties me hier vaak opvallen, in veel topics raak je verstrikt in negatieve discussies en misverstanden. Daar kreeg ik al een gevoel van veel onvrede bij, dus nu je dit topic plaatst verbaast me dat eigenlijk niet. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je jezelf al echt leuk vindt, op papier en objectief gezien misschien wel, maar je voelt het zelf niet zo. En ik vrees dat je daarom toch negatieve mensen in je leven toe hebt gelaten.

Hopelijk komt er toch een wending in je leven, want ik ben het met je eens, je mag meer willen dan tevreden zijn met bloeiende bloemetjes en een mooie zonsondergang.
Jeutje, Cleo, jij bent al vroeg, of nog lang wakker.

Ja iedere sollicitatietraining al gedaan. Maar het werkt tegen me dat ik niet blaak van zelfvertrouwen en verkooptechnieken in gesprek 1….ik ben diegene die je moet kennen om te waarderen…

En jawel, ik mag mezelf wel. Ik hou van mezelf, ik vind dingen stommer, maar in het algemeen kan ik prima met mezelf door een deur. Perfect nee, maar das niemand, en voor wat er is…nou, dan ben ik best blij met mezelf, had echt stukken beroerder gekund.

Ennuhm directe ziekte etc was er niet, en ik heb ook geen zin de gehele hel uit te blaten, maar het was veel, en meer dan genoeg. Meer dan gemiddeld en meer dan ikzelf handelen kon.

Aangaande die online gevechten…ik ben ook meer gevoelig dan gemiddeld, maar dat heeft geen reet te maken met de hel die ik leefde, zonder al die emoties was dat al hel genoeg. Kan zijn dat ik emotioneel reageer, maar das niet wie ik ben, slechts een onderdeel, en het pleit jou evenmin vrij.
Alle reacties Link kopieren
Uithuis schreef:
02-12-2021 07:24
Als een partner en kinderen niet gelukkig zouden maken dan zouden mensen ook niet hoeven te rouwen Als ze die partner of kinderen of hun ouders of goede vrienden kwijt raken. Geluk zou immers in je zelf zitten.

Mensen zijn sociale wezen en hebben andere mensen nodig .

Je kan Als single zonder kinderen prima gelukkig zijn maar vaak zie je dan wel dat deze mensen of hun ouders veel zien of andere familieleden of goede vrienden omdat te compenseren.

Als je op al die vlakken pech hebt en je hebt ook nog eens een kut baan. Nou dan wordt het verrekte moeilijk om gelukkig te zijn.
Thnx
Bij online discussie zijn er altijd minimaal twee betrokken, dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 07:10
Maar kom maar op hoor….als zijlijnmens…wat maakte jij mee? Hoe hard heb jij gevochten? Wat heb jij nu werkelijk allemaal gedaan wat jou het recht geeft jouw leven te verdienen?

Want zoals gezegd heb ik veel veel veel harder gevochten, dan iedereen die ik ken, bij elkaar opgeteld. Ik verdien het leven net zo min als ieder ander. Maar ieder ander krijgt het wel gewoon. Ik niet.

Misschien moet je dat eens niet doen, vechten. Je vecht keihard maar het maakt je leven niet fijner. Probeer te accepteren, accepteren dat het leven nu gewoon kut is. Stop met vechten, het brengt je niets.
Je vecht tegen het leven, hoe harder je dat doet, hoe meer weerstand je krijgt.
Daarom, probeer dat los te laten.

Het gaat uiteindelijk om innerlijke rust. Ik geloof dat de buitenwereld de spiegel is van je binnenwereld. Het gaat niet om geld, status en andere dingen. Het gaat om vrede te vinden met jezelf. In jezelf.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
02-12-2021 05:18
:hug:

Soms is het leven maakbaar, soms niet, zo ordinair steekt het in mekaar. Je wordt boos van al die pech, gelijk heb je. En toch... het gaat niet wezenlijk om de uitkomst, hoezeer de buitenwereld dat ook doet voorkomen. Het gaat erom hoe je met dingen omgaat. Man o man, wat heb jij een strijd geleverd en geïncasseerd, wat heb jij veel voor elkaar gekregen. Verlang naar geluk buiten jezelf, brul het van de daken, maar verlies nooit de hoop, want het grootste geluk is hoezeer je overeind blijft ondanks de pech. Dat mag je jezelf niet ontnemen, je bent meer waard dan dat. Je hebt pech, maar niet meer dan dat ;-) .
Thnx, en ja die hoop is ff zoek. Maar hey Vivaforum, dus wie weet :)
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
02-12-2021 07:31
Bij online discussie zijn er altijd minimaal twee betrokken, dat is waar.
No worries, ik zie dat wel hoor….
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 07:10
Maar kom maar op hoor….als zijlijnmens…wat maakte jij mee? Hoe hard heb jij gevochten? Wat heb jij nu werkelijk allemaal gedaan wat jou het recht geeft jouw leven te verdienen?

Want zoals gezegd heb ik veel veel veel harder gevochten, dan iedereen die ik ken, bij elkaar opgeteld. Ik verdien het leven net zo min als ieder ander. Maar ieder ander krijgt het wel gewoon. Ik niet.
En jij vraagt je af waarop iemand je agressief noemt ??? Zijlijnmens, werkelijk ?
Alle reacties Link kopieren
Beerlover schreef:
02-12-2021 04:50
Hoop is uitgestelde teleurstelling, zegt mijn manager altijd.
Wauw, dan ben je een verbitterd mens als je zoiets zegt.
Una noche loca
Uithuis schreef:
02-12-2021 07:24
Als een partner en kinderen niet gelukkig zouden maken dan zouden mensen ook niet hoeven te rouwen Als ze die partner of kinderen of hun ouders of goede vrienden kwijt raken. Geluk zou immers in je zelf zitten.

Mensen zijn sociale wezen en hebben andere mensen nodig .

Je kan Als single zonder kinderen prima gelukkig zijn maar vaak zie je dan wel dat deze mensen of hun ouders veel zien of andere familieleden of goede vrienden omdat te compenseren.

Als je op al die vlakken pech hebt en je hebt ook nog eens een kut baan. Nou dan wordt het verrekte moeilijk om gelukkig te zijn.
Ik ben er van overtuigd dat heel veel mensen helemaal niet blij zijn in hun relatie. Ook zijn er veel mensen ongelukkig, ondanks dat ze het perfecte plaatje hebben nagestreefd. En dan zijn er nog de dolgelukkig gescheiden mensen.

En natuurlijk moet je andere leuke mensen in je leven zoeken als relaties niet lukken, dat lijkt me logisch. Als dat ook niet lukt, is het leven wel kaaltjes, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
02-12-2021 07:31
Misschien moet je dat eens niet doen, vechten. Je vecht keihard maar het maakt je leven niet fijner. Probeer te accepteren, accepteren dat het leven nu gewoon kut is. Stop met vechten, het brengt je niets.
Je vecht tegen het leven, hoe harder je dat doet, hoe meer weerstand je krijgt.
Daarom, probeer dat los te laten.

Het gaat uiteindelijk om innerlijke rust. Ik geloof dat de buitenwereld de spiegel is van je binnenwereld. Het gaat niet om geld, status en andere dingen. Het gaat om vrede te vinden met jezelf. In jezelf.
Jahahahhaa, maar wat moet je dan? Niet werken? Status boeit me totaal niet, maar ik moet wel eten en een dak. Ik had, reizende, echt de luxe. Want ik voelde eindelijk dat ik bestond en ertoe deed. Ik was zo gewend aan de zijlijn, en dacht al die tijd, ondanks alle therapie….’het moet wel aan mij liggen’. Het kan voor iedereen, maar nooit voor mij,,en het maakt niet uit hoe hard ik vecht, ik pas nooit. En toen kwam dis die reis. En ik paste perfect. En dat had ik nooit verwacht, want ik was ouder dan de rest, meer getroubleerd. Maar damn. Ik deed ertoe. Wat een verademing. Maar reizen is luxe, past niet in een ‘normaal’ leven. Hopelijk zet covid thuiswerken zoden aan de dijk, want of thuis nu thuis is of ergens op de wereld is niet relevant, toch?
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet ongelukkig, je bent ontevreden.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
BeauCis schreef:
02-12-2021 07:36
No worries, ik zie dat wel hoor….
Maar je wil die discussie toch ook, want je gaat er bewust altijd met gestrekt been in. Zeker als je het forum kent weet je wat je kunt verwachten.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
02-12-2021 07:41
Ik ben er van overtuigd dat heel veel mensen helemaal niet blij zijn in hun relatie. Ook zijn er veel mensen ongelukkig, ondanks dat ze het perfecte plaatje hebben nagestreefd. En dan zijn er nog de dolgelukkig gescheiden mensen.

En natuurlijk moet je andere leuke mensen in je leven zoeken als relaties niet lukken, dat lijkt me logisch. Als dat ook niet lukt, is het leven wel kaaltjes, inderdaad.
Tja, het is lastig, wannee de standaard huisje boompje beestje is en jij dat niet hebt. En je werkelijk alles geprobeerd hebt om zelf een huisje boompje beestje te krijgen of iets vergelijkbaars.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
02-12-2021 07:46
Maar je wil die discussie toch ook, want je gaat er bewust altijd met gestrekt been in. Zeker als je het forum kent weet je wat je kunt verwachten.
Vrij grote forummaagd, ik blijf verbaast om mensen, en gestrekt been, no way…wel altijd eerlijk, en open…
Alle reacties Link kopieren
wat mij helpt, is bedenken wat me wel mee zit. Waar ik wel blij mee ben
Het klinkt vreselijk zweverig, maar Count Your Blessings! het werkt echt

En het idee, dat veel mensen met veel minder ook gelukkig kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
02-12-2021 07:45
Je bent niet ongelukkig, je bent ontevreden.
Hahaha, jij geeft geen raad, je pretendeert de wijsheid in pacht te hebben en enig gevoel van empathie is je vreemd.
BeauCis schreef:
02-12-2021 07:46
Tja, het is lastig, wannee de standaard huisje boompje beestje is en jij dat niet hebt. En je werkelijk alles geprobeerd hebt om zelf een huisje boompje beestje te krijgen of iets vergelijkbaars.
Ik heb er zelf geen moeite mee een minder standaard leven te leiden, maar als je dat wel wil is het misschien lastig. Maar op zich hoeft een minder standaard leven geen probleem te zijn.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 02-12-2021 07:53
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 07:16
Ik vind mijzelf prima. Ik lach om mezelf. Ik hou van mijzelf. Maar als kinderloze single blijk je er volledig naast te staan. Niemand die het wat boeit hoe het werkelijk met jou gaat, wat jij zou willen.

Ik kan prima alleen. Want aangenaam gezelschap p. Maar niet altijd!
Wáár naast?
Ik ken zat kinderloze singles die het daar meer dan prima op doen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-12-2021 07:48
wat mij helpt, is bedenken wat me wel mee zit. Waar ik wel blij mee ben
Het klinkt vreselijk zweverig, maar Count Your Blessings! het werkt echt

En het idee, dat veel mensen met veel minder ook gelukkig kunnen zijn.
Jeusus, jij ook al hier op de vroege morgen…goedemorgen btw,,,,ik probeerde dat, maar ik sta stokstijf stil. Ik vind best veel best leu…maar liefde en alles wat daarbij hoort, ik merk dat ik het erg slecht zonder trek. Is niet ontevreden…nogmaals, ik zie de zon, en de bloemetjes….

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven