Gezelligheids, onzin en discuzeurtopic 3

06-05-2020 22:29 3000 berichten
Wees allen welkom bij weer een nieuw discuzeurtopic, nummertje 3 alweer!
Afbeelding

Wat wij zijn, gewoon gezellige mensen die kletsen over van alles en nog wat en zo nu en ook lekker nutteloos discuzeuren ;)
Uiteraard is iedereen welkom om mee te kletsen of te mopperen.

Happy new topic :cheer: :cheer: :cheer:

Link naar oude topic (thnx to Watervrouw vanwege digitale blackout TO :proud:)
overig/onzin-klets-en-zeurtopic-part-de ... ges/452714
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 09-05-2020 08:01
20.63% gewijzigd
nlies schreef:
23-05-2020 18:52
Phoebe, fijne avond en gezegend Suikerfeest, zag dat je ergens sprak over de Ramadan dus ga er even van uit dat je daar aan meedeed. Zo niet, toch een fijne avond
Nee ik niet, mijn vriend. Ok ik een beetje dan door hem.
Haaaaaallooooooo ben ik weer, wat zijn jullie alweer actief vandaag zeg!
🥱🤤🤩😍🥰🙃😍🤩🥰🤪💗💞💘🤸‍♀️🥳 :whistle: :hyper: :yes: ;-D :loveys: :flirting: :love: :proud:
RikM schreef:
24-05-2020 12:29
Ik dacht dat het niet mocht maar heb even gegoogeld en het schijnt gewoon te kunnen. Weer wat geleerd.

(ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor rauwe kip vanwege salmonella maar katten hebben daar blijkbaar geen last van)
Daar had ik als vega nog niet aan gedacht hoewel ik wel altijd zei dat vleeseters een risico nemen als ik vlees voor ze moet maken want vegaburgers hoeven nooit gaar en vlees moet dat wel...

Diverse oppaspoezels krijgen vers/rauw vlees ipv het kattevoer uit de winkel. Dus ik dacht dat onbewerkt vlees bedoeld voor mensen ook wel altijd gewoon zou moeten kunnen :$
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-05-2020 12:01
Geef jij rauwe kip aan je kat? :O Gaat dat goed?
jahoor, gekookte kip houdt die ook van, maar dat krijgt hij niet altijd vanwege de kruiden enz
maar dat weerhoudt hem er niet van om te stelen/bedelen. hij heeft al een paar keer geprobeerd om een stuk te jatten voornamelijk bij vriend omdat die vaak niet oplet tijdens het eten :hihi:

ik ook , ben sowiso een beetje panisch voor rauw eten

je kan zelfs ingevroren kuikens kopen bij sommige zaken maar daar begin ik niet aan vind ik te zielig

ik denk sowiso dat een katten maag best aardig wat kan hebben, die van mij vreet muizen ook helemaal op O_o

@vesper, oh echt ik wist wel dat snorharen ook voor balans zorgen haha weer wat geleerd. heeft mijn kat vaak rare acties :bonk: zo lag hij een keer te slapen en opeens begon hij keihard te mauwen zo hard dat hij er zelf wakker van werd en me heel versuft aan keek :rofl:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
24-05-2020 13:22
ik denk sowiso dat een katten maag best aardig wat kan hebben, die van mij vreet muizen ook helemaal op O_o

Sterker nog, de bacteriën worden waarschijnlijk al door hun speeksel gedood. Katten zijn natuurlijk wel carnivoren, dat was ik voor het gemak even vergeten (omdat het van die snoezige gezelschapsdieren zijn).
Ik vind het maar fris vandaag. Schoonmoeder is jarig maar we hebben afgesproken om zaterdag te gaan dan wordt het beter weer als het goed is en kunnen we hopelijk in de tuin zitten. Vandaag gaat zwager met gezin dus ze hebben in elk geval bezoek. En gisteren hadden ze bezoek en donderdag ook al geloof ik. Ik zei al je moet een blokkenschema maken :P Wel jammer want normaliter zien we alle nog levende ooms en tantes van man op deze dag.
Dolfje het is idd rotweer maar ik ben er wel blij mee want het was wel even nodig...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 16:09
57.44% gewijzigd
Ik heb maine coons in het oppaskattennetwerk, die krijgen inderdaad wel eens een kuiken..

Wij hadden ooit én een kat én een hamster als huisdier. Ontsnapping uit de kooi heeft hamster niet overleefd. We vonden alleen het velletje terug,

Rond diezelfde tijd wel eens een artikeltje gelezen over vega(n) mensen die hun katten ook op plantaardig dieet zetten. Eentje deed het volgens hun zeggen goed, de ander waren ze toch weer kattevoer gaan geven. Achteraf denk ik dat die ene gewoon nog ergens anders een geheim eetadresje had.
dolfje schreef:
24-05-2020 13:41
Ik vind het maar fris vandaag.

Ik vind het maar een lastige temperatuur. Hier is het al de hele dag vest aan, vest uit, vest aan...
RikM schreef:
24-05-2020 13:35
Sterker nog, de bacteriën worden waarschijnlijk al door hun speeksel gedood. Katten zijn natuurlijk wel carnivoren, dat was ik voor het gemak even vergeten (omdat het van die snoezige gezelschapsdieren zijn).
HAHAHAAHHA dat is zeker waar moordenaars zijn het :hihi:
Watervrouw333 schreef:
24-05-2020 14:56
Ik heb maine coons in het oppaskattennetwerk, die krijgen inderdaad wel eens een kuiken..

Wij hadden ooit én een kat én een hamster als huisdier. Ontsnapping uit de kooi heeft hamster niet overleefd. We vonden alleen het velletje terug,

Rond diezelfde tijd wel eens een artikeltje gelezen over vega(n) mensen die hun katten ook op plantaardig dieet zetten. Eentje deed het volgens hun zeggen goed, de ander waren ze toch weer kattevoer gaan geven. Achteraf denk ik dat die ene gewoon nog ergens anders een geheim eetadresje had.
heftig, heb ook wel is gehoord van een konijn die was ontsnapt en vervolgens werd aangevallen door een buurt hond..

ik wordt daar echt een beetje giftig van...,, katten zijn carnivoren je kan geen vegetariers van ze maken, dat is heel slecht voor hun maag . net zo iets als die ouders in Belgie(?) toen die hun pasgeboren baby veganistisch eten gaven en dat kind belande in het ziekenhuis daar door. :nope: ik vind dat persoonlijk een klein beetje egoïstisch...,
Ik blijf dat ronduit dierenmishandeling vinden. Als je als vegetariër of veganist geen vlees in huis wil hebben, moet je gewoon geen kat nemen. Er is best een kans dat ik weer terugkeer naar vegetarisch eten maar daar gaan mijn katten weinig van merken.

Ik wil vandaag nog even werken maar ik heb nul concentratie. Blegh.
RikM schreef:
24-05-2020 15:11
Ik vind het maar een lastige temperatuur. Hier is het al de hele dag vest aan, vest uit, vest aan...
Uh ja zo gaat het bij mij de laatste tijd altijd.. vannacht zelfs met de ventilator aan geslapen.
dolfje schreef:
24-05-2020 16:10
Uh ja zo gaat het bij mij de laatste tijd altijd.. vannacht zelfs met de ventilator aan geslapen.

Ja, ik ben 's nachts ook aan het klooien met dekens.
Het is dat het nu weer wat afgekoeld is want anders had ik er vandaag de dunne eenpersoonsdekbedjes opgegooid.

Denk dat ik vanavond vroeg naar bed ga. Moet niet vergeten om in de diepvries te kijken en er eten voor morgenavond uit te halen. Ben morgen vast heel moe en dan geen zin om over eten na te denken.
Marquise schreef:
24-05-2020 15:51
Ik blijf dat ronduit dierenmishandeling vinden. Als je als vegetariër of veganist geen vlees in huis wil hebben, moet je gewoon geen kat nemen. Er is best een kans dat ik weer terugkeer naar vegetarisch eten maar daar gaan mijn katten weinig van merken.
ik wilde het niet zeggen maar idd :whistle:
Dolfje, dat ga ik ook doen, vroeg naar bed want veel te kort geslapen. (Nee niet alleen omdat het erg gezellig was met mijn vriendje :proud: ;-D, we konden ook niet erg goed slapen,toch best een beetje spannend voor allebei, zo'n eerste x bij elkaar slapen)

He jammer dat het pas 7 uur is, ik zou best nu al naar bed willen :biggrin:
RikM schreef:
24-05-2020 15:11
Ik ook...met is bloedheet en zonder is weer koud.... :nut:
Mn winterdekbed is er wel eindelijk af. Was ook wel nodig want ik werd bijna gebraden eronder.
Oh bleef ie voor de eerste keer slapen Phoebe? Dacht al vaker :) Maar is altijd even spannend inderdaad ;)
Kwebbeltje91 schreef:
24-05-2020 21:15
Oh bleef ie voor de eerste keer slapen Phoebe? Dacht al vaker :) Maar is altijd even spannend inderdaad ;)
Nee we hebben het echt rustig aan gedaan, ook natuurlijk door de ramadan.
Ja idd maar het was fijn en totaal niet ongemakkelijk :$
Zo, ik lig erin... :sheep:
Phoebemeaculpa schreef:
24-05-2020 21:50
Nee we hebben het echt rustig aan gedaan, ook natuurlijk door de ramadan.
Ja idd maar het was fijn en totaal niet ongemakkelijk :$
Zo, ik lig erin... :sheep:
ah fijn :)
Lekker geslapen?

Ik ben vandaag vrij, straks de was wegwerken en even de weekboodschappen halen.
Goedemorgen. I don't like mondays.
Lange dag ook voor de boeg. Ben niet blij met onze nieuwe manier van werken. Doodmoe word ik ervan. Maar het zal voorlopig nog wel even duren. In elk geval totdat de mensen zich gedragen zoals het in de 1,5 samenleving hoort.
Help me herinneren waar mijn sleutels tegenwoordig liggen, vanochtend beetje stress dat ze weer eens kwijt waren.
Voor mijn doen begon de maandag een beetje te vroeg geloof ik. Heb al vier dingen van de to-do afgestreept en dadelijk maar eens de lang uitgestelde was gaan regelen..
Kwebbeltje91 schreef:
25-05-2020 08:26
ah fijn :)
Lekker geslapen?

Ik ben vandaag vrij, straks de was wegwerken en even de weekboodschappen halen.
Ja heerlijk! Jij ook?
Phoebemeaculpa schreef:
25-05-2020 15:02
Ja heerlijk! Jij ook?
Ja, eigenlijk wel. Ben ook vrij snel in slaap gevallen. Daar heb ik de laatste tijd wat moeite mee. Geen idee waarom, maar als ik eenmaal slaap, slaap ik wel de hele nacht door, dus dat scheelt.

Net de boodschappen gedaan, nu thuis wat aan het rommelen.
Watervrouw333 schreef:
25-05-2020 11:58
Help me herinneren waar mijn sleutels tegenwoordig liggen

Waar liggen ze dan?
Ik vond het de 1e paar weken heerlijk maar inmiddels vind ik thuiswerken behoorlijk ruk en ik word er niet minder moe van, eerder meer.
Ik snap het hoor en ik accepteer het maar het valt mij behoorlijk tegen.
Ik ben ook enorm plichtsgetrouw, misschien geen goede combi.
Nou ja er zijn ergere dingen en aangezien ik mezelf 2 dagen per week op kantoor gekletst heb valt het ook wel mee.

Inmiddels klaar en ik zit lekker onderuit.
Vanavond Pom :-P)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven