Het Belgen kletstopic

17-11-2012 18:24 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Sire, er zijn nog Belgen".

Ik vroeg me gewoon af met hoeveel Belgen/Vlamingen we hier zitten.

Denk wel dat het er al redelijk wat zijn.

Dus ik dacht: laat ik een Belgen kletstopic beginnen.

Wat betekent het om Belg te zijn?

Voel je je eerder Belg of Vlaming?

Zijn er hier Nederlandse vrouwen die in België wonen of die met een Belgische man getrouwd zijn?

Aan de Nederlanders: wat vinden jullie leuk aan België?

Vinden jullie de Belgen echt dom of valt dat wel mee?
quote:Iskra schreef op 19 november 2012 @ 13:31:

Ik zou inderdaad liever met NL samengaan dan met Wallonië verder te gaan. Maar dat durf ik hier echt niet al te luid te verkondigen hoor.. Ik woon in Gent, bolwerk van de 'sossen' (links)

Ik vind het gewoon zo'n grote fout in de geschiedenis..

Ghehe, heel herkenbaar, woon ook in Gent
Een samenvoeging tussen Nederland en Vlaanderen gaat mi helemaal niet goed. De verschillen zijn echt veel te groot. Als onafhankelijke staat kan het natuurlijk prima.
quote:liubi schreef op 19 november 2012 @ 18:15:

Een samenvoeging tussen Nederland en Vlaanderen gaat mi helemaal niet goed. De verschillen zijn echt veel te groot. Als onafhankelijke staat kan het natuurlijk prima.Samenvoegen kan op veel manieren. Confederale samenwerking bijvoorbeeld.
Hier ook een Hollandse in Belgie, al vanaf 2001 kom ik hier en nu woon ik al 7 jaar in Antwerpen!

Nu is de buurt waarin ik woon nou niet echt fantastisch -2060- maar heb een toffe tijd met Belgische collegas gehad. In het begin moest ik enorm wennen aan die introvertheid, als iemand iets wilde zeggen op een vergadering werd dat zo heel stil gemompeld binnensmonds, terwijl ik hardop mijn mening gaf. De rest van de groep keek verschrikt op!

Maar toch toffe mensen!
*zwaait*
Ik ben een belg. Hier geboren, wel cubaanse roots.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven