Geluk is niet maakbaar

02-12-2021 04:22 748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geluk is niet maakbaar, dus. Was dat het wel was ik diegene met de glansrijke carrière. Degene met de liefde van haar leven en degene bij wie alle gezette stappen gehonoreerd waren.

Maar zo werkt de wereld niet. Gaat het om vechten…meer gedaan dan alle mensen die ik ken (lang niet iedereen) bij elkaar opgeteld. Voor eigenlijk ieder segment in mijn bestaan.

Carrière, in de praktijk ben ik een levensloser, want niks is gelukt. Ik heb met HBO+ werk en denkniveau nooit meer dan een LBO salaris verdiend. En salaris is niet alles, maar wel degelijk relevant.

Ik ben de eeuwige kinderloze single.

En het kloterige is…ik vind mezelf helemaal niet zielig…want ik ben een vechter, ik ben iemand die wat kan, ik ben leuk, en vind dat ook van mezelf…maar hoe kan het dan ik godsnaam dat mijn leven op werkelijk geen enkel punt lukt? At all? Pech?

Ik denk idd dat ik pech heb. Maar wat heb ik eraan? Ik kijk toe, hoe de mannen die me sloegen, kleineerden, omlaag haalden wél een succesvol leven leven, beloond met liefde en succes, en ik kijk toe hoe incapabele werknemers wel een dik salaris weten binnen te harken.

Voor mij is de wereld compleet verneukt, maar is er dan ergens iemand die mij enige mate van hoop kan bieden? Want zonder hoop, wat is er dan nog?

Ow ja, en liefde…geen idee wat dat werkelijk is. Nooit echt gekend, en als ik dan eerlijk ben erger ik me kapot om al die topics die gaan over waarderen van kleinere dingen…want dat gaat altijd om mensen die de grote dingen al hebben. En dan denk ik vooral…pleur op….maar zo mag je vooral niet in het leven staan. Want dan jaag je iedereen in het harnas.
Je hebt het niet echt in je om ook maar van iemand iéts aan te nemen hé?

Als de toon van arrogantie, het beter weten en je verheven voelen allemaal wat afnemen dan zal je vast gelukkiger worden.
Alle reacties Link kopieren
Leyawiin schreef:
02-12-2021 08:24
Wat een arrogantie. Hoe kan jij nu weten wat een ander allemaal heeft meegemaakt ? En al was dat minder ( hoe meet je dat af trouwens ), hebben die mensen dan minder ‘recht’ op geluk ?
De jaloezie en misnoegdheid druipen van je teksten af. Werk daar beter aan, met jouw instelling zal je nooit gelukkig worden.
Jajaja lalala, de pot verwijt de ketel. Ken jij mij? Nee? Shut up.
Alle reacties Link kopieren
Matcha schreef:
02-12-2021 08:26
Je hebt het niet echt in je om ook maar van iemand iéts aan te nemen hé?

Als de toon van arrogantie, het beter weten en je verheven voelen allemaal wat afnemen dan zal je vast gelukkiger worden.
Wie ben jij eigenlijk? En wie ben jij om het recht te hebben een ander neer te halen? Wat presteerde jij?
Heb je helemaal geen familie om je heen?
Alle reacties Link kopieren
Beste TO, BeauCis

Je staat zeer zwart-wit in het leven en oordeelt snel over andere mensen. De hele wereld moet handelen volgens jouw normen en waarden. (Dat is me de afgelopen maanden opgevallen aan jouw reacties in andere topics).

Zo werkt het niet.

Ik wens je oprecht veel geluk, maar ik geloof dat je dat zelf moet creëeren. Dat kan een ander niet voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 08:25
Dank je wel, Stouteboel.

Ik heb geen kinderen en ook geen man, maar ik denk wel dat ik hoor wat jij zegt. En, ik ben trots op wie ik geworden ben, wat voornamelijk mezelf is. En soms hielp hulpverlening mee, en soms stonden ze meer in de weg. Maar das niet waarom het gaat.

Ik doe ertoe. Mede dankzij hulpverlening weet ik dat ik er mag zijn. Ik bén goed genoeg, en dat was ik altijd al.

Maar ik heb aan al die wijsheden echt helemaal geen reet wanneer ik de zoveelste feestdagen alleen doe en af en toe de mazzel had met een reis te kunnen vluchten. Wanneer ik de godganselijke tijd solo loop te vullen. Hoe ontzettend goed ik dat dan ook doe. Ik doe ertoe. Maar dat bijkt ook werkelijk nergens uit mijn leven. Ik jad er net zo goed niet kunnen zijn, want het boeit werkelijk niemand.

Niet dat ik de feestdagen voor de zoveelste keer alleen doe en al evenmin welke strijd ik leverde….Truus Bubbelloos hier….ik had net zo goed nooit geboren kunnen zijn.


Dat zijn depressieve gevoelens en de coronabeperkingen zijn daar ook debet aan denk ik. Solo zijn is niet erg. Daar ben ik in de loop van mijn leven wel achter gekomen. Net als jij heb ik nare relaties gehad. Maar hoe zit het met vriendschappen? Sorry, ik heb niet alles gelezen.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 08:26
Jajaja lalala, de pot verwijt de ketel. Ken jij mij? Nee? Shut up.
Jajaja lalala…deze instelling bedoel ik dus. Jij kent mij ( en andere forummers) ook niet maar je hebt wel je oordeel klaar dat iedereen minder heeft meegemaakt.
Die pot en ketel begrijp ik niet, ik ben namelijk wél gelukkig ondanks mijn portie tegenslagen.
Alle reacties Link kopieren
Even afgaande op hoe je hier reageert op forummers die de moeite nemen op je reageren: je bent gewoon geen leuk mens.
Je houdt toch zo van directheid? Of alleen om uit te delen? Je lijkt echt als twee druppels water op een nichtje van me. Is ook één groot slachtoffer, maar ze pent vervolgens hele epistels over wat een vechter ze wel niet is omdat alle shit die ze tegen is gekomen (en grotendeels zelf had veroorzaakt, maar goed dat zijn details) heeft 'overleefd'. En iedereen die het wel voor elkaar heeft, zal dan wel nep zijn. Of stiekem ongelukkig. Of heeft gewoon geluk gehad. Heeft nooit ergens voor hoeven vechten en alles is maar aan komen waaien. Iedereen is altijd lief voor hen en stom voor haar. Ja, zó mal dat niemand op dat dagboekgezeik zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
02-12-2021 08:42
Even afgaande op hoe je hier reageert op forummers die de moeite nemen op je reageren: je bent gewoon geen leuk mens.
Je houdt toch zo van directheid? Of alleen om uit te delen? Je lijkt echt als twee druppels water op een nichtje van me. Is ook één groot slachtoffer, maar ze pent vervolgens hele epistels over wat een vechter ze wel niet is omdat alle shit die ze tegen is gekomen (en grotendeels zelf had veroorzaakt, maar goed dat zijn details) heeft 'overleefd'. En iedereen die het wel voor elkaar heeft, zal dan wel nep zijn. Of stiekem ongelukkig. Of heeft gewoon geluk gehad. Heeft nooit ergens voor hoeven vechten en alles is maar aan komen waaien. Iedereen is altijd lief voor hen en stom voor haar. Ja, zó mal dat niemand op dat dagboekgezeik zit te wachten.
Dit. Ik had ook zo'n vriendin als TO, die enorm in de slachtofferrol zat. Altijd foute mannen, alles overkwam haar, constant verkeerde keuzes en enorm bitter en negatief. Dat zuigt alle energie uit je. Ik heb het contact verbroken uiteindelijk. Het was een verloren zaak. Het lag toch nooit aan haar.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
02-12-2021 08:12
Je doet net of het een wedstrijd is, degene met het meest ellendige leven heeft recht op het meeste geluk of zo.
En ja bij sommige mensen lijkt het alsof alles gewoon komt aanwaaien en bij anderen niet maar het komt op mij over alsof jij er voor kiest om er in te blijven zitten. Ik zeg niet dat jij kiest om geslagen te worden of weet ik wat maar jij kiest wel hoe je erop reageert.
En je zegt dat je blij bent met jezelf en bloemetjes ziet maar zo komt het hier in die paar reacties, op mij tenminste, helemaal niet over.
Maar das toch het doel totaal niet? Wat ik wel heel erg raar zou willen, maar ook volstrekt terecht, is dat mensen mij hoorden. Ongeacht de rest van de wereld. Niet omdat ik Truus Heilig ben of Vivaforum, maar het zou echt zo fijn zijn wanneer er eens mensen waren die zouden zeggen ‘nouhouhou, die BeauCis maakte al dat mee, en ze ging er zo en zo mee om en ze deed dat allemaal, jezus, das best veel….terrrring deed ze best goed…zoiets. Maar ik melk dat nu uit op Vivaforum. Maar in de realiteit sta ik, tegenover de Truus nooit wat meegemaakt, en de Truus,,wel,bagger, maar steun van de gehele wereld. Ik ben Truus alle levensleed altijd alleen verwerkt. Ik vind dat best iets om trots op te zijn. Was de troost er al, kon ik er niet mee omgaan, maar inde meeste gevallen was het er sowieso al niet.
Alle reacties Link kopieren
Cis, je zit erdoorheen, je voelt je miskend en je bent nu aan het meppen. Niet doen. Je bent wel een leuk mens, maar je voelt je nu verschrikkelijk en het lijkt je niets meer te kunnen schelen. Straks heb je er spijt van.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Alle reacties Link kopieren
En als nou iemand zou zeggen: inderdaad je bent heel zielig en je kan er helemaal niets aan doen. Jouw leven is 100x slechter dan dat van iedereen die je kent terwijl je er zo hard voor gevochten hebt dat je de beste man ooit en een dik salaris had verdiend. Maar het leven is zo oneerlijk dat je dat niet hebt gekregen.

Zou je daar gelukkig van worden als iemand dat zegt?
Alle reacties Link kopieren
Geluk zit voor mij in momenten. En die geluksmomenten zijn veel sterker geworden sinds ik chronisch ziek ben. Ik ben elke dag moe en misselijk, maar ik kan nog wel fietsen. Ik word heel gelukkig van fietsen, de zon, naar de film gaan.
Ik ben ook wel eens down en bang, maar minder vaak dan vroeger toen ik nog niet ziek was. Ik ben ook weer verliefd, het is een onbereikbare liefde maar ik word er toch blij van en draai veel muziek, dat helpt mij ook.
Veel sterkte met alles!
BeauCis schreef:
02-12-2021 08:49
Maar das toch het doel totaal niet? Wat ik wel heel erg raar zou willen, maar ook volstrekt terecht, is dat mensen mij hoorden. Ongeacht de rest van de wereld. Niet omdat ik Truus Heilig ben of Vivaforum, maar het zou echt zo fijn zijn wanneer er eens mensen waren die zouden zeggen ‘nouhouhou, die BeauCis maakte al dat mee, en ze ging er zo en zo mee om en ze deed dat allemaal, jezus, das best veel….terrrring deed ze best goed…zoiets. Maar ik melk dat nu uit op Vivaforum. Maar in de realiteit sta ik, tegenover de Truus nooit wat meegemaakt, en de Truus,,wel,bagger, maar steun van de gehele wereld. Ik ben Truus alle levensleed altijd alleen verwerkt. Ik vind dat best iets om trots op te zijn. Was de troost er al, kon ik er niet mee omgaan, maar inde meeste gevallen was het er sowieso al niet.
C’est le ton qui fait la musique.
Jij mag het hele forum verwijten naar het hoofd slingeren en ongefundeerde meningen neerplempen over anderen maar o wee als iemand jou wijst op een manco.
En dan ben je verbaasd dat je er niet bijhoort, niet gezien of gehoord wordt?
Kijk naar de oorzaak van hoe je behandeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe weet jij nou wat die anderen meegemaakt hebben en wat zij hebben moeten doorstaan in hun leven? Ik deel zulke dingen alleen met mensen die heel dichtbij mij staan. Dus hoe in hemelsnaam kun jij oordelen over hoe makkelijk iemand het heeft gehad?

Je bent alleen maar aan het roepen hoe mega zwaar jouw leven is, en hoe geweldig sterk jij alles doorstaan hebt, en dat jij het veeeeeel moeilijker gehad hebt dan iedereen bij elkaar, maar hoe weet jij dat? Als jij in het echte leven doet zoals jij hier doet, zou ik namelijk nooit, maar dan ook werkelijk nooit, iets persoonlijks met jou delen. En dan zou jij er zonder meer vanuit gaan dat mijn leven me is komen aanwaaien.

Dat kinderloze singles buitenspel staan is ook al zo’n onzin. Ik ben jarenlang die kinderloze single geweest en ik heb nooit buitenspel gestaan. Mijn beste vriendin is kinderloos en single en die heeft keuze stress van bij wie ze de feestdagen door gaat brengen, want ze heeft zoveel uitnodigingen.

Je kunt nog zo hard roepen dat je leuk bent en van jezelf houdt en een positief mens bent, maar als je in het echte leven net zo verbitterd en verongelijkt doet als dat je hier doet, gaat jouw leven er niet mooier uit zien.

Ik hoop echt dat je dat in gaat zien en dat je daar iets mee gaat doen. Geluk is inderdaad niet maakbaar, maar je hebt zeker wel een hand in hoe je door het leven gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zo steken mensen niet in elkaar BeauCis. Dat mensen je schouderklopjes geven voor je ellende en hoe je daarmee om bent gegaan.
Dat komt ook omdat jij nog middenin de ellende zit.
Want als dat niet zo was, dan had je nu zélf met trots teruggekeken op je leven, wat je al hebt bereikt óndanks alle ellende.
Maar jij bent zélf nog niet in het reine met je leven. Je bent er ontevreden over.

En dát is waar de mensen op aanslaan. Jij bent nog niet tevreden met hoe je leven eruit ziet en dát is waar mensen jou op wijzen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Tullia schreef:
02-12-2021 08:52
En als nou iemand zou zeggen: inderdaad je bent heel zielig en je kan er helemaal niets aan doen. Jouw leven is 100x slechter dan dat van iedereen die je kent terwijl je er zo hard voor gevochten hebt dat je de beste man ooit en een dik salaris had verdiend. Maar het leven is zo oneerlijk dat je dat niet hebt gekregen.

Zou je daar gelukkig van worden als iemand dat zegt?
Maar ik wil toch ook niet dat iemand me zielig vindt. Ik wil juist dat iemand zegt…damn, die BeauCis, wat een powervrouw, die vocht al die strijd en kijk haar nu eens. Toppertje. Dat. Die streed haar strijd en won. Nu blijf ik die hoeheetdiegastdietegenwindmolEnsvechT. Maar ik was juist die powerwoman die altijd vocht voor iets wat neigde naar gerechtigheid. Niet slechts voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier sprake van een klassieke denkfout: ‘ik heb keihard gewerkt aan mezelf en nu moeten andere mensen dat maar eens gaan waarderen.’

Zo werkt het helaas niet. Mensen beoordelen je niet op wat je voor jezelf doet, maar op hoe je hen behandelt. En terecht. Jij weet tenslotte ook niet hoe hard andere mensen hebben moeten werken om te komen waar ze nu zijn. En iemand die om zich heen slaat zoals jij hier nu doet, jaagt iedereen weg.

In therapie heb je geleerd om naar binnen te kijken, nu moet je nog leren om naar buiten te kijken. Want daar is de verbinding die je zoekt.

Om wie geef jij eigenlijk? Wat is het laatste onbaatzuchtig aardige wat je voor iemand hebt gedaan? Wie heb je voor het laatst aan het lachen gemaakt, aangemoedigd of aangehoord?
Alle reacties Link kopieren
Powervrouwen die zichzelf zo hard op de borst kloppen en koketteren met hun 'strijd' zie ik helemaal niet als powervrouwen, maar als aandachtsorgels. Totaal geen behoefte aan om die nog verder te voeden.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 09:06
Maar ik wil toch ook niet dat iemand me zielig vindt. Ik wil juist dat iemand zegt…damn, die BeauCis, wat een powervrouw, die vocht al die strijd en kijk haar nu eens. Toppertje. Dat. Die streed haar strijd en won. Nu blijf ik die hoeheetdiegastdietegenwindmolEnsvechT. Maar ik was juist die powerwoman die altijd vocht voor iets wat neigde naar gerechtigheid. Niet slechts voor mezelf.
Ja, maar waarom boeit het mij wat hoeveel jij overwonnen hebt? Het boeit jou toch ook niet hoeveel ik overwonnen heb? Waarom moet ik dan zeggen dat je zo'n powervrouw bent? Ik heb het ook allemaal alleen overwonnen en gedaan. Ik hoef echt geen veren in mijn kont hoor.
Wat win je daarmee?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
02-12-2021 09:03
Zo steken mensen niet in elkaar BeauCis. Dat mensen je schouderklopjes geven voor je ellende en hoe je daarmee om bent gegaan.
Dat komt ook omdat jij nog middenin de ellende zit.
Want als dat niet zo was, dan had je nu zélf met trots teruggekeken op je leven, wat je al hebt bereikt óndanks alle ellende.
Maar jij bent zélf nog niet in het reine met je leven. Je bent er ontevreden over.

En dát is waar de mensen op aanslaan. Jij bent nog niet tevreden met hoe je leven eruit ziet en dát is waar mensen jou op wijzen.
Welnee, ik kijk vol trots op wat ik kon en deed, ongeacht middelen, ow, nee wacht…zonder de middelen die er normaliter toereikend voor zouden zijn was ik al succesvol. Maar dat leverde in mijn geval wat letterlijk applaus en geen dubbeltje meer. Dat was leuk, voor het ego, en verder heb ik er geen reet aan.
Alle reacties Link kopieren
Je bent woedend en blijft maar vertellen hoe keihard je vecht, tien keer harder dan iedereen. Dat soort emoties zijn heel erg lastig te combineren met emoties als geluk, liefde of zelfs maar tevredenheid.
Misschien moet je daar eerst ruimte voor maken.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 09:13
Welnee, ik kijk vol trots op wat ik kon en deed, ongeacht middelen, ow, nee wacht…zonder de middelen die er normaliter toereikend voor zouden zijn was ik al succesvol. Maar dat leverde in mijn geval wat letterlijk applaus en geen dubbeltje meer. Dat was leuk, voor het ego, en verder heb ik er geen reet aan.
En nu? Op dit moment in je leven? Vandaag? Waar ben jij vandaag trots op, op jezelf? Wat ga jij vandaag doen dat je denkt: doe ik vandaag toch maar mooi! Wie had dat gedacht 10 jaar geleden, dat ik vandaag.... zou gaan doen!

Want dát is wat ik bedoel.
Als je mij had gezegd 10 jaar geleden, dat ik hier vandaag zo erbij zit, dan had ik vol ongeloof naar je zitten kijken.

En als je nog niet zo ver bent, welke stappen wil je dan zélf nu nog gaan zetten? En wie of wat heb je daarbij nodig?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
02-12-2021 09:13
Welnee, ik kijk vol trots op wat ik kon en deed, ongeacht middelen, ow, nee wacht…zonder de middelen die er normaliter toereikend voor zouden zijn was ik al succesvol. Maar dat leverde in mijn geval wat letterlijk applaus en geen dubbeltje meer. Dat was leuk, voor het ego, en verder heb ik er geen reet aan.
Waar heb je de schouderklopjes van anderen voor nodig? Deze enorme egoborstklopperij gaat je prima af in je eentje.
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen zijn blij dat ze zelf hun leven een soort van op de rails hebben. Iedereen heeft zijn eigen strijd te voeren, dat is inherent aan het leven.

Relaties werken mijns inziens alleen bij wederkerigheid: oprechte automatische interesse in elkaar, zonder dat je die ander net als een kind moet complimenteren met zaken die er nu eenmaal bijhoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven