Heerlijk herfstweer; het topic voor herfstliefhebbers

11-09-2019 10:15 177 berichten
N.a.v. het topic voor herfsthaters, nu ook de tegenhanger voor herfstliefhebbers.

Ik vind de herfst fantastisch. Ik hou van het afwisselende weer, de typische veranderingen in de natuur, de prachtige kleuren, paddenstoelen, zelfs de geur op een zonnige herfstochtend :proud:

Wie nog meer?
RikM schreef:
11-09-2019 11:04
Hier is de hele zomer getimmerd, gezaagd, geboord, geschuurd, gesnoeid en getegeld. Alleen al daarom heb ik een hekel aan de zomer.
Da's minder.

Ik heb wel de buurman met de slijptol, maar die komt alleen in actie op de eerste mooie zondagen in de lente.
Cateautje schreef:
11-09-2019 11:08
Da's minder.

Ik heb wel de buurman met de slijptol, maar die komt alleen in actie op de eerste mooie zondagen in de lente.
Hier een buurman die het hele jaar door klust. We denken dat hij liever niet bij zijn vrouw binnen zit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hahaaaa... leuk zo'n topic! Ik hou van herfst!! Regen, harde wind... vroeg donker. Supergezellig!! Heeft ook mindere kanten, maar toch vind ik de herfst een heel fijn seizoen... Lente vind ik ook prachtig trouwens.
lise1985 schreef:
11-09-2019 11:14
Hier een buurman die het hele jaar door klust. We denken dat hij liever niet bij zijn vrouw binnen zit ;-)
Dan wordt het voor de vrouw hoog tijd voor een nieuwe bril. ;-)
Nog een voordeel van de herfst: alle tv-series beginnen weer. :cheer:
Ik kan eindelijk mijn mooie nieuwe gevoerde laarzen aan, dat vind ik ook wel het vermelden waard :cheer2:
Cateautje schreef:
11-09-2019 11:21
Dan wordt het voor de vrouw hoog tijd voor een nieuwe bril. ;-)
Die vat ik even niet :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Heeerlijk vind ik het. Lekker zwanger in de winter. Heerlijk om je te kunnen kleden op de temperatuur.
lise1985 schreef:
11-09-2019 11:38
Die vat ik even niet :biggrin:
Brillenreclame van de vrouw die zat heeft van haar man.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, herfst! Dwarrelende bladeren, mistige ochtenden, prachtige kleuren in de bossen. Mijn favoriete jaargetijde.
Voor het eerst durf ik sinds deze week te hopen dat we écht geen hittegolf meer krijgen.

Een gifje af en toe mag vast wel :A:

Afbeelding
nounou
Zazamaenade schreef:
11-09-2019 13:53
Heerlijk, herfst! Dwarrelende bladeren, mistige ochtenden, prachtige kleuren in de bossen. Mijn favoriete jaargetijde.
Voor het eerst durf ik sinds deze week te hopen dat we écht geen hittegolf meer krijgen.

Een gifje af en toe mag vast wel :A:

Afbeelding

Dit brengt me wel in de herfststemming moet ik zeggen :)
^

Dat gecombineerd met appeltaart en we zijn klaar voor de herfst! :yum:
Thlubbe schreef:
11-09-2019 15:12
^

Dat gecombineerd met appeltaart en we zijn klaar voor de herfst! :yum:

Ik ga gelijk aan de slag! ;) Maak jij de warme chocomel?
Alle reacties Link kopieren
Vind nu al gezelliger dat het eerder donker wordt. En ik slaap echt heerlijk door de koelte in de slaapkamer !

Ah ik vind elk seizoen wel wat leuks hebben hoor ! Alleen de winter moet vooral niet te lang duren en niet teveel hittegolven in de zomer haha

Ben wel eens een tijd op de evenaar geweest voor mijn studie... bijna altijd hetzelfde weer en altijd om 6 uur s avonds was het donker... blehhh
Alle reacties Link kopieren
Pupsel schreef:
11-09-2019 15:33
Vind nu al gezelliger dat het eerder donker wordt. En ik slaap echt heerlijk door de koelte in de slaapkamer !

Ah ik vind elk seizoen wel wat leuks hebben hoor ! Alleen de winter moet vooral niet te lang duren en niet teveel hittegolven in de zomer haha

Mijn ideale jaar ziet er zo uit: 5 maanden lente, 1 maand zomer, 5 maanden herfst, 1 maand winter :D
nounou
Alle reacties Link kopieren
Herfst is mijn favoriet periode van het jaar.
De kleuren, geuren ,wind en regen, heerlijk .
Ik heb nu ook heerlijk gelopen in de regen en wind, mijn honden en ik, nat tot op onze huid .
Nu een bakkie thee en twee hele moeite honden naast mij op de bank. :-D
Het regent nog steeds ,tikkelt tegen het raam en de wind hoor ik in de schoorsteen.
Zazamaenade schreef:
11-09-2019 15:35
Mijn ideale jaar ziet er zo uit: 5 maanden lente, 1 maand zomer, 5 maanden herfst, 1 maand winter :D

Dat lijkt mij ook wel wat!
Alle reacties Link kopieren
Mijn herfstweerlichtje staat alweer op tafel: een laag limonadeglas met geknipte takjes er omheen gewonden. Geeft zo'n sfeervol effect en kost niets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Beetje jammer dat het volgende week weer warmer wordt.

Maar nu regent het tegen het slaapkamerraam aan, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wandelen in het bos na een regenbui.
Ruikt zo heerlijk.
Op de bank met een dekentje een boek en een kop thee en de regen tegen de ramen.
Heerlijk uitwaaien...
Ook ik geniet van paddenstoelen in het bos, mooie herfstkleuren
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
hemke schreef:
11-09-2019 15:49
Herfst is mijn favoriet periode van het jaar.
De kleuren, geuren ,wind en regen, heerlijk .
Ik heb nu ook heerlijk gelopen in de regen en wind, mijn honden en ik, nat tot op onze huid .
Nu een bakkie thee en twee hele moeite honden naast mij op de bank. :-D
Het regent nog steeds ,tikkelt tegen het raam en de wind hoor ik in de schoorsteen.
Hier precies zo! Heerlijk lekker uitwaaien en nat regenen en toch heerlijk genieten met en van de honden :-D En bij thuiskomst lekker wat droogs en warms aan en lekker onder een kleedje op de bank samen met de honden (honden ook even afgedroogd natuurlijk :proud: ) :love:

Heerlijk herst!
Jaaaa, mijn favoriete seizoen... :love: Ik kan me er ook gewoon zo op verheugen. Kaarsjes, warme sloffen, inclusief magnetronsloffen, de kinderen vroegen vanmorgen ook al: “Mogen we warme slofjes?” De winterdeken weer van zolder, eucalyptus douchegel, kaneel, thee. Boswandelingen buiten en de geur van vuur. Beetje mistige ochtenden. Die kleuren, oranje, geel, bruin, rood... :heart: Ik omarm de herfst en verwelkom haar. En nu houd ik op zich van alle seizoenen en de wisselingen, maar zoals ik uitkijk naar de herfst, dat heb ik met geen ander seizoen zo sterk.

Ik vind het ook altijd veel leuker om in de najaarscollectie te shoppen en mijn gevoerde cognackleurige schoenen weer naar beneden te halen dan om zomerjurkjes aan te schaffen en de slippers weer te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hè, die vochtige atmosfeer in de vroege ochtend.
Er stond condens op de buitenkant van de ramen vanochtend.

Afbeelding
nounou
Mooi zaza!
Ik hou van herfstdagen met overdag gewoon 20+ graden en zon. Mooi gekleurde herfstbladeren en lekkere geur in het bos. Zo'n dag als vandaag dus. Kan ik nog lekker even in mijn buitenbad zwemmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven