Goed kan ik dat, he!

14-10-2017 21:40 210 berichten
(naar mijn jongste, die geen last heeft van zelfkritiek en graag hardop uitspreekt hoe geweldig ze de dingen doet die ze doet)

Wat kun jij heel goed? Welk onbekend talent heb je? Mag groot zijn, of klein, maar welke bijzondere vaardigheid heb jij?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even denken, maar wat ik goed kan is een huishouden runnen voor 5 personen. Ik regel en doe, zorg dat iedereen is waar die moet zijn, op tijd. Aan de andere kant een gigantische valkuil. Want als ik de touwtjes even laat vieren dondert alles in elkaar. Daar moet ik dus aan werken, dat ze ook zelf mogen denken....
Laatst is manlief dus een afspraak vergeten op de school van een van de kinderen, waar ik niet bij kon zijn. Dan baal ik, maar voel me niet schuldig. Hij dan weer wel...
Zoenen !
Ik kan zo lekker slapen.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ik ben heel goed met Pop-up tenten.
Slaapzakken moet je niet rollen maar proppen ivm verdeling van de fiber. Ik kan dat heel goed.
visuele handleidingen doe ik alleen fout als ik denk dat ik het zelf wel weet en stop met kijken.
Ik kan goed melk geven.
Ik kan goed luisteren naar mensen, mandarijntjes in 1 schil pellen, opruimen, dansen, mensen aan het lachen maken, dingen uit de knoop halen en dat kroegspelletje-waarbij-je-met-iets-scherps-snel-door-de-ruimtes-van-je-opgegesperde-hand-gaat.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Siofra schreef:
15-10-2017 23:57
Ik kan zo lekker slapen.
Ik dus niet. Zie de tijd waarop ik dit post.

Jaja, offtopic, sorry.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Moemoe64 schreef:
15-10-2017 17:02
Leuk topic!
Ik kan in spiegelbeeld schrijven, ik kan 'gewoon' ondersteboven schrijven en ik kan ondersteboven in spiegelbeeld schrijven. Ook kan ik heel goed woorden en zinnen achterstevoren uitspreken .
Verder heb ik een heel goed tijdsgevoel. Wanneer ik 's nachts wakker word weet ik bijna precies hoe laat het is, zonder op de wekker te kijken. Ik 'voel' dus of het dan 3u is of eerder 3u30.
Klopt het dat jij dan ook heel wiskundig bent?
Ik kan, als je je wijsvingers naar elkaar laat wijzen de linker naar binnen draaien en de rechter naar buiten en andersom.

Songteksten blijven bij mij ook snel plakken.
die ik wilde bestaat al...
apiejapie schreef:
16-10-2017 06:39
Behalve het spiegelbeeld schrijven kan ik de andere dingen die er beschreven worden niet, maar ik ben wel heel wiskundig.
Vraag me af waarom jij die dingen met elkaar in verband brengt.

David Dunning
Ik kan heel netjes schrijven en kalligraferen.
Mensen hun levensverhaal laten vertellen (helaas is dit vaak niet waar ik zelf op zit te wachten). Mensen voelen zich vaak heel snel op hun gemak bij me, en vertellen zó wat er speelt. Ik weet ook vaak de vinger op de zere plek te leggen als ze een probleem hebben. Heb al regelmatig gehoord "in één gesprek met jou kom ik verder dan al die jaren dat ik daar al mee worstel".
En ik kan van restjes/kliekjes een lekkere nieuwe maaltijd maken.
Solomio schreef:
16-10-2017 06:51
Behalve het spiegelbeeld schrijven kan ik de andere dingen die er beschreven worden niet, maar ik ben wel heel wiskundig.
Vraag me af waarom jij die dingen met elkaar in verband brengt.
Ik denk, maar geen enkele wetenschappelijke verklaring voor of zo, dat als je in je hoofd op zoveel manieren kunt spiegelen met vormen, je over een goed wiskundig en ruimtelijk inzicht beschikt. Denk echter niet dat iedereen die wiskundig goed onderlegd is, ook op meerdere manieren kan schrijven zoals hierboven beschreven.
apiejapie schreef:
16-10-2017 06:55
Ik denk, maar geen enkele wetenschappelijke verklaring voor of zo, dat als je in je hoofd op zoveel manieren kunt spiegelen met vormen, je over een goed wiskundig en ruimtelijk inzicht beschikt. Denk echter niet dat iedereen die wiskundig goed onderlegd is, ook op meerdere manieren kan schrijven zoals hierboven beschreven.
Dat ik makkelijk in spiegelbeeld kan schrijven verklaar ik zelf doordat ik wrsch tweehandig ben.
Goed ruimtelijk inzicht heb ik wel, maar ik vind wiskundig inzicht dan weer iets heel anders. Dat vind ik meer logisch en abstract kunnen redeneren.

David Dunning
Een spagaat lukt me niet, naar ik kan nog steeds met mn tenen mn neus aanraken.
Of kan iedereen dat en is het niets bijzonders?

(Ik zie nu in gedachten de vivadames in de knoop liggen :-D )
Heb al eerder iets geplaatst maar er schieten me nog een paar vaardigheden te binnen:

Met stokjes eten
Mijn huis is altijd aan kant. Kwestie van bijhouden en losse troepjes opruimen
De financiële zaken thuis regelen: belasting, verzekeringen, hypotheek
Ondanks dat ik obees ben, ben ik erg lenig. Ik kan bijvoorbeeld als ik buig, met mijn benen recht, nog steeds met de bovenkant van mijn handen plat op de grond. Ik heb ook een bijzonder goede conditie en een grote longcapaciteit (dat is handig, overigens)
vrouwjagersma schreef:
16-10-2017 09:07
Ondanks dat ik obees ben, ben ik erg lenig. Ik kan bijvoorbeeld als ik buig, met mijn benen recht, nog steeds met de bovenkant van mijn handen plat op de grond. Ik heb ook een bijzonder goede conditie en een grote longcapaciteit (dat is handig, overigens)
Ik ben ook obees met een grote longcapaciteit: komt van een paar jaar zangles. Ik kan in 2 teugen adem een ballon opblazen.
amarna schreef:
16-10-2017 09:13
Ik ben ook obees met een grote longcapaciteit: komt van een paar jaar zangles. Ik kan in 2 teugen adem een ballon opblazen.
Ik heb jarenlang vrij fanatiek gezwommen. Het is echt jammer dat ik niet kan zingen, want er komt een hoop geluid uit mij.
vrouwjagersma schreef:
16-10-2017 09:16
Ik heb jarenlang vrij fanatiek gezwommen. Het is echt jammer dat ik niet kan zingen, want er komt een hoop geluid uit mij.
Iedereen kan zingen, volgens mijn dirigent!
Tarlin schreef:
14-10-2017 22:15
Rechts heeft mijn voorkeur, maar ik schijn met links begonnen te zijn. Mijn vader wilde dat ik alsnog met rechts leerde schrijven. ( Destijds was het lastiger om linkshandig te zijn, ivm vulpennen waar je mee leerde schrijven op school, waardoor je sneller vlekken maakte en geen scharen voor linkshandigen enz. )
Ik ben ook tweehandig! En tweebenig trouwens.

Mijn voorkeurshand met schrijven is rechts, maar met vrijwel alle andere dingen (knippen, handwerken) is het links. Met sporten merk ik ook dat mijn voorkeurskant links is, maar dat rechts beter ontwikkeld is en ik daar dus sterker in ben. Maar als het er op aan kan kan ik iedere vaardigheid zonder veel moeite aan beide kanten aanleren.
apiejapie schreef:
16-10-2017 06:39
Nope. Echt niet.... :"-(
Ik kan heel goed songteksten onthouden. Vroeger stond bij ons altijd de radio aan, hierdoor kan ik echt ontzettend veel nummers meezingen. Enige jammere daarbij is dat ik écht niet kan zingen. Ook de titels van de nummers kan ik niet onthouden. Dus echt een nutteloos talent :wtf:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Moemoe64 schreef:
16-10-2017 12:04
Nope. Echt niet.... :"-(
Mijn 'theorie' klopt dus niet. Weer wat geleerd!
Solomio schreef:
16-10-2017 05:44
Ik dus niet. Zie de tijd waarop ik dit post.

Jaja, offtopic, sorry.
Tja :whistle: Verhip, ik kan fluiten. Tjonge...
Zwartvlekje schreef:
16-10-2017 09:47
Ik ben ook tweehandig! En tweebenig trouwens.

Mijn voorkeurshand met schrijven is rechts, maar met vrijwel alle andere dingen (knippen, handwerken) is het links. Met sporten merk ik ook dat mijn voorkeurskant links is, maar dat rechts beter ontwikkeld is en ik daar dus sterker in ben. Maar als het er op aan kan kan ik iedere vaardigheid zonder veel moeite aan beide kanten aanleren.
Zo handig, tweehandig, met pianospelen, maar ook uitpakken, veters strikken etc. etc....

Ik kan ook veel met twee handen, goed he! Ik ben ook tweeogig, maar met een oog zie ik evenveel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven