Geocaching

07-09-2019 16:34 63 berichten
Hoi!

Zijn er nog meer geocachers hier op het forum? Voor de 'muggles' (haha niet mijn woorden maar geocaching term): geocaching is een buitenactiviteit waarbij je met een GPS apparaat (of je telefoon) op zoek gaat naar verstopte doosjes/kokertjes etc. Ze liggen over de hele wereld. Voor meer info check
https://www.geocaching.nl/uitleg-en-vee ... de-vragen/

Ik zou het gewoon leuk vinden om hier over geocachen te kletsen. Heb je al veel caches gevonden? Heb je ook eigen caches? Nog leuke tips? Wat vind je van trackables? Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt? Etc.

Groetjes!
TO trapt af:
550 gevonden.
15 eigen caches waaronder een kleine trail van 10 traditionals en een bonus.
Ik ben gek op trackables, maar ik had er zelf 3 en die zijn nu allemaal verdwenen. Binnen een maand na aanschaf/cadeau krijgen. Daar baal ik dan wel echt van.
Het leukste was denk ik dat ik op het Drielandenpunt in Vaals een geocache zocht, en daar een Belg en een Duitser tegen kwamen die 'm ook zochten :-) Samen verder gezocht en gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Er was vrij recent ook al een oproepje hierover.

Hier een wat ouder topic:
list_message/29468078
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bij ons tegenover zit zo’n ding verstopt. Hilarisch om te zien waar die mensen allemaal gaan zoeken :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Heb er een stuk of 100 gedaan, vooral multis hebben de voorkeur.
Heb nog wel aanraders voor een dagje België moest je interesse hebben :)
Yep, doen dit nu bijna 10 jaar. Zitten op 656 caches die we gevonden hebben. Hebben er zelf 7 van ons liggen, ook 1 multi. En op onze auto en caravan zit een travelbug. We hebben ook wat trackables rond zwerven over de wereld :) we zijn wel echt mooi weer cachers en gaan vooral ook voor een leuke wandeling en niet om zoveel mogelijk caches te scoren. Dat boeit ons totaal niet, het gaat om de leuke plekken waar we komen en vooral multi’s en nachtcaches vinden we leuk! Puzzels doen we niet zo graag, geen zin om dagen thuis alles uit te pluizen voor we op pad kunnen. Tijdens onze vakantie’s gaan we ook graag op pad. Dan kom je ook echt op de mooiste plekjes terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij doen dit ook al ruim 6 jaar en hebben er inmiddels 2240 gevonden. Ik vind juist de puzzels leuk, maar ik doe het andersom. Op regenachtige dagen in de winter los ik ze op en dan halen we ze in de zomer een keer op (of we vergeten het, wat nog vaker voorkomt).

Ik vind het vooral leuk dat je soms op van die vergeten plekjes terecht komt. We hebben nu een baby en peuter waardoor het op een heel laag pitje staat, maar als ze wat ouder zijn gaan we het wel weer vaker doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij cachen ook! Vandaag nog. Heerlijk. We zijn nog beginners. Ik vind het een mooie manier om puberella en zoon mee naar buiten te krijgen. :P
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Wij hebben er zelf een, een goed onderhouden en vooral op kinderen gericht. Zelf cashen we niet meer sinds de puberteit is ingetreden.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer er mensen zijn die eens gezamenlijk willen cachen is het misschien slim om de regio te vermelden. Zelf zit ik tegen Rotterdam aan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hier 572 caches. We hadden er zelf 12, maar mijn ex heeft ze inmiddels offline (we hadden sowieso al ieder onze eigen naam). Ik ben nu zelf bezig met een cache te leggen in de voortuin van mijn vriend. In mijn eigen omgeving liggen er teveel.

Ik doe het vaak net als Fiona, puzzels in de winter oplossen en dan bij goed weer opspeuren.
Hebben jullie weleens events gedaan?
Moet wel zeggen dat ik een poos inactief ben geweest en nu ook even weer op gang moet komen. Chronisch ziek geworden.
Het ergste is nog wel dat er een cache zo’n beetje in mijn achtertuin (echt letterlijk) ligt die ik nog moet zoeken. Maar dat is een onderdeel van een trail en die wil ik eigenlijk in zijn geheel doen. Dat wilde ik vorige week doen maar toen waren er 5 van de 20 offline.

Wat ik wel jammer vind: bij ons in de buurt lijken sommige CO’s er een sport van te maken om een zo moeilijk mogelijke mysterie te maken.

Ik woon in Groningen trouwens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wij zijn naar een aantal events geweest. Is wel leuk, maar de laatste jaren niet meer geweest.
Regio Utrecht hier trouwens :)
We willen wel deze herfst een keer de cache van de 3 zusjes doen. Daar is een boek van en die lijkt me heel spannend!
Mijn man heeft ook de prijskoe gedaan. Dat is een hele beleving en die wordt niet zo vaak gedaan. Moet je je voor opgeven en de mensen van wie de cache is, spelen mee. Je wordt ontvoerd door ze enz :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik cache sinds 2 jaar. Heb er nu "pas" 70.
Aangestoken door schoonzus die dit al erg lang doet en die sinds dit weekend een eigen route heeft in onze woonplaats.

Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind om zo af en toe te doen maar ben niet zo fanatiek dat ik koste wat kost een cache wil pakken.
Tussendoor nog een kind gekregen en ook dan ga je toch niet al te makkelijk op pad.
Er zijn er genoeg waarvan ik weet waar ze liggen maar er dan geen rust of tijd voor heb het te doen.

Gister met vriend wel een flinke route van 9km gelopen en 24 caches gelogd.
Dus ik vind het leuk maar moet er tijd en rust voor hebben.
Zoals nu op vakantie bijvoorbeeld :)
Nu kind groter wordt wil ik het wel iets vaker gaan doen en bijvoorbeeld ook degene in mijn woonplaats.

Maar het is echt heel leuk om te doen!
Tralalalala
Ahhh leuk jullie reacties! Bedankt!

@Bitje93: dankje voor de link. Ik ben zelf nu niet echt op zoek naar mensen om mee te cachen. Verder woon ik in Zuid-Limburg dus dat is ook een behoorlijke afstand ;-)

@Pamelacourson: hoe kwam je erachter dat het tegenover je huis zit? Had je de eerste tijd niet zoiets van: wat doen die mensen hier?

@Chentolove: super! Ik hoor je aanraders graag.

@Whomi: ik heb ook een TB op de auto! Mysteries vind ik dan wel weer leuk, maar als het mooi weer is dan ga ik liever op pad dan thuis puzzelen idd. Ik vind die mysteries puzzelen meer voor in de avond of als het vies weer is ofzo.
Is er een cacheroute die bij dat boek “hoort”? Mijn hemel dat wist ik niet. Dat boek staat wel op mijn wishlist nog. En nu al helemaal! Dankje voor de info!

@Fiona2018: zo doe ik dat dus ook. Alleen is het me laatst gebeurd dat een paar mysteries offline zijn gegaan die ik wel al uitgepuzzeld had. Maar dus nog niet gelogd. Helaas.

@Suzyqfive: ik ben naar een paar eventjes geweest. Eentje hier vlakbij, op loopafstand, georganiseerd door een cache-maatje dus dat was erg laagdrempelig. En in het voorjaar nog een CITO-event gedaan waarbij we een natuurgebied hebben opgeruimd. Die moeilijke mysteries zijn idd ook niet zo mijn ding. Ik was begonnen aan eentje met 26 vogel plaatjes en 26 vogelgeluiden en die moest je dan combineren en naam vogel uitzoeken. De app die vogelgeluiden herkent, herkent de 26 fragmentjes ook niet. Dus dat schiet niet zo op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat deze momenteel niet mogelijk is, maar na de werken zeker een aanrader!
In het midden ook een gezellig caféetje om iets te drinken, ideaal.

https://www.geocaching.com/seek/cache_d ... -7-dwergen
Ik ben wel eens een middag meegeweest met een vriend, maar ik snap er de lol niet echt van. Kost veel tijd, het levert niks op als eindresultaat en je bent de hele tijd gefocust op het spelletje, zodat een eventuele mooie omgeving ook voor 75% aan je voorbijgaat. Dan ga ik liever gewoon wandelen in een mooie omgeving.

Nou ja, het enige leuke ervan is misschien dat je op plekken komt waar je anders niet snel zou komen.
hertje89 schreef:
07-09-2019 20:49

@Whomi: ik heb ook een TB op de auto! Mysteries vind ik dan wel weer leuk, maar als het mooi weer is dan ga ik liever op pad dan thuis puzzelen idd. Ik vind die mysteries puzzelen meer voor in de avond of als het vies weer is ofzo.
Is er een cacheroute die bij dat boek “hoort”? Mijn hemel dat wist ik niet. Dat boek staat wel op mijn wishlist nog. En nu al helemaal! Dankje voor de info!
jazeker! https://www.geocaching.com/geocache/GCD ... cb3d3427d0

Ik heb het boek thuis liggen en ga hem binnenkort nog eens lezen. Daarna dan de cache doen! Zo spannend :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar jaar terug wel eens wat caches gedaan, maar ben er te onbedreven in, en vriend haakt dan gelijk af. Met een ervaren cacher op pad zou ik wel zien zitten. Regio Gelderland.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
We hebben het een tijdje fanatiek gedaan, ook met een groepje op pad en dan multi’s en mysteries doen. Maar na dik 1100 caches is er een beetje de klad in gekomen.

Travelcoins/travelbug verdwijnen uit caches en vind ik zonde van de uitgave.

We hadden zelf een stuk of 5 caches maar het is frustrerend als ze gesloopt worden of meegenomen, terwijl ze goed verborgen waren en origineel verstopt.

Meestal zoeken we er wel 1 of een paar als we in het buitenland zijn, om dat land dan ook weer ‘van de kaart’ te schrappen :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat doen wij ook, in een nieuw land sowieso een cache meepakken :mrgreen: zo waren we laatst een dag in Polen, even een cache gezocht! Toch leuk om op de kaart te hebben staan. En mijn man was voor werk een keer in Singapore, dus heeft er daar ook 1 gezocht.
streepjessokken schreef:
07-09-2019 22:25
Wij hebben een paar jaar terug wel eens wat caches gedaan, maar ben er te onbedreven in, en vriend haakt dan gelijk af. Met een ervaren cacher op pad zou ik wel zien zitten. Regio Gelderland.
Waar loop je tegenaan dan? Wat is het probleem bij je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand mee begonnen, dus een echte beginner. Dit geprobeerd om dochter het wandelen wat leuker te laten vinden.
In vakantie’s wandelen we veel, zoon vindt dat leuk. Dochter soms ook wel, maar “klaagt” gewoon snel. Heeft snel ergens last van (denkt ze).

En geocaching was dus een goede keuze, kinderen vinden het superleuk. Om de beurt met de telefoon lopen om de cache te zoeken.

En zelf vind ik het volgens mij nog leuker dan de kinderen. Haha
Op vakantie in Duitsland zulke gave caches gevonden.

Staan nu op 38 gevonden caches.
Binnenkort maar eens verder inlezen, want er valt volgens mij nog veel te leren in geocaching- wereld.
Ik was hiernaar aan het kijken voor een verjaardagsfeestje (als dochter 7 wordt) en kwam een leuke kinderroute van 4km hier in de buurt tegen.

Is zoiets leuk en goed te doen voor onervaren 6/7-jarigen qua afstand en moeilijkheidsgraad etc? Kun je bv ook een stukje van de route doen en daarna gewoon gaan picknicken, spelen etc? Is het aan te raden anders zelf eerst de route eens te proberen? Wat zou jullie advies zijn?
Ik weet niet hoe goed die kinderen kunnen lopen. Hier zou 4km geen probleem zijn, dochter van 7 heeft laatst 12km gelopen. Maar dat is per kind natuurlijk verschillend.
Uiteraard kan je op elk punt stoppen, maar dan heb je de eindcache niet gevonden en dat is juist je doel. Ik zou hem zeker eerst zelf lopen om te kijken of hij echt leuk is.
Zelf eerst lopen/testen is handig inderdaad! Of het echt leuk is en waar we pauzes kunnen inlassen.

Whomi, weet jij toevallig een leuke kinderroute? Ik zit ca 20km ten noordoosten van jou en hoop iets in de bossen te vinden, dat lijkt me leuk/spannend voor een feestje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven